Zobacz pełną wersję : sportowe sprężyny do EM2 / ES7
bartyzelekd
19-03-10, 00:38
Koledzy czy ktoś użytkuje sprężyny AP Sportfahrwerke, prosze o opinie jak ktoś takie posiada bo zastanawiam sie na kupnem takich do mojej EM2.
Co myślicie będzie lepsze AP Sportfahrwerke 40/30 czy eibach Sportline 50/30. Oczywiście porównanie cena-jakość.
Sportline miał przemulus w swojej EM2 i jak sprzedawał samochód to jako powód podał że jest za twardy nie wszędzie wjedzie i komfort jazdy spadł (między innymi przez co musi zmienić auto na inne) więc jak chcesz twardo i nisko to sportline myślę że będzie dobre. eibach ogólnie zbiera dobre noty więc możesz brać w ciemno
AP nie znam, na eibachu jezdzilem, teraz na tym samym (moim) eibachu pro kit jezdzi grzesieklodz, ja bylem super zadowolony, Grzeska spytaj ale poki co tez nie marudzil :)
teraz mecze gwint Eibach => jest super
mecze tez reg. wahacze Eibach => tez sa super i w przeciwientsiwe do konkurencyjnych nie rozpadly sie po ani po 1 tys, ani po 5 tys km, po 10 tys tez nie:)
generalnie eibach nie błądzi.
odpukaj w niemalowane, tylko szybko :)
Sportline miał przemulus w swojej EM2
jacor on mial eibacha
Cytat:
Napisał jacor Zobacz post
Sportline miał przemulus w swojej EM2
jacor on mial eibacha
Misiek.... Przemulus nawet miał Eibach sportline.... :D
Robertos23
06-05-10, 10:32
Ja się podępnę pod temat i spytam o sprężyny do sedana ES7. Myślę o Eibachu za około 600zł obniżenie -30mm.
Proszę kolegów o wrażenia z jazdy i czy jest sens zakupu bez zmian amorków.
ja miałem najpierw na fabrycznych amorkach sam eibach pro kit, a amory miałem z przebiegiem koło 60 tysi. Komfort w ogóle się nie zmniejszył po samych sprężynach, za to prowadzenie też się nie poprawiło, a nawet przy prędkościach koło 120-130 przy nawierzchni z mini hopkami potrafiło bujać autem. Jak jeździłem to ciągle miałem przeczucie, że niedługo skończą się amorki :) Przy sportowym amorze inna bajka..
dokładnie LEO ja na początku jeździłem na seryjnych amorkach i sprężynach H&R i nie zgrywało sie to zawieszenie, nastepnie jezdziłem na zestawie koni 1130 . Nie ma w co porównywać tych dwóch kombinacji :) Obecnie jezdze na EIBACH SPORTLINE plus amory KONI z reg twardości i tez jest suuuper. Ogólnie to jak zmiana zawieszenia to koniecznie zmiana amorków na te z krótszym skokiem w innym przypadku bedzie to tylko wyglądać :/ Jakbym stał teraz przed zakupem zawieszenia brałbym gwint:)
robertos nie wiem w jakim stanie masz zawias, ale jesli nie jest nowy to bym bral sprezyny, predzej czy pozniej i tak sie go wykonczy, a wtedy sobie kupisz jakies kyb excel g lub jesli bedziesz mial srodki to koni czy podobny setup... Przyznam szczerze ze mialem eibachy na seryjnym zawiasie a pozniej wlasnie na kybach i te sprezyny nie robily na tych amorach jakiegos specjalnego wrazenia.
no i zgadzam sie z chlopakami ze oczywiscie nie ma co porownywac ze sportowymi amorami, ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma :)
Robertos23
06-05-10, 16:55
Chodzi mi żeby trochę usztywnić zawieszenie, bo na szybciej branych zakrętach rewelacji nie ma. Podskakuje trochę. Amory są raczej w porządku. Różnica w jeździe i zachowaniu samochodu na eibachu chyba powinna być na plus, bo jak większej różnicy nie ma to szkoda wyrzucać pieniądze w błoto.
Musisz sobie poprzeliczać i pomyśleć :) Ogólnie na samych sprężynach auto będzie się mniej wychylało, więc będziesz czuł się trochę pewniej za kierownicą, ale po sportowych amorach to już bajka. W USA zakładają do krótszych sprężyn tokico HP i świetnie sobie radzą, a na necie można wyczytać, że są równie dobre jak kyb excel-g(w USA mają inną nazwę, ale to ten sam amor). Jest jedno ale :)
sprężyny piszesz 600zł, więc liczę 600 + nowe amorki kyb 1000zł = 1600zł
koni 1130: 2400zł
Jeżeli nie będziesz montował sam, to montaż sprężyn + zbieżność i montaż amorów + zbieżność, to różnica między tymi zestawami wyjdzie naprawdę niewielka. Może lepiej poodkładać :) A jeżeli ciężko Ci się odkłada, to rób tak jak pisał Can - obniż, dokończ serię, a potem zmień amorexy :)
A jeżeli ciężko Ci się odkłada, to rób tak jak pisał Can - obniż, dokończ serię, a potem zmień amorexy
i zacznij odkładać na nowe opony :)
Ja zapytam o taką rzecz związaną trochę z zawieszeniem, a dokładnie z geometrią. Otóż ostatnio mam wrażenie, że trochę krzywo mi kierownica leży. W związku z tym pytałem w serwisie o koszty. Koszty badania zbieżności i ustawienia to 70 zł i robią to od ręki. Dodatkowo majster mówił, że pasuje sprawdzić też zawieszenie na trzepakach co kosztuje dodatkowe 20 zł i ustawienie kątów kolejne 20 zł. W sumie 110zł to nie majątek, ale pytanie czy jest sens? Ogólnie zawieszenie pracuje dobrze i nic się nie tłucze, a amorki są suche, żadnych wycieków. Z tego co zrozumiałem to jeśli nie zrobią mi badania zawieszenia, tylko samo ustawienie geometrii, to nie będę mógł reklamować usługii. W sensie, jesli mi zaraz znowu siądzie geometria, to zwalą to na zawieszenie i trzeba będzie zapłacić jeszcze raz.
