Zobacz pełną wersję : Opony 205 na tyl a 195 na przod-nie bedzie wiejsko:)
Kupilem komplet takich felg z oponami http://img412.imageshack.us/i/imagehc.jpg/ oponki da w rozmiarze 205/50r16 z czego dwie sa dobre a dwie juz ostro starte wie musze zakupuc nowe. Chce kupic nowe opony ale od razu nie styknie mi na 4 nowe wiec kupuje najpierw rainsporty 2 na przod w rozmiarze 195/45. Te szersze na jakis czas zostawiam z tylu ale czy ten rozmiar nie bedzie mi przycieral? No i czy nie bedzie to wiejsko wygladalo bo profil 50 troche wyzszy jest od 45. Moze wobec tego kupic 4 oponki uzywane w rozmiarze docelowym?
no ja ci powiem ze w ruchu nikt tego nie pozna bo moj kumpel tak ma, w szerokosci to tylko 1cm wiec tez tego nie widac minimalnie u niego w profilu to wychodzi tak jakby z przodu mial mniej powietrza takie jest wrazenie,
a co do rainsport2 swietny wybor!! ja juz 2 komplet tych opon kupilem bo sa *****...
No wlasnie sie na nie zdecydowalem bo autko lekkie jest i w koleinach wodnych na takich malych walcach moze latac a te podobno super odprowadzaja wode. Tylko naczytalem sie ze lipa bo nie maja rantu ochronnego na boku felgi i sie wyginaja ostro na zakretach... Dobrza czyli kupuje nowki sztuki rainsporty 2
no ja mam rainsport 2 16tki i maja rant wiec nie wiem kto ci glupot nagadal ze brak
Aaaaa bo ktos gdzie napisal ze rozmiar 15 nie ma rantow moze od 16 w gore jest:) Jak sie jezdzi tym w deszczu? Jest rzeczywiscie roznica? Jak z trwaloscia oponki? Szybko sie sciera?
w deszcze jest naprawde swietna, sam specjalnie wjezdzam w kaluze zeby pokazywac osobom ktore jada ze mna ze nic sie nie dzieje z samochodzem leci idealnie prosto, tnie wode jak zyletka. co do sceiralnosci mi nowki opony po 20tys tys maja tak z 65-70 procent bierznika na przodzie, ale teraz zmienialem alu z 15 na 16 i tez bez zastanowienia odrazu zamowilem rainsporty bo w deszczu ta opona jeszcze raz to napisze JEST *****ISTA
Wywazylem te felgi no i niestety super nie jest:/ 2 sa ok bo sa na nich ciezarki 10 a na dwoch pozostalych: na jednej ciezarek 50 a na drugiej 75. Oddac gdzies do prostowania te felgi czy jezdzic? Gosc mowil ze bicia nie bedzie bo zrobil to na nowej jakiejs dokladniejszej wywazarce.
tez bez zastanowienia odrazu zamowilem rainsporty bo w deszczu ta opona jeszcze raz to napisze JEST *****ISTA
Bo Polska lezy w strefach zwrotnikowych gdzie codziennie mamy deszcze monsunowe i hektolitry wody dlatego kupuje sie Rainsporty "swietne" na mokre a zarazem jeszcze bardziej "swietne" na suche :D
Wspolczuje jazdy latem na tych oponach jesli nic nie poprawili w stosunku do Rainsporta1.
A co w nich zlego jes jak nie pada? Nie *******zielam autem po torze tylko jezdze po normalnych drogach tzn moze nienormalnych bo polskich..., a moim zdaniem woda w koleinach nawet raz na tydzien jest gorsza niz codzienne deszcze na rownych drogach ktore sa tak uksztaltowane ze woda sama z nich splywa...
Wlasnie to jest w nich zlego, ze nie leje codziennie i lepiej za niemal identyczne pieniadze kupic opone, ktora na suchym czy w cieple bedzie sie zachowywala 100 razy lepiej niz RainSport a podczas deszczu bez *******zielania niewiadomo ile bedzie sie zachowywala tak samo jak RainSport.
To co polecasz w takim razie? Kolega mi jeszcze polecal continental conti sport czybjakos tak. Te rainsporty 2, 250zl w tym rozmiarze 195/45r16 kosztuja, to o jeszcze dobrego w tej kwocie?
