Zobacz pełną wersję : Gdzie jest przekaźnik kierunkowskazów?
Witam,
Z powodu ostatnich usterek z kierunkowskazami (chodzą nierówno, czasami się same wyłączają a innym razem nie mrugają i świecą stale itp...) postanowiłem wymienić przekaźnik kierunkowskazów -prawdopodobnego sprawce usterki. Czy ktoś może wie gdzie znajduje się ten przekaźnik? Wiem, że pewnie tam gdzie cyka, ale u mnie cienko cyka właśnie i trudno mi go teraz namierzyć ;)
Tak w ogóle to drogi jest taki przekaźnik w ASO? Czy może znajdę jakieś zamienniki w dobrej cenie?
Oczywiście chodzi mi o model hondy civic 2004 3d EP1 :)
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-123.htm
numer 5
Dobra, teraz to pytanie może wydać się nieco głupie...
Czy ktoś ma jakiś sprawdzony sposób żeby go wyciągnąć? Bo kto ma civc'a 7gen wie, jak mało jest tam miejsce przy tej tablicy bezpieczników, a nie chce rozkręcać sobie całej deski rozdzielaczej...
Rok temu tez mialem problem z tym przekaznikiem... troche jest gimnastyki ale udalo mi sie w kilka minut na parkingu przy salonie wymienic go i jazda.
Trzeba tylko zdjac ta plastikowa klapke pod kierownica i po prawej stronie wyzej powinienes go znalezc.
Dobra, teraz to pytanie może wydać się nieco głupie...
Czy ktoś ma jakiś sprawdzony sposób żeby go wyciągnąć? Bo kto ma civc'a 7gen wie, jak mało jest tam miejsce przy tej tablicy bezpieczników, a nie chce rozkręcać sobie całej deski rozdzielaczej...
Trochę odświeżę temat... Żeby wyjąć ten przekaźnik najwygodniej jest małym nasadowym kluczem 10tką z przedłużką, odkręcić jedną śrubke w dolnym prawym rogu całej skrzynki bezpieczników, zsunąć ją z prowadnic jak najniżej i wtedy dostęp do przekaźnika jest dużo lepszy. Następnie rozchylić takie zaczepy i wyjąć przekaźnik. 3 minuty roboty.
Piszę o tym, bo ostatnio miałem przypadek, że nie działały mi same kierunki. Przekaźnik był ok i światła awaryjne były ok. Rozwiązanie dla mnie okazało sie dziwaczne: we włączniku świateł awaryjnych jest jakieś ustrojstwo co rozłącza w jakiś sposób działanie świateł awaryjnych i kierunkowskazów. Wystarczyło, że postukałem palcem w ten włącznik świateł awaryjnych; powłączałem go kilka razy tak mocniej i kierunki zaczęły mi działać... Mam nadzieję, że przyda się komuś ta informacja i zaoszczędzi trochę czasu i pieniędzy;)
Co do tego przekaźnika to wspomnę, że spokojnie można go naprawić. Ja w zeszłym roku w starym EP1 go naprawiłem sam. Wystarczy ściągnąć obudowę, następnie wyłamać taką mniejszą obudowę w kształcie prostokąta i w środku jest blaszka z elektromagnesem. Trzeba przeczyścić styk między blaszką a magnesem i następnie docisnąć blaszkę do magnesu (nie odginać!). Następnie wsadzić przekaźnik do tej głównej obudowy i wsadzić go w skrzynki bezpieczników gdzie był pierwotnie.
Nowy przekaźnik jest dostępny tylko w ASO w cenie około 120 zł.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.