Druga sprawa to czy robić to u nas na stacji diagnostycznej za te 110zł wszystko, czy jechać z tym do ASO w Rzeszowie? Koszt w ASO to 100zł i cena zawiera: badanie zbieżności, ustawienie geometrii przodu i sprawdzenie zawieszenia (organoleptycznie, czyli czy nie ma wycieków i luzów).
pozdrawiam
Robertos23
06-05-10, 22:43
Jeżeli zdecyduje się na eibach to amorki zostaną seryjne (póki co, są dobre i nie widać żadnych wycieków), a później jak się seryjne skończą to pomyślę dalej. W sumie wychodzi mi 800zł=600 springi + 100 montaż + 100 sprawdzenie i ustawienie zbieżności (widzę że w Aso nie jest drogo z tego co się orientowałem wychodziło więcej w Rzeszowie).
Aha a czy po obniżeniu -30mm nie będą obcierać koła o nadkola na alusach 16" z oponami 195/55 i et35 jak przypakuje samochód na full
No, w ASO byłoby najlepiej, ale jak tylko geometria z przodu to lipa, tył tez trzeba robić względem przodu. Ja bym robił tak, żeby móc później reklamować, bo bardzo często po ustawieniu i tak kiera krzywo stoi i trzeba jeździć, i walczyć. Najlepiej podpytaj się w mieście gdzie najlepiej ustawiają i tam się udaj. Co do sensu robienia tego wszystkiego, to myślę, że warto. Szkoda by było, żeby ścięło oponki przez głupią zbieżność. Niech chociaż doczekają do negatywu z tyłu :D
Aha a czy po obniżeniu -30mm nie będą obcierać koła o nadkola na alusach 16" z oponami 195/55 i et35 jak przypakuje samochód na full
ja na -60 nie narzekam, a mam 17" :) co prawda nadkola podwiniete z tyłu, ale zawsze...
Robertos23
06-06-10, 00:10
Czy sprężyny eibacha dedykowane do em2 pasują też do es7?
powiedziałbym ze na 100% tak
ja swoje H&R sprzedałem własnie do ES i podeszły wiec eibachy raczej tez powinny podejsc:D
Robertos23
06-06-10, 11:35
A jakie są kolory eibachów do em2 - czarne czy czerwone, czy są różne w zależności od obniżenia.
eibach pro kit - czarne
eibach sportline - czerwone
a nie planuje ktos w najblizszej przyszlosci moze sprzedawac pro kita do em2? :) bo nowy tao powiedzmy z 900 plnow... a na raty nie znalazlem :>
nie wiem skad ty te ceny wziąłes??
Wiesz co jak rozgladalem sie za cenami to chbya na jakims tuning.pl czy cos w tym stylu...
Robertos23
08-06-10, 08:47
Zapytaj kolegi Gr00bY chwile temu proponował mi Eibach Pro kit do VIIg. za 550zł.
bartyzelekd
10-06-10, 21:16
Marcin ja będę miał na sprzedanie sprężynki nowe AP 40/30 za 550 zł jak jestes zainteresowany to pisz na PW
Robertos23
10-06-10, 21:54
A co myślicie o takiej zawieszce http://moto.allegro.pl/item1052221094_zawieszenie_gwintowane_honda_civic_ 7_vii_2001_2006.html
Znośna to firma, miał ktoś z tym do czynienia.
bartyzelekd
10-06-10, 22:40
Kolego ja osobiście nie polecam kolega miał amortyzatory z tej firmy i do dupy bardzo miekko było
jak chcesz tanio gwint to bierz od elcomo K-sporta, taniej markowego nie znajdziesz..
A jak sie maja te sprzezynki AP do Pro kit-a? Jakie sa roznice? oprocz tego ze EPK jest 30/30 a AP 40/30 ?
kup sobie OMP; po wczorajszym zlocie twierdze, ze najlepiej siadające springi ktore dodatkowo super sie prowadzą ma wlasnie Seok
Can a gdzie je znalesc bo tam jakos po zlocie wstyd mi za mojego tarpana
Jak ktos chce to moge swój zawias sprzedac amorki koni 1130 plus sprezyny eibach sportline
Jak ktos chce to moge swój zawias sprzedac amorki koni 1130 plus sprezyny eibach sportline
a co kupujesz? :)
widze ze nie tylko ja sie naoglądałem mega gleby u Can-a choć przy moich drogach była by męczarnią, Trzeba pomyśleć nad tymi OMP bo wydaje sie ze są warte uwagi.
Robertos23
16-06-10, 13:20
A co lepiej założyć najpierw niższe springi czy może regulowane amory, bo nie mam kasy na obydwie rzeczy. Od której rzeczy bardziej poprawi się prowadzenie.
