PDA

Zobacz pełną wersję : Która pojsc droga?



izzy_rajder
29-08-06, 14:43
Siemanko,

No wiec mam metlik w glowie i pomyslalem ze moze Wy mi troche pomozecie.

Sprawa wyglada tak, ze potrzebne mi jest wiecej mocy :wink: i jest kilka drozek ktorymi moge pojsc. Zalozmy ze do wydania jest 6 tysi. Biore pod uwage:

1. Swap na b18c4
2. Dlubanie dalej b16, czyli tloki i wiekszy CR, wtryski, przepustnica kol ssacy, remap itd

W miedzy czasie przewijaly sie jeszcze w mojej glowie:
-swap na b18c6
-stroker kit TODY do b16
-b20VTEC
2 pierwsze odpadly ze wzgledow finansowych, 3cia w zasadzie tez, bo zeby to porzadnie zrobic, to 6 tysi bedzie za malo.
H22 odpada, nie jestem jakos przekonany, zreszta mam swoje inne powody.

Jak myslicie co ma wiekszy sens z tych 2och opcji na poczatku? Swap czy b16a2 dalej? A moze przeoczylem jakas oczywista opcje nr 3 (poza tymi ktore juz odpadly z roznych wzgledow)?

pzdr

Cobweb
29-08-06, 15:01
ja bym rozwazył mozliwość dozbierania kaski i zrobienia swapa K20A2
albo strokera
bo jak już swap na b18 to też nie wiadomo czy w 6 tysiach się wyrobisz :D

Kras
29-08-06, 15:12
Jak potem sprzeda to B16 to się wyrobi. K20 jednak wymaga budżetu większego. Ja bym dalej dłubał B16. Po pierwsze dlatego, że to o wiele bardziej kultowy silnik niż wszelkie B18 oprócz C5/C6, a po drugie że jednak będzie się lepiej kręcił.

Pati
29-08-06, 15:26
blok B20 masz za 1000. zostaje jeszcze troche pola do popisu... mozna na przykład w to dmuchnąć ;)

kosiniak
29-08-06, 15:33
ja bym chyba dlubal b16 imo wymiania na b18 mija sie z celem

izzy_rajder
29-08-06, 15:47
Dzieki za odpowiedzi.

-Te 6 tysi to na same czesci/swap. Robocizne bede mial za darmo.
-k20 odpada, zeby to z glowa zrobic to min 20 tysi a pewnie wiecej
-b20 blok nie wiem czy kupie za 1000. Po drugie na h-t.com pisza ze tuleje tam sa do dupy. Zeby to mialo rece i nogi trzeba by bylo wstawic jakies dartony, wtedy bylby wypas, a bez tego to za kazdym razem jakbym go krecil w okolice 9 tysiecy to mialbym dusze na ramieniu :D

Do b18c4 mam tloki od itra do wsadzenia (komprecha skacze do 11:0), pozatym przekladam walki i caly valvetrain...tylko tam podobno korby sa cieniutkie a juz na korby mi nie starczy...

pzdr

emg
29-08-06, 17:18
albo dłubać dalej b16, albo swap motoru na b18c6

mighty
29-08-06, 17:22
dlubać b16!!

LIO
29-08-06, 17:46
Do b18c4 mam tloki od itra do wsadzenia (komprecha skacze do 11:0), pozatym przekladam walki i caly valvetrain...tylko tam podobno korby sa cieniutkie a juz na korby mi nie starczy...
skoro masz tyle gratów to dozbierac na korby i zrobic ta droga

jak juz zainwestowales w B16 szkoda byloby to zaprzestac, a kasy ile w to wsadziles juz nie odzyskasz.
Jesli jakis swap to na B18C6

izzy_rajder
29-08-06, 19:03
No ale caly pic polega na tym, ze wszystko co zainwestowalem w to b16 jest plug&play do przelozenia do b18c4 (i c6 tez jakby co). Wlacznie z kolektorem wydechowym, ktory mam dc do b18. Wiec ja jakby nic tu nie trace, bo to wszystko przekladam ewentualnie do b18c4 a moje b16a2 sprzedaje w stockowej specyfikacji.

Hmm daliscie mi do myslenia. Mi sie wydawalo ze 1.8 to lepsza opcja, bo wiekszy potencjal.
A co takiego w tym b18c4 jest 'nie teges' oprocz korb?

pzdr

Vassago
29-08-06, 20:41
b16 to tylko 1.6. Własciwie juz osiagnales kres tego silnika. Idac w chorą kompresję albo go wysadzisz albo auto bedzie ciezkie w uzytkowaniu na co dzien... Ja bym kupił b18c4 i powoli robił z niego b18c6... część gratów pewnie już masz. Wszystko rozbija się o pojemnosc... K20 jest relatywnie zbyt drogi a Frankensteiny z b20 to chyba mit bo wszyscy o tym mowia a nic takiego nie powstalo. Dlatego uwazam, ze b18 to idealny kompromis.

