Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Co na koniec wydechu zamiast fabrycznej słomki



Robertos23
09-03-10, 19:09
Witam. Co polecacie na końcówkę tłumika lub cały tłumik. Firma, model, który spasuje do sedana es7 bez większej rzeźby. Mile widziane fotki waszych wydechów, końcówek.

s3b
09-03-10, 19:11
M-Tech:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=69613

LemonR
09-03-10, 19:14
Ooo dobry temat jakąś fajną końcówkę to i ja bym sobie strzelił.

Robertos23
09-03-10, 19:36
M-Tech:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread..php?t=69613

Ma być raczej cicho, miałem do czynienia z m-tech w Matizie i głośny był jak cholera, coś z lekkim pomrukiem
basowym szukam, ala Ulter, myślę też o Apexi N1 - koledzy pisali, że jest zaskakująco cichy

s3b
09-03-10, 19:38
Robertos23, kupujesz ten wyglądający jak oryginalny tylko nie przelotowy, a komorowy i masz cicho jak w seryjnym. Gwarantuje Ci to. Ja u siebie mam przelotowy, a i tak mam w miarę cicho.

Robertos23
09-03-10, 19:49
Komorowy to tak, ale widzi mi się bardziej taki przelotowy ala Apexi N1

eRMD
09-03-10, 20:37
a ja pewnie na dnaich zakupie koncówkę samą, zakryje słomkę i zostane przy cichej seri. Będzie lekko owalna jako ze ładnei mi sie to będzie pokrywać z wycieciem w dokładce :)

cobra524
09-03-10, 22:21
Polecam Ultera. W swojej EM2 miałem dwa modele ultera i każdy był cichy :)

can
10-03-10, 00:01
jak zwykle HKS... bede nudny ale wiem co mowie:)

a Jacor tez cos tam moze polecic :)

offgan
10-03-10, 08:38
podepne się pod temant, czy ktoś w EP4 bawił się w wymiane tłumika ? Przegladajac zasoby internetu nie natknalem sie na dedykowany tlumik do tego modelu. Jak coś to były tylko do EP1 ep2. Bo generalnie te zagieta w dół dwururka nie jest za fajna.

Robertos23
11-03-10, 11:37
Zdecydowałem się na 99% na końcówkę Ultera. Jak będzie lepiej pasować do sedana - jajowata 95x65mm czy podwójna okragła 2x 60mm średnicy.

Leeo
11-03-10, 11:54
sam mam odbycik ultera i jest ok, ale dźwięku to on nie zmienia(bo w ogłoszeniach piszą, że ma dyfuzor) :) Co do końcówek, to lepiej przejedź się do sklepu i poprzykładaj do auta, bo coś co może w łapie wydawać się duże, to na samochodzie może śmiesznie malutko wyglądać. Lipa tylko, że sama końcówka Ultera kosztuje 100zł, a cały tłumik np KM czy nawet a'la apexi kosztuje koło 160 ;)

Robertos23
13-03-10, 16:10
Która końcówka Ultera będzie najlepiej pasować do sedana:

1. http://images47.fotosik.pl/271/ece8f2c0457b2746.jpg (http://www.fotosik.pl)

2. http://images35.fotosik.pl/126/a798e5be0c179a3b.jpg (http://www.fotosik.pl)

3.http://images46.fotosik.pl/270/71c1abad1583d8df.jpg (http://www.fotosik.pl)

4.http://images42.fotosik.pl/183/c34c984c4512b9e0.jpg (http://www.fotosik.pl)

5.http://images41.fotosik.pl/267/bcbd70c47323eaf9.jpg (http://www.fotosik.pl)

offgan
13-03-10, 19:28
3

Robertos23
13-03-10, 20:31
3 to też mój typ

eRMD
13-03-10, 22:44
ja polowałem na 1 czy nawet 3 ale z racji ze mam dokładkę w której juz jest wyciecie kupiłem chwilowo 5 i musi wystarczyć. Przymierzałem te dwierurki i niestety nie podchodziło ze względu na dokładkę :(

Pati_crx
14-03-10, 02:49
Dwójka obowiązkowo i będzie pure JDM

Robertos23
14-03-10, 10:49
2 obawiam się, że nie zmieści mi się pod zderzakiem, bo chcę odciąć ten zagięty kawałek rury z oryginalnego tłumika i na prosto wspawać podwójną końcówkę

janekldz
14-03-10, 21:03
Ale jak odetniesz ten zgiety kwawlak rury i wspawasz ta koncowke to ona nie bedzie idealnie poziomo tylko skierowana bedzie do dolu... trzeba bedzie troche tlumik opuscic albo cos innego wykombinowac:confused: a nie ma sensu chowac koncowki tuz za zderzakiem no i oczywiscie go ciac;) jak to rozwiazac by ladnie sie prezentowala???

Robertos23
15-03-10, 10:32
Dlatego chcę kupić jak najdłuższą. Ok 220mm powinno wystarczyć, żeby ją wystarczająco wystawić i było na co wspawać jednocześnie.

janekldz
15-03-10, 11:43
A czy nie trzeba bedzie opuscic troche tlumika?? bo koncowka jest troche schowana pod zderzak??