To najlepiej nic nie zakładaj, tylko poczekaj, uzbieraj i kup cały kit. No bo jeżeli teraz założysz springi(bo amorów o krótszym skoku raczej nie zakłada się do seryjnych sprężyn), to zapłacisz dwa razy za to samo, tzn za założenie + ustawienie zbieżności i potem kolejny raz przy zakładaniu amorków. Jeżeli koniecznie chcesz coś zmienić to kup sprężyny, bo same amory wyjdą Cię dużo drożej, praktycznie tyle, ile cały kit koni już ze sprężynami.
Robertos23
20-06-10, 23:13
A jakie najtańsze amory kupić do springów -35mm, kayba excel-g obleci i czy trzeba szukać coś regulowanego (agx), bo kasy nie mam za wiele, a zawieszkę bym poprawił. Aha i jak opuszczę te -35mm to oponki mi nie będą trzeć na alusach 7x16" ET35, bo oponki myślę zapodać 205/45/16 lub 195/50/16. Aha Nankang NS-2 obleci, bo tylko te jako nowe, można kupić po przyziemnej cenie.
takie opony jak juz => 205/50/16
Robertos23
22-06-10, 08:02
Pochwalcie się jakie macie zawieszki w autach i jak się jeździ po naszych drogach
Pochwalcie się jakie macie zawieszki w autach i jak się jeździ po naszych drogach
zapraszam do działu "nasze hondy" http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?f=55 bo mam wrażenie, że kolega jeszcze tam nie był :rolleyes:
A jakie najtańsze amory kupić do springów -35mm, kayba excel-g obleci i czy trzeba szukać coś regulowanego (agx), bo kasy nie mam za wiele, a zawieszkę bym poprawił. Aha i jak opuszczę te -35mm to oponki mi nie będą trzeć na alusach 7x16" ET35, bo oponki myślę zapodać 205/45/16 lub 195/50/16. Aha Nankang NS-2 obleci, bo tylko te jako nowe, można kupić po przyziemnej cenie.
Zależy ile jeździsz. KYB excel-g trochę wytrzymają, ale nie dadzą CI takiej frajdy z jazdy jak sportowe amorki typu agx, czy koni. Ja proponowałbym coś ze sportowych. Możesz też zaryzykować i kupić MTS-technix ;) Poprzednie generacje sobie chwalą, ale u nas nikt tego nie zakładał i chyba nie zamierza ;]
Co do felg to na ET 35 i oponie 205/50r16 może już coś ocierać. Ja przy ET 38 mam może z cm luzu do nadkola. Wejdź sobie na kalkulatory opon, które kiedyś podawałem, powpisuj i zobacz, która realnie będzie niższa. Szkoda tylko, że mogą być przekłamania na liczniku..
Robertos23
22-06-10, 11:55
Dużo nie jeźdze, około 10000km rocznie, głównie po mieście. Ewentualnie w grę wchodzi oponka 205/45r16, wtedy trochę luzu się znajdzię i wtedy może eibach -30mm (trochę wyższy). Mts Technik nie ma chyba do VIIg.(kompletów), a amorków to jakoś nie widziałem.
powtarzam raz jeszcze :) mialem pro kit, 215/40R17 z ET35 i nic nei obcieralo, malo tego podwiniete nadkola nie mialy nic do rzeczy, bo bylo naprawde duzo przestrzeni:)
co do tego na czym jezdze... gwint eibach pro street s (amor made by KW, springi by Eibach); jak do tej pory nie zaluje ani na jote tego wyboru, po przejechanych jakichs 20 tysiacach nie odczuwam zadnej roznicy, nic nie stuka, nie puka, jest twardo i dobrze tak jak powinno byc; pare osob jezdzilo moja honda na zlocie wiec moze wypowiedziec jakas tam opinie.
Jezdzilem tez na pro kicie i Kyb excel-G, bylo OK i do normalnej jazdy mz wystarcza, ale trzeba brac pod uwage szybsze wybijanie seryjnych amortyzatorow i to, ze komfort jazdy sie odczuwalnie zmienia po jakims tam czasie.
Jak bede mial wiecej kasy i moje EM2 dotrwa do kolejnej wymiany zawiasu, to kupilbym KW II albo III :)
Robertos23
22-06-10, 21:30
Dzięki can za info. A z kayabami agx miałeś coś do czynienia albo słyszałeś coś o nich. Czy miałeś założony camber kit przy kayabach i czy jest on niezbędny. Myślę nad zestawem eibach pro-kit + kayaba agx.
kup koni 1130 i bedziesz zadowolony:)
Robertos23
22-06-10, 22:14
a regulacja koni 1130 pozwala na uzyskanie miększego zawieszenia czy jest raczej twarde i tyle
ja na pro kicie mialem dramat z oponami, ale musisz innych popytac. Leeo ma zniszczone opony, u reszty trzeba jeszcze chyba poczekac na efekty obnizenia. Ciekawi mnie Seok, bo przy jego negatywie to bedzie sensacja jak sie nic nie wydarzy:)
Jedno jest pewne - do tej pory w EM2 sprawdzilismy reg wahacze dwóch producentow, o trzecim mozna bylo poczytac u wlascicieli jajek itp. KSport - pękł w czasie jazdy, BuddyClub - zapchał się błotem i solą, zardzewiał i sie rozpadł po zimie, Eibach - póki co u mnie po 10 tys km jest 100% ok. Sęk w tym, że KSport kosztuje 250zł, a Eibach 700zł. W sumie miałem niezlego farta, bo gdyby wtedy były dostępne KSporty to tez bym je na 100% kupił.
a regulacja koni 1130 pozwala na uzyskanie miększego zawieszenia czy jest raczej twarde i tyle
na najmiększym ustawieniu jest prawie jak na serii(wygodnie, ale auto prowadzi się znacznie lepiej od serii :D) Masz 4 stopnie regulacji i możesz to zrobić spod maski, więc bajka.
