Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : crome czemu tak ..uujowo dziala w CL



Chomik
12-03-10, 13:45
to samo autko wystrojone oki na open loop'ie lecz po wlaczeniu CL:
- s300 ladnie widac pracuje nad zadanym AFR'em w mapie - nie mam pytan robi robote
- crome gold ... oj bardzo nie ladnie pracuje w CL - nie chodzi, ze zjezdza strasznie w uboga mieszanke gdy wlaczymy CL bo to ustabilizowalem.Ogolnie bardzo srednio radzi sobie z trafieniem lecz co najgorsze, ze podczas jazdy przy delikatnie wcisnietym gazie i np 2000rpm afr schodzi do 17-18- nie ma detonacji czy cos ale .....
Sklaniam sie ku goldowi bo jakos wydaje sie ze autko sie lepiej zbiera :) ale co jezdzic w OL caly czas ?? Strasznie malo korekt w goldzie, ktore tez srednio dzialaja. Mozna powiedziec, ze on zyje wlasnym zyciem gdy s300 to zwykly poczciwy robol co rzetelnie wykonuje robote.

Rzecz sie tyczy autka z wiekszymi wtryskami bo niby ze standardowymi crome jakos lepiej daje rade...

Furious
12-03-10, 16:17
Nie spotkalem sie z takim problemem, strzelam ze zle zdefiniowales wtryski - offset

Chomik
12-03-10, 18:41
w goldzie nie wpisuje sie offsetu tylko wybiera wtryski a on (niby) sam (jak w hondacie) dzieli sobie ... z kolei w pro czasem jak schodzi mi z obrotow to skubaniec gasnie i ciezkamo mu idle trzymac ....

zreszta dobrze jest w open loopie po wlaczeniu sondy dopiero cos nie tak

Furious
15-03-10, 10:25
w goldzie tez mozna zmieniac offset.
Moze masz sonde uszkodzona?

Chomik
17-03-10, 07:41
PLX szeroka z wyswietlaczem (+ LM2) ... pokazuja dokladnie to samo w sofcie i na wyswietlaczach
ten offset w goldzie pod wtryskami (w ms) u mnie nic nie robi od 0 do 100 totalnie nic, natomiast przy juz -1 gasnie.
Battery offset oki da sie nim poprawic (+/-) paliwa lecz u mnie jest dobrze w otwartej petli tylko qpsko w zamknietej .... a nawet nie qpsko bo juz troszke dopiescilem sunie lecz 2 problemiki:
- podczas jazdy z bardzo czesciowo otwarta przepustnica (2 - 15%) zlazi czasem do 17-19 afr ... egt oki nic nie wzrasta, zaplon nie wypada. Po delikatnym depnieciu oki wszystko
- na wolnych tez czasem na uuuuuu-bogi afr spada ... ale to mozna olac bo ... no :) to wolne to niech tam im wolno

Kompletnie nie dzialaja u mnie korekty paliwa wg ECT (np +50% i nic zero zmian :)) a dzialaja od razu zaplon wg ect .... taki tombakowaty ten gold troszke ;)

Ustawienia korekty paliwa / ect czesciowo wygrzebane z pgmfi,org + poprawki ... wiec tego juz nie ruszam (zreszta te korekty u mnie nie dzialaja ... tak jak bym tego oczekiwal - patrzac na s300 i jak tam to sie odbywa)

Furious
17-03-10, 09:50
Mialem na mysli ze mozesz miec seryjna lambde juz zmęczoną.

Prawdą jest ze Crome posiada pełno błędów, jest niedopracowany w wielu aspektach, instotne jest doswiadczenie osoby strojącej aby pomijac te miejsca gdzie Crome daje dupy i zastepować je innymi metodami.
Jak chcesz miec dobry, sprawdzony soft z pełnym supportem pozostaje Hondata, oczywiscie sporo droższa.

Chomik
17-03-10, 11:14
mam s300 lezy na tylniej kanapie i wlasnie dlatego mam do czego porownac. Chcialem zrobic sobie to samo co zrobilem z s300 ale chyba nie do konca sie da. DZIEKI wielkie bo juz mi sie te "bledziki" Croma snily i to nie w rozowych barwach a zwarzajac na twoje doswiadczenie i nom potwierdzenie "niedoskonalosci" crome podejde teraz troche inaczej do sprawy.

Czyli tak ogolnie to nie da sie tak pieknie wystroic autka cromem ?? Nie chodzi mi o proces rozpedzania i full mocy bo to OL i zalezy tylko od wartosci mapy tylko o ta drobna przyjemnosci 850-900rpm na wolnych 14,7 oraz jazda do max 20% przepustnicy na 3, 4, 5 w CL - ja juz mocy nie szukam w tym wieku lecz stabilizacji :)

Mam ochote obczaic neptune .. ponoc = s300

Furious
17-03-10, 13:02
95% aut da sie wystroic Cromem bez zadnych problemow w dalszym normalnym uzytkowaniu.

