Zobacz pełną wersję : problem po zmianie sprężyn na niższe
Witam
Mam problem - po zmianie sprężyn na niższe przód -60 siadł fajnie a tył -40 nie siałd wcale a nawet poszło wyżej niż serie miałem :kulk:
proszę o rade czym to może być spowodowane??
Tym, że kupiłeś beznadziejne sprężyny albo ubiją Ci się jeszcze jak kupiłeś nowe, ewentualnie z tyłu masz springi na przód jak ktoś Cie oszukał.
Napisz jakiej firmy i czy nowe/używane.
Założyłeś odwrotnie. Przody na tył, a tyły na przód.
kupiłem nowe firmy TA-Technix na aukcji pisało ze 60 os przednia 40 oś tynia ,więc chyba nie odwrotnie załozyłem..
no i całkiem prawdopodobne że założyłeś odwrotnie springi!!
odwrotnie czyli - 60 powinno być na tył a -40 przód?? czy odwrotnie sprężynę zamiast dół na dół to na górę?
O bosche. Odwrotnie przódy na tył i tyły na przód. Nie wiem jak mam Ci to opisać. Sprężyny przednie z tyłu są za twarde więc nic nie usiadło, a tylnie są za miekkie na przód dlatego siadły więcej niż -40mm...
a springi masz opisane (nie miałem nigdy doczynienia z TA-technix więc nie wiem czy są opisane) mogłeś założyć tą co ma być na przód i odwrotnie
nie no na przód miałem miec -60 wiec na przód założone były te krótsze więc dobrze.Przychodzi mi myśl ze firma u której zamawiałem wysłała mi na tył spręzyny które powinny być na przodzie ;/
W razie czego:
Sprężyny przód mają gęstsze uzwojenie i często mniejszą średnicę ( nie drutu tylko "prześwitu" ), do tego zwój na dole jest czasem ścięty no i są dłuższe
Sprężyny tył mają rzadsze uzwojenie i większą średnicę "prześwitu" (nie wiem jak to nazwać)
przykład:
http://www.onpira.de/Ebay/40101.jpg
po lewej tył po prawej przód
EDIT:
Matysland - to że krótsze nie oznacza, że na przód ;) Jestem teraz prawie pewny, że odwrotnie założyłeś
Obniża się samochód nie tylko długością sprężyny ale i jej twardością :D
więc ja chyba dostałem dwa komplety na przód ,zamiast na tył...
Ale oznaczone były jakoś przód i tył czy założyłeś jak leci?
założyli mi w warsztacie , sam tego nie robiłem na przód sprężyny które były nizszę (czyli raczej-60),na tył te wyższe niczym innym sie nie różniły ..wszystkie 4 miały takie samo ułożenie zwojów..
Ech. IMO założyłeś więc odwrotnie. Na przód idą dłuższe i twardsze bo więcej masy jest z przodu samochodu.
A nie ma jakichs oznaczeń na tych spreżynach? VA HA?
i już po problemie okazało sie ze odwrotnie założone jak to koledzy pisali :) postaram się wrzucić jakieś foty jak "zglebiło" przy odwrotnych sprężynach i jak juz na gotowo :)
dziękuje za pomoc :)pozdrawiam
haha to tak jak mówiliśmy... teraz się pochwal jakie amorki założyłeś do tych sprężyn?? bo jeśli seryjne to to się mija z celem.....
narazie do seryjnych:o bo nie mogłem patrzeć na te puste nadkola na wakacje planuje jakieś o skróconym skoku :)
szkoda seryjnych amorków ale może do wakacji wytrzymają.. zmienisz amorki np. na B6 to wtedy bd to zawieszenie robiło robotę :D
mam nadzieje ze wytrzymają :) choć marzy mi się gwint ,ale to wiadomo większa kasa,pożyjemy odłożymy i kupimy coś lepszego :)
B6 bez przeróbek jest do seryjnych sprężyn :P B8 raczej.
BTW - "a nie mówiłem" :P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.