Zobacz pełną wersję : Filtry
Robertos23
12-03-10, 10:44
Witam. Jakiej firmy polecacie filtry do sedana 1.6 sohc vtec. Szczególnie chodzi mi o filtr paliwa, bo nie jest widoczny na wierzchu. Może ktoś ma jakąś cechę, bo w sklepie mi nie mogli znaleźc w katalogu, a chcę zakupić komplet filtrów. Namiary na dobry i tani sklep mile widziany. Pozdrawiam.
Filtr to zdaje sie tylko oryginalny w ASO - zamienników chyba jeszcze nie ma i nie zanosi się. Cena w ASO ok. 130 zł, wymiana po 120 kkm.
robertos filtr paliwa w naszych sedanach wymienia sie tylko wtedy gdy są problemy z cisnieniem paliwa, nie jest on traktowany jako czesc do wymiany co jakis okres przebiegu wiec dlatego go nie ma w sklepach;)
takze jak nie masz problemów to sobie odpuść chyba że koniecznie chcesz to ASO..
Teoretyzuje ale wg mnie zapchany filtr paliwa może powodowac większe opory co będzie miało negatywny wpływ na pompe paliwa. Jeśli koszt nowego filtra to nie jest "wystrzał sputnika" to bym wymienił jak zaleca instrukcja.
Jeśli koszt nowego filtra to nie jest "wystrzał sputnika" to bym wymienił jak zaleca instrukcja.
Właśnie instrukcja zaleca co 120 tys km lub co 6 lat
Jaka instrukcja, pokaż gdzie to jest napisane.
Jest to napisane w instrukcji str. 283 i w ksiazce gwarancyjnen str. 16 120 tys. lub 72 mce.
Jaka instrukcja, pokaż gdzie to jest napisane.
Normalna instrukcja taka co do hondy dostałem :) i na 17 stronie w tabelce pisze aby filtr paliwa wymienić co 120 tys km lub po 72 miesiącach.
Robertos23
12-03-10, 14:16
No 120tyś minęło nie dawno, więc chyba czas. Zaglądne do książki. Dzięki za info.
jest jeszcze wzmianka że wymienia się po tym okresie, jeśli są problemy z ciśnieniem paliwa, wg mnie to jest jasne, poza tym nawet w aso jak pytalem to nie chcieli wymianiac i to samo mi powiedzieli ze wymienia sie dopiero w razie koniecznosci, ale jak kto woli :)
No fakt, stoi w instrukcji i w tabeli, że przy 120kkm. Nie wiem jak mogłem to przegapić:confused:
Więc jaki filtr kupić?:D
Robertos23
12-03-10, 20:23
Zakupiłem dzisiaj filtr za 140z w ASO Honda. Gość w serwisie potwierdził, że filtr wymienia się co 120tyś km, ale nie potwierdził czy jest koniecznie potrzebna. Na kolejne 120tys km to chyba można odżałować. Filtr znajduję się w zbiorniku pod tylną kanapą. Zrobię zdjęcie wieczorem i wrzucę.
Robertos23
03-05-10, 20:51
Odgrzewam temat z racji, że mam wreszcie trochę czasu i zdjęcia.
Oto foty nowego filtra paliwa:
http://images42.fotosik.pl/202/1fe4a9a60b435274med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images38.fotosik.pl/286/7c37b4ffcd11d581med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images45.fotosik.pl/290/313bb7635807877fmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images38.fotosik.pl/286/a2a3273a0ffdfa0emed.jpg (http://www.fotosik.pl)
Foty zdemontowanego filtra paliwa:
http://images39.fotosik.pl/277/26a81b7ae7151bbfmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images43.fotosik.pl/281/1a95ca08b413ec61med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images44.fotosik.pl/281/695cc02250752d20med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images39.fotosik.pl/277/b9cd5adc6d4d3c0cmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
Wymiana w Aso miała kosztować 90zł :eek:, znajomy mechanik zrobił to duuuuużo taniej. Może się komuś przyda. Pozdro
Pozwolę sobie odgrzać kotleta a ponieważ zdjęcia z powyższego posta "wcieło" wrzucam fotostory z wymiany filtra.
Ładna pogoda zachęca do nadrabiania zaległości więc i ja zrobiłem coś co powinienem zrobić 30tyś km temu.
Jak wiadomo filtr paliwa mamy w zbiorniku (chyba tylko dlatego aby był przed pompą), pomimo tego jego wymiana jest banalna.
1. Dojście mamy pod tylną kanapą, najlepiej wywalić siedzisko, z przodu jest ono na zatrzaskach a w szczelinie pod oparciem mniej więcej na środku znajdziemy jedną śrubę M6.
A dlaczego najlepiej wywalić siedzisko bo to co pod nim znalazłem wystarczyłoby do nakarmienia dużego stada kurczaków chociaż dziecko tylko jedno.
Radzę przygotować odkurzacz.
2. Odkręcamy dekiel (4 śruby wkrętak krzyżowy).
http://www.fotoleman.com/fotyNET/filtr_paliwa/FP1.jpg
3. Pod dekliem też możemy sie spodziewać sporej ilości kurzu/piasku, odłączmy złącze elektryczne i sięgamy po raz drugi po dkurzacz.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/filtr_paliwa/FP2.jpg
4. Zdejmujemy przewód paliwowy ale najpierw proponuję odkręcić wlew paliwa aby wyrównać ciśnienie i przygotować sobie grubą szmatę, wyciek pewnej ilości paliwa jest nieunikniony.
5. Odkręcamy czarny pierścień (szeroki tępy śrubokręt i młotek), po czym ostrożnie wyjmujemy cały zestaw - pompę z filtrem. Należy zwrócić uwagę na pływak, który trochę odstaje od reszty.
