Zobacz pełną wersję : kompresja
Witam:)
Szukam silniczka na swap i dziś oglądałem D16Y8...gdy przyszło do mierzenia kompresji na wszystkich kanałach wyszło prawie idealnie 9,5. I teraz pytanie...silnik do kitu czy poprostu kijowy miernik(najtańszy za około 100) i nie mierzy idealnie kompresji ale wykazuje różnice na kanałach(tutaj brak a to chyba dobry znak;p
Jaka powinna być prawidłowa kompresja.
dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!!
Dołączam się do pytania, bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Jak jest średnia wartość kompresji (ciśnienia sprężania) dla silników grupy B16A2?
Albo wartość fabryczna, minimalna kwalifikująca motor do remontu), optymalna, jakichkolwiek danych potrzebuję bo nikt nie pisze tylko podaje llinki w których mylicie kompresję ze stopniem sprężania:(
9,5 jak kolega pisze to jak na kompresję to cienizna, taki jest raczej stopień sprężania.
b16a2 z fabryki powinno mieć wg manuala 15 ale uzywane takiego raczej nie będzie miało :) moje miało 13.5 - 13.9 i trzymało moc co nie znaczy że nie brało oliwy.
9,5 bara to wartość minimalna dla silnika D16Y8 także silnik jest w słabym stanie. Jakby miał 12,5 - 13 bara to można brać.
kozzi: leniwcu! Pierwsza strona w google i znalazłem odpowiedź... ;)
Silniki B16A2, B16A4, B16A5, B16A6
Sprężanie: 250 obr/min przy otwartej przepustnicy
Nominalne: 15,5 kg/cm²
Minimalne: 9,5 kg/cm²
Maksymalna różnica: 2,0 kg/cm²
No i po co tyle krzyku?, konkretne odpowiedzi , których kolega nigdy sie nie doczekał:D
Dzięki
wiadomo, ze wyguglac można ale jak widziałem brak odpowiedzi na tak oczywiste pytanie na tak zacnym forum to się zdziwiłem:p
pozdro
Leniwiec
No i po co tyle krzyku?, konkretne odpowiedzi , których kolega nigdy sie nie doczekał:D
Dzięki
wiadomo, ze wyguglac można ale jak widziałem brak odpowiedzi na tak oczywiste pytanie na tak zacnym forum to się zdziwiłem:p
pozdro
Leniwiec
A nie pomyślałeś o tym, że jak dane pytanie pojawia się po raz któryś to już ludziom się nie chce na nie odpowiadać? Szukanie nie boli.
a czytałeś mojego pierwszego posta? pisałam, że nigdzie na forum nie znalazłem odpowiedzi.
Czytanie ze zrozumieniem tez nie stwarza aż takiego bólu.
Poza tym, w kontekście mojej wypowiedzi nie było pretensji tylko bardziej humor, o czym można się było zorientować po ikonkach, ale widocznie za bardzo się spiąłeś żeby udupić młodego na forum.....i Ci umknęło..:cool:
a czytałeś mojego pierwszego posta? pisałam, że nigdzie na forum nie znalazłem odpowiedzi.
Czytanie ze zrozumieniem tez nie stwarza aż takiego bólu.
Poza tym, w kontekście mojej wypowiedzi nie było pretensji tylko bardziej humor, o czym można się było zorientować po ikonkach, ale widocznie za bardzo się spiąłeś żeby udupić młodego na forum.....i Ci umknęło..:cool:
To coś słabo szukałeś, bo nie raz i nie dwa widziałem te dane na forum, ale nie są mi potrzebne, więc nie będę ich szukał, żeby Ci to udowodnić.
Poza tym to jest też coś takiego jak manual w tematach przyklejonych gdzie masz takie dane dla każdego silnika jaki był w Civicu. Ale tak jak pisałem najlepiej nie poświęcić nawet chwili, tylko napisać post a może znajdzie się ktoś i poszuka za ciebie.
niby nie powinienem ale spytam bo wyniki kiepskie, czy motor był nagrzany? co do sugerowania kompresją to niski wynik nam coś powie ale wysoki zupełnie nic
To coś słabo szukałeś, bo nie raz i nie dwa widziałem te dane na forum, ale nie są mi potrzebne, więc nie będę ich szukał, żeby Ci to udowodnić.
Ale tak jak pisałem najlepiej nie poświęcić nawet chwili, tylko napisać post a może znajdzie się ktoś i poszuka za ciebie.
