PDA

Zobacz pełną wersję : Gaśnie po nagłym dodaniu gazu - EG4 D15B2



zakit
12-03-10, 20:34
tematow bylo kilka jednak w zadnym odpowiedzi na moj problem.

przy naglym dodaniu gazu dostaje zamułe i przygasa czasami zdechnie a czasami odzyje i wroci do obrotow jalowych. czasami ale rzadko zdarza sie tez ze zaczyna przygasac podczas normalnej jazdy, bez ruszania gazu - w jednej pozycji, szarpie przez ok 3-6s i wraca do normy.

jakis miesiac temu byly podobne objawy, zmienilem filtr paliwa i niby bylo ok, teraz znowu sie zaczelo.

dzisiaj wymieniony filtr paliwa, pompa paliwa, filtr powietrza, wyczyszczony zaplon(palec i kopułka) swiece wprzadku kable tez. na jutro planuje sprawdzic map sensor i TPS, krokowy, i czy komp nie wywala bledow, ew sprawdze jeszcze lambde.

czy ktos ma jakies pomysly co jest nie tak?
sam silnik jest serią

pozdro :)

zakit
13-03-10, 23:31
tyle madrych głów, zawsze kazdy ma cos do powiedzenia a nagle nikt nic nie wie?



sprawdzilem dzisiaj zaplon, i map sensor, nadal to samo. TPS nie sprawdzilem bo nie wiedzialem jak go wykrecic, teraz juz wiem i jutro to zrobie, na dodatek sprawdze multimetrem jego wartosci. lambdy nie ruszalem bo to chyba nic nie da.

pomyslalem ze to moze byc jeszcze ktoryś z wtryskiwaczy bo wyczytalem ze przy naglym dodaniu gazu drugi wtryskuje dodatkowa dawke paliwa. jak by ktos wiedzial gdzie sie znajduja odydwa to bylo by milo.

planuje tez sprawdzic krokowy przy okazji.

piotrstrojek
14-03-10, 09:07
Na Twoim miejscu obstawiłbym krokowy, w D15B2 sporo od niego zależy. Wykręć i na noc do benzyny ekstrakcyjnej a rano weź sobie strzykawkę (jakąś większ) jak masz i pod ciśnienieniem natryskuj benzynę do otworów - powinien wypłynąć niezły syf. Możesz zrobić też takiego testa - jest polecany na forum, na pracującym silniku odłączasz krokowy - jeżeli był sprawny to silnik powinien zwolnić i na granicy zgaśnięcia pracować. Jeżeli był zasyfiony to zgaśnie.
Druga rzecz, którą Ci polecam to zalać do benzyny - ze dwa razy pod rząd STP, wiele jest opinii na jego temat, ale ja go polecam, u mnie wyeliminował krztuszenie na wyższych obrotoach.

Ostatnia sprawa to właśnie przyspieszanie w D15B2 i D13B2. W zdrowych silniczkach, nie opłaca się dodawać gwałtownie gazu ponieważ samochód nie jest w stanie przeżreć paliwa i jedynym efektem jest buczenie... :) najlepsze efekty przyspieszenia uzyskuje się jak trzymasz gaz mniej więcej w połowie (słychać po silniku) i dopiero przy wyższych obrotach wciskasz gaz do oporu - jednak jak by nie było to samochód nie ma prawa zgasnąć...

zakit
14-03-10, 10:39
Ostatnia sprawa to właśnie przyspieszanie w D15B2 i D13B2. W zdrowych silniczkach, nie opłaca się dodawać gwałtownie gazu ponieważ samochód nie jest w stanie przeżreć paliwa i jedynym efektem jest buczenie... :) najlepsze efekty przyspieszenia uzyskuje się jak trzymasz gaz mniej więcej w połowie (słychać po silniku) i dopiero przy wyższych obrotach wciskasz gaz do oporu - jednak jak by nie było to samochód nie ma prawa zgasnąć...


to ja wiem bardzo dobrze bo jakis czas juz jezdze tym padłem :)

widzisz, problem polegan a tym tylko, ze nie chodzi o to ze jak depne sobie to on sie dusi, wystarczy mocniej(dynamiczniej) docisnac gaz, nie ze odrazu w podloge i juz jest dramat, ostatnio sie chcialem zmiescic na skrzyzowaniu, miejsca bylo srednio ale dalo rady, jedynka zapieta, gaz i sprzeglo poszlo a ja zabkami przed tira. wiesz o co mi chodzi? czasami podczas jazdy potrafi przerwac na ok 2-3s. wiec juz nie wiem co to moze byc, ale zaraz podnosze dupe z lozka, i ide psuc dalej :)