Zobacz pełną wersję : Która pojsc droga?
izzy_rajder
29-08-06, 14:43
Siemanko,
No wiec mam metlik w glowie i pomyslalem ze moze Wy mi troche pomozecie.
Sprawa wyglada tak, ze potrzebne mi jest wiecej mocy :wink: i jest kilka drozek ktorymi moge pojsc. Zalozmy ze do wydania jest 6 tysi. Biore pod uwage:
1. Swap na b18c4
2. Dlubanie dalej b16, czyli tloki i wiekszy CR, wtryski, przepustnica kol ssacy, remap itd
W miedzy czasie przewijaly sie jeszcze w mojej glowie:
-swap na b18c6
-stroker kit TODY do b16
-b20VTEC
2 pierwsze odpadly ze wzgledow finansowych, 3cia w zasadzie tez, bo zeby to porzadnie zrobic, to 6 tysi bedzie za malo.
H22 odpada, nie jestem jakos przekonany, zreszta mam swoje inne powody.
Jak myslicie co ma wiekszy sens z tych 2och opcji na poczatku? Swap czy b16a2 dalej? A moze przeoczylem jakas oczywista opcje nr 3 (poza tymi ktore juz odpadly z roznych wzgledow)?
pzdr
ja bym rozwazył mozliwość dozbierania kaski i zrobienia swapa K20A2
albo strokera
bo jak już swap na b18 to też nie wiadomo czy w 6 tysiach się wyrobisz :D
Jak potem sprzeda to B16 to się wyrobi. K20 jednak wymaga budżetu większego. Ja bym dalej dłubał B16. Po pierwsze dlatego, że to o wiele bardziej kultowy silnik niż wszelkie B18 oprócz C5/C6, a po drugie że jednak będzie się lepiej kręcił.
blok B20 masz za 1000. zostaje jeszcze troche pola do popisu... mozna na przykład w to dmuchnąć ;)
ja bym chyba dlubal b16 imo wymiania na b18 mija sie z celem
izzy_rajder
29-08-06, 15:47
Dzieki za odpowiedzi.
-Te 6 tysi to na same czesci/swap. Robocizne bede mial za darmo.
-k20 odpada, zeby to z glowa zrobic to min 20 tysi a pewnie wiecej
-b20 blok nie wiem czy kupie za 1000. Po drugie na h-t.com pisza ze tuleje tam sa do dupy. Zeby to mialo rece i nogi trzeba by bylo wstawic jakies dartony, wtedy bylby wypas, a bez tego to za kazdym razem jakbym go krecil w okolice 9 tysiecy to mialbym dusze na ramieniu :D
Do b18c4 mam tloki od itra do wsadzenia (komprecha skacze do 11:0), pozatym przekladam walki i caly valvetrain...tylko tam podobno korby sa cieniutkie a juz na korby mi nie starczy...
pzdr
albo dłubać dalej b16, albo swap motoru na b18c6
Do b18c4 mam tloki od itra do wsadzenia (komprecha skacze do 11:0), pozatym przekladam walki i caly valvetrain...tylko tam podobno korby sa cieniutkie a juz na korby mi nie starczy...
skoro masz tyle gratów to dozbierac na korby i zrobic ta droga
jak juz zainwestowales w B16 szkoda byloby to zaprzestac, a kasy ile w to wsadziles juz nie odzyskasz.
Jesli jakis swap to na B18C6
izzy_rajder
29-08-06, 19:03
No ale caly pic polega na tym, ze wszystko co zainwestowalem w to b16 jest plug&play do przelozenia do b18c4 (i c6 tez jakby co). Wlacznie z kolektorem wydechowym, ktory mam dc do b18. Wiec ja jakby nic tu nie trace, bo to wszystko przekladam ewentualnie do b18c4 a moje b16a2 sprzedaje w stockowej specyfikacji.
Hmm daliscie mi do myslenia. Mi sie wydawalo ze 1.8 to lepsza opcja, bo wiekszy potencjal.
