Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Urwana szpilka - honda civic 8 gen



mikek
22-03-10, 18:47
witam
przy zmianie opon na sezon letni wulkanizator ukrecil srube i zarazem zlamal szpilke
pytanie czy mozna wymienic sama szpilke czy trzeba caly beben czy moze jakos inaczej??
robil to ktos moze bo w salonie chyba nie beda sie bawic w jedna szpilke tylko wymiena caly beben czy cos innego
prosze o pomoc
moze sie ktos juz spotkal z takim przykrym zdarzeniem
z gory dzieki

Ordi
22-03-10, 19:50
Normalnie wymieniasz tylko jedną szpilke. W salonie też tylko szpilke wymieniają. Ja miałem ten sam problem jesienią. W salonie cena nowej szpilki nie jest duża - chyba coś około 15pln (ale dokładnie nie pamiętam). Wymiana jest dość prosta - ja sam wymieniłem. Ale jak sie nie znasz to kup nową szpilkę w hondzie i pojedź do jakiegos mechanika (w salonie pewnie dużo zechcą za robociznę)

mikek
22-03-10, 19:55
siema Ordi
dzieki za info
bo juz myslalem ze bede musial wymienic cala piaste ale jak mowisz ze sie da sama to looz
a powiedz mi duzo miales roboty z wyamiana ?? i nie marudzili nic ze wymieniasz sam jak auto masz na gwarancji ??
bo do wymiany szpilki chyba trzeba piaste zdjac tak ??

Ordi
22-03-10, 22:36
Nikt nic nie marudził na serwisie. Szpilka to nie jakaś wada że ci za nią gwarancje zabiorą! ;) Poza tym urwana szpilka nie podlega reklamacji więc i tak musisz wymienić na własną rękę.

ja urwałem z tyłu szpilke. Odkręciłem koło i odkręciłem zacisk hamulca (tzn poluzowałem). Potem chyba wyjąłem klocki i tam wtedy masz dostęp do szpilki. Bierzesz ustawiasz tak piaste że widzsiz z tyłu łeb szpilki i wybijasz szpilke młotkiem. Potem drugą wkładasz, podbijasz lekko młotkiem lub najlepiej wkręcasz nakrętke + jakieś dystanse aby szpilka się osadziła na miejsce. I gotowe. Max 30min roboty a zaoszczędzisz napewno kilkadziesiąt PLN

mikek
23-03-10, 07:00
dzieki Ordi

siema Ordi
dzwonilem do serwisu i powiedzieli ze z przodu jest gorzej z wymiana niz z tyulu bo jesli nie da sie bez sciagania piasty to trzeba zdjac piaste podobno jest jeszcze jakies lozysko i jak sie wyjmie to trzeba nowe i chca za taka przyjemnosc 200 pln (

Ordi
23-03-10, 13:46
zadzwoń do jakiegoś zwykłego mechanika i zapytaj go o cenę i jak to się robi. Napewno weźmie mniej. Serwisy ździerają na czym się tylko da

mikek
23-03-10, 16:44
siema
wlasnie jest problem bo bylem u normalnego mechanika i nie wiem czy jest dostep zeby wybic szpilke bo jesli nie ma to trzeba zdjac piaste a jak wyciagniesz piaste to podobno jest jakies lozysko i trzeba nowe tylko nie ma nigdzie dostepnego wiec chyba bede musial sie udac do serwisu jesli mechanik nie poradzi bez zdjecia piasty :( mam nadzieje ze sie da rade
i juz kupilem szpilke :)

Jacek65
23-03-10, 18:04
Według mnie, jak wulkanizator urwał szpilkę to on powinien pokryć koszty naprawy.Powinien przecież wiedzieć jak się odkręca i zakręca śruby w kołach.Jak zapłaci to na drugi raz będzie uważał.;)

A Ordi napisał:zadzwoń do jakiegoś zwykłego mechanika i zapytaj go o cenę i jak to się robi. Napewno weźmie mniej. Serwisy ździerają na czym się tylko da

