Zobacz pełną wersję : Porada dla VI gen.
Cześć od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem 3d 75km 97 :) Czytałem wiele opinii na temat spalania tego auta przed jego kupnem i nastawiałem się, że nie będzie palić więcej niż 9 góra 10 w mieście. Zalałem ostatnio paliwo i wychodziło, że za tą ilość powinienem zrobić 170-200 km (przy spalaniu góra 10na100) a przejechałem 120 km i wskaźnik był bliski zera. Tu moje pytanie, jak ekonomicznie jeździć tym autem. Znajomy podpowiadał mi, żebym "kręcił" ją do 3,5 tys. Jakieś porady jak obniżyć spalanie ? Może coś autku dolega, ale był niedawno u mechanika i mówił, że wszystko jest w porządku.
u mnie pali teraz 10l na 100km, wymieniony termostat, czyszczony krokowy, przepustnica w listopadzie. Czasami dojdzie do tych 7rpm ale nie codziennie :) takie spalanie chyba to norma..latem powinno być mysle koło 8l/ 100km
mam ten sam silnik co SajmonLP i tez pali 10 l na 100
jezdze civiciem ej9 d14a3 i pali mi okolo 6,5 litra na 100 a nie jest to jazda emerycka
po ilu km jazdy rozgrzewają wam się silniki do normalnej temp. czyli troche powyzej srodka skali ?
U mnie po ok 1km zaczyna ruszać wskazóweczka- odrywa się od zera. Po ok 7-8km zajmuje swoje miejsce czyli ustawia sie tak ze nie widze tej pierwszej od dolu pofalowanej linii na wskazniku.
to dość długo Ci sie nagrzewa...własciwa temp to ponad połowe, , mniej wiecej ok 60% skali, ciutke nad ostatnią ~
mi sie nagrzewa jadąc do 3rpm po około 3km drogi, przy aktualnej pogodzie
No fakt mierzyłem przy tych ostrych mrozach. Hanka stała jedynie pod wiatką także temperatura mogła być nawet poniżej -20*. Czy w zimę czy w lato zawsze miałem taką temperaturę na wskaźniku.
to dość długo Ci sie nagrzewa...własciwa temp to ponad połowe, , mniej wiecej ok 60% skali, ciutke nad ostatnią ~
mi sie nagrzewa jadąc do 3rpm po około 3km drogi, przy aktualnej pogodzie
Ja z kolei słyszałem kiedys, że idealna temp. to ciut poniżej połowy. Zawsze mi się tak ustawia, nagrzewa mi się szybko, nawet bardzo szybko do takiego stanu.
Tak poza tym nigdy nie wierz wskaźnikowi. Mi po zatankowaniu za 30/40zł spod rezerwy idzie pod połowę...
ja jeżdże do 3/3,5krpm max jak chce by malo palił. Wiadomo jak trzeba wyprzedzic czy cos to sie tych reguł nie trzymam. Co jakis czas też poprzeciągam i pojade do 5,5 czy nawet pod odcinkę ( nie tak często ).
Miałem taki sam problem ze spalaniem, ale nagle ustało ( po zmianie dolotu, miałem stary filtr, może przez to ), albo się samo coś naprawiło (reset kompa?) - nie wiem.
poniżej minimum
sory ale nie ogarniam :P
Fuck... Nie napisalem tego co chciałem. Chodziło mi ciut poniżej połowy.
SORRY !
Moja Hanka tez po ok 3km ma właściwa temperature. A spalanie w Mojej EJ9 przy tej pogodzie to jakies 7-8l na 100km tylko ze ja krece 2.5tys do 3t. jak chce ekonomie wiadomo ze tak sie długo nie da :P czasem jest nawet pod 6tys. Ale ja nie latam tylko po miescie a raczej cylk mieszany. Za 100zł (nie wiem ile dokładnie litrów) robie jakies 270-300km
Ps. Mam silnik d14A4 ;)
po ilu km jazdy rozgrzewają wam się silniki do normalnej temp. czyli troche powyzej srodka skali ?
3, max 4km i wskazówka leży równo poziomo, dalej nie idzie ;)
U mnie pali do 8 litrów zimą. Latem do 10 na klimie w zależności od używania pedału gazu.
Rozgrzewa się po ok 9km latem i 11km zimą :)
Zalałem ostatnio paliwo i wychodziło, że za tą ilość powinienem zrobić 170-200 km (przy spalaniu góra 10na100) a przejechałem 120 km i wskaźnik był bliski zera. .
Proponuje zalać pod korek zrobić 100km zalać pod korek i dopiero wyliczać spalanie. ( U mnie na rezerwie można przejechać ok 100km). Co do spalania 7-7,5 w lato, zima 8-10.