A co takiego w tym b18c4 jest 'nie teges' oprocz korb?
pzdr
b16 to tylko 1.6. Własciwie juz osiagnales kres tego silnika. Idac w chorą kompresję albo go wysadzisz albo auto bedzie ciezkie w uzytkowaniu na co dzien... Ja bym kupił b18c4 i powoli robił z niego b18c6... część gratów pewnie już masz. Wszystko rozbija się o pojemnosc... K20 jest relatywnie zbyt drogi a Frankensteiny z b20 to chyba mit bo wszyscy o tym mowia a nic takiego nie powstalo. Dlatego uwazam, ze b18 to idealny kompromis.
dlatego Ci Pawel napisalem zeby kupic B18C4
to i ja sie moze dolacze... najtansze korby to koszt okolo 1 tys to chyba nie duzo a dla ciebie beda juz wystarczajace ... jesli masz tloki od itra kompresja wzrosnie wystarczajaco (choc moim zdaniem do walkow i tak bedzie mala ...) ale to zawsze cos ;) z elektryka tez nie masz problemu zostawiasz p30 i uberdata .jedyne co miom zdaniem wymaga jescze $ to kolektor ssacy . i juz :grin: przekladka to jeden dzien roboty ,a sam zapewne pamietasz jak kuki na serii dawal ci po dupie ;) tak jak mowia powyzej pojemnosc robi swoje pozdr
a glowica wb18c4 ma taka sama wysokosc jak w c6, bo wiem ze cos tam nie pasuje, ze w b16 strokera na gratach z b18c6 nie da sie ogarnac :/
vass jak ja czekałem na twoja wypowiedz :-)
1.6 to tylko 1.6 - przechodzilem ta droge i jak to sie mówi z gówna bicz nie ukreci
mówia ze c4 ma złe to złe tamto - ale zawsze to 1.8 i swap bezkłopotliwy
izzy ma graty do głowicy i do silnika no moze brakowac mu bedzie korb ale zawsze to 1.8 z wiekszymi Nm.
A kolektor ssacy z czasem dokupi jakis skunkowy i bedzie dobrze.
a jeszcze co do korb moze nie sa to super korby ale 220 koni wytrzymaja - jesli te z 1.6 wyrzymuja 200+ to nie moze byc az tak zle.
pozdr
łukasz
izzy_rajder
30-08-06, 09:56
Dzieki panowie za odpowiedzi. Chyba sie zdecyduje na b18c4. Jak bedzie wszystko ogarniete, zdam relacje ;-)
pzdr
I kolejny zadowolony forumowicz :lol: :lol: :lol:
a moze zamiast kupowac cale b18c4, kupic tylko sam blok bez głowicy i głowice przełożyć z b16? to dodatkowo podbije kompresje.
izzy_rajder
30-08-06, 12:22
No taki byl oryginalny plan, ale kupic sam blok b18c4 jest ciezko.
Splanuje glowice 2 cm to mnie przenesie w granice 20:1 CR i bedzie git! :wink:
no to trzymaj sie planu. ccu niczegi takiego miec nie bedzie?
moze tu warto zapytac.. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121860157
izzy a moze juz czas pomyslec o skrzyni ? :wink:
izzy_rajder
03-09-06, 20:15
No wiec tak. Po pierwsze to ARTX dzieki za cynk. Odezwalem sie do tego goscia i ma mi sprowadzic b18c4 za na prawde normalne pieniadze. Sam silnik bez skrzyni, polosi itp, ale mi jest tylko silnik potrzebny.
Jezeli chodzi o skrzynie to zostanie y21, ale z FD 4.785 z ITRa.
Walka rozpocznie sie pewnie za jakies 2 -3 tygodnie, bede zdawal relacje.
Kolejna kwestia sa hamulce. Wczoraj bylem w trasie i 2 razy hanowalem z powiedzmy 220 licznikowych do 100 w miare intensywnie i generalnie strach sie bac. Po jednym takim hamowaniu jest po heblach praktycznie. Ja mam hamulce 262mm tylko tarcze powerdisc i klocki omp racing i zmieniony plyn, jest oczywiscie lepiej niz na serii ale nadal kiepsko. Musze wlozyc albo 280 z prelude (tam jest 4x 114, tak?) albo 300 z legenda. I pytanie do was jest takie, czy na taką tarcze 300 mm wejdzie felga 15 cali, czy bedzie za mała?
pzdr
krystianITR
03-09-06, 22:24
Izzy b16 OLEJ...
Masz glowice b16, a to jeden kaliber czy b18c4 ,c6 jesli ja zrobisz jak trzeba,wiec do teg oblok b20 do tego korby ,tłoki CR 12.5 i bedzie 2L KILLER:)
Prosto i przyjemnie ,dla mnie to jedyna droga racjonalna.
