Zobacz pełną wersję : Lekkie koło zamaczowe kupić nowe czy zlecić odeżenie seryjnego?
Witam pytanko dotyczy koła zamachowego od B18c4 i tak jak napisałem czy warto wypluć tyle kasy na Fidanze bądz inne skoro można odchudzić seryjne?
Może ktoś ma takie i podpowie gdzie to dobrze zrobić i czy w ogóle warto zawracać sobie tym głowę a może od razu iść w pro i wybrać markowy produkt?
Pozdrawiam.
A właściwie jaki wpływ na charakterystykę pracy silnika ma zmiana koła zamachowego na lżejsze?
Po odchudzeniu koła moment bezwładności jest mniejszy co sprawia że szybciej i łatwiej silnik się wkręca na obroty ale także szybciej wytraca prędkość pytanie tylko czy te odchudzone koła są odpowiednio przetoczone i wyważone dynamicznie.
Ps.mam nadzieje że nic nie sknociłem;)
Czy zatem są jakieś niepożądane skutki takiego zabiegu, bo jeśli same korzyści to dlaczego inżynierowie pracujący nad silnikami nie dążą do osiągania jak najniższej masy koła zamachowego? Czy to ma tylko i wyłącznie na celu "uspokojenie" zmian prędkości obrotowej wału?
Sorry za OT w Twoim temacie, :)
w codziennej jezdzie to byloby dosc uciazliwe dla "zwyklego" Kowalskiego...
w codziennej jezdzie to byloby dosc uciazliwe dla "zwyklego" Kowalskiego...
A to ciekawe. Mozesz rozwinac ? :D
Jakos jezdze od prawie 2 lat na kole o wadze 4.7kg i nie jest to w zadnen sposob uciazliwe :)
czesciej wajcha ruszasz ,ot co ;)
Czyli co Panowie, bo dalej nie wiem, a już analogi do skrzyni biegów w ogóle nie rozumiem.
tracisz na kulturze pracy silnika tak w skrocie.
ja swoje wlasnie wyslalem na wywazenie, bo odelzenie mialem za darmo :)
moje wazy nieco mniej niz 5kg
dokladnie jak napisal sunnboy... ja tez mam lekkie kolo i mi pasuje ale za kazdym razem jak sie zamieniam z ojcem na samochod to marudzi ze po miescie musi sie "nawachlowac" lewarkiem...trasa nie robi roznicy ale miasto to inna bajka...
..innymi slowy ,chcesz miec fan z jazdy dawaj do odelzenia plus do tego hybryde skrzyni bo w innym wypadku troche mija sie z celem w/g mnie:D
Co wy Pany z tym majdaniem lewarkiem wypisujecie ? :)
Niby dlaczego wiecej musicie dzialac lewarkiem niz przy seryjnym kole ?
Tez czytam i sie dziwie. Zakladam ze w polce dalej sie smiga 80 w miescie jako standard. W UK do 60km/h wiec tylko 2 i 3 bieg wchodzi w gre. Powiem ze nawet wygodniej mi sie smiga z lekkim kolem po miescie :).
Co do samego kola to ja bym nie toczyl to gowno wychodzi trza i tak wywazac. Lepiej kupic lekkie nawet urzywane heh.
mi sie lata rewelacyjnie na lzejszym kole i z hybrydowa skrzynia ale ojciec ma inne odczucia... my to robimy pod konkretny styl jazdy ale mysle ze wiekszosc takich kierowcow jak moj ojciec woli jednak serie-jest mniej nerwowo:)
No to się panowie rozpisali ale mnie bardziej interesuje czy warto odchudzić serię co o nie bo tańsze czy kupić,jak wspomniał Lord_ZED markowe i nawet używkę?
Boję się że może zostać spierdzielone,kiepsko wyważone itd.nawińcie czy moje obawy są w ogóle uzasadnione?
Ps.taka informacja dla was odchudzenie koło do b-serii to wydatek rzędu 140zł+20-30zł przesyłka,odchudzone koło waży m/w 4.5kg i jest wyważone dynamicznie do 20.000obr/min(info od wykonawcy).