Ale czy jak taniej to zrobi porządnie.Ostatecznie to koło i bezpieczeństwo jazdy:o.A nie zawsze jest tanio i dobrze:rolleyes:.I lepiej mieć fakturę na taką usługę.A w ASO może nie jest tanio ale muszą solidnie naprawić.A z rachunkiem później do wulkanizatora :D.Niech płaci jak ukręca szpilki.Pozdrawiam.:)

Lucas.FK2
23-03-10, 21:42
Według mnie, jak wulkanizator urwał szpilkę to on powinien pokryć koszty naprawy.Powinien przecież wiedzieć jak się odkręca i zakręca śruby w kołach.Jak zapłaci to na drugi raz będzie uważał.;)

Ale czy jak taniej to zrobi porządnie.Ostatecznie to koło i bezpieczeństwo jazdy:o.A nie zawsze jest tanio i dobrze:rolleyes:.I lepiej mieć fakturę na taką usługę.A w ASO może nie jest tanio ale muszą solidnie naprawić.A z rachunkiem później do wulkanizatora :D.Niech płaci jak ukręca szpilki.Pozdrawiam.:)

Owszem,powinien koszty pokryć wulkanizator. Po drugie,Jacek jesteś w błędzie i nie zawsze ASO robi pożądnie, coś z mechaniką. Kręcą jak sie da,aby wymienić coś dodatkowego.

mikek
24-03-10, 07:24
siema chlopaki
spoko odbylo sie bez wyciagania piasty mechanik dal rade
szpilka naprawiona mozna smigac :D
dzieki za pomoc

Ordi
24-03-10, 13:01
Chłopaki, nie zawsze urwana szpilka to wina wulkanizatora!!! Np. u mnie w mieście wulkanizator zawsze do przykręcania używa klucza dynamometrycznego a więc nie ma możliwości aby urwał z jego winy. Baaardzoo częsti szpilki urywają się przez wady materiału. Raz nawet byłem świadkiem jak w nowej toyocie szpilka urwała się przy ODKRĘCANIU koła! A to już napewno nie wina wulkanizatora.
Czaje, jak wulkanizator nie używa specjalnych kluczy, to napewno wtedy jego wina.

A co do serwisów i tego że oni NAPEWNO dobrze zrobią to wcale nie byłbym taki pewny. U nas na wschodzie serwisy kręcą jak się tylko da! Znam przypadki gdzie auto które wyjechało z serwisu nie miało zmienionych filtrów (a na fakturze było napisane że zmienione), albo że serwis przez 80tys km nie zmienił w jednym aucie ani razu oleju!!! Silnik oczywiście padł. Ogólnie jaja na maxa! Często serwisy wykorzystują klientów i oszukują na każdym kroku...

Jacek65
24-03-10, 16:22
Owszem,powinien koszty pokryć wulkanizator. Po drugie,Jacek jesteś w błędzie i nie zawsze ASO robi pożądnie, coś z mechaniką. Kręcą jak sie da,aby wymienić coś dodatkowego.

Domyślam się,ale póki jest gwarancja to i tak trzeba tam niestety jeździć.:o

Ordi napisał: A co do serwisów i tego że oni NAPEWNO dobrze zrobią to wcale nie byłbym taki pewny. U nas na wschodzie serwisy kręcą jak się tylko da! Znam przypadki gdzie auto które wyjechało z serwisu nie miało zmienionych filtrów (a na fakturze było napisane że zmienione), albo że serwis przez 80tys km nie zmienił w jednym aucie ani razu oleju!!! Silnik oczywiście padł. Ogólnie jaja na maxa! Często serwisy wykorzystują klientów i oszukują na każdym kroku...

Też racja.Z tego co słyszałem to w ASO często pracują młodzi mechanicy lub praktykanci:rolleyes:.Starzy ,dobrzy fachowcy zakładaja własne warsztaty.Ale jak jest gwarancja to nie ma rady.Pozdrawiam.:)