PS po co CI c4???
Nie lepiej miec 2L niz 1.8 :roll:
I pytanie do was jest takie, czy na taką tarcze 300 mm wejdzie felga 15 cali, czy bedzie za mała?
na 100% nie wejdzie :idea:
300mm pod felge 15" nie wejdzie. 280mm miesci sie na styk. i to nie pod każdą felgę.
Tak jak kiedys Witek pytal czy 262mm wejdzie na 13 felge i wszycy zgodnie ze na 100% nie wejdzie, a jakos weszlo. Kosiniak kupil VTI na 13 i tez jakos weszlo.
Tarcza 280mm jest w Integrze i tam jest 15 i jakos styku nie ma.
Wazny tez jest rodzaj felgi.
Jak dostane zdjecia to wrzuce u kumpla w Astrze tarcze z Omegi MV6 302mm i felga 15 cali. Ciezarki motocyklowe plaskie i sie miesci i nie ociera nic.
:!:
tak jak pisze Lio, byl kiedys taki temat, mowiono ze nie wejdzie 262 w 13", az sie ****a sam zastanawialem jakie mam w koncu te kola jak tylko ja powiedzialem ze wejdzie :D hehehe, jak nie na felge od H to dobrac od Opla czy cos :) powinno wejsc :)
jak przymierzalem 282 do felg '15 to miescila sie na styk (nawet ciezarek do wywazenia nie zmiescilby sie) wiec mysle, ze trzebaby jakies specjalne felgi szukac...
CTR jest 300mm i w rajdach jak zmieniaja na '15 szutrowe to wymieniaja tez hamulce bo inaczej nie ma mozliwosci a przeciez łatwiej byłoby im kupic inne felgi..
jak przymierzalem 282 do felg '15 to miescila sie na styk (nawet ciezarek do wywazenia nie zmiescilby sie) wiec mysle, ze trzebaby jakies specjalne felgi szukac...
CTR jest 300mm i w rajdach jak zmieniaja na '15 szutrowe to wymieniaja tez hamulce bo inaczej nie ma mozliwosci a przeciez łatwiej byłoby im kupic inne felgi..
dokładnie u mnie jest 300mm i 15" nie wchodzi można podpiłowac zacisk albo kołować jakieś extra magnezowe felgi (tak głosi plota)
Tak jak kiedys Witek pytal czy 262mm wejdzie na 13 felge i wszycy zgodnie ze na 100% nie wejdzie, a jakos weszlo. Kosiniak kupil VTI na 13 i tez jakos weszlo.
ja mialem oryginalne 13 hondy i nie weszly.
izzy_rajder
04-09-06, 13:32
Izzy b16 OLEJ...
Masz glowice b16, a to jeden kaliber czy b18c4 ,c6 jesli ja zrobisz jak trzeba,wiec do teg oblok b20 do tego korby ,tłoki CR 12.5 i bedzie 2L KILLER:)
Prosto i przyjemnie ,dla mnie to jedyna droga racjonalna.
PS po co CI c4???
Nie lepiej miec 2L niz 1.8 :roll:
Siemanko Krystian :-)
No wiec tak, b20 rozwazalem intensywnie, ale naczytalem sie o tulejach w tym silniku i zrezygnowalem. Ale...... :-)
...bede musial robic szlif tego bloku b18 pewnie i tak to moze zamiast 0.5 mm sie zdejmie niechcacy troche wiecej ;-) A na h-t.com jesli chodzi o b20VTEC to polecaja bardziej rozwiert b18c niz b20.
pzdr
krystianITR
04-09-06, 19:11
BLok b20 ma w seri 84mm ,a b18 81mm,wiec mega roznica!!...
B18 mozesz na maxa do 82 rozwiercic,ale to ryzykowne.
Ja bym wsadzil b20 i tłoki do tego 84.25mm
Jak juz pisalem kwestia felgi (odsadzenia), rantu (na zewnatrz jest mniejsza srednica niz wewnatrz) oraz wielkosci zacisku.
specjalnie zrobilem dzisiaj dla Was fotki :-)
302mm w feldze 15 calowej
http://img372.imageshack.us/img372/4563/0409061237zd2.jpg
282 w itrze jest na styk. moze inna felga ale itrowski enkei na 300mm nie wejdzie na bank
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.