PDA

Zobacz pełną wersję : Opony z przodu zużywają się od strony zewnętrznej



oklahoma
16-03-10, 11:03
Tak jak w tytule przednie opony zużywają się nadmiernie od strony zewnętrznej. Co może być powodem ? W weekend zajrzę do zawieszenia i układu kierowniczego ale może ktoś już mial podobnie i coś podpowie na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniach przyczyny. Może swożnie wahacza dolnego ? Jest tez taki objaw od pewnego czasu, że czasami nie odbija kierownica po skręceniu w lewu lub prawo. Znajomy mechanik sugerował, że to jakieś łożysko górne amortyzatora się zapiekło ale na rysunkach kolumny nie widzę żadnego łożyska poza jakimś gumowy oringiem. Pewnie większość wyśle mnie do diagnosty ale chciał bym sam zdiagnozować problem, wymienić co trzeba w zawieszeniu lub końcówkę drążka jeśli będzie trzeba i dopiero potem jechać do diagnosty na ustawienie zbieżności i geometrii. Za pomoc z góry dzięki :)

bartekjb
17-03-10, 13:22
sprawdź najpierw geometrię

Marecki
17-03-10, 17:19
Sam to sobie możesz jedynie pogdybac, chyba, że masz jakieś doświadczenie w tej dziedzinie. Tak jak kolega wyżej napisał/ustaw zbieżnośc, bo tak wymienisz pół zawiechy, a problem będzie nadal istniał.

VaTi Pro-Tec
17-03-10, 22:01
kompletne ustawienie zbieżności razem z kątami powinno pomóc, najlepiej podjedź na stacje diagnostyczną to sprawdzić (max 20zł) i może przy okazji ustawić, jakby coś było nie tak,

Djadi
17-03-10, 23:51
Koledzy swoją drogą kozystając z tematu zapytam gdzie sie to znajduje "że to jakieś łożysko górne amortyzatora" :D

teg
17-03-10, 23:54
Nie ma łożyska, jest taka metalowa tulejka dystansowa pomiędzy obiema górnymi poduszkami amortyzatorów. Poduszki w ASO 30zl/szl, na strone wchodza dwie sztuki, tulejka jedna na strone - 45zl.

oklahoma
18-03-10, 08:08
kompletne ustawienie zbieżności razem z kątami powinno pomóc, najlepiej podjedź na stacje diagnostyczną to sprawdzić (max 20zł) i może przy okazji ustawić, jakby coś było nie tak,

A czy w MB37 D15Z8 reguluje się kąty ? A jeśli tak to w jaki sposób ? Z tego co czytałem to kąty są stałe. Wczoraj wypiołem dolne sworznie z wachaczy i próbowałem wyczuć luz na sworzniu lub na wachaczu ale brak jakichkolwiek luzów. Wcześniej miałem tico i tam jak był wybity sworzeń wachacza (jest tylko jeden wachacz) to było to wyraźnie czuć i też zdzierało opony z zewnątrz.

bartekjb
19-03-10, 10:22
kątów raczej się nie reguluje bo masz stałe górne wahacze, chyba żebyś kupił takie regulowane (przeznaczone do samochodów mocno obniżonych ale cholernie drogie), po prostu jak coś jest nie tak to wymienia się cały wahacz lub jak niektórzy sworzeń (jestem tego przeciwnikiem)

Slawkowski
19-03-10, 16:50
u mnie gosciu na geometrii regulowal katy... co prawda cos gadal, ze nie moze tego zrobic dobrze "bo regulacja sie skonczyla" ale cos tam pozmienial...

oklahoma
19-03-10, 19:55
U mnie sprawdzili kąty ale były ok. Okazało się, że zbieżność się rozregulowała. Ustawili i zobaczę jak będzie. Narazie wydaje mi się, że kiera jak by szybciej odbija po skręcie. Troche mi się kierownica przestawiłą po regulacji zbieżność ale zdjąłem ją i trochę przesunąłem na kolumnie więc nie jest źle aczkolwiek nie idealnie. Dzięki wszystki za pomoc.