( U mnie na rezerwie można przejechać ok 100km). Kutfa to ile wynosi rezerwuar w civicu?! Za każdym razem jak mam mało paliwa staram się wyjeździć całą wahę aby wkońcu ujrzeć kontrolkę rezerwy ale mi się to jeszcze nie udało :( Żaróweczka w liczniku jest
moja tez tak pali około 7 przy spokojnej jezdzie ale czasem mnie porywa to 8.tak i wkurza mnie to bo juz mam rezerwe a tam wchodzi z 10l bo raz do konca wyjezdziłem i wlałem 10l to rowno z rezerwa było,ale tak spalanie wporzadku jedze na felgach 14 a jak miłem 16 to spalanie było duzo wieksze
ja na pelnym zbiorniku robie ok 400km w cyklu mieszanym chociaz wiecej smigam po miescie. jesienia spalanie wychodzilo mi kolo 7l, zima 10/11l przy takiej normalnej jezdzie no raz kiedys do odcinki
Jakoś dużo większości palą te hondy :P
Mi D16y7 pali do 9,8litrów w te największe mrozy przy jeździe miejskiej. Raz przekroczyłem 10litrów ale to była ciągła zabawa na śniegu. Proponuję jeździć w zakresie obrotów od 2000-4000, tak żeby przy zmianie biegów obroty nie spadały poniżej 2000rpm.
Tankowanie do pełna - wyjeżdżenie 100km i dotankowanie nie jest wg mnie miarodajne. Dlaczego ? bo przez te 100km albo trafimy na korki, albo bez korków a wiadomo jak się jeździ po mieście. Raz się uda przejechać trasę na większości zielonych albo się stoi na każdym.
Zatankuj raz do pełna, wyjeździj pełny bak, zatankuj znowu do pełna, wyjeździj, zatankuj i wylicz średnią.
Takie liczenie że zatankowałem za 100zł i przejechałem 170km to wychodzi spalanie 13 litrów jest do bani. Bo czasami Ci się wcześniej zapali rezerwa czasami później. Bo wystarczy że zrobisz 10-15km więcej na rezerwie i już spalanie spada o 2 litry!!! Tankując do pełna wiesz ile zostaje w baku paliwa i jest prościej wyliczyć :)
Rezerwa u mnie zapala się jak wskaźnik paliwa już pokazuje 0.
Dla nieumiejących liczyć średnie spalanie polecam motostat.
Wlasciowa temp to ciut powyżej połowy, tak mi pokazywało gdy honda była podłaczona od kompa :) więc to jest pewne.
Ja leje zawsze do pelna. Zima normalnie jezdzac 100 km robie na okolo 8,5 l. nie wazne czy w miescie czy mieszane. Latem na 29 l robilem max 384 km. I teraz najlepsze ------> mam LPB sekwecje STag-4 parownik scorpiona do 250 HP. i listwe wtryskowa do 250 HP :P.
PO przesiadnieciu sie na Honde z xxx lub wogole jezdzac Honda trzeba nauczyc sie poslugiwac gazem a nie zmieniajac biegi depac odrazu w podloge i czekac 2-3 km az sie rozpędzi.
Dzięki za porady, następne zalanie będzie do pełna. Muszę tylko sprawdzić czy mam w ogóle lampkę rezerwy, bo z tego co czytam to w nie wszystkich 3d są.
U mnie rekord tej zimy to 350km na pełnym baku:eek:. W dużej mierze to dlatego ze do pracy mam 5 km i silnik ledwo co zdąży się nagrzać albo i sie wcale nie nagrzeje:). Natomiast ostatnio przerzuciłem się na pb 98 i średnio wychodzi trochę ponad 500 km na baku więc chyba nie jest najgorzej.
Wlasciowa temp to ciut powyżej połowy, tak mi pokazywało gdy honda była podłaczona od kompa więc to jest pewne.
Ciekawe to co piszesz bo u mnie nigdy wskazówka nie przekroczyla połowy, zawsze jest lekko przed polową czyli ok. 80(chyba że mam przestawioną wskazówkę:p)
A jak wygląda sytuacja u innych z temperaturą?
a co z tą właśnie lampką od rezerwy że się nie pali co? mam sedanka jak na awatarze i nie pokazuje lampka żółta czy to jest tylko że nie ma tam żarówki czy w ogóle to już wyposażenie z najlepszych wersji tylko miały kontrolkę bo nie chce rozbierać jak sie okaże że po prostu nie mam tej kontrolki
też polecam 98octnaów
u mnie jest na połowie temperatura po ok 4km
To jest tylko wskaźnik i w zależności jak jest wyskalowany tak wskazuje. Jeśli zawsze dochodzi do jednego momentu w okolicach połowy, ogrzewanie działa bez zarzutu (w przypadku niedogrzania silnika/ciągłego otwarcia termostatu/ w mroźnie dni nie będzie ciepło w samochodzie), wentylator chłodnicy nie włącza się co kilka minut znaczy, że jest ok. Np w przypadku 80% mazd wskaźnik pokazuje delikatnie ponad połowę skali.