LIO
29-08-06, 21:51
dlatego Ci Pawel napisalem zeby kupic B18C4

Wielki
29-08-06, 22:05
to i ja sie moze dolacze... najtansze korby to koszt okolo 1 tys to chyba nie duzo a dla ciebie beda juz wystarczajace ... jesli masz tloki od itra kompresja wzrosnie wystarczajaco (choc moim zdaniem do walkow i tak bedzie mala ...) ale to zawsze cos ;) z elektryka tez nie masz problemu zostawiasz p30 i uberdata .jedyne co miom zdaniem wymaga jescze $ to kolektor ssacy . i juz :grin: przekladka to jeden dzien roboty ,a sam zapewne pamietasz jak kuki na serii dawal ci po dupie ;) tak jak mowia powyzej pojemnosc robi swoje pozdr

kosiniak
29-08-06, 22:41
a glowica wb18c4 ma taka sama wysokosc jak w c6, bo wiem ze cos tam nie pasuje, ze w b16 strokera na gratach z b18c6 nie da sie ogarnac :/

Lukasz4D
30-08-06, 08:28
vass jak ja czekałem na twoja wypowiedz :-)
1.6 to tylko 1.6 - przechodzilem ta droge i jak to sie mówi z gówna bicz nie ukreci
mówia ze c4 ma złe to złe tamto - ale zawsze to 1.8 i swap bezkłopotliwy
izzy ma graty do głowicy i do silnika no moze brakowac mu bedzie korb ale zawsze to 1.8 z wiekszymi Nm.
A kolektor ssacy z czasem dokupi jakis skunkowy i bedzie dobrze.
a jeszcze co do korb moze nie sa to super korby ale 220 koni wytrzymaja - jesli te z 1.6 wyrzymuja 200+ to nie moze byc az tak zle.


pozdr
łukasz

izzy_rajder
30-08-06, 09:56
Dzieki panowie za odpowiedzi. Chyba sie zdecyduje na b18c4. Jak bedzie wszystko ogarniete, zdam relacje ;-)

pzdr

Rikoo
30-08-06, 09:57
I kolejny zadowolony forumowicz :lol: :lol: :lol:

Pati
30-08-06, 11:49
a moze zamiast kupowac cale b18c4, kupic tylko sam blok bez głowicy i głowice przełożyć z b16? to dodatkowo podbije kompresje.

izzy_rajder
30-08-06, 12:22
No taki byl oryginalny plan, ale kupic sam blok b18c4 jest ciezko.

Splanuje glowice 2 cm to mnie przenesie w granice 20:1 CR i bedzie git! :wink:

Pati
30-08-06, 15:21
no to trzymaj sie planu. ccu niczegi takiego miec nie bedzie?

ARTX
01-09-06, 01:45
moze tu warto zapytac.. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121860157

Wielki
01-09-06, 16:50
izzy a moze juz czas pomyslec o skrzyni ? :wink:

izzy_rajder
03-09-06, 20:15
No wiec tak. Po pierwsze to ARTX dzieki za cynk. Odezwalem sie do tego goscia i ma mi sprowadzic b18c4 za na prawde normalne pieniadze. Sam silnik bez skrzyni, polosi itp, ale mi jest tylko silnik potrzebny.

Jezeli chodzi o skrzynie to zostanie y21, ale z FD 4.785 z ITRa.

Walka rozpocznie sie pewnie za jakies 2 -3 tygodnie, bede zdawal relacje.

Kolejna kwestia sa hamulce. Wczoraj bylem w trasie i 2 razy hanowalem z powiedzmy 220 licznikowych do 100 w miare intensywnie i generalnie strach sie bac. Po jednym takim hamowaniu jest po heblach praktycznie. Ja mam hamulce 262mm tylko tarcze powerdisc i klocki omp racing i zmieniony plyn, jest oczywiscie lepiej niz na serii ale nadal kiepsko. Musze wlozyc albo 280 z prelude (tam jest 4x 114, tak?) albo 300 z legenda. I pytanie do was jest takie, czy na taką tarcze 300 mm wejdzie felga 15 cali, czy bedzie za mała?

pzdr

LIO
03-09-06, 22:10
wejdzie ziom 8)

krystianITR
03-09-06, 22:24
Izzy b16 OLEJ...
Masz glowice b16, a to jeden kaliber czy b18c4 ,c6 jesli ja zrobisz jak trzeba,wiec do teg oblok b20 do tego korby ,tłoki CR 12.5 i bedzie 2L KILLER:)
Prosto i przyjemnie ,dla mnie to jedyna droga racjonalna.
PS po co CI c4???
Nie lepiej miec 2L niz 1.8 :roll:

ARTX
04-09-06, 08:55
I pytanie do was jest takie, czy na taką tarcze 300 mm wejdzie felga 15 cali, czy bedzie za mała?
na 100% nie wejdzie :idea:

Pati
04-09-06, 10:10
300mm pod felge 15" nie wejdzie. 280mm miesci sie na styk. i to nie pod każdą felgę.