MaTeUsZ_V212
15-03-10, 21:44
Ja miałem wywarzane, odchudzane seryjne i nie czułem jakichś negatywnych skutków. Widać, że koło było dobrze zrobione i jeździło się fajnie. Za tydzień lub max dwa będe miał fidanzę więc będe mial porównanie, czy warto wkładać z serie odelżone, czy może coś lżejszego gotowego.
każdy lepszy zakład w twojej okolicy stoczy ci koło, szukaj takich co się zajmują obróbką np. wałów napędowych - na pewno mają sprzęt do tego i o 30% ci to odchudzą - poza tym sami będą wiedzieć dokąd można
poza tym wyważać się powinno koło razem z tarczą i dociskiem sprzęgła bo pracuje to jako całość
i zrobisz to w cenie niższej niż aukcja z allegr
Ja miałem wywarzane, odchudzane seryjne i nie czułem jakichś negatywnych skutków. Widać, że koło było dobrze zrobione i jeździło się fajnie. Za tydzień lub max dwa będe miał fidanzę więc będe mial porównanie, czy warto wkładać z serie odelżone, czy może coś lżejszego gotowego.
Powiedz mi ile kosztuje fidanza do b18 i odezwij jak już je przetestujesz,bardzo mnie ciekawi różnica a co do wyważenia razem ze sprzęgłem to wydaje mi się że nie jest konieczne.
a co do wyważenia razem ze sprzęgłem to wydaje mi się że nie jest konieczne.
konieczne nie, ale tak się powinno robić, gdyż wibracje są mocno nie pożądane.
Dodam ze w mojej starej 3g na ktorej robilem experymenty stoczylem kolo z 25-30%. Juz nie pamietam. Nie wywazalem. Po 20kkm Silnik ze tak powiem sie wyjebal :D (mial przebieg 270 000 mil). Wiec zdecydowanie nie polecam NIE wywazania kola :D chyba ze ci silnika nie szkoda i masz zamiar nowy kupic za jakies 20kkm :D
a jaka masz pewnosc ze kolo bylo tego przyczyna?
a jaka masz pewnosc ze kolo bylo tego przyczyna?
przy zle zrobionym kole, bardz przy nie wyazonym, wczesniej czy pozniej pojda ci panewki, wiec rob jak chcesz ale ja jestem pewny ze to tego wina. moje kółko wlasnie dzisiaj zostalo wywazone i jutro przyjdzie do mnie :)
a kto powiedzial ze mam zamiar kolo zmieniac, poprostu pytam :)
tez jestem zdania ze jak robic to porzadnie
eeeee to na 100% kolo bylo. Wystarczylo posluchac jak silnik na luzie pracowal i byl juz ostro zajechany. W ciagu roku dalo kolo rade dojechac ten silnik ostro. Ale i tak pierwszy padl zawias i teraz sie gilimy tym autem. Dodam ze wiedzialem ze to dobije silnik hehe chcialem zobaczyc jak dlugo pociagnie w formie testu :)
Ja miałem wywarzane, odchudzane seryjne i nie czułem jakichś negatywnych skutków. Widać, że koło było dobrze zrobione i jeździło się fajnie. Za tydzień lub max dwa będe miał fidanzę więc będe mial porównanie, czy warto wkładać z serie odelżone, czy może coś lżejszego gotowego.
No i co ,miałeś się pochwalić a dokładniej napisać czy wyczuwasz różnicę między odchudzoną seria a Fdanzą?
Warto kupić ten dużo droższy produkt?
MaTeUsZ_V212
31-03-10, 23:25
Jest różnica spora we wkręcianiu. Pod względem osiągów napewno jest warte, ale czy korzystniejsze po względem funduszy...? Hm na to pytanie sam musisz sobie odpowiedzieć. Koszt odchudzenie seryjnego koła z wysyłką wychodzi ok.200zł, a fidanza 600-700zł.
Jest różnica spora we wkręcianiu. Pod względem osiągów napewno jest warte, ale czy korzystniejsze po względem funduszy...? Hm na to pytanie sam musisz sobie odpowiedzieć. Koszt odchudzenie seryjnego koła z wysyłką wychodzi ok.200zł, a fidanza 600-700zł.
Gdybys nie zauwazyl fidanzy waza w granicach 3.6kg a serie odelzasz na jakies 4.5-5kg i tu jest ta roznica we wkrecaniu a nie w tym czy jest to fidanza czy odelzana seria.
