Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : [D14A4] temperatura silnika



qbaA6
30-08-06, 17:52
czy temperatura wg wskaznika jest prawidlowa??

http://www.w202.republika.pl/temp.jpg


Pozdrawaim

Piotrek Klag
30-08-06, 17:55
czy temperatura wg wskaznika jest prawidlowa??

http://www.w202.republika.pl/temp.jpg


Pozdrawaim
mocno za ciepło - powina byc około 0,5 cm pod połową - masz za mało płynu, nieszczelność itd.... - lepiej szybko znajdź przyczynę

Rogal
30-08-06, 17:56
W jakimś tam sensie prawidłowa jest, chociaż u mnie i pewno tak jak u wszystkich ta wskazóweczka jest cały czas w połowie... Od jakiegoś tam mechanika usłyszałem kiedyś zeby czasem spojrzeć na temperature bo ponoć "mamy" dość małe chłodnice...

qbaA6
30-08-06, 18:02
dodam, ze nigdy nie zalczyl mi sie wentylator, wiec pewnie czujnik walniety

Rikoo
30-08-06, 18:10
Moim zdaniem za wysoka skoro ci sie nie zalacza wentylator to masz swoj powod podwyzszonej temperatury

qbaA6
30-08-06, 18:14
orientuje sie jaki jest koszt naprawy?

Piotrek Klag
30-08-06, 20:27
orientuje sie jaki jest koszt naprawy?
z tego, co pamiętam czujnik jest wkręcony w chłodnicę i kosztuje grosze, z tym, że trzeba chłodnicę wyciągnąć i spuścić płyn; jak zewrzesz kable przed czujnikiek, to wentylator będzie chodził cały czas- w ten sposób możesz sprawdzić, czy masz sprawny wentylator; reszta to już termostat, płyn i sama chłodnica

powodzenia!

MesserW
31-08-06, 00:11
nie chcę być złym prorokiem ale u mnie w ten sposób zaczął się problem uszczelki pod głowicą...

qbaA6
31-08-06, 01:05
tym, ze nie zalaczal sie wentylator i temp byla na 3/4 wskaznika ? - dziwne :roll:

czy problem z uszczelka objawia sie strata mocy-to napewno. a czy da sie sprawdzic szczelnosc uszczelki?

Piotrek Klag
31-08-06, 09:18
tym, ze nie zalaczal sie wentylator i temp byla na 3/4 wskaznika ? - dziwne :roll:

czy problem z uszczelka objawia sie strata mocy-to napewno. a czy da sie sprawdzic szczelnosc uszczelki?
jak Ci ubywa płynu a zaczyna Ci sie płyn przedostwac do miski olejowej (oleju Ci "przybywa") to zaczyna sie właśnie w/w problem.

A to że bez wentylatora Ci temperatura skacze toi jest normalne - i z reguły skutkuje uszkodzeniem chłodnice jk długosie stoi w korach - temperatura ją po prosta rozwala na amen....

pat33ryk
31-08-06, 09:23
mam dokładnie to samo, temp. grzeje sie minimalnie powyżej połowy skali i wiatrak nie włącza się w ogóle. Wymiana termostatu nic nie dała, trza będzie chyba ogarnąć ten czujnik..

Piotrek Klag
31-08-06, 09:50
mam dokładnie to samo, temp. grzeje sie minimalnie powyżej połowy skali i wiatrak nie włącza się w ogóle. Wymiana termostatu nic nie dała, trza będzie chyba ogarnąć ten czujnik..
termostat ma niewieli z tym wspólnego.... - czujnik to podstawa - ale najpierw sprawdźcie czy Wam wogóle wentylator działą - można go zawse tz na sztwn do akumulatora podłączyć - bo czasami łozusko sie wywali w wentylatorze isie potrafi zatrzeć i też są takie efekty...

qbaA6
18-09-06, 22:33
jak juz radzono wymienilem czujnik od zal. wentylatora, a temperatura jst nacal jak byla 3/4 wskaznik, na dluszym postoju wentylator sie zalncza tak na 5-10 sek. Moze to wina wskaznika, wskazowka raz opada do samego dolu raz tylko dopolowy. Aha nigdy woda mi sie nie zagotowala, ale jak po jezdzie odkrece korek od chlodnicy to naspapi male ps i wyleci z 50ml cieczy. Moze szukac przyczyny w urzadzeniu pomiarowym-czujnik, wskaznik??

Dzida
18-09-06, 22:36
Mi ostatnio troche z wyrównawczego ubyło (choć jeszcze nie brakło) i objawy podobne. Jakby przedwczesne włączanie wyłączanie się wiatraka. Poziom uzupełniłem, problem ustąpił.

qbaA6
18-09-06, 22:57
mi sie wentylator nie zalancza przedwczesnie, na biegu jalowym po ok 10min.

Piotrek Klag
18-09-06, 23:06
Moze szukac przyczyny w urzadzeniu pomiarowym-czujnik, wskaznik??
jedyne co mi przychodzi do głowy to tak:

1. Plyn do kitu - wymien na os lepszegp

2. Jak to H. to może być zarąbana syfem chłodnica i zywcem nie daje rady. Wyciagnij - odkręć wentylator - ponoc mozna ją myć jakimś badziewiem do mycia felg aluminiowych.

3. Sam wskaźnik ale czy to mozliwe- pewnie tak :D

lub co gorsza bez kitu kiedys to auto nieświadomie przegrzałes i mimo że niby jest wszystko okej to tam coś niedobrego ie dzieie w okolicy głowicy.

Szukaj a znajdziesz :D

powodzenia!

qbaA6
19-09-06, 19:13
ale na chlopski rozum, jesli byl by slaby plyn to powinien sie went wlaczyc przed polowa, jesli kiepska chlodnica tez, wniosek taki ze wentylator nie powinien dopuscic do takiej temp, a on sie wlancza wlasnie na 3/4 wskaznika. woda sie nie gotuje. A moze poprozu zmierzyc temp wody w chlodnicy i wszystko bedzie jasne