Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Silniczek krokowy



idzik
10-03-10, 00:03
Witam,

Wraz z nadchodzacą wiosną czas wziąść sie za swoje autko. Zainspirowany instruktażem zmajdującym sie na forum chciałem wyczyszcic silniczek krokowy, ponieważ mam nadzieje ze pomoże to coś na spadające obroty po zrzuceniu z biegu, a ze czynność nie wydaje sie skomlikowana wiec postawiłem zrobic to samemu. Niestety napotkałem problem...silnik w mojej H wyglada troche innaczej niz na istuktażu i nie moge znalesc tego silniczka. Miał bym proźbe zeby ktoś bądź wskazał mi go na podiweszonym zdjeciu, lub wytłumaczył gdzie mam go znalesc u siebie.

http://img717.imageshack.us/img717/9372/p0903101516.jpg (http://img717.imageshack.us/i/p0903101516.jpg/)

"1.4 iS gaz 1998 r."

Sorki juz poprawione

demonobiker
10-03-10, 01:12
kolego wrzuc poprawne zdjecie bo do tego link jest nieprawidlowy

idzik
10-03-10, 22:42
Pomożecie..... :)

meltoner
11-03-10, 00:39
Cześć właśnie dzisiaj założyłem,,nowy'' krokowiec (,,nowy'' znaczy używany), oczywiście przeczyszczony. Widzę żę masz podobny silnik do mojego. Silniczek krokowy jest na dole, pod przepustnicą i raczej niemożliwe jest jego wymontowanie bez demontażu przepustnicy. Co wcale nie jest trudne. Przed rozpoczęciem operacji radzę ci się zaopatrzyć w nową uszczelkę pod przepustnicę. Jak masz jakieś pytania to śmiało.Aha ten silniczek u ciebie wygląda prawdopodobnie tak:

http://lh5.ggpht.com/_COB1TjZFYGE/S45ieF12WGI/AAAAAAAAMWQ/Z-OwodOUtEs/s912/krokowiec%20B%20S18.JPG

widok od strony filtra powietrza:

http://lh4.ggpht.com/_COB1TjZFYGE/S3ckQsiabpI/AAAAAAAAMAA/fCRjD7g1xg4/s640/P2130976.JPG

a tutaj taki widoczek:

http://lh3.ggpht.com/_COB1TjZFYGE/S4lcHwRiDCI/AAAAAAAAMcY/A6hwvlW8qcU/s512/przepustnica.JPG

http://lh4.ggpht.com/_COB1TjZFYGE/S45iWOE1x0I/AAAAAAAAMcg/wqkZof_D9aY/s912/P3030038.JPG

Tak przy okazji nowy silniczek z ASO (Kraków) kosztuje w coś ponad 1600PLN, w UK - 337GBP. Co ciekawe w ASO nazywają to swoim katalogu - osłona przepustnicy :confused:.
Przed czyszczeniu odkręcasz kluczem 8 cztery śrubki. Warto też odkręcić tę plastikową część z wtyczką. Nie zapomnij o gumowej uszczelce między silniczkiem i przepustnicą, aby jej nie wkładać do benzynki, bo spuchnie.
Możesz zapytać, dlaczego zakładałem używkę, zamiast wyczyścić stary. Otóż sprawa jest tego rodzaju, że w starym NIE BYŁO :eek: sprężynki, która powinna być pod tą blaszką od str. przeciwnej niż część plastikowa. Dlaczego jej tam nie było - nie mam pojęcia. Może ktoś ją zgubił przy poprzednim czyszczeniu, może to niewybredny dowcip jakiegoś mechaniora, a może ten typ tak ma; w każdym razie jeździłem bez niej przez 4 mies. tj. od momentu zakupu. W praktyce jest to równoznaczne z tym jakbym w odpiął wtyczkę od silniczka krokowego, tylko że komputer tego nie widzi.
Właściwie da się jeździć i bez działającego silniczka, ale:
- silnik gaśnie gdy jest zimny (trzeba trzymać nogę na gazie),
- jego obroty spadają po włączeniu większego odbiornika macy na postoju, np klimatyzacji, świateł , wentylatora. Przy prawidłowym działaniu silniczka krokowego obroty silnika powinny wzrosnąć o ok 50 obr/min po włączeniu klimatyzacji,
- silnik jest zauważalnie mniej dynamiczny i słabszy.



powodzenia przy czyszczeniu.

ronin_
11-03-10, 09:50
mam taki sam krokowy i sprezynki nie bylo, calkiem inaczej wyglada u mnie ta blaszka(moglem zrobic fotki), pozatym jak wypne wtyczke to komputer to u mnie widzi

idzik
11-03-10, 09:50
Wielkie dzieki, za opis. Mam tylko jeszcze jedno pytanko narazie... czy jeżeli autko ma instalacje gazowa czy w przepustnicy sie nic nie zmienia czy moze poddawana jest jakims modyfikacja?? Nie chce poprostu czegos odwalic :)

Pozdro

meltoner
11-03-10, 14:07
... czy jeżeli autko ma instalacje gazowa czy w przepustnicy sie nic nie zmienia czy moze poddawana jest jakims modyfikacja?? Nie chce poprostu czegos odwalic :)


nie mam instalacji gazowej.:)


mam taki sam krokowy i sprezynki nie bylo, calkiem inaczej wyglada u mnie ta blaszka(moglem zrobic fotki), pozatym jak wypne wtyczke to komputer to u mnie widzi

U mnie też to widzi jak go odepnę. Miałem na myśli że jak silniczek jest skopany, zabrudzony to tego komp nie widzi. Przedstawiony powyżej silniczek też jest nieco inny od tego który ja miałem. Mój miał nr 52 a teraz założyłem o nr 53 ( wersja ulepszona ;)). Myślałem że wszystkie silniczki mają sprężynki, ale z tego co mówisz jest jest inaczej. Tak wygląda mój stary silniczek typ 52. Miałem go wyrzucić bo myślałem że jest niekompletny ale teraz go wyczyszczę i sprzedam ;). Chce ktoś kupić?:)


http://lh6.ggpht.com/_COB1TjZFYGE/S5qT7qHxWvI/AAAAAAAAMdc/bo7Wxb_3Pzs/s912/krokowiec.jpg

idzik
11-03-10, 22:37
Aha, to mam nadzieje ze u mnie bedziesz taki sam... teraz tylko musze znalzc chwile wolnego czasu i bede wojował.. dzieki jeszcze raz za opis

meltoner
01-04-10, 06:55
Dziwi mnie w takim razie to po co w ogóle są te węże z chłodziwem przechodzące prze ten silniczek, skoro nie ma tej sprężynki? Ma ktoś jakiś pomysł, jak to działa. Wiadomo, że ssania załączane jest przez kompa, na podstawie temp. chłodziwa, tylko że czujniki temp. są umieszczone w bloku silnika, a nie w przepustnicy? Ktoś może mi to wyjaśnić