Zobacz pełną wersję : sprzęgło.
witam!
sprzęgło bierze mi gdzie od 3/4.. znajomy mi mówił ze da sie je gdzies regulowac zeby niżej łapało... prawda? czy pomoże wymiana?
pozdro!
Nie ma regulacji. Generalnie sprzęgło w naszych Hankach łapie wysoko. Mi tak od połowy albo i wyżej także chyba masz raczej w normie.
Witam,
podepnę się pod temat - Hankę mam od grudnia 2009. Sprzęgło od zawsze u mnie działa prawie binarnie, tzn. albo rozłącza mechanizm, albo napędza. Prawie nie ma innego stanu, działa w bardzo ograniczonym skoku pedała (może 1 cm). Pedał łapie lekko poniżej połowy. Od początku wydawało mi się to mega dziwne, choć sprzedający zapewniał, że japońskie auta tak dziwnie mają...
Nie wierząc zapewnieniom wymeniłem zestaw (komplet Exedy) sprzęgło, docisk, łożysko (chyba dociskowe). Mechanicy powiedzieli, że stare sprzęgło rozpadło się podczas demontażu. Pierwszego dnia po wymianie sprzęgło było miodzio, jednak nastęnego dnia pedał zachowywał się tak samo - bierze lekko poniżej połowy.
Do tego podczas ruszania trzęsie całą budą, zjawisko pojawiło się po założeniu nowego sprzęgła i trwa do dziś. Nauczyłem się nawet, że wystarczy dodać lekko gazu, wtedy buda się aż tak mocno nie telepie.
Ostatnio wymieniłem płyn w układzie sprzęgła, ale żadnych efektów wymiany nie widzę. Nie ma żadnych wycieków, ani przy wysprzęgliku, ani przy pompce.
Podpowie ktoś co jeszcze może być przyczyną dziwnej pracy ? (bo za chwilę wymienię wszystko w tym układzie) A skąd takie telepanie budy?
A skąd takie telepanie budy?
Często tak telepie gdy docisk jest walnięty (napewno Ci mechanicy zamontowali nowy ?)
Powodem też mogą być walnięnte gumy łączące silnik lub skrzynię biegów do nadwozia.
Tu na forum też pisali żeby przypalić nową tarczę sprzęgłową i wtedy zacnie działać poprawnie.
2.Moje sprzęglo też bierze tak od połowy , ale dziala w większym skoku niż 1mm
PS. Kiedyś brało mi bardzo nisko , przypodłodze ale wtedy powodem był wyciek płynu
Tu na forum też pisali żeby przypalić nową tarczę sprzęgłową i wtedy zacnie działać poprawnie.
Przypomniało mi to, że nie napisałem - gdy podjeżdżam pod próg wjeżdżając do hali garażowej, obroty mając na poziomie maksymalnie 2 tyś obrotów, nie kominując dużo sprzęgłem, zaraz czuję przypalone sprzęgło co mnie też dziwi...
Co do wymiany docisku - w sumie nie widziałem co wkładają a i starych części nie zabierałem. Najgorsze, że aby to sprawdzić trzeba znowu skrzynię zrzucić...
bo ja gdzies wyczytałem dzis ze jest gdzies regulacja samego pedału sprzęgła... pod pedałem..
tylko czy to cos da?
a Ty źle zrobiłes... bo ja zawsze prosze o pokazanie wyjętych częsci ;)
a Ty źle zrobiłes... bo ja zawsze prosze o pokazanie wyjętych częsci
Leciałem na fali - wymieniałem trzeciego dnia jak miałem Hondę i wciąż nabuzowany byłem emocjami związanymi z posiadaniem pierwszej Hondy :D
A nie próbowaliście wymieniać płynu w sprzęgle? Ten model ma hydrauliczne sprzęgło. Warto czasem wymienić płyn, wtedy lepiej ono pracuje.
Ja wymieniłem płyn ostatnio, ale żadnego efektu nie ma.
Byłem u dwóch diagnostów i obaj po sprawdzeniu poduszek silnika zgodnie stwierdzili, że w moim przypadku telepania karoserią jest zbyt twardy docisk sprzęgła (w grudnia zakładałem zestaw Exedy - fakt że dedykowany do 1.6, gdyż był o połowę tańszy niż ten do 1.4).
Co do dziwnej pracy pedału sprzęgła, nikt nie miał pomysłu...
U mnie pewnego dnia pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Okazało się, że układ zapowietrzony. Po odpowietrzeniu sprzęgło zaczęło łapać mniej więcej w połowie (wcześniej prawie przy samej podłodze). Po ok. 2 miesiącach znów łapie dużo niżej a płynu nie ubyło ani ani..(?)
A może wymień płyn. Jeśli ten jest stary i zawilgocony to możesz po wymianie poczuć poprawę.
Podłącze się pod temat żeby nowego nie zakładać.
Sprzęgło funkcjonalnie działa bdb, ale podczas wciskania pod koniec (1/3) pojawia się dźwięk jakby nienasmarowanych, skrzypiących drzwi. Trochę mnie to denerwuje, można to jakoś nasmarować? w którym miejscu?
tez mam taki dzwięk... najbardziej słysze to gdy silnik jest wyłączony ale to dlatego ze po prostu wtedy jest ciszej w komorze silnika... jakies propozycje jak to usunąc?
@Gallus identycznie jest u mnie.
może WD na sprężynkę, albo jakimś smarem tam posmarować, chyba że ten dźwięk z środka dochodzi gdzie nie da się dojść żadnym preparatem...
U nas to norma. Był kiedyś temat gdzie to nasmarować żeby nie piszczało. Mi w ASO przesmarowali i na dwa miechy był spokój a potem znowu. Dlatego lepiej się przyzwyczaić.
aha no w sumie mi to tak nie przeszkadza tyle co przy odpalaniu kiedy wysprzęglam to słysze skrzypienie.. dzieki za info ;)
demonobiker
22-01-11, 21:09
odkopująć temat:) mam pytanie wysokośc pedały sprzęgła da sie wyregulac dzisiaj to sprawdzałem w zakresie od podłogi do samej góry (moment w którym sprzęgło bierze) .osobiscie lubie jak sprzęgło łapie nisko tylko czy jesli je ustawie tak by łapało nisko powiedzmy 1/4 całego zakresu to czy nie będę palił sprzegła w momencie gdy pedał będzie wciśniety?na moje rozumowanie jeśli pedał sprzęgła jest niżej to mniej ciśnie pompkę a co za tym idzie łożysko naciska w mniejszym zakresie na docisk tylko czy na tyle mało aby sprzęgło się ślizgało i nie rozłączało do końca?bo jeśli biegi zmieniam normalnie bez szrpnięć itp tzn że rozłącza prawidłowo?pomoże ktoś?
demonobiker
23-01-11, 09:34
dzisiaj się najwyżej pobawię i dam znać jak wszystko wyglądało, jak ktoś wpadnie na jakiś pomysł w związku z moimi pytaniami mile widziane odpowiedzi:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.