Can, nie mieszaj chłopakowi z camberami, bo jak obniży przy takim ET, to po camberze będzie miał koło centralnie nad błotnikiem. Ja przy ET 38 7x17 krawędź koła miałem tuż nad błotnikiem po camberze. W tej chwili mam koło 1cm przerwy jak koło jest pochylone.
zniszczone opony
tu też można rozjaśnić - koła wyglądają normalnie, z wyjątkiem wewnętrznej krawędzi na której jest mniej bieżnika. Dla laika ciężko wyłapać, ale wulkanizator od razu zauważy. Efektem takiego stanu rzeczy jest huczenie opon. Mnie irytuje na tyle, że po pierwszym kupuje dwie sztuki :)
a Ksport kosztuje 350zł :D
Efektem takiego stanu rzeczy jest huczenie opon.
jeżeli chodzi o Twój przypadek to słychać ale tragedii nie ma :)
Robertos23
23-06-10, 09:29
na najmiększym ustawieniu jest prawie jak na serii(wygodnie, ale auto prowadzi się znacznie lepiej od serii :D) Masz 4 stopnie regulacji i możesz to zrobić spod maski, więc bajka.
Z tego co piszecie widzę, że Koni jest chyba najlepszym wyjściem z zawieszką. Camber kit jest wskazany jednak, bo oponki będzie ciąć od środka i nie jest to uzależnione od ET felgi.
Koni jest chyba najlepszym wyjściem z zawieszką.
najlepszy to jest gwint taki jak ma Can, a Koni, to jest wg mnie cena/jakość, czyli za tą cenę nie kupisz nic lepszego, bo lepsze to dopiero pułap 4 tyś złotych.
Camber kit jest wskazany jednak, bo oponki będzie ciąć od środka i nie jest to uzależnione od ET felgi.
Pewnie, że wskazany, ale przy takim ET jakie masz możesz o nim zapomnieć. Ja się zraziłem do camberów po mojej akcji z ksport i nie zamierzam zakładać :) Zależy ile kto jeździ - przy moich przebiegach 2 sezony wytrzymają spokojnie. Cena SPC 700zł+założenie+zbieżność, cena 2 opon takich jak moje 600zł+założenie. Więcej jak 2 lata EM2 nie pojeżdżę, więc nie widzę sensu takiej inwestycji, tym bardziej, że na negatywie tył lepiej trzyma się w zakrętach ;)
Robertos23
23-06-10, 14:34
Co radzicie.
1. Zostawić 16" z oponką 205/45r16 i później Koni.
2. 17" z et40 i oponka 215/45 żeby ładnie wypełniło nadkole
bartyzelekd
23-06-10, 16:46
Ja właśnie wczoraj założyłem kayaba agx i jest super 4-stopniowa regulacja twardości i tak samo0 jak w koni pod maską
na 1 nie jest za twardo przyjemnie się jezdzi. a na 4 to już jest super twardo i jak dla mnie bomba te amorki są.
Co radzicie.
1. Zostawić 16" z oponką 205/45r16 i później Koni.
2. 17" z et40 i oponka 215/45 żeby ładnie wypełniło nadkole
2. ale weź normalną oponkę, czyli 205/45r17, bo jak w przyszłości będziesz chciał obniżyć, to na 215/45 może być problem.
Robertos23
23-06-10, 21:10
Opony 205/45r17 cholernie drogie, 215/40 już są tańsze.
ja tez jestem za druga opcja, i popieram Leeo => przy 215 jesli bedziesz glebił, to bedziesz musial podwijac nadkola. Podwinac sobie mozna samemu (na youtube roi sie od filmow jak to kijem baseballowym sie robi), to nie jest zadna filozofia i nijak nie wplywa na nic (poza tym, ze raz dwa razy do roku trzeba sobie wziac szczoteczke do zebow i wyczyscic elegancko wszystko co sie w nich zbierze, robilem to i naprawde wychodzi jak trzeba), ale trzeba to bedzie zrobic => cos za cos, dociazysz troche zglebione auto i juz bedziesz mial problem.
Robertos23
24-06-10, 07:40
Jak założę 17" to zapomniam o glebie. Mam też inne wydatki więc robienie zawiechy obniżonej dotyczy tylko 16", którą mam obecnie.
Heh, jak tak stawiasz sprawę, to rób zawieszenie :) Obniżone auto na obojętnie jakiej feldze będzie wyglądało równie ładnie, jak nie ładniej niż na pięknych 17calowych szczudłach :)
KOWAL ziom
30-06-10, 19:47
Ja właśnie wczoraj założyłem kayaba agx i jest super 4-stopniowa regulacja twardości i tak samo0 jak w koni pod maską
na 1 nie jest za twardo przyjemnie się jezdzi. a na 4 to już jest super twardo i jak dla mnie bomba te amorki są.
a masz jakieś obniżenie sprężynami? na agx autko poszło jakoś w dół?
tak straszycie tymi camberami ;), ale chyba przy -30 to jeszcze ich nie trzeba?
ale chyba przy -30 to jeszcze ich nie trzeba?
trzeba, ja mam eibach pro kit -30mm.
