PDA

Zobacz pełną wersję : zwężka D15B2 ??



Fireshow
30-08-06, 16:42
Cześć!Mam pytanie.Przegladajac civiczki uztkownikow tego forum znalazlem ze ktos cos tam pisal o zwezce w D15B2 ze po jej zdjęciu jest nie 90HP tylko 97 HP. Jest taka tam?

Piotrek Klag
30-08-06, 20:30
Cześć!Mam pytanie.Przegladajac civiczki uztkownikow tego forum znalazlem ze ktos cos tam pisal o zwezce w D15B2 ze po jej zdjęciu jest nie 90HP tylko 97 HP. Jest taka tam?
nie am zwężki, tylko dwupunktowy albo pełny wtrysk...poczytaj sobie o swapie z D15B2->D15B7 - użyj opcji szukaj i tak zaraz kyoś zamknie ten temat...

rAku*
31-08-06, 01:04
W d15b2 jest mala zwezka w dolocie.
Jak zdejmiesz glowna pokrywe nad wtryskami taka metalowa, to jest tam taka blaszka przykrecona z takim wycieciem, ogolnie ta blaszka to zwezka bo daje przelot tylko przez ten maaly otwor.
Jak juz toi zrobisz to reset kompa i wio, ale mysle ze to nic duzo mocy nie da :)

Fireshow
31-08-06, 08:11
Moze dużo to to nie da ale zawsze coś;-) Odkrecam tą małą pokrywę ktora jest na dolocie?I co z ta blaszka mozna ja wyrzucic z tamtąd czy trzeba ją rozwiercic czy jakoś?
Czy ktos moglby być taki uprzejmy i wstawić jakieś foty?? :mrgreen:

Bs
31-08-06, 11:30
Wyjmij i wsadz do bagaznika.Jest przykrecona na jedna srube...

_Qba_
03-09-06, 01:27
Fireshow, zrobione??? dalo cos??? :) bo ostatnio myslalem o tym samym :D

rAku*
03-09-06, 07:21
Ta blaszka to moim zdaniem pierwsza rzecz ktora sie powinno zrobic :P
Bo popsuc sie nic nie popsuje a dac moze troszke da

_Qba_
03-09-06, 22:15
no wlasnie sie zastanawiam bo ja mam jeszcze lpg ;) moze potem byc za male podcisnienie

rAku*
03-09-06, 22:57
No jak masz gaz to nie ruszaj, jak dostanie wiecej powietrza to bedzie slabszy albo bedzie wiecej palic.

ceelx
04-09-06, 08:36
to w b2 jest w koncu ta zwezka :shock: :?:

_Qba_
04-09-06, 16:14
no jest taka blaszka na wejsciu do puszki nad przepustnica. ona zaslania w sumie ten wlot :/
tylko ciekawe dlaczego to jest tam zamontowane??? raczej nie bez powodu ;)

ceelx
04-09-06, 16:32
musze zobaczyc u siebie ;)
bo kogo sie nie zapytam to mowi ze w b2 nie ma :/

Fireshow
04-09-06, 19:04
Nie jeszcze zwężki nie zdjąłem.CHŁOPAKI TO SAMOCHÓD MAMY!!!jak narazie........już niedługo...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ale jak będę zdejmował to moge porobić foty... ;-)

_Qba_
04-09-06, 22:22
no ja dzis zjdalem... i jak narazie efektow ubocznych nie zauwazylem, nawet na gazie, a czy jest lepiej to ciezko mi powiedziec... moze troche :D

MTI
09-09-06, 19:35
tylko ciekawe dlaczego to jest tam zamontowane??? raczej nie bez powodu n


to jest zamontowane niby po to ze czasem powietrze moze sie odbic i niby zepsuc filtr...niby bo tak mi mowil mechanik i tak go zrozumialem ale moge sie mylic ;)

_Qba_
09-09-06, 22:35
no moze plomien sie cofnac jak w maluchu :D

Fireshow
12-09-06, 17:28
Ale jak może sie cofnąc płomień??Wytłumaczcie o co chodzi i co sie spali jak dmuchnie?

kwazi
08-01-07, 12:08
ja bym tego nie ruszał, sprawdziłem u siebie i auto przestało jechać, znaczy przy maksymalnych obrotach nie chciał isć do odciecia, ja np. na 3 biegu jechał 140 to po wyjeciu tego - 130 cos lekko ponad wogole lipa, dławilo go...załozylem to spowrotem i auto zaczeło normalnie jechać, nie wiem co jest grane, niby pownno byclepiej ale nie było. podkreslam ze robilem format kompa.

mozes
08-01-07, 12:19
Ja mam zdjętą i faktycznie przy 6000 zaczyna zamulać :639: założę spowrotem i prawdzę to będę wiedział czy od tego :694:

kwazi
08-01-07, 13:28
napewno od tego!ja juz sie przekonalem.ale dlaczemu tak sie dzieje?? moze kolektro wtedy zle zasysa powietrze, chodzi o zły sposob zasysania. :689:

otis
08-01-07, 14:57
To ciekawe jest... Dlaczego w takim razie w D14A3 usunięcie podobnej zwężki w dolocie powoduje istotny przyrost mocy??

