Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Muł po wymianie rozrządu



Yo20
28-03-10, 17:35
Witam!
Na początku dodam żeby nikt mnie nie odsyłał do wyszukiwarki bo już to zrobiłem i owszem jest kilka tematów poruszających ten problem ale w żadnym nie ma konkretnej odpowiedzi.

Jakiś miesiąc temu miałem wymieniany rozrząd. Okazało się że pasek był przestawiony o jeden ząbek - auto jeździło tak jak powinno ( walnięcie powyżej 4000 obrotów)

Mechanik przestawił mi rozrząd na znaki fabryczne i samochód nie jedzie ( straszny muł się zrobił przyśpiesza cały czas tak samo nawet na wysokich obrotach, żadnego walnięcia). Oprócz tego na luzie chodzi strasznie nie równo i tłumik jakby bardziej "pierdzi".

Proszę o pomoc co w takim wypadku należy zrobić. Czy znowu przestwaić rozrząd tak jak było poprzednio czy zostawić na znakach fabrycznych i do tego jeszcze coś ustawić, bo ja nie mam zielonego pojęcia.

Dodam że mam EJ6 d16y7!
Dzięki! Pozdrawiam!

jasiek09
28-03-10, 18:08
jak mechanik przestawił rozrząd to musi teraz sprawdzić zapłon bo pewnie się nie zgadza.i wypadało by sprawdzić z manualem czy aby mechanik napewno na dobre znaki ustawił rorząd.

kamix666
28-03-10, 21:13
pewnie nie jest ustawiony jak nazlezy.

81saren
29-03-10, 02:22
zmien mechanika , badz wroc do niego z manualem w reku :) niech sie poduczy :)

Skoti
30-03-10, 09:18
Stawiam że rozrząd masz przestawiony.
możesz jeszcze ustawić zapłon i sprawdzić czy to pomoże jeśli jesteś pewien że rozrząd na 100% jest dobrze.

rafalcrx150
30-03-10, 10:36
rozrząd masz zle ustawiony.

Yo20
30-03-10, 17:07
no dobra. A ma ktoś zdjęcie z manuala ukazujące jak rozrząd powinien być ustawiony?

bednar_ek35
30-03-10, 19:44
Zdjecia nie mam,ale powiem ci tylko tyle ze zmieniałem rozrząd u Kondzia2000 i była taka sama sytuacja jak ty opisujesz.Zachciało mi sie ustawić po swojemu,tak więc ustawiłem,poskręcałem i dupa.Auto słabo się wkręcało na obroty,regulacja zapłonem też nic nie dała,więc trzeba było rozkręcać zpowrotem i ustawić tak jak było.Jako podpowiedz powiem tylko tyle że klin na wale nie był prostopadle do znaków na kółku wałka rozrządu,tylko pochylony lekko na prawo.

uniu1
30-03-10, 22:56
Czyli gdy klin od wału jest na górze to znaczy żę tłok pierwszego cylindra jest w GMP i wtedy ustawiamy znaki na kole od rozrządu równo do krawędzi głowicy? Dobrze to rozumiem?