KOWAL ziom
30-06-10, 22:36
trzeba, ja mam eibach pro kit -30mm.
o kurde znowu koszta... i rozumiem, że w miarę regulowania wysokości, w przypadku sprężyn regulowanych, kręcimy każdorazowo camberem...
co by było dobre, z regulacją, bo te co niektóży pokazują w tym wątku z allegro... jakoś mnie nie przekonują... :confused:
bartyzelekd
01-07-10, 01:16
a masz jakieś obniżenie sprężynami? na agx autko poszło jakoś w dół?
tak straszycie tymi camberami ;), ale chyba przy -30 to jeszcze ich nie trzeba?
tak ja mam sprężyny AP 40/30 i kayaba agx ale same amorki nic nie obniżają kielich jest dokładnie w tym samym miejscu co w serii
Czyli w skrócie:
seria+pro kit=ząbkowanie opon?
seria+pro kit+tani camber=problemy z camberem?
seria+pro kit+dobry camber= ok?
seria+pro kit+dobry camber= ok?
na to wygląda :) Can chwali sobie SPC. Możliwe, że to była jakaś wadliwa partia ksportów, dlatego pękły ;)
4ta opcja: seria+pro kit = ząbkowanie opon i ich wymiana co jakieś 20tyś. :) czyli przez dopiero po 40 tyś zwróci Ci się cena camber kitu spc(700zł).
^^ no dobra, pewnie ze spc drogie ale ja juz nie mialem wyboru, moja lala leży na ziemi i bez camberu zmienialbym opony po 1000km :)
no to ajaha :) U Ciebie to mus, ale marcin_T pisał o pro kicie :) Can, kiedy spotykamy się na jakąś wódeczkę? :D
KOWAL ziom
13-07-10, 10:15
słyszałem opinie że ten pro kit.. to mocno hardcorowy jest... a jest coś, co np... miało by regulację 0-30? bo to bardziej uniwersalne by było :)
słyszałem opinie że ten pro kit.. to mocno hardcorowy jest... a jest coś, co np... miało by regulację 0-30? bo to bardziej uniwersalne by było :)
Raczej nie, owszem jest minimalnie twardziej i trochę niżej, ale nie ma tragedii. Tyłem można zaparkować nawet przy najwyższych krawężnikach :) Co do regulacji, to ja bym preferował bardziej zakres 30-60, ale to już panie musisz zainwestować sporo więcej kasy na gwintowane amorki - Pro Kit to same sprężyny na seryjnych amorach :)
No tak bede miał w tym roku do wymiany amorki z tylu i tak wlasnie mysle czy by od razu nie zamontowac pro kita za jednym zamachem... myslalem na poczatku o tych camberach ksporta ale po opiniach tutaj przeczytanych to troche sie boje tego produktu...
KOWAL ziom
17-07-10, 13:56
Raczej nie, owszem jest minimalnie twardziej i trochę niżej, ale nie ma tragedii. Tyłem można zaparkować nawet przy najwyższych krawężnikach :) Co do regulacji, to ja bym preferował bardziej zakres 30-60, ale to już panie musisz zainwestować sporo więcej kasy na gwintowane amorki - Pro Kit to same sprężyny na seryjnych amorach :)
to wiem, że to same sprężynki, ale po prostu chcę coś do AGX dobrać, a wydaje mi się że -30 będzie w zupełności ok na moje potrzeby, ale chciałbym się dowiedzieć, co można dobrać, żeby było regulowane :)
kowal, a jakie Ty masz auto, bo nie uzupełniłeś w profilu? Możesz próbować z regulowanymi skunka np. Do ep jaspero puścił takie nówki za 4 stówki :)
czy kupujac Eibach prokit do EM2, bede potrzebowal czegos jeszcze aby mi opon nie scinalo? Nie jezdze sportowo, tylko rekreacyjnie :)
bedzie ci scinało ale w takim tempie że nie warto ci inwestować w camberkit
Witam ponownie. Moje pytanie odnosi się oczywiście do sprężyn. Posiadam EM2 z 2004r ver po FL. Zakupiłem na ebay'u sprężyny Eibach Pro-kit (4051.140) do modelu 2004, ale w instrukcji dołączonej do zestawu widnieje opis, że są one do modelu 2001-2002. Czy są to odpowiednie sprężyny do mojego modelu?
Powinny pasować. W katalogu eibacha na usa są inne numery seryjne niż nasze europejskie. Natomiast w katalogu usa można zauważyć, że numery seryjne są takie same dla coupe i sedana z lat 2001-2002 i dla 2003-2005. Poza tym dla wersji europejskiej rok też nie grał roli - pasują 2001-2005.
