Zobacz pełną wersję : Energy Suspension!!!
jak w temacie, wiem ze nie wymienia sie wszystkich gum, np. cukeirkow, czy cos poza tym?? reszte wkladac jak leci?? ma ktos jakies doswiadzcenia w tym temacie???
dobry temat! moze ktos wymieni jakie gumy znajduja sie w tych zestawach sprzedawanych tu taj, co one moga dac, co ile je sie powinno wymieniac i jakie sa objawy jezeli juz sa do wymiany!
tylna tuleja wachacza (najwieksza wymienic na oryginal)
reszta jak leci.
tylna tuleja wachacza (najwieksza wymienic na oryginal)
reszta jak leci.
to w smie wiadomo chyba Tomo... bo ES chyba nie maja w komplecie tej tuleji...wiec zostaje oryginał...
Widac nie wiadomo jak Kosi pyta :wink:
tylna tuleja wachacza
tzw. cukierki :)
przeciez napsialem oprocz cukierkow
to w smie wiadomo chyba Tomo... bo ES chyba nie maja w komplecie tej tuleji...wiec zostaje oryginał...
sa rózne zestawy ES, a napewno ES robi tez cukierki, ale jak juz wspomniano olac je
cukierki mam z Aso wiec glowa spokojna, co poza tym!! na co zwrocic uwage przy montowaniu??
Kivik jets na wczasach chyba :/
przeciez to sie montuje tak samo jak zwykle seryjne tulejki, wiec o czym w ogole mowimy? smar w zestawie masz, dokladne instrukcje sa, zalozy ci to kazdy w miare ogarniety mechanik.
przeciez to sie montuje tak samo jak zwykle seryjne tulejki
seryjne tulejki masz jako jeden element
ES to zestaw dwóch gumek i tulejka metalowa
pewnych elementów w zawieszeniu nie nalezy dawac twardych i lepiej zastapic je seryjnymi tak jak w przypadku duzych cukierków.
Byc moze male cukierki tez trzeba dokupic, bo moze ich nie byc w zestawie, a jesli sa to byc moze ich równiez nie nalezy montowac z zestawu ES
przeciez to sie montuje tak samo jak zwykle seryjne tulejki, wiec o czym w ogole mowimy?
a czy ty umiesz czytac ze zrozumieniem??? czy tam pisze jak zalozyc czy co zalozyc a czego nie???
Ja wlasne zalozylem komplet ES. Oczywiscie nie ja montowalem i dlatego tez niebardzo jestem w stanie wam pomoc jezeli chodzi o to co dokladnie trzeba zamontowac a co nie. W kazdym razie sporo malych gumk zostalo a mechanik dostajac pudelko byl pewien ze ES obejmuje wiekszosc gum w zawieszneiu wiec po ucinal seryjne, ktore niedalo sie odkrecic - a przez musial wszystko dokupic oryginalne gumy (!)
Moj wpis nieodpowie na wasze pytania na co zwrocic uwage ale za to moge napisac swoje wrazenia. A wkrazenia sa.. kiepskie. To jak to zawieszenie zaczyna stukac, pukac, trzeszczesc to tragedia. Dodam ze jednoczesnie zamonotwal zestaw Koni 1130 - wiec generlanei mialo byc praktycznie nowe zawieszenie a teraz mam wrazenie jakbym mial wybity kazdy sworzen. Jak jest mokro jest jeszcze gorzej bo to wszystko trzeszczy.
Ja niewiem czy to zle zostalo zamontowane czy mam czekac az to sie ulozy ale na dzien dzisiejszy zaluje zakup ES
hmm, mam do zalozenie taki sam setup :/
Fajnie jakby jeszcze ktos sie wypowiedzial w sprawie ES ale moim zdaniem jezeli zakladasz kit koni a wszystkie sworznie sa cale to niepogaraszaj sobie sytuacji i komfortu jazdy (chyba ze akurat na tym niezalezy)
Ja niewiem czy to zle zostalo zamontowane czy mam czekac az to sie ulozy ale na dzien dzisiejszy zaluje zakup ES
Cos masz nie tak z tym zawieszeniem. U mnie ES dziala, nie skrzypi, nie puka nic w zawieszeniach auto prowadzi sie nienajgorzej. Sprawdz u mechanika raz jeszcze co jest nie tak.
Trzeszczy to Ci buda :D Jestes pewien ze dobrze to zlozyl? Sworznie górne i dolne + górne mocowania McPhersona masz nowe?
auto trafilo do innego mechanika - ma wszystko sprawdzic. A to ze buda trzeszczy to wiem, ale to stukanie/pukanie to ewidentnie zawieszenie.. Tak jak pisalem, ciesze sie ze pojawily sie inne opinie - jak odbiore teraz od mechanika to dam znac czy cos sie zmienilo.
ps: przy okazji pytanie do ludzi ktorzy maja koni 1130 - bo cos wysoko to zawieszenie stoi - przejechalem juz z 2tys km - czy nadal to zamalo aby zawieszenie odpowiednio opadlo?
ps: przy okazji pytanie do ludzi ktorzy maja koni 1130 - bo cos wysoko to zawieszenie stoi - przejechalem juz z 2tys km - czy nadal to zamalo aby zawieszenie odpowiednio opadlo?
u mnie odrazu upadlo takze niewiem czemu wam nie :?