Rainsport 2 na suchym tez jest dobry, wiem bo kupiłem nowki i jest spoko.. generalnie bardzo dobra guma. wczesniej mialem potenze i rainsport na mokrym bije ja na glowe a na suchym nie jest gorsza.
Ciekawy jestem co jest nie takiego w zachowaniu tych opon na suchym...
ja nie widze zadnych wad, gdyby bylo cos nie tak to bym nie kupil drugi raz takich samych a bez zastanowienia to zrobilem.
Dobra dzieki za info. Biore te rainsporty:) nikt nie odpisal odnosnie tego wywazenia i sporych ciezarkow na jednej feldze, czy prostowac?
To, że na suchym w porównaniu do Parady, Goodyear Eagle F1 GSD3, BF Goodrich G-Force Profiler czy nawet do T1R ich zachowanie wg. mnie jest dość słabe i jak dla mnie nie kleją tak jak w/w. Dużo częściej i szybciej na Rainsportach włączał się ABS, przy ostrych startach też nie kleiły tak jak powyższe i było to wyraźnie czuć.
Na mokrym jakoś super szybko nie *******zielałem na Rainsportach bo z zasady po mokrym nie *******zielam, ale na moich obecnych T1R w padającym mocno deszczu też zdarzało mi się jeździć po 140km/h i podczas takiej samej jazdy na Rainsportach nie odczułem jakoby były nie wiadomo ile lepsze. Jak dla mnie zachowywały się tak samo.
A np jazda na F1 GSD3 po mokrym to dla mnie bajka i Rainsport wg mnie się chowa przy tej oponie.
Moje poprzednie BF Profilery też sprawowały się wg mnie na mokrym lepiej niż Rainsporty.
Ile ludzi tyle opinii. Ja osobiście Rainsporta uważam za dość słabą oponę na suche i poprawną na mokre, na mnie szału jakiegoś nie zrobiły i jeździłem na dużo lepszych oponach na suche i mokre stąd ta opinia.
Rainsport to opona która spokojnie wystarcza do jeżdżenia po mieście zarówno w słoneczne dni jak i padający deszcz, ale jeśli ktoś od opon wymaga czegoś więcej i lubi pojeździć szybciej i ostrzej wybrałbym coś innego.
Ja osobiście mam u siebie Rainsport 2 i do normalnej jazdy mogę każdemu z czystym sumieniem polecić. Na suchym moim zdaniem zachowują się prawidłowo, a na mokrym jest miazga, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Zużywają się normalnie, nie jest prawdą, że jakoś niezwykle szybko, bo już takie opinie gdzieś widziałem, są raczej ciche. Ja osobiście jestem zadowolony i teraz mam zamiar kupić kolejny komplet. Szkoda tylko, bo podrożały, choć to chyba ostatnio ogólna tendencja.
Tyle, że zaznaczam, ja jeżdze normalnie po miście i trasach, nie tor i jakaś wyczynowa jazda. Oczywiście, że te opony, które Spychu wymienił były by pewnie lepsze, ale i chyba są droższe.
Odnośnie tematu to zakładaj tak jak planujesz i wszystko powinno być OK, różnicę w szerokości ciężko będzie zauważyć, jedynie wysokość koła będzie nieco większa.
Kupie rainsporty, te goodyear sa o 20zl drozsze na sztuce wiec nieduzo ale przeczytalem pare komentarzy ze dosc szybko scie scieraja... No ale moze akurat ktos ostrzej smigal na tych oponkach...
Każda opona która jest dobra i dobrze klei stosunkowo szybko się zużywa, żadna nowość.
Gdybym miał do wyboru za 20zł więcej jak to napisałes F1 GSD3 to nawet bym nie spojrzał na Rainsporta a już napewno go nie kupował ze względu na "plus", że się dłużej zużywa niż F1.
No rozumiem Cie:) ale mamy inne preferencje, jakbym mial cos mocniejszego pod maska tak jak Ty to na pewno bym zakupil lepiej trzymajace oponki a ze swoim D16Y7 ostro nie smigam to nie potrzebne mi takie oponki, wole dluzsza zywotnosc;)
No rozumiem Cie:) ale mamy inne preferencje, jakbym mial cos mocniejszego pod maska tak jak Ty to na pewno bym zakupil lepiej trzymajace oponki a ze swoim D16Y7 ostro nie smigam to nie potrzebne mi takie oponki, wole dluzsza zywotnosc;)
Szydery z mocnym motorem nie będę komentował.