KOWAL ziom
14-08-10, 09:23
kowal, a jakie Ty masz auto, bo nie uzupełniłeś w profilu? Możesz próbować z regulowanymi skunka np. Do ep jaspero puścił takie nówki za 4 stówki :)
już się poprawiłem :) zależy mi na regulowanych, bo jak dam tył taki jak przód, to będzie ciut za nisko z tyłu (na moje potrzeby oczywiście). ciekawi mnie jednak fakt, czy każdorazowo trzeba będzie się camberem bawić, jak sobie będę chciał góra dół, te sprężynki? a kolega jaspero, to tak na bieżąco ma taki towar? :)
Witam planuje troche zglebic mojego sedana zastanawiam sie nad: eibach pro kit lub sportline. Jaka jest roznica miedzy tymi sprezynami?? W amorki planuje zainwestowac pozniej bo aktualne sa jeszcze w dobrej kondycji.
jak chcesz na seryjnych to pro-kit, sprawdzona opcja nie tylko w hondach
Sportline - 50 przód, pro kit - 35. Tył podobnie upadnie w obu. Przy jednej i drugiej opcji będzie trzeba za jakiś czas pomyśleć o sportowych amorkach..
Robertos23
19-06-11, 17:06
i camberach, bo oponki tylne będzie ciąć, a jak eRMD opatentuje swoje cambery to ja też coś pomyślę o pro-kicie
cambery odpadaja bo bede musial ranty zaginac et mam 38 moze sie zmieszcza... Amorki bede na pewno zmienial na jakies konkretniejsze bo te mi dlugo nie wytrzymaja:) przy pro kicie bankowo tyl bedzie ciut nizej a przy sportlinie bedzie to dobrze wygladalo ale czy za nisko przod nie usiadzie?? dlatego mam dylemat:confused:
Przód na sportlinie usiądzie minimalnie niżej niż na prokicie.(1cm) A co do opadającej dupki to jest już sposób więc śmiało wkładaj sportline :D
Damian przekonales mnie kupuje sportline:D
chce tu zamowic sprezynki http://eibachpolska.pl/eibach-honda-civic-%28epeseuev%29-e20-40-001-01-22-pi-884.html chyba ze polecicie inny sklep lub osobe??
a dupka na sportline nie powinna byc nizej niz przod:)
przy pro kicie bankowo tyl bedzie ciut nizej a przy sportlinie bedzie to dobrze wygladalo
tył będzie jeszcze niżej siedział niż na pro kice. Pamiętam jak Damian założył pierwszy raz, to koła bardziej się rozkraczały niż na pro kicie u mnie. Tak samo było u Radka, ale znalazł na o sposób, więc chyba biedy nie będzie..
myslalem ze tyl usiadzie tak samo jak na pro kicie przynamniej tak jest w specyfikacji;/ i znow jestem w kropce...
No tył bd niżej siedział czy to pro kit czy sportline;D Jak już zamówisz to uśmiechnij sie do eRMD i dorobi ci taki gadżet który zamontujesz gdy bd zakładał spręzyny i wszystko bd ładnie i równo siedziało. Tak czy siak bierz sportline ;D
ok to zamowie sportline:) a gdzie ewentualnie zamowic springi?? http://eibachpolska.pl/eibach-honda-...22-pi-884.html tutaj i tak dla pewnosci to te beda pasowaly??
Wg opisu powinny pasować :D
ok dzieki ale jednak zamowie pro kity bo na sportlinie bedzie jak dla mnie za nisko:/
No jak chcesz ale na pro kicie szału nie będzie :D
zawsze mozna sprzedac i dolozyc do sportlina:D lecz mysle ze bede zadowolony:cool:
Dzieki za pomoc w wyborze :D
już tam go cobrasan nie namawiaj :) Na pro kicie wygodnie i w miarę bezpiecznie, a coś mi się wydaje, że sedan ładniej siada niż coupe.
Dobrze gadasz Leeo;) chce tylko lekko zglebic hanke. Tak czy owak lepiej bedzie niz na serii. Jak wszystko dobrze pojdzie to w piatek springi wjada do fureksa:D
Panowie a springi z ES7 beda pasować do EM2? Bo z tego janek co rozmawialismy to by na to wychodzilo...
A na stronie eibacha springi do sedana 550 a do nas 770...
a na stronie eibach USA są takie same do EM2 i ES7 :) Tylko tam jest inna numerologia niż na Europę. Już kiedyś o tym pisałem, że może dałoby radę tańsze sprężyny zakupić biorąc od sedana, ale nikt nie sprawdzał.. Ja w końcu wziąłem dedykowane do coupe.
A moze np. sedan z tylu jest troche cięższy... i w cupe by tak dupa nie usiadla? Czy myslicie ze mocno naginana teoria? :)
Mysle ze waga taka sama jest... zobacze jak u mnie to wyjdzie a mam jeszcze w bagazniku butle z podtlenkiem w kole;)
zobacze jak u mnie to wyjdzie a mam jeszcze w bagazniku butle z podtlenkiem w kole
jak możesz to przy okazji zważ ile ważą springi, policz zwoje, zmierz ile ma w całości sprężyna i grubość zwoja najlepiej suwmiarką. Ja sie kiedyś poświęcę i wyciągnę moje do pomiarów by było z czym porównać
Widzisz Jano ja mam wolne w piatek to jak pogoda dopisze to podjade do Ciebie pomoge ci ze sprezynami a jak czasu starczy to mzoe ogarniemy w koncu moje zaciski :) :)
Grzesieklodz
21-06-11, 23:03
Jak coś to potrzebujecie 12, 14, 17 z kluczy to chyba wszystkie no po za tym od kół, a i WD 40 ułatwia odkręcanie nakrętek, jak nie masz ściągacza do końcówek drążków to jak będziesz je zbijać młotkiem zostaw na nich nakrętki a jak będziesz je zakładać i skręcać to przyda Ci się ori podnośnik (ja innym podnoszę auto) klinujesz go o górę drążka i nadkole i rozkręcasz i w tedy możesz mocno dokręcić nakrętkę, w jedną osobę jest do ogarnięcia wymiana sprężyn ale się namęczysz przy montażu, za pierwszym razem we 2 osoby zajęło mi to jakieś 4 godziny, jak nie masz ściągaczy do sprężyn to mogę Ci pożyczyć. Jak coś to dzwoń służę pomocą.