Jesli szerokopasmowke wkladasz w tłumik to moze byc tak ze spaliny na tyle powoli opuszczaja wydech ze "omijaja" Twoja sonde i dlatego wydaje Ci sie ze masz ubozsza mieszanke niz jest faktycznie.

Tompro
17-03-10, 13:08
95% aut da sie wystroic Cromem bez zadnych problemow w dalszym normalnym uzytkowaniu.

Jesli szerokopasmowke wkladasz w tłumik to moze byc tak ze spaliny na tyle powoli opuszczaja wydech ze "omijaja" Twoja sonde i dlatego wydaje Ci sie ze masz ubozsza mieszanke niz jest faktycznie.

Raczej w tym przypadku szerokopasmówka jest w miejscu seryjnej. Przynajmniej tak powinno być, bo z modułem PLX sonda szerokopasmowa jest jednocześnie podłączona pod wejścia normalnej sondy i pod wejście ELD (do odczytu szerokopasmowej). Ogólnie sonda z tego zestawu jest przeznaczona do montażu na stałe a nie do wsuwania w wydech.

Co do tego, że się da to potwierdzam, bo u mnie z zestawem PLX Crome normalnie chodzi i wszystko gra. Hondaty z tą sondą jeszcze nie testowałem, bo nie było kiedy.

Chomik
17-03-10, 15:43
sonda zaraz za turbina - mam 0-5v do org o2 podpiete i z tym jest wszystko oki
Tompro masz wieksze wtryski niz seria u ciebie ??..... masz pod ELD podpieta 0-5v ?? toz to crome nie czyta z eld tylko hondata, neptune - trzeba szeroko podpinac pod waska (d14) a i tak czyta tylko 0-3.8v wiec ubozszej mieszanki niz ~17, nie zobaczysz w crome (jak masz dobrze podpiete). I dlatego "inny" uzywaja eld bo czyta 0-5v lecz widocznie nie da sie tego zrobic "softwarowo" bez "wszczepu" w ecu. Tak czy siak ostrich i inne rtp do croma tego nie umie .

W S300 szerokopasmowa (d10 ELD) + waska (d14 org o2) dziala jak trzeba

Furious a te 5% .... czyli to ze wtryski sa wieksze nie przeszkadza

Tompro
17-03-10, 15:49
Komp OBD1 pod wejściem zwykłej sondy ma poziom napięć 0 - 1V, więc jak tam podłączasz bezpośrednio szeroką (poziomy 0 - 5V i inaczej idąca ch-ka) to to nie ma prawa dobrze działać.
Docelowo u mnie będzie Hondata, narazie lapa nie mam w domu bo pożyczyłem więc nie kombinuje z Hondatą. Co do wtrysków to ciężko powiedzieć, bo niby są seryjne z H22A, ale osprzęt jest z H22A7 gdzie były mniejsze i generalnie też musiałem wszystkie charakterystyki poprzeliczać, żeby to sensownie działało.

Chomik
17-03-10, 15:59
yyy no nie ... zaznacz w crome w opcjach ze ma czytac szerokopasmowa i czyta tak jak pisalem wczesniej - podlacz lapka + logowanie i zobaczysz ze tak jest jak pisalem.. na poprzedniej stronie dopisalem o napieciach ..
No i wlasnie chyba masz org wtryski co do mapy na ktorej jezdzisz ...

Tompro
17-03-10, 16:13
yyy no nie ... zaznacz w crome w opcjach ze ma czytac szerokopasmowa i czyta tak jak pisalem wczesniej - podlacz lapka + logowanie i zobaczysz ze tak jest jak pisalem.. na poprzedniej stronie dopisalem o napieciach ..
No i wlasnie chyba masz org wtryski co do mapy na ktorej jezdzisz ...

Do tej mapy na której auto chodzi nie są oryginalne bo ona była jakaś dziwna pod wtryski 240cc a są 310cc. Jak lapka odzyskam i będzie czas to popatrze w to.

Chomik
17-03-10, 17:56
a jezdzisz w closed loop ?? I czy na mapkach gold czy zwyklych .....

Tompro
18-03-10, 08:11
Mam w closed loop a mapy raczej zwykłe. Generalnie zrobiłem pusty projekt i sobie sam powrzucałem co jak chce mieć ustawione włącznie z przeliczonymi mapami paliwa i zapłonu. Robiłem już pare kompów do różnych silników i z Cromem problemów nie było. Czasem jakieś mapy miały ciulowe ustawienia, ale zawsze zrobienie swojej od zera pomagało.

emg
18-03-10, 08:46
Komp OBD1 pod wejściem zwykłej sondy ma poziom napięć 0 - 1V

komp jest w stanie odczytać 0-3,6V a po małej przeróbce odczytuje od 0-5V

Tompro
18-03-10, 08:50
komp jest w stanie odczytać 0-3,6V a po małej przeróbce odczytuje od 0-5V

Jak sam napisałeś po przeróbce a tu mówimy o seryjnym który raczej nie jest przerobiony. Najlepiej niech się kolega Chomik w tej kwestii wypowie.

