PDA

Zobacz pełną wersję : Dolot w silniku d13b2



kamykkampo
15-03-10, 23:10
znalazłem otóż taki wynalazek na allegro do silnika d13b2 zamiast patelni http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=960975241&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.
Czy ktoś moze powiedziec czy opłaca sie to kupic napisali ze do zestawu jest aluminiowa rura kolanka łączniki a tego wcale nie widac na fotkach pozdro

Jacobs34
16-03-10, 09:02
Mi to wygląda jakby miało być bezpośrednio założone na gaźnik. A co do rur itp to można użyć zwykłego stożka i będzie to samo, i estetycznie chyba lepiej niż taka "patelnia". A gdyby to miało iść bezpośrednio na gaźnik to nie wiem czy zda egzamin, bo niby skąd to zimne powietrze miałoby się wziąść, ciągnąć rurę pod gaźnik ze zderzaka to raczej bez sensu.:o Takie jest moje osobiste zdanie, ale może sie mylę;)

radar333
16-03-10, 09:17
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=7495&page=84

yautja
18-03-10, 14:26
W amerykańskich gaźnikowcach stosowano takie filtry. Może to generalnie coś dać, choć pewnie niewiele (ale na pewno więcej, niż stożek ;) ).

nike69
19-03-10, 20:48
ciekawe jeszcze nie widzialem takiego patentu :p ale ja bym z tym nie kombinowal bo bedzie problem z cieplym powietrzem jak silnik jest nie rozgrzany a jak sie rozgrzeje to wlasnie zamiast zimnego powietrze bedzie gorace...

molekss
19-03-10, 23:17
nie widziałem tego wcześniej na allegro.
dla mnie to wynalazek dla kasy. tak jak poprzednicy piszą, silnik się nagrzeje i silnik zasysa ciepłe powietrze.
wg w silniku d13b2 z dolotem lepiej za dużo nie kombinować, chyba, że ktoś ma za dużo kasy, kupi sobie stożek i wmówi sobie, że mu kilka KM przybyło :D. to jest moje osobiste zdanie

jonek002
19-03-10, 23:56
tak tak ;) to niestety zakładasz tylko na gaźnik. no tez popieram molekss ze nie ma sensu tuningowac d13b2. a jesli to bedzie jakis wyczesany stożek to i to ci da +3KM :) pozdro

molekss
20-03-10, 10:34
no tez popieram molekss ze nie ma sensu tuningowac d13b2. a jesli to bedzie jakis wyczesany stożek to i to ci da +3KM :) pozdro

w tym wątku chodziło mi oto, że przerabianie dolotu nic/mało daje w d13b2. ogólnie można w tym silniku pogrzebać i uzyskać ciekawy efekt. na forum jest kilka fajnie zmodzonych d13 które nieźle zapitalają :)

kj-19871
21-03-10, 10:59
jelsi masz robic rury i stozki to lepiej zakładaj to ;) bezposrednio na gaźnik wiecej powiertrza ;) moze cos tam da ... bo stożek tylko pogorszy

zwróc tez uwage na to ze za 130zl wyrwiesz bak z d15b2 ;) dołożysz pare groszy masz wałek d15b2 ;) wsadzisz to i masz znaczny przyrost mocy ... bez kombinowania z dolotem który mija sie z celem na gaźniku ...

SpritZer
23-03-10, 00:17
może i nie ma sensu ale za to fajnie wygląda :D Gdyby nie to gorące powietrze sam bym zakładał. Wiadomo temat już nie raz wałkowany ale ta patelnia straszy:P
Napisałem mejla do sprzedawcy odnośnie montażu i problemu z ciepłem

JeLO
26-07-12, 22:03
do silnika d13b2 1.3 jedyne sensowne rozwiązanie moim zdaniem to zostawienie patelni ale bez filtra ( zatkać dwie dziurki w patelni aby brudne pow sie nie dostało ) zdjęcie rury plastikowej i założenie puszki z filtrem i rurą od silnika d15b2 czyli od 1.5 ( w oryginalnej budzie EG3 trzeba wyciąć dziure w miejscu gdzie jest odpowiednie przetłoczenie aby puszka miala skąd zasysać ) wydaje mi się ze to rozwiązanie naprawdę cos da zwłaszcza z wydechem sportowym bo zwiększamy przepływ powietrza poprzez kubaturę obydwóch puszek i objętość filtra ja osobiście tak mam zrobione

yautja
28-07-12, 21:50
Jeśli już w ten sposób, to po jakiego grzyba zostawiać seryjną patelnię? Też założyć puszkę od D15B2, rurę, puszkę filtra, rezonator i do rezonatora zamiast tego "zbiornika na powietrze" podpiąć rurę ze zderzaka. Będzie miał w miarę zimne powietrze.