jak możesz to przy okazji zważ ile ważą springi, policz zwoje, zmierz ile ma w całości sprężyna i grubość zwoja najlepiej suwmiarką. Ja sie kiedyś poświęcę i wyciągnę moje do pomiarów by było z czym porównać
Spoko postaram sie to ogarnac:)
Widzisz Jano ja mam wolne w piatek to jak pogoda dopisze to podjade do Ciebie pomoge ci ze sprezynami a jak czasu starczy to mzoe ogarniemy w koncu moje zaciski
Nie ma problemu oby tylko springi dzis doszly...
Jak coś to potrzebujecie 12, 14, 17 z kluczy to chyba wszystkie no po za tym od kół, a i WD 40 ułatwia odkręcanie nakrętek, jak nie masz ściągacza do końcówek drążków to jak będziesz je zbijać młotkiem zostaw na nich nakrętki a jak będziesz je zakładać i skręcać to przyda Ci się ori podnośnik (ja innym podnoszę auto) klinujesz go o górę drążka i nadkole i rozkręcasz i w tedy możesz mocno dokręcić nakrętkę, w jedną osobę jest do ogarnięcia wymiana sprężyn ale się namęczysz przy montażu, za pierwszym razem we 2 osoby zajęło mi to jakieś 4 godziny, jak nie masz ściągaczy do sprężyn to mogę Ci pożyczyć. Jak coś to dzwoń służę pomocą.
Spoko Grzechu mysle ze sobie z Tata poradze on sie troche sprezyn i amorkow nawymienial;) Ale dziekuje za pomoc:D
Dla zainteresowanych podaje wymiary sprezyn eibach pro kit
http://img268.imageshack.us/img268/2984/sprezyny.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/268/sprezyny.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
przod - gr. zwoju 14mm dlugosc 280mm
tyll - gr. zwoju 13mm dlugosc 250mm
Wymiary przednich EIBACH sportline
tylko przednie miałem czas wyjąć:
gr. zwoja 13mm, długość 260mm
miedzy pro kitem a sportline widocznie tak.
Pytałem w wątku Seoka ale nikt nie odpowiedział, więc może tu :) Dużo dobrego napisaliście o sprężynach Omp i sam też same pozytywy o nich słyszałem. Pytanie za 100 punktów, gdzie można je dostać???
Seok nie odpisywał, a ja nie mogłem sprężyn OMP nigdzie dostać to wczoraj trafiłem na sprężyny Sparco :D z rally shop http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-sparco-honda-civic-kazda-wersja-i2416693958.html cena jest rewelacyjna i mają jeszcze jednen komplet, więc może ktoś trafi w dobrej cenie:)
Ciekawe tylko jak z jakością tych sprężyn oraz czy są oryginalne ;)
Skoro sprzedaje to sklep dostajesz paragon i gwarancję, więc co to w ogóle za pytanie.... jakość, firmy Sparco reklamować nie trzeba klasa sama w sobie, jedna z najlepszych firm motosportowych na świecie..
wszystko spoko tylko czy podejdą do EM2? bo nigdzie tego nie napisali a "wszystkie wersje oprócz Type-R" sugeruje że to raczej do hond EP itd.
Jeżeli kupiłeś i zakładasz to daj znać czy podejdą i wrzuc fotę jak auto na nich siedzi.
Znalazłem katalg:
305790 ES4-8,EU7-8,EP1-2 Civic all, excl. Type-R, Stream & TD
Nic o EM2 nie piszą, pytanie czy podejdą?
W katalogach większości firm te same sprężyny są do EP, ES i EM2, tylko pewnie dupa też będzie niżej. No ale cena tych sprężyn jest faktycznie dobra. Kupujcie i dajcie fotki zobaczymy jak to będzie się prezentowało.
Ja bardzo powaznie się zastanawiam, bo cena jest rewelacyjna, ale nie chcę żeby dupa siedziała niżej. Może ktoś już kupił?
Kurcze nie wiem, kusi mnie jak cholera żeby je kupić, pytanie tylko jak na nich siądzie (teoretycznie zakup internetowy więc 10dni na zwrot, ale kupa roboty z przekładaniem itd). Szczególnie że teraz jestem na L4 i mógłbym to ze swoim mechanikiem szybko ogarnąć.
Powiedzcie mi proszę jak wg was autko siądzie i czy na 100% podejdą te sparco do EM2.
EDIT:
Sprawdziłem w katalogu H&R i oni mają jeden model do ES, EM2, EP itd nie licząc Type R więc te Sparco powinny być też spoko.
Coraz bardziej skłaniam się do zakupu, muszę tylko pogadać z moim mechanikiem czy w przyszłym tyg miałby na to czas ;)
Diesel założył H&R i u niego równo siadła. Przy każdych innych sprężynach dupa siada niżej. W razie czego zawsze możesz dorobić sobie podkładki i będzie równo. Ja właśnie będę je zakładał w przyszłym tygodniu.