A z tą benzyną PB98 sprawdzę i dam znać jak u mnie :D
u mnie po ok 3km wskaznik temp ustawia sie na swoim stalym miejscu. ale martwi mnie to ze nawet jak w lato stalem w korku to nie szedl do gory moze tylko minimalnie drgnal czym to moze byc spowodowane?? a jesli chodzi o wentylator to nie powiem czy sie wlaczal czy nie bo nie zwrocilem uwagi
u mnie po ok 3km wskaznik temp ustawia sie na swoim stalym miejscu. ale martwi mnie to ze nawet jak w lato stalem w korku to nie szedl do gory moze tylko minimalnie drgnal czym to moze byc spowodowane?? a jesli chodzi o wentylator to nie powiem czy sie wlaczal czy nie bo nie zwrocilem uwagi
U mnie jest to samo -nigdy nie miałem skoku temperatury w korku - a na wentylator zwróciłem uwagę - włączał się zawsze kiedy było trzeba i mniemam że u Ciebie też. W zimę w samochodzie jest ciepło. Jednym słowem jest git.
Ale to że wskaźnik w korkach nie idzie w górę to w czym problem? znaczy że silnik Ci się nie gotuje :)
Ja na pełnym zbiorniku robię w lato nawet ponad 500, a wcale nie głaszcze samochodu, w zimę rzeczywiście potrafi spalić i 10 na 100 na krótkich odcinkach, ale jak już się rozgrzeje to jest spoko.
czyli norma jak poleci+/- 500 klocków na baku to znaczy że ok jest silnik i się nie trza martwić za bardzo a zimą to wiadomo krótkie trasy to i duże spalanko może być do 10L/100 więc z 400 lekko zrobi kto tak ma ma szczęście i go rzadko widują na CPN
500km to ze spalaniem 9l/100 wiec nadal bez rewelacji.
Przyjemne spalanie to jak sie zrobi 550 km i wiecej na baku.
spalanie 9l to jest dobry wynik, ale w zime.
i jeszcze jedno pytanko kiedys zrobilem reset i lekko podkrecilem obroty biegu jalowego bylo dobrze przez jakis czas a teraz znow obroty biegu jalowego spadly na poziom tej cienkiej kreski na obrotku. czy to wina krokowca??
a co z tą właśnie lampką od rezerwy że się nie pali co? mam sedanka jak na awatarze i nie pokazuje lampka żółta czy to jest tylko że nie ma tam żarówki czy w ogóle to już wyposażenie z najlepszych wersji tylko miały kontrolkę bo nie chce rozbierać jak sie okaże że po prostu nie mam tej kontrolki
Z rezerwa to ogolnie jest jazda w civicach
Nie wiem od czego to zalezy - czy wypuszczali tez bez albo cos, u mnie np w EK4 mialem lampke w liczniku ale nic to nie znaczylo bo i tak nie swiecila sie rezerwa, az w koncu kiedys zrobila mi sie dziura w baku, kupilem nowy bak, i na nowym baku rezerwa swieci wiec albo w baku nie ma ustrojstwa do mierzenia stanu albo jest to mega awaryjny element z ktorym wiekszosc ludzi z VI gen ma problem - wg mnie w niektorych wersjach tego nie bylo, w V gen mialem to samo.
U mnie wskazówka temperatury płynu chłodniczego dochodzi do położenia poziomego po jakiś 3km, ale stosuję zasadę włączenia max zimnego nawiewu gdy ruszam i dopiero kiedy silnik złapię temperaturę przełączam na ciepły nawiew. Co do spalania przy aktualnej pogodzie, jeżdżąc emerycko (2,5-3tys obr i bieg w górę) wychodzi jakieś 6,4l na 100km (trasa 80% miasto 20%). Jeśli chodzi o kontrolkę rezerwy to zapala się praktycznie dopiero wtedy, gdy wskazówka już całkowicie leży.
Kontrolka to robi co chce :P Raz wskazówka jeszcze się podnosi a ta menda się zapala, a czasem wskazówka leży a kontrolka nie świeci ;)
no nie mówicie że d14a4 spali w mieści na 100 mniej niż7 litrów i wyjeździsz 550 klocków
może być ze w niektórych montowali jakiś czujnik w baku i ładnie pokazuje rezerwe, a w nie których nie ma i trza szybciej tankowac niż potem stanąć co mi sie zdarzyła po drugim tankowaniu mojej hanki:p
Kutwa nie wiem co jest ale na pelnym baku przejechalem 360 km z dusza na ramieniu , co moze powodowac takie spalanie ? mam hanie od listopada i nigdy na pelnym baku nie zrobilem wiecej jak 420 .