ceelx
08-01-07, 15:00
bo d14a3 jest seryjnie zatkane na 75 kucy wlasnie przez ta zwezke

mozes
08-01-07, 15:02
Ja widzę dosyć prosty chociaż może nie aż tak tani sposób sprawdzenia czy wyjęcie zwężki pomaga czy też nie.
Trzeba znależć ochotnika z D15B2 który pojedzie furką na hamownię. Zmierzyć ja ze "zwężką" a następnie zdjąć zwężkę i ponownie przehamować. Wynik będzie czarno na białym. :689:

Lukasch44
08-01-07, 16:27
to by było zbyt piękne Kolo :686: Bo po karzdym modzie (czyt. np.zdięcie zwężki) komp powinien nauczyć się nowych parametrów czyli przejechać conajmniej 100km. Wtedy pomiar z hamowni był by w miarę prawdziwy.

kwazi
08-01-07, 18:35
ja wiem ze to nic nie daje a nawet psuje, przejechałem bez tej zwężki 500 km bo tez tak myslalem ze sie musi komp poduczć ale nic.auto nawet od dołu całkiem inaczej chodzi niż ze zwężką, ja wiem swoje...moze moje auto tylko tak na to reaguje...

pezet86
08-01-07, 21:29
a ja mam takie pytanie to po co zakladac filtr stozkowy jak tam jest i tak zablokowany doplyw powietrza???
ciekawy jestem i az jutro Ja wyciagne

otis
09-01-07, 10:21
Widocznie nie chodzi tu o ilość przepływającego powietrza (która widocznie ze zwężką jest wystarczająca), tylko o ciśnienie. Jak wiadomo zmniejszenie średnicy przepływu powoduje zwiększenie ciśnienia przepływu.

Cookee
09-01-07, 11:08
a ja sciagnolem to zwerzke jakies 3000 km temu i wsyztsko jest dobrze i dochodzi do odciecia wiec nie wiem jakie wy macie problemy.. :agent:

irekk
28-02-08, 19:41
Sorki za odświeżenie tematu lecz ja u siebie wyciągnąłem tą zwężkę i w moim d15b2 jak by widać poprawę i to znaczną lecz ja nie mam stożka tylko standard (pucha z filtrem)

A jak jest u was może ktoś próbował niedawno wyciągać tą zwężkę ?

fazer1985
28-02-08, 20:57
Zwężka musi być !! bez niej map sensor dostaje zle dane odnosnie podcisnienia , ta blaszka zapobiega cisnieniu zwrotnemu w dolocie , jesli nie masz zwezki a masz odcinke to masz padniety map sensor albo jezdzisz na gazie bo na benzynce po zdjeciu blaszki poprawi sie lekko srodek obrotow natomiast drastycznie spadnie moc na wyzszych obrotach :)

irekk
28-02-08, 23:43
To co piszesz po części wydaje się być prawdą gdyż odcinki rzeczywiście nie ma (czy to źle :P) moc w zakresie średnich obrotów wzrosła i to dość znacznie lecz na wyższych obrotach moc nie spadła tak jak piszesz według mnie pozostała na swoim poziomie :d
Zastanawiam się czy dała by coś modyfikacja tej zwężki może wyciąć blaszkę z większym otworem i założyć, muszę zasięgnąć jakiejś wiedzy na google :)

PS:
dzisiaj wywaliłem filtr powierza założyłem stożek oraz zwężkę i rezystor pod czujnik Intake Air Temperature. Myślę że taka kombinacja to najlepsze rozwiązanie :)

Matiass87
01-03-08, 17:32
założenie tej zwężki może wieciej dac jak jej zdjęcie. I po co reset kompa przy sciąganiu kawałka głupiej blaszki??

fazer1985
02-03-08, 18:01
Jak podeslesz wykres z chamowni to moze uwierze ale na pewno tak nie bedzie bo to map sensor daje do ecu sygnal o tym jak obciażony jest silnik i dzieki temu ecu dobiera optymalny sklad mieszanki jak zdejmiesz ta blaszke to ten czujnik bedzie dzialal nie poprawnie. Pozatym wykrez mocy w d15b2 wyglada tak ze moc rosnie do 6900 a potem raptownie spada tak wiec gdy silnik nie wkreci sie do 6900 to nie bedzie mial mocy max. To ze do silnika dostarczysz wiecej O2 nie spowoduje zwiekszenia mocy tak bys mogl to odczuc wiec ze zwiekszeniem ilosci powietrza musi tez isc wieksza dawka paliwa ktora ecu zwieksza dzieki info. z czujnikow jakich jak map sensor czy iat (temp.powietrza) nie wiem dokladnie jak to jest w d14 ale z tego co sie orientuje to ta zwerzka jest za dolotem przed przepustnica a w d15b2 ta blaszka w puszce nie jest zwerzak tylko reduktorem cisnienia wstecznego wychamowuje ona jeszcze szumy powietrza i nie ogranicza doplywy O2. Jedno co mozna by w d15 pomodzic w tej kwestii to jakis szczelny dolocik ze zderzaka raczej o tym samym przekroju do puszki na filtr przerobiony tak zeby wchodzil w nia stozek, potem moze jakies owiniecie tego termoizolatorem :afro: , ewentualnie jakas rzezba z uszczelka za wtryskiem(puszka) zeby wpadalo przez nia wiecej mieszanki no i pewnie powiekszanie wylotu z puszki do kolektora no ale tez powiekszenie samego kolektora wiec morałz tego taki jesli lubi ktos sie pobawic i robi to we wlasnym zakresie za darmo i nie oczekuje cudow to nie bierze sie za to a jesli mial by za to placic to niech sobie odgasi i zabierze sie za przerobke na B7 albo Z6 co da dobre efekty i nie wplynie znaczaco na spalanie :) uff :d