Irytujesz mnie gosciu, weź się schowaj i nie powtarzaj swojej melodii bo nudny się robisz i tylko OT tworzysz zamiast się wypowiedzieć w temacie.
Pisałem , że przeglądałem wątki ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Tak trudno to do Ciebie dociera?
Kazde forum ma swoje zasady, i w jednym łatwiej a w innym trudniej się poruszać, kwestia przyzwyczajenia, na kilku jestem ale Wasze jest wyjątkowo bogate w pseudomądrych teoretyków.
Pozdrawiam
co do sugerowania kompresją to niski wynik nam coś powie ale wysoki zupełnie nic
Niski to wiadomo, nie wymyślimy nic optymistycznego poza możliwościa niedokłądnego pomiaru którą możemy się łudzić, ale wysoki jest jak najbardziej jest optymistyczny, wiadomo, że przy fajnej kompresji może nadal spalać olej (np problem z pierścieniami olejowymi), ale dla mnie to mniej istotne, bo ciśnienie sprężania to priorytet, reszta to drobiazg (no może nie dla ekologów) :p
heh u mnie ciśnienie prawie 14 bar i spalanie 1l/100km nie nastawiało mnie optymistycznie, edit no na 1000:rolleyes:
Oj Jasiu chyba na 1000km:cool:
Irytujesz mnie gosciu, weź się schowaj i nie powtarzaj swojej melodii bo nudny się robisz i tylko OT tworzysz zamiast się wypowiedzieć w temacie.
Pisałem , że przeglądałem wątki ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Tak trudno to do Ciebie dociera?
Kazde forum ma swoje zasady, i w jednym łatwiej a w innym trudniej się poruszać, kwestia przyzwyczajenia, na kilku jestem ale Wasze jest wyjątkowo bogate w pseudomądrych teoretyków.
Pozdrawiam
A mnie irytują ludzie co to niby szukają a jak im się dokładnie poda gdzie, to dalej strugają wariata. Napisałem, że masz to wszystko w manualu, który jest tu na stronie w tematach przyklejonych. Przez takich jak Ty właśnie nie idzie na forum nic znaleźć gdyż trzeba się przekopywać przez setki tematów o niczym, bo się nie chce takiemu jak Ty, zerknąć najpierw do manuala, gdzie jest wiele rzeczy podanych jak na tacy.
Najpierw to zacząłeś bić pianę i nie było mowy o żadnym maualu.
cyt:
To coś słabo szukałeś, bo nie raz i nie dwa widziałem te dane na forum, ale nie są mi potrzebne, więc nie będę ich szukał, żeby Ci to udowodnić.
Więc gdzie tu pomoc?
To po cholerę piszesz takie blubry? nudzi Ci się? lubisz strzelić focha na wieczór? w stylu "a ja wiem ale nie powiem"
Ile masz lat 8?
Najpierw to zacząłeś bić pianę i nie było mowy o żadnym maualu.
cyt:
Więc gdzie tu pomoc?
To po cholerę piszesz takie blubry? nudzi Ci się? lubisz strzelić focha na wieczór? w stylu "a ja wiem ale nie powiem"
Ile masz lat 8?
Bo skoro byś umiał szukać to byś znalazł i odpowiedzi na forum i manual, który jest w tak widocznym miejscu, że ciężko go nie znaleźć. Jakoś sporo rzeczy przerobiłem w samochodzie i nie zadawałem setek bezsenownych pytań, tylko robiłem to korzystając z manuali i używając odpowiednio szukajek na różnych forach. Ale tak od jakiegoś ponad roku widze wysyp coraz większej rzeszy ludzi typu daj, pokaż a najlepiej to zrób za mnie bo samemu to się nic nie chce.
Przestaniesz mi w końcu z głodnymi tekstami wyjeżdżać? Ja na Ciebie jakoś nic nie pisze, więc nie wiem kto w tym kontekście wygląda na dzieciaka z piaskownicy :rolleyes:
Amen..o wszechwiedzący:rolleyes:
skolopendra
02-09-10, 16:35
Dołączam się do pytania, bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Jak jest średnia wartość kompresji (ciśnienia sprężania) dla silników grupy B16A2?
Albo wartość fabryczna, minimalna kwalifikująca motor do remontu), optymalna, jakichkolwiek danych potrzebuję bo nikt nie pisze tylko podaje llinki w których mylicie kompresję ze stopniem sprężania:(
9,5 jak kolega pisze to jak na kompresję to cienizna, taki jest raczej stopień sprężania.
manual ci prawdę powie ,ale o tym już chyba wiesz :rolleyes:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.