Sprawdź lambdę, albo zobacz czy ci paliwo nigdzie nie wycieka. 12,5 litra to dość sporo
ja jeździłem kiedyś d14a4 i mi też sporo paliła,9l-10l na 100km bez oszczędzania auta:D
a z tego co pamiętam to nawet w książce o Haniach była wzmianka że 1,4 nówka sztuka pali koło 8l na 100km......
teraz 1,8 pali mi z 15l przy tej pogodzie także panowie proponuje się przyzwyczaić że Hanie lubią pić;)
tym mniej cierpliwym radzę przesiadkę na Yaris 1000cm hahahaha
u mnie wskazówka od temperatury po nagrzaniu ustawia się minialnie poniżej połowy na wskaźniku i też słyszałem, że to prawidłowo, chociaż to tylko wskazówka i nauczyłem się żeby np. tej od paliwa nie zawsze wierzyć :)
Jak były mrozy to zacząłem się zastanawiać czy jest coś nie tak ze spalaniem bo ciężko było zejść poniżej 9-9,5L. Ale teraz wróciło wszystko do normy. Moim "rekordem" w niskim spalaniu jeżdżąć tylko po mieście jest 8,2L, mniej jeżdżąć po wawie się nie udało.
Pytanie - ile ma zbiornik paliwa w D16Y8? ostatnio wskazówka już leżała ale kontrolka od rezerwy się nie zapaliła (a napewno działa) i weszło 39 litrów wachy...
kiedyś próbowałem z PB98 orlenowskim i wychodziło, że japona paliła 1L więcej niż 95
wszystkie civici 92-00 mają zbiornik 45l (chyba angliki mają inne)
ale trochę kiszka nie wiedzieć kiedy stanie i wozić baniaczek PB95 ze sobą pod koniec baku :/ale z drugiej strony wiemy ile max pojedzie wtedy
a po co wy tak chcecie jezdzic do samej koncowki ? ja raczej nie schodze ponizej 1/4 i zawsze leje do pelna :p
nie wiesz, że jak się tankuje za 20 zeta to mniej pali? :D
nie wiesz, że jak się tankuje za 20 zeta to mniej pali? :D
Od dawna wiadomo, że mniej paliwa to mniej kg, a mniej kg to mniejsze spalanie :D:D:D
hehe no fakt zawsze te kilka kilogramow mniej :p
mam ciotke ktora tak tankuje do cc po 20zl i jezdzi caly czas na rezerwie ( bo sie jej chyba zdaje ze zaoszczedzi..) i nie raz byla sytuacja ze ojciec musial jechac z karnistrem benzyny bo sie jej gdzies auto zatrzymalo hehe :D
zeby nie bylo ot to duzo zaleta tankowania caly czas pod korek jest to ze na biezaco widze ile mi spala i jest to bardzo wiarygodny pomiar :)
duzo zaleta tankowania caly czas pod korek jest to ze na biezaco widze ile mi spala i jest to bardzo wiarygodny pomiar :)
Zgadzam się w 100% :) też zawsze leje pod korek
A mi od 3 dni moje D14 pali pewnie w granicach 11 litrow :) Jeszcze nie tankowalem wiec nie wiem dokladnie.
Dlatego, ze temperatura w granicach 12-14'C wiec jezdze na klimie i do tego sucho dzieki czemu milo sie caly czas *******ziela :D
Za 100zl (21 litrow V-Power) do tej pory robilem ok 260km teraz pewnie 200 to bedzie max :)
za 50 zł robie d14a3 ponad 200 km prędkość 110-120
tylko nie mów, że w mieście stojąc w korkach? :) nawet w trasie jadąc ekonomicznie to dla hondy wynik ciężki do uzyskania...no chyba, że za te 50zł tankujesz gaz :)
no napisal ze przy predkosci 110-120 wiec raczej sama trasa no ale wynik niezly ja za 50zl robie jakies 160-170km z tym ze jest to jest to tez jazda w miescie a i na autostradzie pocisne i wychodzi mi ciut ponad 7/100 no a w miejscu to 9 potrafi lyknac
Jak już o spalaniu meldujemy, to:
Cały bak, 75%miasto, 25% trasa - 8,5 litra. W mieście dość często but, w trasie wyprzedzanie na 3 (:D), dopiero jak się księgowy zapalił to przestałem deptać... ponad 50km na rezerwie bez kasy na paliwo przy sobie - nie życzę nikomu :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.