Nie rozumiem tylko dlaczego za 80zł więcej nie chcesz kupić opon, które będą lepsze na suche i mokre niż Rainsporty i zużyją się powiedzmy 10kkm szybciej niż Rainsport oczywiście przy normalnej jeździe. Nie pojeździsz 5 lat tylko 4.5 roku :) Pewnie mega powód, żeby oszczędzić 80zł w stosunku do czegoś lepszego.
Jak ktoś chce i się postara to i nowe opony bez różnicy czy to będzie Rainsport, GSD3, Parada czy cokolwiek innego zajeździ w jeden góra dwa sezony.
Dokładnie tak, szybkość zużycia to żaden argument, bo na każdej nowej oponie pojeździsz ze 4-5 lat w zależności oczywiście od rocznych przebiegów.
Ale jeśli już mowa o żywoności, to ja właśnie czytałem komentarze, że Rainsport się nienaturalnie szybko ścierają choć ja tego potwierdzić nie mogę. Każda opona z miękką mieszanką będzie się szybciej zdzierać niż inne twarde, ale za to lepiej klei do podłoża. No ale to już coś za coś, albo ekonomia albo właściwości jezdne.
Czytam caly czas komentarze o tych gumach i sklaniam sie maly krokami jednak ku tym gudjerom;) Bo roznica jest zadna te 80zl jesli scieralnosc podobna a przyczeponosc lepsza. Dzieki Wam bardzo za opinie chlopcy:D
co do ceny ja kupilem komplet rainsport 2 ostatnio z data produkcji 08.2010. za 1060zl w tym wysylka.
Co byś nie kupił zawsze w czyjejś opinii znajdzie się lepsza guma, bo ile osób tyle zdań... kup to co znajdziesz w lepszej cenie..
Nie ile osobl tyle zdan bo jezdzilem na Rainsportach, BF Profilerach, GSD3 i T1R jako kierowca moimi autami i nie pisze tak bo mi sie tak podoba tylko doswiadczylem tego na wlasnej "dupie". Wszystkie opony poza Profilerem (w bdb stanie i stosunkowo mlodym) ,ktrego dostalem razem z felgami od bardzo dobrego znajomego byly nowe i opinie wyrazam na podstawie zachowania sie auta na nowych oponach, bo nigdy w zyciu nie kupilem od wulkanizatora czy z allegro uzywanej opony i zapewne nie kupie.
Rainsport to kiepska opona iwcale taka nie szalowa na deszcze, powie Ci to kazdy kto na niej jezdzil a przesiadl sie czy to na GSD3 czy Parade, chyba, ze ktos jezdzil na totalnie wyeksoloatowanych do niczego nie nadajacych sie tych oponach po czym kupil nowe Rainsporty i poprawily sie wlasnosci jezdne, bo jak niby mialyby sie nie poprawic i na tej podstawie uwaza Rainsporta za swietna opone.
Dimo jezdzilesna F1 GSD3, ze stawiasz je na rowni z Rainsportem ?
Najlepsze sa opinie wlasnie takie jak napisales a opony pewnie w reku nawet nie trzymales o jezdzie na niej nie mowiac.
Spychu przekonales mnie do tych GSD3 wiec niebawem je zanabede:)
Spychu nie jeździłem na F1 GSD3 ani na Paradach i zapewne są to dobre gumy, chodzi mi tylko o fakt, że nie jesteś "nieomylny".. to, że Tobie na tej gumie się super jeździło nie znaczy, że jest naj... zaraz ktoś napisze zeby brac R888 itp itd dlatego pisałem -> ile osób tyle zdań.
poza tym jak wczytasz się w to co napisałem w tym temacie (a dużo nie pisałem więc będzie to łatwe zadanie) to zauważysz prawdopodobnie, że nigdzie nie napisałem ż Rainsport 2 jest najlepszą oponą czy że jest lepsza od F1.. idąc dalej nie stawiałem Rainsportów na równi z F1 bo nie mam porównania więc nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi:cool: pisałem jedynie o Potenzie, a nie o Paradzie, F1 czy T1R (tej świadomie nie wziąłem).
Najlepsze sa opinie wlasnie takie jak napisales a opony pewnie w reku nawet nie trzymales o jezdzie na niej nie mowiac.
to już było zbędne.
