Zobacz pełną wersję : Normy zuzycia oleju D16V1 ?
witajcie,
ile oleju "biora" wasze hondy?
Zrobilem jakies 4k km i zgibila ponad litr...
z rury nie dymi, wyciekow nie widac, plyn w chlodnicy czysty.
zglupialem....
moja nie bierze
ale niektorzy sie wypowiadali w innym temacie ze troche łyka i podobno normalne, ale ile opini tyle teorii
u mnie nie bierze ani grama.
witajcie,
ile oleju "biora" wasze hondy?
Zrobilem jakies 4k km i zgibila ponad litr...
z rury nie dymi, wyciekow nie widac, plyn w chlodnicy czysty.
zglupialem....
Jaki masz przebieg?
Mi kiedyś brała, jak się okazało miałem wyciek spod nieoryginalnego filtra. W ASO stwierdzili, że tylko taki zakupiony u nich będzie dobry. :D Dobrze sprawdzałeś te wycieki?
A z ciekawości dodam, że czytając niedawno instrukcję do Hondy Jazz trafiłem na zapis (aż mnie zatkało) że:
"Normalnym jest zużycie oleju do 1 litra na 1000km"
Więc dopóki auto jeździ normalnie nie ma się co martwić. Co najwyżej pomyśleć o przejściu na inny tańszy olej.
Moja też nie bierze, ale taki zapis jak LemonR zacytował wydaje mi się znajomy. Będę musiał przy okazji zajrzeć do instrukcji.
mój na 6 tys. km od wymiany, od maksimum na miarce poziom obniżył się o jakieś 2mm :)
u mnie na 15 tys. bierze 0.5 l
- ale z doświadczenia wiem, że to wszystko zależy od stylu jazdy i od uroku konkretnego motoru.
Moja również bierze do 0.5l na 15tys km. Może na to wpływać wiele czynników (poza wyciekami) np takie jak jakość paliwa i styl jazdy.
Ja mam przebieg 107000 km i nic mi oleju nie bierze. Raz mi tylko troche oleju spalila na A2 jak przez pawie 2 godz jechalem z 5500 obr/min. a oleju przed wyjazdem mialem dokladnie w polowie miedzy tymi kropeczkami po powrocie bylo juz na min.
no jak grzałeś 200km/h to mogło se połknąć ;)
Nie 200 tylko 160 koelgo:p i wlasnie jak sie depcze powyzej 5000 to musi spalic oliwe, a jak nie to nie powinno nic ubywac:D
wojtek5300
01-04-10, 07:18
Przebieg 160 tys jazda na tzw. emeryta 99%miasto krótkie odcinki do 5 km 1l na 7 tysiecy Zero wycieków
To sporo jak 1l na 7tys km.
Mój ma również 160tys na blacie ale spala okolo 0.5l na 15 tys
moj tez cos litra bierze na 7tysi.. ale nie uwazam tego za cos zlego.. w koncu Honda..poprzednia brala to czemu ta ma nagle nie brac jak sie uzywa tego podrabianego vteca..i zgadza sie duzo zalezy od stylu jazdy..mnie w trasie tez potrafi "wyparowac" z polowy do minimum ale tu sie akurat nie dziwie jak caly czas wysokie obroty :)
odpowiadajac na pytania... autem jezdze po krakowie + trasa.
krakow wiadomo = ciagle korki i ruszanie.
trasa = bez szalenstw spokojna jazda.
ten litr to bylo do zalania minmum na bagnecie czyli zwiela wiecej ponad 1,5L.
rocznik 2001, przebieg 130tys.
co to moze byc?
borkosia66
03-04-10, 23:30
Jestem trochę rozczarowany Honda,wszyscy znajomi polecali ta markę . po zimie trochę dolałem .Wcześniej jeździłem Fordem Escortem przez cale 18 lat nigdy nie dolewałem oleju miedzy okresowymi wymianami.
Civic ma silnik wysokoobrotowy i mimo mniejszej pojemności potrafi wydusić więcej mocy, dlatego trochę oleju pije. Jak się go nie katuje to nie powinien nic pić, ale tak to nie ma zabawy :)
Moja Honda ma 118 000 i nie bierze oleju.
Tylko na przeglądzie olej wymieniam.
Mi osobiście wpier..... olej ale się tym nie przejmuję. Bańka 5l motula nie wystarcza mi na zmianę co 10 000 bo tak często zmieniam olej od nowości... W zasadzie silnik nie ma zew. wycieków, chodzi bardzo dobrze, nie kopci. Popytałem się trochę mechaników to bardzo często powtarzała się teza, że uszczelniacze zaworowe są padnięte i że będzie coraz to więcej auto brało olej i w sumie coraz bardziej łyka :( Jeden mechanik powiedział mi uczciwie że można zrobić głowicę ale dalej auto może brać olej bo np pierścienie mogą też nie trzymać, najlepiej ponoć jak już się ściągnie głowę to wymienić od razu pierścionki i mieć spokój...
a jaki olej lejecie? ja mam 5W moze dlatego...