LIO
04-09-06, 10:23
Tak jak kiedys Witek pytal czy 262mm wejdzie na 13 felge i wszycy zgodnie ze na 100% nie wejdzie, a jakos weszlo. Kosiniak kupil VTI na 13 i tez jakos weszlo.
Tarcza 280mm jest w Integrze i tam jest 15 i jakos styku nie ma.
Wazny tez jest rodzaj felgi.

Jak dostane zdjecia to wrzuce u kumpla w Astrze tarcze z Omegi MV6 302mm i felga 15 cali. Ciezarki motocyklowe plaskie i sie miesci i nie ociera nic.

:!:

kosiniak
04-09-06, 11:34
tak jak pisze Lio, byl kiedys taki temat, mowiono ze nie wejdzie 262 w 13", az sie ****a sam zastanawialem jakie mam w koncu te kola jak tylko ja powiedzialem ze wejdzie :D hehehe, jak nie na felge od H to dobrac od Opla czy cos :) powinno wejsc :)

ARTX
04-09-06, 12:13
jak przymierzalem 282 do felg '15 to miescila sie na styk (nawet ciezarek do wywazenia nie zmiescilby sie) wiec mysle, ze trzebaby jakies specjalne felgi szukac...

CTR jest 300mm i w rajdach jak zmieniaja na '15 szutrowe to wymieniaja tez hamulce bo inaczej nie ma mozliwosci a przeciez łatwiej byłoby im kupic inne felgi..

Cobweb
04-09-06, 12:24
jak przymierzalem 282 do felg '15 to miescila sie na styk (nawet ciezarek do wywazenia nie zmiescilby sie) wiec mysle, ze trzebaby jakies specjalne felgi szukac...

CTR jest 300mm i w rajdach jak zmieniaja na '15 szutrowe to wymieniaja tez hamulce bo inaczej nie ma mozliwosci a przeciez łatwiej byłoby im kupic inne felgi..

dokładnie u mnie jest 300mm i 15" nie wchodzi można podpiłowac zacisk albo kołować jakieś extra magnezowe felgi (tak głosi plota)

mighty
04-09-06, 12:35
Tak jak kiedys Witek pytal czy 262mm wejdzie na 13 felge i wszycy zgodnie ze na 100% nie wejdzie, a jakos weszlo. Kosiniak kupil VTI na 13 i tez jakos weszlo.
ja mialem oryginalne 13 hondy i nie weszly.

izzy_rajder
04-09-06, 13:32
Izzy b16 OLEJ...
Masz glowice b16, a to jeden kaliber czy b18c4 ,c6 jesli ja zrobisz jak trzeba,wiec do teg oblok b20 do tego korby ,tłoki CR 12.5 i bedzie 2L KILLER:)
Prosto i przyjemnie ,dla mnie to jedyna droga racjonalna.
PS po co CI c4???
Nie lepiej miec 2L niz 1.8 :roll:

Siemanko Krystian :-)
No wiec tak, b20 rozwazalem intensywnie, ale naczytalem sie o tulejach w tym silniku i zrezygnowalem. Ale...... :-)

...bede musial robic szlif tego bloku b18 pewnie i tak to moze zamiast 0.5 mm sie zdejmie niechcacy troche wiecej ;-) A na h-t.com jesli chodzi o b20VTEC to polecaja bardziej rozwiert b18c niz b20.

pzdr

krystianITR
04-09-06, 19:11
BLok b20 ma w seri 84mm ,a b18 81mm,wiec mega roznica!!...
B18 mozesz na maxa do 82 rozwiercic,ale to ryzykowne.
Ja bym wsadzil b20 i tłoki do tego 84.25mm

LIO
04-09-06, 20:38
Jak juz pisalem kwestia felgi (odsadzenia), rantu (na zewnatrz jest mniejsza srednica niz wewnatrz) oraz wielkosci zacisku.

specjalnie zrobilem dzisiaj dla Was fotki :-)

302mm w feldze 15 calowej

http://img372.imageshack.us/img372/4563/0409061237zd2.jpg

Vassago
05-09-06, 13:15
282 w itrze jest na styk. moze inna felga ale itrowski enkei na 300mm nie wejdzie na bank