Dimo ale czy ja gdziekolwiek napisałem, że te opony są naj ? Nie !!! napisałem tylko, że są lepsze od Rainsporta. Pytaliście o to co różni rainsporta od F1 czy Profilera na suchym i dlaczego uważam rainsporta za kiepską oponę to napisałem.
Temat był wyraźnie, co w podobnej cenie będzie lepsze od rainsporta to podałem opony w podobnej cenie, bo naj opona jaka do tej pory miałem okazje jeździć to wg mnie Potenza RE050A i taka wystepuje w 195/45 R16 ale cena nie ta i jeśli temat by się rozwinął w stronę naj opony to tylko to bym polecał i gdyby RE050A była dostępna w 15" to bym właśnie na takiej jeździł a jeżdżę na Toyo tylko i wyłącznie dlatego, że mam mega układ z cenami na Toyo z fakturą od dystrybutora na PL na miejscu w Łodzi, gdzie dzwonie i za 10 minut mam do odbioru.
Wiem, że pisałeś o Potenzie ale potenz jest kilka i czy aby napewno była to potenza i nie chodzi Ci o Turanze ? Porównujesz Rainsporta do wymienionej przez Ciebei potenzy której, w jakim stanie, z jakim DOTem ?
Ja o nic nie pytalem, napisalem swoje zdanie, że rainsport 2 jest dobra guma w moim odczuciu lepsza od Potenzy... tak od Potenzy nie od Turanzy.. nie pamietam dokladnie jakie bylo oznaczenie tej Potenzy... 195/50/15 rozmiar więc to nie mogło byc to co podaleś... a wiadomo wymienilem ja jak byla zużyta bo nowych gum chyba sie nie wymienia, ale jezdzilem na niej ponad 2 lata wiec znam ta opone... widzisz Ty jeździsz na T1R, chcialem kupic ta gumę to każdy mi ja odradzał, wiele dobrego czytałem o Rainsporcie i dlatego ja kupilem.. tyle w temacie, skoro Najman już sie zdecydował;)
Spoko jeszcze temat otwarty. Dzwonienibpytam o ceny te gsd3 o 30dychy drozsze ale je raczej wezme. Jak wroce do wawy to jade zakupic i zakladam fele i wrzucam foty jak to wszystko wyglada:) dyskusja widze zazarta:) ale dobrze bo sie dowiem wiecej
Kupilem te goodyear, sa mistrzowskie namokrym. Przy pelnym bucie na mokrym asfalcie malo co kolka traca trakcje, przy 2 osobach na pokladzie na poprzednich 185/60r14 przy lekkim ruszaniu zrywalo przyczepnosc na mokrym od razu. Musze jednak zmienic te tylne oponki jakiejs dziwnej marki bo nie nadarzaja za przednimi, przy 4 osobach na pokladzie na dlugim zakrecie 70 stopni przy pelnym bucie na tym zakrecie na 2 biegu od okolo 5tys obrotow, auto powinno byc podsterowne a tyl odjechal mi tak jakbym mial auto z napedem na tyl!! Masakra! Przednie w ogole nic zero podsterownosci, mokro i slizki asflat. Dobrze ze zima cwiczylem poslizgi kontrolowane przy duzych predkosciach bo tak to bysmy sie obrocili conajmniej 2 razy:] przesadzilem w ogole bo nie ppwinienem takich rzeczy z 4 osobami robic i juz tego nie zrobie, chocaz nie bylo to jakos bardzo hardcorewo ostro. Masakra tak dociazony tyl, pelen gaz i taka nadsterownosc!
Ja jeździłem na toyo tak tu popularnych i nie narzekałem (żonie do hondy też takie na lato założyłem), teraz jest pirelli p nero zero i widzę że te toyo to świetne po prostu były, wszystko zależy jakie auto, jaka masa i jakie ciśnienie w oponach, moje nowe pirelli szybciej zrywają przyczepność , w zakrętach to można drift robić ale za to kontrolowanie, na toyo to bardziej bym na bok się obalił niż ślizg na nich zrobił, czekam tylko na gorące dni żeby dokładnie zobaczyć jak kleją te pirelli, ja wybieram w oponach w przedziale 400zl za sztukę bo to 17 i czy dam 100zł więcej za oponę to żadna różnica więc jest w czym wybierać.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.