Jako uzytkownik dobrze odelzonej i wywazonej serii uwazam, ze nie warto placic 3-3.5 raza wiecej za fidanze. To ile wiecej daje fidanza, nie jest wg mnie warte tych 400-500zl jakie trzeba dolozyc.
Na swoim kole zrobilem ponad 35kkm i nie ma absolutnie zadnych problemow, panewki zyja, motor zyje i ma sie bardzo dobrze.
MaTeUsZ_V212
01-04-10, 08:54
Gdybys nie zauwazyl fidanzy waza w granicach 3.6kg a serie odelzasz na jakies 4.5-5kg i tu jest ta roznica we wkrecaniu a nie w tym czy jest to fidanza czy odelzana seria.
Jako uzytkownik dobrze odelzonej i wywazonej serii uwazam, ze nie warto placic 3-3.5 raza wiecej za fidanze. To ile wiecej daje fidanza, nie jest wg mnie warte tych 400-500zl jakie trzeba dolozyc.
Na swoim kole zrobilem ponad 35kkm i nie ma absolutnie zadnych problemow, panewki zyja, motor zyje i ma sie bardzo dobrze.
Fidanza waży nie 3,6 tylko 3,4, a seryjne koło z b18 u otoczaka mi odchudzili na ponad 5KG. Dostałem informację, że takie odelżenie jest najbardziej racjonalne. Jak będzie mi się kiedyś chciało, to wrzucę na wagę i będe wiedział dokładnie ile waży. Ja jestem zadowolony z fidanzy. Tak jak pisałem wyżej: Na pytanie czy się opłaca wydać sporo więcej za nie? Według mnie tak, ale napewno nie dla każdego będzie to lepsze rozwiązanie.
...Bartuś...
01-04-10, 13:54
A ile można max zejść z koła w D16??
Fidanza waży nie 3,6 tylko 3,4, a seryjne koło z b18 u otoczaka mi odchudzili na ponad 5KG. Dostałem informację, że takie odelżenie jest najbardziej racjonalne. Jak będzie mi się kiedyś chciało, to wrzucę na wagę i będe wiedział dokładnie ile waży. Ja jestem zadowolony z fidanzy. Tak jak pisałem wyżej: Na pytanie czy się opłaca wydać sporo więcej za nie? Według mnie tak, ale napewno nie dla każdego będzie to lepsze rozwiązanie.
Sam jeszcze nie założyłem, ale również w domu już czeka na założenie fidanza, jednak dopiero razem ze skrzynią, ale mimo to wole jednak to koło fidanzy niby jest więcej siana, ale jakaś tam pewność jest że to profesjonalnie i przemyślanie zrobione.
A ile można max zejść z koła w D16??
Aż ci śruby od docisku nie wyjdą na drugą stronę. A to daje okolice 5,5-6 kg wagi koła po odelżeniu. I na miasto/trasę to jest optimum. Lżejsze to imo tylko na tor i do upalania po mieście. Jak ktoś twierdzi że jest inaczej to polecam się karnąć z takim lekkim kołem w 1000km podróż i po wszystkim stwierdzić uczciwie że nie jest się zmęczonym ciągłym dozowaniem gazu żeby auto przy 100km na prostym płaskim odcinku drogi nie stawało dęba przy każdym ujęciu.
Fidanza waży nie 3,6 tylko 3,4, a seryjne koło z b18 u otoczaka mi odchudzili na ponad 5KG. Dostałem informację, że takie odelżenie jest najbardziej racjonalne. Jak będzie mi się kiedyś chciało, to wrzucę na wagę i będe wiedział dokładnie ile waży. Ja jestem zadowolony z fidanzy. Tak jak pisałem wyżej: Na pytanie czy się opłaca wydać sporo więcej za nie? Według mnie tak, ale napewno nie dla każdego będzie to lepsze rozwiązanie.
Te nie całe 3.4kg rzeczywiście jak dla mnie odrobinę mało do codziennej jazdy i chyba jednak wybiorę odchudzenie na 4.5kg,efekt też będzie dobry a i w trasie się lepiej sprawdzi nie mówiąc już o różnicy w cenie.
Dzięki za relację.