Slawkowski
20-03-10, 12:37
oklahoma, moglbys napisac jakie katy masz obecnie u siebie ? a najlepiej jakbys wrzucil skan wydruku, bo jestem ciekawy tez jakie przyjeli u Ciebie za fabryczne....

oklahoma
22-03-10, 09:33
Niestety nie mam wydruku a i też specjalnie nie dopytywałem bo powiedzieli, że kąty są ok. Aczkolwiek muszę jechać na poprawkę bo pomimo, że starałem się ustawić kierownicę prosto na kolumnie to nadal jest nieco w lewo przechylona bo na wieloklinie kolumny nie da się idealnie ustawić. Jak przesunę ząbek w prawo to znowu jest za daleko w prawo. Konieczne więc jest poprawienie regulacji na drążkach bo innego wyjścia nie widzę.

bartekjb
22-03-10, 15:07
to jak będziesz jeszcze raz ustawiał zbieżność bo przełóż kierownice z powrotem o ten jeden ząbek i wtedy ustaw.

oklahoma
22-03-10, 15:51
Kierownice miałem zmienianą jakieś dwa lata temu bo stara miała dziwnie obluzowaną okładzinę u góry. Wtedy wymieniał kierownicę mechanik także nie wiem czy zachował pierwotne położenie kierownicy. Żadnych znaków na kolumnie nie ma. Obecnie mam tak jak zaraz po ustawieniu zbieżności czyli lekko w lewo bo kąbinowałem różne ustawienia ale albo była lekko w lewo albo lekko w prawo więc zostawiłem tak jak było zaraz po ustawieniu zbieżności żeby jednak ustawili to na drążkach. Generalnie wyszło na to, że niepotrzebnie ruszałem kierownicę. Dodatkowo musiałem się męczyć z resetem kontrolki SRS bo po odłączeniu poduszki się zaświeciła, z mojej z resztą winy,bo ją zamontowałem ale zapomniałem jej podłączyć i pojechałem na jazdę próbną :D Na szczęście reset poduszki pomógł i kontrolka zgasła.

oklahoma
24-03-10, 10:04
Już wszystko dobrze. Ustawienie kierownicy poprawione na drążkach. Wszystko jest ok. Może hameryki nie odkryję tym stwierdzeniem ale podsumować sprawę mogę tak: w przypadku nierównomiernego zużywania się opon należy w pierwszej kolejności sprawdzić zawieszenie i amortyzatory a jeśli w zawieszeniu wszystko jest ok i amory też ok, to pozostaje tylko sprawdzenie i regulacja zbieżności kół z przodu lub kątów pochylenia kół z tyłu.

Djadi
25-03-10, 06:29
Ja mam problem z kierą mimo poprawnej zbieżności delikatnie ściąga mnie wprawo :/ i ustawiałem poprawiałem i nic dalej nie daje mi to spokoju jeden z mechaników powiedział że to wina wspomagania że może lekko ściągać hmm ciekawe. Denerwuje to podczas jazdy bo zawsze trzeba kontrować kierownice a jak się obróci głową do pasażera to się można zdziwić jak szybko można zjechać z drogi :/

mickee
25-03-10, 08:44
Mi ostro ściągało w lewo. Okazało się, że to wina starych opon (zimowych). Na letnich kapciach wszystko jest OK. Może spróbuj zamienić opony stronami albo przód z tyłem.

bartekjb
25-03-10, 22:54
zużyte wahacze górne, amortyzatory, opony, niewłaściwe ciśnienie opon, nadal źle ustawiona zbieżność,
miałem tak parę razy że po ustawieniu zbieżności i parudziesięciu km nadal ściągało, aż wreszcie raz w innym mieście ustawili mi zbieżność na podniesionym samochodzie i już 2 rok jest OK