Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przeguby



kopatshu
13-03-10, 11:35
Witam. Ostatnio przy wymianie tłumika końcowego spostrzegłem, że gumowa osłona przegubu zewnętrznego jest przerwana, w dodatku przy skręcaniu zaczyna ów przegub lekko stukać. Pytanie zatem czy da się odratować jakoś ten przegub, regenerować czy kupić nowy, jeśli tak to jakiej firmy, bo nie chcę żeby się rozpadł zbyt wcześnie.:confused:

elartoro
13-03-10, 12:09
regenerowac moim skromnym zdaniem sie nie opłaca, kupowac najtańszych nowych tez nie...:/,
ja wymienialem przegubixy jakies pol roku temu na Nipparts, drogie nie byly, jakies 120 cos okolo tego za sztuke,
poszukaj troche bo tematow pewnie na ten temat bylo milion

czader
13-03-10, 22:18
Jeśli jeszcze nie stuka mocno przy skręcie to można wymienić manżete(gumowa osłona)i spokojnie wytrzyma ten przegub kilka tyś.kilometrów.

I na spokojnie kupić dobre przeguby unikaj typowych after marketów.Bo mniej wytrzymają niż ten co masz teraz u siebie.

mc47
15-03-10, 10:06
z tym że jak będziesz wymieniać tylko tą osłonę to obowiązkowo usuń stary smar z przegubu

ja to robiłem benzyną ekstrakcyjną .. nalałem do przegubu i wytrząsłem, poruszałem nim na boki .. wycierając stary smar.. jak najdokładniej musisz go usunąć bo jak zostawisz w środku jakiś piasek który pewnie się do środka dostał to nic ci wymiana osłony nie da. Potem nowy smar który powinien być z nową osłoną i tyle.

Ja miałem rozwaloną osłonę dość mocno i wymieniłem tylko ją i przegub działa bez zarzutu już około 10 k


z tym że u ciebie on już lekko stuka więc nie wiem czy coś będzie lepiej po wymianie osłony i smaru ...
ale jeśli umiesz zrobić to sam (nie jest to trudne) to osłona kosztuje 30 zł więc może warto spróbować

woPo
15-03-10, 12:25
Dokładnie, osłona kosztuje 35 zł, kupiłem ostatnio Lobro, w zestawie opaski, nowy smar.

Ale jak słyszysz jakieś niepokjące dźwięki to lepiej za ~ 150 PLN kup nowy przegub.

Marecki
15-03-10, 17:40
A czy po wymianie przegubu trzeba robic zbieżnośc?

mc47
15-03-10, 21:07
no raczej nie ... chyba że ci go ściągali bez odkręcania nakrętki z piasty :)


a i odnośnie stukającego przegubu
u mnie jak zaczął stukać (dość wyraźnie) to przejechałem na nim jeszcze jakieś 8 tyś i jeszcze jeździł( z tym że jeżdżone delikatnie)

taz666
16-03-10, 12:57
Ale Wam dobrze z tą D serią... U mnie trzeba często kontrolować czy się manżety nie uszkodziły bo nowy przegub kosztuje krocie, szczególnie wewnętrzny. Ale i w D serii warto co jakiś czas zajrzeć pod samochód, manżeta i smar kosztują grosze w porównaniu z przegubem.

Konwalia
01-04-10, 09:25
Muszę wymienić dwa przeguby zewnętrzne i chcę je kupić tylko mam pewien problem mianowicie, chcę się upewnić zanim kupie te przeguby że będą na pewno pasowały do mojego samochodu.

W IC są różne przeguby do mojej Hondy EG4 o różnych rozmiarach, mam pytanie czy przeguby NKN G14014 będą pasowały??

taz666
02-04-10, 15:17
Z tego co wiem przegubu w D serii nie wszystkie są takie same. Na pewno musisz szukać do 5gen i konkretnego modelu silnika bo różnią się wpustem na wieloklin półosi. A i oczywiście są wersje do aut z ABS i bez ABS.

Jacobs34
02-04-10, 22:35
Co do wymiarów to ja użyłem osłony przeznaczonej do VI gena a jeżdżę V gen. Porównałem mniej więcej wymiary, a że odstepstwa są w granicach 2mm to nie było większego problemu przy montażu. Co do osłon to kupiłem LOBRO i nie narzekam, wszystkie opaski, smar, nakrętka, pierścionki w zestawie. A i nie zabieraj sie za to samodzielnie na parkingu bo mi zajęło to ze 2 godziny ale więcej tego nie będę powtarzał:p