MaTeUsZ_V212
01-04-10, 22:03
Jak ktoś twierdzi że jest inaczej to polecam się karnąć z takim lekkim kołem w 1000km podróż i po wszystkim stwierdzić uczciwie że nie jest się zmęczonym ciągłym dozowaniem gazu
Stwierdzam uczciwie, że nie jestem zmęczony. Co prawda nie było to 1000km ale wystarczająco godzin za kólkiem, by dojść do takiej refleksji.
No to jesteś hardkorem :)
Na poważnie też uważałem że wszystko jest ok, dopóki nie przejechałem się serią z tym samym silnikiem. Po zdjęciu nogi z gazu na 5 biegu przy przepisowych prędkościach przepisowych auto nie zwalnia tak mocno jak z odelżonym zamachem, dużo dłuższe odcinki hamuje się silnikiem. Mój zamach to seria odelżona o te przyjęte 30% i żeby nie było jestem z niej zadowolony, bo jednak w moim przypadku większa część czasu za kółkiem to miejskie korki i tam da się z tym działać, choć nie ukrywam że z seryjnym kołem w takich warunkach jeździ mi się przyjemniej. Owszem jak się pociśnie to jest fun, ale coś za coś. Gdyby moje koło było prawie o 2kg lżejsze jak u Ciebie - wątpię żebym był zadowolony w trasie. Ale może miękki siusiek jestem :)
Lekki zamach na trasie troche meczy, u mnie na 4.7kg tez z wiekszych predkosci duzo szybciej wytraca po odjeciu gazu.
Jazda wyjacym, twardym Civickiem czy to na lekkim zamachu czy tez nie po trasie to jeden i taki sam chu.... i meczarnia :D
W trasy to sie jezdzi dieslem z pierdnietym nieco mocniej boostem zeby bylo ze 380Nm od 1.8-2k rpm zapinasz raz 6 bieg i tak cala trase jedziesz bez redukowania :D No moze redukujesz na 5 jak musisz wyprzedzic jakiegos tira z 60km/h :)
Ale ja juz tez sie stary robie i mientki ;)
Lekki zamach na trasie troche meczy, u mnie na 4.7kg tez z wiekszych predkosci duzo szybciej wytraca po odjeciu gazu.
Jazda wyjacym, twardym Civickiem czy to na lekkim zamachu czy tez nie po trasie to jeden i taki sam chu.... i meczarnia :D
W trasy to sie jezdzi dieslem z pierdnietym nieco mocniej boostem zeby bylo ze 380Nm od 1.8-2k rpm zapinasz raz 6 bieg i tak cala trase jedziesz bez redukowania :D No moze redukujesz na 5 jak musisz wyprzedzic jakiegos tira z 60km/h :)
Ale ja juz tez sie stary robie i mientki ;)
Tam przesadzasz, ja planuje wsadzić zamach 3,5kg a na trasę to się pojedzie żony autem 1.5 ecotec ;)
Tam przesadzasz, ja planuje wsadzić zamach 3,5kg a na trasę to się pojedzie żony autem 1.5 ecotec ;)
W takim przypadku zdecydowanie wolałbym wyjącego, twardego civica na lekkim zmachu :D ;)
A tam starzy jestescie. Ja kocham moje 3.4kg kolo. *****iscie sie jezdzi na trasie i po miescie :). Mimo ze najdluzsza trase jaka robilem to 240km..... Wam raczej by przeszkadzala glosnosc wydechu.
http://www.youtube.com/watch?v=6u8S6mDVhxM
Tak to wyglada w trasie mniej wiecej na autostradzie. Trzeba odnotowac ze w aucie na trasy worze specjalne buty Pumy takie jak maja w Best motoring :) rewelacyjna zabawa gazem na 5 biegu. Jedyne co mnie w****ia w skrzyni y21 to krotki 5 bieg.... Da sie zamatowac 5 bieg z s80 ??? Bo jazda na 5000rmp+ non stop troche meczy moja kieszen i uszy :D
Dlatego 5`tke to ja zostawiam z mojej skrzyni, a z y21 to wsadzę tylko 123 na miasto.
Spokojnie mozesz zamontować 5 od s80, a najlepiej 5 z integry ls.
Faktycznie podlukalem 0.714 ratrio. To jest to czego brakuje w y21 w seri :). Do wyprzedzania i tak redukuje na 4 bieg 5 to 100% cruz mode :P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.