Robertos23
15-03-10, 14:28
Ja nie mam dokładki z tyłu, a końcówka rury tłumika ma wycięcie w zderzaku i jak utnę na prosto to tak z 5mm luzu jest patrząć od tyłu. Bardziej pasowne wydają mi się te podwójne niż grubsze 100mm lub owalne.

janekldz
15-03-10, 15:26
Ja tez nie mam dokladki i nie mam wyciecia w zderzaku:confused: a ta seryjna koncowka jest wygieta do dolu a jak by nie byla to spaliny by walily w zderzak...:/ no trudno cos sie wymysli;) no mi tez pasuje ta podwojna koncowka. Musze podjechac u siebie w miescie i poprzymierzac bo najlepiej dopasowac to w realu:D

Luppus
24-03-10, 14:26
Witam.
Zamierzam w tym tygodniu założyć końcówkę Ultera i jako, że nie chcę wielkiej rury z tyłu, znalazłem taką końcóweczkę:
http://allegro.pl/item965258262_koncowka_tlumika_ulter_z_dyfuzorem_b asowa_nowy.html
Nie ma znaczenia, czy basowa czy nie, tylko czy będzie pasować? Chodzi mi o średnicę seryjnego wydechu i długość tej końcowki.

bcn
24-03-10, 15:09
Dwójka obowiązkowo i będzie pure JDM

chyba pure DTM:D

Luppus
24-03-10, 22:39
no więc tak, pomierzyłem w garażu to i owo, i średnica wydechu wynosi 49mm więc taki musi być otwór montażowy końcówki. Żeby to miało ręce i nogi to trzeba kupić maks długą końcówę (bo od puszki do krawędzi zderzaka jest około 40cm) i trochę porzeźbić. Migomat posiadam więc z ojcem spawniemy co trzeba będzie na weekendzie, tylko muszę się na coś zdecydować. W związku z tym, że zderzak ma wycięcie fabryczne w krztałcie owalu, to taki właśnie wydech wjedzie. Bardzo mi się podobała podwójna końcóweczka, ale nie pasuje do tego wycięcia. Prawdopodobnie wyląduje na pokładzie Ulter N1-09D http://www.tlumiki.pl/product_info.php?products_id=800&manufacturers_id=10

Kto z was montował już końcówkę? Może się podzielicie wiedzą?

Robertos23
24-03-10, 22:59
Ja będę na dniach montował końcówkę podwójną jak na zdjęciu nr 3 z mojego #13 postu. Jak zamontuję to wkleję jakąś fotkę z instalacji.

Luppus
28-03-10, 22:24
Ja będę na dniach montował końcówkę podwójną jak na zdjęciu nr 3 z mojego #13 postu. Jak zamontuję to wkleję jakąś fotkę z instalacji.

Jak oragniesz temat to daj znać, ja się na razie wstrzymuję, bo żeby zamontować końcówkę na równo z tłumikiem, to końcówka musi mieć około 40cm, a wątpię czy w ogóle Ulter ma takie długie. Myślę też nad repliką APEXi N1, więc na razie czekam jak to wyjdzie u ciebie.
pozdrawiam

Robertos23
28-03-10, 22:39
Dopiero na tygodniu będę montował u znajomego, bo narazie nie chcą mnie z roboty wypuścić o normalnej porze. Ja mam sedana i mi wyszło, że po odcięciu zagiętego kawałka końcówki oryginalnego tłumika zostanie jakieś 230mm, żeby wstawić końcówkę, a moja ma jakieś 240mm. No ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.

Robertos23
03-05-10, 21:14
Jako, że ogarnąłem temat końcówki, więc zdaje fotorelacje. Końcówka Ultera N2-05 o długości 220mm i średnicy rur 2x60mm

Foty końcówki:

http://images46.fotosik.pl/542/5855e8456f3f583emed.jpg (http://www.fotosik.pl)

http://images47.fotosik.pl/562/9258d774cb789610med.jpg (http://www.fotosik.pl)

Montaż:
Uciąłem biaksem zakrzywioną końcówkę zaraz przed zagięciem w dół. Dopasowałem i pospawałem. Jako, że końcówka dotykała zderzaka - dołożyłem w środek wieszaków po 2 kawałki gumy, które obniżyły tłumik na tyle, że nie dotykał zderzaka, ale mimo to nawet bez gum tragedii nie było tj. nie przenosił drgań do wnętrza. Końcówka cicho buczy na wolnych obrotach.

http://images38.fotosik.pl/554/9d711d22f9c24eabmed.jpg (http://www.fotosik.pl)

http://images39.fotosik.pl/556/b9be6ef65989f5f8med.jpg (http://www.fotosik.pl)

http://images50.fotosik.pl/561/26f6cbcdc3976117med.jpg (http://www.fotosik.pl)

Efekt końcowy:
Mogłem ją schować bardziej, ale jak stoję bokiem do zderzaka to jej nie widać, nie wystaję poza obrys zderzaka, ale z racji mocowania do tłumika i jej wymiarów jest widoczna aż za dużo. Mi się podoba i na razie tak musi zostać.

http://images43.fotosik.pl/561/3e98cbc2289d3764med.jpg (http://www.fotosik.pl)

http://images41.fotosik.pl/555/4b01a1acd7723528med.jpg (http://www.fotosik.pl)

CM Punk
03-05-10, 21:33
Jak Ci trochę przegnije tłumik,to szybko tą końcówkę stracisz :D.

Robertos23
04-05-10, 09:18
Miał być Apexi N1, ale tłumik jest jak nówka,więc szkoda go było ruszać.

Luppus
05-05-10, 15:23
Podróby APEXi N1 nie warto zakładać - to tandeta z blachy, która po roku zardzewieje. W opisach jest, że wykonane są ze stali kwasowej, ale to pic na wodę, bo koszt samej blachy przekroczyłby wartść całego tłumika. To nie jest nawet stal chromowa.

rafalpbz
06-05-10, 10:35
2 zimy już za nim i nic mi nie rdzewieje, wiec nie wiem co gadasz *******y.

maro8
01-06-10, 18:47
Hmmm mam pytanko czy ktoś próbował zmienić koniec wydechu w autobusiku?? i prosił bym o zdjęcia porady jak zmienić... Czas zacząć zmieniać autobusika :D