Amorr
18-03-10, 15:25
no to:
Crome nie obsluguje 0-5v bo Johnnyy swoje zrobil i odcina kupony ... jakis suporcik od niego ... nie
S300, ectune, neptune to to samo lecz qrcze ... zrobione troszke w inny sposob. Te 3 systemy sa porownywalne lecz to na 3cim miejscu jest hondata (bynajmniej w kwestii odb1 -> s300, w k-serii Hondata rooobi robote). Ogolnie duzo wiecej jest szybko a profi zrobionych samochodow na s300,nep/ec-tune (no nie chodzi mi o pl) .... kazdy kto ma ww system na pytanie czemu nie crome bo przeciez tez robi robote .. co robi sie usmiecha i tyle. Wiekszosc bo im ktos zalozyl s300/nep/ec-tune w warsztacie i sami nie wiedza nic o tym a gania jak glupie aaa z kolei jesli ktos czai baze i jednak nie ma croma to pewnie JAKIES powody sa :) Zaczac mozna na crome ale konczy sie zazwyczaj na czyms innym.....

walczylem tez kiedys z korektami w crome i w 90% nie dzialaly jak powinny przy wiekszych wtryskach aaa jednak to troszke istotne przy uruchamianiu, wolnych, ........

gruby1983
19-03-10, 12:49
Ja mam w moim civie h22a z wtryskami 550 RC do tego p28 z crome i wszystkie sondy ładnie działają i nic się nie dzieje złego czy dziwnego.

RYS
19-03-10, 16:07
Ja mam w moim civie h22a z wtryskami 550 RC do tego p28 z crome i wszystkie sondy ładnie działają i nic się nie dzieje złego czy dziwnego.Ziom,
U siebie masz jedną sondę lambda, która jest włączona i faktycznie nie ma z nią żadnych problemów przy większych wtryskach (np. RC550) ;)

emg
19-03-10, 18:44
Crome nie obsluguje 0-5v bo Johnnyy swoje zrobil i odcina kupony

a to ciekawostka, bo moja wersja obsługuje, mało tego, odczyty w crome są porównywalne z logworksem

Amorr
22-03-10, 10:28
Napisz do autora sie ucieszy..... a najlepiej do Hondy tez sie (moze) uciesza

jak pisal gryzon ...; wiecej niz ~17AFRu nie zobaczysz


trzeba szeroko podpinac pod waska (d14) a i tak czyta tylko 0-3.8v wiec ubozszej mieszanki niz ~17, nie zobaczysz w crome (jak masz dobrze podpiete)......
...... + waska (d14 org o2) dziala jak trzeba

i to sie zgadza bo:

From the factory D14 wont read over 3.8v.
Ive herd of using D12 for a input and it will read 0-5v but im not 100%.
Most people tho will change the range on the LC-1 to read from 0.1-3.8v and input D14.
to wiadomo.

Wiec dziala jak trzeba .... ale nie w pelni .....

emg
22-03-10, 21:58
Napisz do autora sie ucieszy..... a najlepiej do Hondy tez sie (moze) uciesza

hmm... spróbuję



Wiec dziala jak trzeba .... ale nie w pelni .....
napisz reklamację do Dżonego i od razu do hondy, ale pewnie nic nie zrobią


jak delikatnie zmodyfkujesz kompa to będzie czytał 0-5V na d14, no ale nie o tym ten temat

Amorr
23-03-10, 09:26
napisales ze twoja wersja crome obsluguje ..... nie pisales ze masz ecu przerobione... a pisalem o 3.8v bo nie kazdy ma przerobione ecu .... zreszta moglbys napisac jak przerobic bo inni jednak nie wiedza o ograniczeniu na d14.... tak czy siak nie zmienia to faktu ze nie ma co sie Cromolic i wole inne systemy zarzadzania silnikiem, ktore dzialaja w kazdym momencie/opcji jak trzeba :) i oooooferuja duzo wiecej

emg
23-03-10, 15:43
no tak, jeśli się czepiamy słówek to każda wersja crome obsługuje, a że komp czyta standardowo 3.8V to jakby "problem" sprzętowy ;)

Amorr
24-03-10, 13:05
tak.... a rozwiazanie tego problmu to: .....??

kenny
24-03-10, 13:29
tak.... a rozwiazanie tego problmu to: .....??
Po co Mirek ma zdradzać tajniki swojej pracy i chleb dzieciom zabierać? :P


Domyślam się że trzeba przelutować przetwornik anal-cyfr na taki o większym zakresie.