Rikoo ta fotka w twoim opisie to tak jak wygladal odrazu po zalozeniu? Amorki maja 3 stopnie wysokosci - twoj setup jest na najnizszym? Bo mialem na tym srodkowym, teraz mechanik zmieni na najnizsze moze to cos poprawi.
Cos za duzo problemow mam z tym zawieszeniem..
tak ja odrazu poszlem w najnizesze byl nizej ale po zalozeniu rozporek poszedl troche w gore i teraz jest idealnie jak dla mnie :D
srodek to seria
Kosi załozyles juz :?: wsio pasuje?? bo ostatnio znalazłem ES do Si B16 i nie wiem czy sa jaies roznice miedzy 96-00r a B16 :roll: tył jest ten sam a przednie wachacze chyba takie same z tym, ze grubsze i z czego innego wykonane..
ziomku nie zalozylem, zakaldam po niedzieli bo mechanik z robota nie wyrabia
po zalozeniu rozporek poszedl troche w gore :?: :570:
po zalozeniu rozporek poszedl troche w gore :?: :570:
a no poszedl bo przed zalozenie tarlem srodkiem przed wjazdem do garazu a po zalozeniu juz nie :mrgreen:
ok, ale nie sam, tylko ty go podniosles. napisales to tak, jakby zalozenie rozporek mialo zwiekszac przeswit..
załozyłem na przód, i nie czuje zadnej róznicy,troszke sztywniej i najwazniejsze nic nie skrzeczy i nie trzeszczy,najwieksza zmiane poczułem na drązku zmiany biegów chodzi sztywno i precyzyjnie
fotki potem :)
po dłuzszych jazdach stwierdziłem ze troszke to za mało,duzo sztywniej,najbardziej czuc przy zmianach biegów i po puszczeniu sprzegła nie jest taki gumowy tylko od razu startuje
podlacze sie pod temat, czy w komplecie tulejek do 6gen znajduja sie wszystkie 3 tuleje dolnego tylniego wahacza?
pzdr
Czy montaż HyperFlex Master Kit w rodzinnym sedanie spowoduje, że rodzina mnie znienawidzi? Krótko mówiąc, jak bardzo zmniejsza to komfort jazdy?
Skoro kotlet już odgrzewany to i ja się zapytam. W zestawie do 5 gen tuleje wahaczy tylnych mają rozmiar 33 mm a wszystkie do tej pory wahacze, które miałem w ręku mają otwory 35 mm. Ktoś się z tym już spotkał ?
Hmm właśnie założyłem topic z takim pytaniem, wahacze bez stabilizatora mają mniejsze tuleje, ze stabilizatorem większe (tuleje oem mają zupełnie inna niż te montowane w wahaczach bez stab, budowę metal-guma-metal-guma-metal)
Wyjmujesz starą tuleję, wrzucasz do ogniska, w zewnętrzną metalową tuleję wkładasz wkład z ES.
U mnie wahacze bez staba mają ten sam rozmiar tulejek.
lukasz-lukasz
31-05-11, 21:11
Mogę wiedzieć o których dokładnie tulejach mówicie?
http://www.energysuspensionparts.com/Installation_Instructions/Energy_Suspension/17140.pdf
Tych zewnętrznych, środkowej tulejki w zestawie brak
lukasz-lukasz
02-06-11, 21:42
Środkowej brak bo jest w zestawie pod amortyzator. Natomiast dziwna sprawa bo dziś mierzyłem zewnętrzne jak i tulejki tak i miejsca na nie i oba mają po 31 mm, więc nie wiem skąd te wasze wymiary :) Wahacze pod stab.
31 mm na zewnątrz tulejki ? to już całkiem jakieś inne wahacze masz.
Witam moze mi ktos powiedziec gdzie sie montuje te Es z fotek nizej ?:P
http://i43.tinypic.com/anbw4x.jpg
http://i40.tinypic.com/2uombgn.jpg
te pierwsze sa 4 na przod 2xgora 2xdol i 2 na tyl
a te z drugiego to nie wiem bo nie opisane
Pierwsza fotka to osłonki do sworzni. Są różne rozmiary i możesz założyć tam gdzie Ci będzie pasowało.
Druga fota to set do magla. 4 małe sztuki idą od strony kierowcy a duża sztuka od pasażera.
lukasz-lukasz
29-03-12, 21:38
Czasami nie zakładaj tych osłon sworzni nigdzie! Ludzie się pukają w głowę po co oni to do tych zestawów dołączają... Do śmietnika.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.