Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D16Y3 + czapka VTEC SOHC i dalszy tuning



kooondzikkk
14-03-10, 18:53
Witam . Po kilku dniowym przekopywaniu internetu , szukaniu potrzebnych info i opieraniu się na swoich doświadczeniach uważam, że w Polsce jest niewiele projektów z tym silnikiem i odpowiedzi na moje pytania są nie do końca rozwikłane . Na wstępie dodam, że celuję w granice 150-160 koni z silnika D16Y3 (113koni)

Zadam kilka pytań i bardzo proszę o odpowiedź szczególnie osoby które mają doświadczenia z przeróbkami silników .
1. Jaka głowica? D16Z6 , czy D16Y8 , różnią się czymś? Np. Wielkościa zaworów.
2. Jako, że silnik Y3 ma wysoki skok tłoków (90mm) , jak to może się mieć do stopnia sprężania , późniejszego użytkowania, wytrzymałości tego silnika jeżeli moim planem jest doprężenie tłokami P29?
3. Czy moja seryjna wiązka z D15B7 wystarczy do podpięcia całego tego silnika (oprócz dołożenia 2 przewodów od zaworu VTEC)
4.Jaki seryjny wałek mogę dołożyć do głowicy Z6 lub Y8 aby miało to sens w postaci wyższej mocy i wzrostu momentu?
5. Jaki kolektor ssący (wystarczy Z6? bo wg. mnie koszt sportowego ssaka ~1200zł jest troszkę bez sensu)
6. Przepustnica H22A czy może lepiej spisze się od B16 OBD1?
7. Co sądzicie o regulowanym kole rozrządu?
8. Co z korbowodami przy takim stopniu sprężania ?
9. O ile może podnieśc kompresje uszczelka pod głowicą od Y8 ? Czy warto takową nabyć czy może zostać przy Z6?

Dodam tylko , że silnik będzie obowiązkowo strojony , dodatkowo będzie na 2.25 cala przelocie i dobrym dolocie , lekkim kole zamachowym i hybrydowej skrzyni biegów.
Nie interesuje mnie zmiana silnika na B,H , K serie . Chcę zrobić mocne N/A D16 .
Może ktoś ewentualnie cenowo rozpatrzeć taką zabawę z D serią .
Jeśli o czymś zapomniałem to napiszę później. Jeśli coś napisałem źle lub mój tok rozumowania nie jest do końca poprawny proszę o poprawę:) Dzięki:)

Fawor
14-03-10, 23:04
Skok jak w każdej innej Dserii 1.6, także nie ma żadnego problemu z wkładaniem tłoków P29.

Generalnie najbardziej budżetowe d16 z mocą 15XKM to:
- nadwymiarowe P29 z wszystkimi remontowymi pierdółkami w bloku i głowicy
- głowica VTECa
- kolektor dolotowy Z6 + przepustnica 62mm
- dolot z odgrodzeniem i nawiewem
- wylotowy ebay + rzetelne 2,25"
- regulowane kółko
- strojenie

Jeśli chcesz lecieć dalej to (od pierwszej kolejności):
- aftermarket wałek (Crower, Bisimoto)
- obróbka głowicy (można zrobić przy okazji remontu)
- sprężynki i talerzyki zaworowe (wyższe kręcenie)
- dolotowy skunk2
- markowy wylotowy (DC i wyżej)

Na tym da się ugrać okolice wysoki 16XKM i to jest kres w miarę żywotnej i codziennej Dserii NA. To wszystko na stopniu sprężania w okolicy 12:1. Powyżej konieczność zamawiania aftermarketowych tłoków i stosowanie tylko 99+.

BLACKDEVIL
05-04-10, 02:04
Generalnie najbardziej budżetowe d16 z mocą 15XKM to:
- nadwymiarowe P29 z wszystkimi remontowymi pierdółkami w bloku i głowicy
- głowica VTECa
- kolektor dolotowy Z6 + przepustnica 62mm
- dolot z odgrodzeniem i nawiewem
- wylotowy ebay + rzetelne 2,25"
- regulowane kółko
- strojenie

Jeśli chcesz lecieć dalej to (od pierwszej kolejności):
- aftermarket wałek (Crower, Bisimoto)
- obróbka głowicy (można zrobić przy okazji remontu)
- sprężynki i talerzyki zaworowe (wyższe kręcenie)
- dolotowy skunk2
- markowy wylotowy (DC i wyżej)


a ile takie cosik by kosztowało????

zed
06-04-10, 13:54
Przy takiem setupie mialem 137KM bez VTEC bo cos z podlaczeniem bylo nie tak.

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=5612&highlight=d16y3

ale proponowalbym zaczac od hybrydowej skrzyni a pozniej mini me na z6,y8,y9 abo w4 z obrobka glowicy tlokami p29+wiadomo nowe pierscienie,uszczelniacze, uszczelki-metalowa uszczelka pod glowice i pozostale itd. zeby nie bylo tak ze cisnienie bedzie wieksze zrobisz gore silnika a dol zacznie puszczac.Co tego koniecznie dobre strojenie+regulowane kolko co powinno dac okolo 150km. Wieksza rzezba zeby osiagnac 160=wieksze ryzyko awarii i niepotrzebne koszty IMO Powodzenia