Wymianę filtra najlepiej wykonać przy niewielkiej ilości paliwa w zbiorniku, chociaż ja miałem prawie 3/4 zbiornika. W takiej sytuacji wyciągając filtr, należy trochę poczekać aż paliwo ścieknie.
Zdjęcie poniżej przedstawia już wyjętą całość.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/filtr_paliwa/FP3a.jpg
6.Odłączamy kolejno 2 złącza elektryczne, 2 przewody paliwowe, 1 mały czujnik z jednym przewodem (niewidoczny na tym zdjęciu) w ostatnim etapie odczepiamy filtr od pompy.
7.Nowy filtr podczepiamy w odwrotnej kolejności należy zwrócić uwagę na gumowe uszczelki przewodów (zdjęcie niżej) i tego małego czujnika, trzeba je przełożyć do nowego filtra.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/filtr_paliwa/FP7a.jpg
8. Przełożyć należy również plastikowy pierścień mocowania zewnętrznego przewodu paliwowego.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/filtr_paliwa/FP6.jpg
Całość wkładamy z powrotem, przed przykręceniem dekla warto odpalić auto i sprawdzić czy pompa pracuje i czy na złączu przewodu paliwowego nie ma wycieku.
W oryginale zainstalowany filtr był firmy DENSO o numerze: 17708-S5A-M51
ja zamontowałem najtańszy zamiennik jaki udało mi się kupić a dokładnie TEN (http://www.hdmot.pl/index.php?p1508,filtr-paliwa-honda-b34028pr-w-zbiorniku-paliwa)
Myślę, że bez względu na wersję nadwozia filtr zastosowany będzie ten sam.
Filtr wymieniłem przy stanie licznika 157 tys km, tak wyglądał po tym przebiegu:
http://www.fotoleman.com/fotyNET/filtr_paliwa/FP%20widok.jpg
powodzenia
wlasnie takiej instrukcji szukalem :) oryginalny z ASO 145 zł
Jeśli nie mozesz znalazłeś filtra to swojego auta, poleca, sklep we Wrocławiu na ul.Sępa Szarzyńskiego 68. Znajdziesz każdy filtr, zamienniki itp na pewno taniej niż w ASO.
Pozdrawiam
A odgrzewając temat - trochę opisu z manuala. Przed wymianą części z układu paliwowego powinno sie przeprowadzić procedure obniżania ciśnienia w układzie paliwowym - fuel pressure relieving (fot.1)
Foto 1 https://lh3.googleusercontent.com/-ohkClIiTMWA/VDA0fYZEvlI/AAAAAAAAR3Y/LaBAE4WYu2s/w1597-h549-no/obni%C5%BCanie%2Bci%C5%9Bnienia.JPG
Foto 2 https://lh4.googleusercontent.com/-YmsbpKQesxQ/VDA0endEo6I/AAAAAAAAR3I/hfs3Pnp04xE/w1598-h586-no/wymiana%2Bpompy.JPG
Procedura ta polega na odkręceniu wlewu paliwa :-)
Mam wrażenie, że tutaj bardziej chodzi o zmniejszenie ilości paliwa w przewodach. Sam napisałeś w pkt 4, że pewna ilość paliwa i tak wypłynie mimo odkręcenia wlewu. W pkt 4 Manuala napisano start the engine, and let it idle until it is stall, co znaczy tyle co uruchom silnik, i pozwól mu pracować do czasu az się zatrzyma, co ja z kolei rozumiem jako "wyssanie" paliwa z przewodów. Nie wiem, może się mylę, ale to w końcu manual tako rzecze.
Ta pewna ilość paliwa, które wyleci nie sprawia żadnego kłopotu ale masz rację procedura jest. A czy spadek ciśnienia na listwie wtryskowej nie wywali "czeka".
Ta pewna ilość paliwa, które wyleci nie sprawia żadnego kłopotu ale masz rację procedura jest. A czy spadek ciśnienia na listwie wtryskowej nie wywali "czeka".
To zaiste też jest tam opisane w pkt 4:
NOTE: The DTCs or Temporary DTCs P0301, P0302, P0303, P0304 may come on during this procedure. If any DTCs are stored, ignore them. co znaczy tyle co:
UWAGA: W trakcie procedury obniżania ciśnienia mogą pojawić się błędy DTC P0301...P034. Jeśli takie się pojawią zignoruj je. DTC to nic innego jak Diagnostic Trouble Code czyli w skrócie Kody Błędów.
PYTANIE:
Czy na oryginalnym filtrze Hondy są jakieś oznaczenia - producenta, fabryczne , logo itp? Po czym poznać OEM o nr 16010-S5A-932 za 140zł od tego za 69 zł z ALLEGRO (http://allegro.pl/filtr-paliwa-honda-civic-1-4-16v-cv1-i4591326012.html) czy nawet zamiennika za 171zł z iParts (http://www.iparts.pl/czesc/filtr-paliwa,honda,civic-vii-hatchback-eu-ep-ev-1999-03-2006-02,1-4-is-ep1-90km,45-4733-15525-100261-0-55-j1334027.html#informacje-produktowe) ? Wszystkie wyglądaja niemal identycznie.
EDIT:
Filtr wymieniony zgodnie z powyższą fotoinstrukcją. Poszło bez problemu i bez obniżania ciśnienia w układzie paliwowym ;) Kupiłem oryginalny filtr w Haparcie i tam w komplecie były wszystkie uszczelki, zatyczki itp. Przełożyć musiałem jedynie zatrzask od przewodu na górze filtra. Autu zrobiło się chyba lepiej bo przestałem słyszeć pompę po uruchomieniu zapłonu - teraz działa znacznie ciszej. Starego fitra nie rozbebeszałem bo i po co.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.