Diesel założył H&R i u niego równo siadła. Przy każdych innych sprężynach dupa siada niżej. W razie czego zawsze możesz dorobić sobie podkładki i będzie równo. Ja właśnie będę je zakładał w przyszłym tygodniu.
Kupiłes te Sparco? Bo ja własnie dzwoniłem do mechanika i jak cos to bym też bym zakładał w przyszłym tyg, bo boję się, że szybko znikną z allegro.
Daj znac jakie masz springi i kiedy dokładnie bedziesz zakładał to może sie wstrzymam z zakupem.
Będę zakładał podkładki po to żeby podnieść dupę :) A sparco raczej z allegro nie znikną bo gość prowadzi sklep i ma ich mnóstwo do różnych innych modeli. Kup te sprężyny a jak będzie nierówno to najwyżej dorobisz sobie podkładki za 100zł. To i tak taniej wyjdzie niż H&R za 900zł.
Ja założyłem wszystko jest w porządku, a przód mam niżej niż tył, razem z wymianą sprężyn założyłem nowe amortyzatory przednie od type-ra kayaba, zmiana w prowadzeniu nie do opisania, Sparco to jednak jakość, jutro wrzucę fotki.
razem z wymianą sprężyn założyłem nowe amortyzatory przednie od type-ra kayaba,
i dlatego przód masz niżej jak tył (amory od type-R'a są krótsze) :)
a tylne od type-ra też są krótsze??
a tylne od type-ra też są krótsze??
Obiecałeś jakies foto, byłbym bardzo wdzięczny bo chce je dzisiaj kupić ;)
Tak to wygląda na dziś..
http://img99.imageshack.us/img99/543/civic6p.jpg (http://img99.imageshack.us/i/civic6p.jpg/)
Ja założyłem wszystko jest w porządku, a przód mam niżej niż tył, razem z wymianą sprężyn założyłem nowe amortyzatory przednie od type-ra kayaba, zmiana w prowadzeniu nie do opisania
Ja pierwszy tak zrobiłem i wcześniej już miałem sprężyny H&R. To polepszenie prowadzenia się samochodu to raczej zasługa amorków od type r. Sprężyny niewielkie mają tu znacznie. Wiadomo, że jak jest niżej i twardziej to jest lepiej ale zmiana amorków robi największą różnice.
Myślę jeszcze nad wymiana amortyzatorów tylnych od type-r jeśli też są krótsze tak jak przednie, wiek ktoś coś na ten temat?
No to widzę, że ładnie i równo siada na tych Sparco, zobaczymy jak wyjdzie u mnie na seryjnych amortyzatorach.
Firma z bardzo dobrą renomą więc w tej cenie to mega okazja ;)
Myślę jeszcze nad wymiana amortyzatorów tylnych od type-r jeśli też są krótsze tak jak przednie, wiek ktoś coś na ten temat?
Wszystkie civiki 7 gen z tyłu mają takie same amorki, type r też.
Mi tak siadła na Sparco i seryjnych amorkach (od razu zaznaczam że kółko jest małe, co prawda 16" ale profil tylko 40 więc cała średnica jest mniejsza niż moje zimowe 195/55/R15)
http://img256.imageshack.us/img256/9371/78297568.jpg
Tak robione kalkulatorem ;)
Nie wiem, czy tylko ja nie widzę tego zdjęcia, czy inni też:P Dlatego wychodzę z prośbą, abyś dodał je jeszcze raz xD
Proszę:
http://img545.imageshack.us/img545/7171/img5927q.jpg
Pięknie:) Dzięki za fotkę.
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-honda-civic-vii-01-05-i2583307964.html
podejdą do emki ???
Szkoda, że tylko tył http://moto.allegro.pl/sprezyny-obnizajace-honda-civic-hr-tyl-01-em-i2591792086.html
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-hr-hr-honda-civic-01-05-i2629485513.html
dobre bedą??????
ile mozna razy o tym samym ... jarek ogarnij w koncu :D pytasz w roznych tematach o springi a wszyscy juz sie wypowiadali jakie co i jak.
ile mozna razy o tym samym ... jarek ogarnij w koncu :D pytasz w roznych tematach o springi a wszyscy juz sie wypowiadali jakie co i jak.
No pytam chlopie, nie znam sie tak bardzo a to masz różne firmy i różne oznaczenia, nie chce kupić czegoś bezsensu albo w ogóle nie pasującego hehe. biore te h&r'y. pozdro
Witam, pomoże mi ktoś w kwesti tych podkladek podnoszących tym w em2. Tzn jak one maja wyglądać, w ktorym miejscu je zamontować, i z jak twardego materiału ma je wykonać tokarz. Może jakiś.prowizoryczny rysunek by mi ktos podeslal..?
Odgrzeje troche kotleta,ponieważ mały powrót do civica :)
Czytając Wasze wypowiedzi,chciałem zamówić pro kita do em2 i usłyszałem ze do tego modelu jest tylko sportline:/
Wszedłem na strone eibacha i faktycznie,tyle ze sportline ma ten sam nr katalogowy do wszystkich nadwozi więc helpa prosze ;P
Chyba ze ma ktoś inny pomysł,na delikatne obniżenie. Wszedzie piszecie o mega glebach i gwintach,mnie interesuje poprostu wizual bo to zwykły dupowóz,ale pieje strasznie na seri...wstyd.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.