Przy ostatniej wymianie wlałem olej Mobil 1 5W50 chociaż jestem zwolennikiem Shella ale tego drugiego akurat nie mogłem dostać.
mysle poprostu nad czyms gestszym.... wtedy teoretycznie bedzie go mniej znikac.
moze mineralny ?;)
ja smigam na polsyntetyku i nie pije go.
ja mam vtec, 72tysie przebiegu, 3 raz zalałem mobil 1 5w50, czasami zdarza się, że pociskam na czerwone pole i oleju nie ubywa w ogóle. Może dlatego, że zmieniam co 9-10 tyś i mało jeżdżę.
Ja tez zalewam Mobil 5W50 do tego mam LPG, przebieg 108000, czesto krece do czerwonego;) i nic nie ubywa, a olej zmieniam tak jak Leeo co 10000
KOWAL ziom
14-04-10, 19:33
mysle poprostu nad czyms gestszym.... wtedy teoretycznie bedzie go mniej znikac.
moze mineralny ?;)
oj oj... jak wlejesz mineralny, to od razu możesz silnik wymienić :) ... mój poprzednik zrobił taki myk... i po 30k silnik nie wytrzymał napięcia d16y8 :) (nie wspominając o zużyciu oleju podczas eksploatacji)...
tak więc, proponowałbym zrobić jakąś poważniejszą diagnozę, albo w hondzie, albo może w SSG... szkoda tak młodego silnika
czyli rozumiem w wiekszosci przypadkow jezdzicie na pol-syntetykach?
Większość jeździ na syntetycznym oleju. I jeżeli ni ma jakichś ważnych powodów to nie ma sensu zmieniać na inny.
Ja uważam, że można się przesiąść na półsyntetyk ale mineralnego bym już nie zalał.
Większość jeździ na syntetycznym oleju. I jeżeli ni ma jakichś ważnych powodów to nie ma sensu zmieniać na inny.
Ja uważam, że można się przesiąść na półsyntetyk ale mineralnego bym już nie zalał.
przeszedlem na polsyntetyk. mechanik powiedzial mi ze prawdopodobnie pierscienie sie zapiekly - i trzeba rozebrac silnik zeby je rozruszac. narazie dolewam i p....e ;)
5W/50 (mobil) 129000 km 0,5 l na 9000 km
Castrol Edge 10W60, przebieg ~107 kkm,
zuzycie oleju: nie dolewam miedzy zmianami co ok 10 kkm.
tak prześledziłem ten temat i zacząłem się martwić..
hondę mam od 3 miechów.. po kupnie oczywiście wymieniłem olej..
wlany był Castrol 10W40 przy 145 tys. przejechałem jakieś 3 tys. km i musiałem dolać prawie litr oleju, bo było już na minimum..
Czy to normalne?
dodam jeszcze że z silnika nie ma żadnych wycieków..
a moja jazda jest raczej normalna:D
KOWAL ziom
13-07-10, 00:35
zależy jaka honda... i jaki silnik, jeżeli masz d16v1 to w mojej opinii dość sporo..., a poza tym 10w40 to chyba półsyntetyk... czemu nie pełen syntetyk?
moja honda to EM2 z 2002 z silnikiem 1,7 vtec 125km..wlałem półsyntetyk bo nie wiedziałem na jakim oleju wcześniej ktoś jeździł i tak mi doradzili przy wymianie
Castrol Magnatec 5W40 zrobione 9600km nie dolałam nic :D przebieg 137tys
to widzę że będę musiał gdzieś na warsztat podjechać i to sprawdzić..dlaczego ten olej tak bierze..
bartyzelekd
15-07-10, 00:17
moja ma przejechane 140 tys km tyle że wiem że na pewno tyle ma a nie więcej.
Silniczek mam d17a9 to taki sam jak Ty olej mam shell 10w40 i jak na razie 7000 km i dolałem 100ml a m oja jazda jest taka że cały czas praktycznie na vtec- u także jestem zadowolony z kondycji mojego silnika.
ja mam przejechane 88 tys i po zrobieniu 4 tys nie ubyło nic. Oliwa Liqui Molly 5W40. Jeżdżę różnie, raczej emerycko, bo wożę córę w foteliku a drogi takie, że strach jechać szybciej niż 60km/h :) Tak czy owak, oleju na razie nie ubyło.
D16V1 przebieg 219kkm
jeżdżę na oleju CASTROL GTX 10W40
po około 8kk zostaje mininum więc dolewam 1 litr oleju, później dojeżdżam do 15kkm jest znowu minimum więc wymieniam olej ;-)
Z tym olejem to jest czarna magia, każdemu bierze inaczej. Moim zdaniem przyczyną brania oleju mógł być tylko serwis ASO a konkretnie przelewanie przez nich oleju. Sam miałem taki przypadek i zorientowałem się dopiero po przejechaniu 500km. Od tamtego momentu honda zaczeła brać olej. Stan ten się pogarsza i podejrzewam, że czeka mnie wymiana uszczelniaczy w głowicy. Na dzień dzisiejszy zalałem eksperymentalnie castrola edge rs 0w40 (z rynku niemieckiego). Powiem szczerze, że silnik chyba naprawdę potrzebuję 0w na początku. Wcześniej zalewałem motula x-cess 5w40 i silnik na castrolu jest cichszy. Zresztą gdy wchodzi się na stronę motula to do naszych hond jako najlepszy olej proponuję się 0w20 i coś w tym musi być, że na początku jest 0w.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.