Max Marcin
02-03-08, 22:31
bo to map sensor daje do ecu sygnal o tym jak obciażony jest silnik i dzieki temu ecu dobiera optymalny sklad mieszanki jak zdejmiesz ta blaszke to ten czujnik bedzie dzialal nie poprawnie.
Czemu twierdzisz ze bedzie dzialal nie poprawnie po zdjeciu blaszki a po zamontowaniu filtra stoszkowego bedzie dzialal dobrze jak w ten czy ten sposob dostarczasz wiecej powietrza do silnika? Jezeli ecu nauczy sie wiekszej dawki powietrza dostarczanej po zalozeniu filtra stoszkowego to powinien nauczyc sie tez po sciagnieciu tego zlomu z puszki nad zaworami.
Ja sciagnolem ta blaszke i wydaje mi sie ze jest lepiej. Jesli chodzi o spalanie to jeszcze nie wiem.
Jutro sprawdze odczyty z lambda.

nycha
03-03-08, 13:56
MAP sensor odpowiada za wyprzedzenie zapłonu w zależności od obciążenia silnika ... robi mapę zaplonu

fazer1985
03-03-08, 20:23
Map Sensor z wikipedi -> This is necessary to calculate air density and determine the engine's air mass flow rate, which in turn is used to calculate the appropriate fuel flow . i z innego wiarygodnego żrodla -> When the engine is under load, the computer may alter spark timing ( mapa zaplonu :afro: )and the fuel mixture (mieszanka paliwa) to improve performance and emissions -> dokladnie tak :) czyli przy zlych danych z tego czujnika zle jest dobierany dawke paliwa i wyprzedzenie zaplonu, dlatego nie dochodzi do odciecia. Wiesz co skoro uwazasz ze jezdzi lepiej to dobrze wlasnie odkryles cos czego wszyscy szukali zeby zwiekszyc moc d15b2 ;) powiem jedno jak tak jezdzilem bez tej blaszki przez 3 mieszki az nie przejechalem sie z kolesiem ktory ma w pelni stock'owe d15b2 i po starcie na jedynce wyprzedzielm go o 1/2 auta natomiast gdy on wpial juz dwojke to ja dostalem pod jej koniec juz o cala dlugosc jego auta wiec wywnioskowalem to co wszesniej napisalem i zalozylem blaszke spowrotem :) zrob tak samo :) stozek jest dobry i swietnie brzmi w silnikach Hondy ale to nic tobie nie da jesli ecu nie da wiekszej ilosci paliwa a nie zrobi tego z blednie dzialajacym mapem-ktory dziala zle bez tej blaszki ktora zapobiega "cofaniu" sie cisnienia wywolujacego wplyw na ten sensor. Nie wiem jak to jeszcze obrazowo wytlumaczyc ... możesz dać stozek ktory da wiecej O2 ale ecu przez to ze map sensor nie bedzie mial odpowiedniego podcisnienia nie da wiekszej ilosci paliwa i to bez wzgledu czy "nauczysz" ecu nowego setupu czy nie.

BARTAS998
18-08-08, 13:52
Koledzy jedni mowia ze ok, drudzy ze nie. Tam w mikserze sa 2 blaszki:

1. ta zaraz za wejsciem dolotu taka wygieta prostokatna.
2. za taka kopulasta siatka metalowa, okragla z wycieciem nad przepustnica.

Teraz kto jaka blaszke wyciagnal?

W porównaniu z D14A3/4 niektorzy wyrzucaja ten caly plastikowy mikser i na to zakladaja kolanko od dolotu. Czy mozna zrobic tak, ze wybebesze cala ta puszke w moim D15B2 i do tego podepne short ram ze stozkiem?

sebush
18-08-08, 21:54
mozna, ja chce zrbic to samo zbieram kase i biore sie za dolot

piroman
21-10-08, 18:27
Mógłby ktoś zrobić kilka zdjęć tej blaszki bo u mnie jej nie ma odkąd kupiłem auto a zastanawiam się czy by tam czegos takiego nie wsadzić

krugger
21-10-08, 19:02
ja draze ten temat i rura dolotu sie spawa u znajomego. Oby dwa wezyki beda wpiete w rurke map sensor rowniez zobaczymy co z tego bedzie. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=25559