Zobacz pe³n± wersjê : wa³ek z d15b2 do d13b2
koledzy jak to jest z za³ozeniem tego wa³ka i za³ozenie pompki elektrycznej s³ysza³em ze to duzo daje czy to prawda ??
krzywki na wa³ku od D15B2 s± ostrzejsze przez co zawory sie g³êbiej otwieraj±. zawsze to jaki¶ przyrost mocy:D
Muzyk-Grzes
21-03-10, 13:47
Nie wiem ile to daje na silniku z B2, ale na MPFI w D13 zmiana wa³ka daje odczuwalna ró¿nicê
tu jest temat poczytaj http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=59809
Misiekemeryt160
21-03-10, 13:47
nie wiem jak ten wa³ek od b2 ale wiem ¿e ten od b7 ludzie wk³±daja.
od b2 jest taki sam jak od b7
czyli co powino byc odczuwalna moc??? i w ktorym miejscu wk³ada sie ta pompke ??
Muzyk-Grzes
21-03-10, 14:53
Poczytaj temat ,który poda³em tam jest wszystko opisane co do pompki w baku, pompki zewnêtrzne (poza bakiem) bez wymiany baku z D13B2 jest temat nawet w tym dziale wystarczy poszukaæ....
a ten wa³ek ma byc na ko³ku rozrzadu z d13??
w temacie do którego link poda³ kolega Muzyk-Grzes jest wszystko przedstawione punkt po punkcie, naprawdê ³atwiej siê nie da... Korzystaj z szukajki.
JulekCIVIC
21-03-10, 21:43
od b2 jest taki sam jak od b7
a zdziwi³ by¶ siê ;) a wiem bo mierzy³em ka¿dy osobi¶cie (b2,b7,z2,a6)
Muzyk-Grzes
22-03-10, 01:28
A jakie s± ró¿nice miêdzy B2 a B7?
wg. danych ksiazkowych te walki sa takie same tzn. b2, b7 i chyba d14a1 wiec skad te roznice? moze byly minimalne bo wynikaly ze zuzycia ktoregos z walkow..
B2 ma 36,7mm b7 ma nieco mniej lecz d14a1 ma tyle co b2 :) b7 wychodzily dwa rodzaje :] tlyko w hb kanada i tam mial tak¿e duzo jak b2 :)
Roznice miedzy b2 a b7 wynikaly raczej ze zuzycia, bo chyba nowych walkow nie mierzyles.
Ale zgodze sie ze wystepowaly walki od b7 o minimalnie nizszych krzywkach. Jednak przy zalozeniu ze sa to walki uzywane i tak wazniejszy jest pomiar rzeczywisty bo zuzycie walka moze byc bardzo rozne
JulekCIVIC
24-03-10, 22:42
no powiem wam ze akurat mialem w reku wa³ki o niewielkim zu¿yciu a walek od b2 a b7 rozni³ sie prawie 1mm a to jest duzo bo z2 jest bodaj ¿e 1,3mm wy¿szy od b2.
PS, w tym po¶cie torchê przesadzi³em z tymi ró¿nicami ;)
no powiem wam ze akurat mialem w reku wa³ki o niewielkim zu¿yciu a walek od b2 a b7 rozni³ sie prawie 1mm a to jest duzo bo z2 jest bodaj ¿e 1,3mm wy¿szy od b2.
Jak Ty to pomierzy³e¶?? Wa³ek z d14a1=d15b2 i krzywki maj± ok 36.7 mm wysoko¶ci, wa³ek z d15b7 z coupe ma wysoko¶æ ok 36.2 mm, a wa³ek z d16a6/z2 ma ok 36.9 mm (tak± sam± wysoko¶æ maj± wa³ki z d15b7 HB z kanady).Dla porównania wa³ek z d13b2 ma ok 35.5 mm wysoko¶ci. Dane te pochodz± z manuala a nie z mierzenia zu¿ytych wa³ków.
PS. Chyba ¿e pisz±c b2, mia³e¶ na my¶li wa³ek z d13b2, to wtedy mniej wiêcej siê zgadza to co napisa³e¶.
JulekCIVIC
25-03-10, 22:50
Jak Ty to pomierzy³e¶?? Wa³ek z d14a1=d15b2 i krzywki maj± ok 36.7 mm wysoko¶ci, wa³ek z d15b7 z coupe ma wysoko¶æ ok 36.2 mm, a wa³ek z d16a6/z2 ma ok 36.9 mm (tak± sam± wysoko¶æ maj± wa³ki z d15b7 HB z kanady).Dla porównania wa³ek z d13b2 ma ok 35.5 mm wysoko¶ci. Dane te pochodz± z manuala a nie z mierzenia zu¿ytych wa³ków.
PS. Chyba ¿e pisz±c b2, mia³e¶ na my¶li wa³ek z d13b2, to wtedy mniej wiêcej siê zgadza to co napisa³e¶.
mierzy³em wa³ek od z2 który mam w aucie i ma 37,1mm pomiar robiony by³ suwmiark± a wa³ek jak wiadomo u¿ywany, mój stary wa³ek od D15B2 ma 36,9mm wiec jakie¶ dziwne te pomiary mi wysz³y...
tu fotka z pomiaru D15B2,
http://img38.imageshack.us/img38/4924/dsc00441l.th.jpg (http://img38.imageshack.us/i/dsc00441l.jpg/)
wychodzi na to ¿e w B2 mia³em wa³ek od Z2 a teraz mam stage1 :D
Wychodzi na to, ¿e Twoja suwmiarka oszukuje o ok 0.2 mm, za³atw sobie inn± suwmiarkê i zmierz, a wtedy wymiary wyjd± CI takie jak poda³em wcze¶niej.
JulekCIVIC
25-03-10, 23:21
no tyle ze ja ju¿ to mierzy³em dwoma suwmiarkami... bo sam te¿ nie wierzy³em w to co wychodzi³o
ja gdzie¶ ju¿ czyta³em ze te starsze czy tam w jakim¶ roczniku B2 mia³y wyj±tkowo wysokie wa³ki, ale no czy akurat jak bym do¶wiadczy³ tego zaszczytu i posiada³ taki... bo po zamontowaniu tego od Z2 to ¿±dnej zmiany nie wyczu³em nie mowie o mocy ale chocia¿ d¼wiêku przy mojej przepustnicy 64mm i kolektorze ss±cy od Z6... jest tak samo jak na starym a np u mojego kolegi jest nieziemska ró¿nica, a graty w silniku podobne...
NA tej fotce co poda³e¶ to tam jest ok 36,7 nie widaæ dok³adnie bo zdjêcie nie obejmuje ca³ej skali i nie wiem z która kresk± siê pokrywa, ale powinno z 7, na pewno nie jest to 36.9 mm.
Wysoko¶ci wysoko¶ciami - temat by³ ju¿ przez jogala dawno zg³êbiony, ale tym co bardzo ró¿ni wa³ki d15b7 i d15b2 s± ich czasy otwarcia (charakterystyki), co te¿ ma kluczowe znaczenie w krzywej mocy i momentu. Te z b7 maj± d³u¿sze czasy otwarcia (szersze i ³agodniejsze parabole krzywki), te z b2 krótsze (ostrzejsze ale wê¿sze krzywki). To s³ychaæ widaæ i czuæ ;)
Mo¿liwe te¿, ¿e maj± nieco inne k±ty miêdzy "lobami" - temu akurat siê nie zd±¿y³em przyjrzeæ.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.