Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : swap hamulcy do es7



KOWAL ziom
07-03-10, 23:53
Witam,
mam pytanie jakie wahacze będą pasowały do es7 żeby na tył wrzucić tarcze? a może da rade bez wymiany wahaczy? z góry dziękuje i pozdrawiam

Karol
08-03-10, 13:51
To ja też się podłączę i od razu zapytam co z ABS? Tak się domyślam że coś tam się modzi z czujnikami.
Zachodzi pytanie czy warto taki mod zrobić.

KOWAL ziom
08-03-10, 22:25
z tego co mi wiadomo, to z czujnikami problemu nie ma... główny problem jest z dostaniem wahacza... bo te coupe czy sedany które były poza JDM, nie wychodziły w wersji type-r... a co za tym idzie dostanie takiego wahacza z tarczą... graniczy z cudem lub ewentualny koszt sciągnięcia takiej części hmmm... no właśnie...:rolleyes:

jamal
26-03-10, 07:46
nabylem wlasnie do mojej es5 tarcze do tylu
swap jest mocowany na 3 tulejach nie jest to tak jak w starszych wersjach zeby przelozyc tarcze trza bylo przekladac caly wachacz poprzeczny zdam relacje po wymianie

Karol
26-03-10, 12:13
Jakby się dało to ja bym prosił o photo relacje. Jeszcze się zapytam jaki jest orientacyjny koszt takiej operacji ??

KOWAL ziom
27-03-10, 22:30
nabylem wlasnie do mojej es5 tarcze do tylu
swap jest mocowany na 3 tulejach nie jest to tak jak w starszych wersjach zeby przelozyc tarcze trza bylo przekladac caly wachacz poprzeczny zdam relacje po wymianie

z niecierpliwością czekamy na relację, ja się tylko spytam, jakie to tarcze od jakiego modelu pasują?

jamal
29-03-10, 16:42
ja mam od em2 tyl a przod bedzie zacisk z h22 i tarcza z rovera 282mm aha i moze abs omine:D

ELCOMO
29-03-10, 22:26
CIVIC COUPE VII gen EM2 wersja EUR nie USA ( bębny ) oraz CIVIC TYPE-R EP3
PS. Potrzebujesz te przewody hamulcowe do zacisków??

jamal
30-03-10, 12:27
ps potrzebuje bo jest inne mocowanie

KOWAL ziom
01-04-10, 18:28
czyli rozumiem, że do es7 pasuje tył od em2 i od ep3? tak?

i co trzeba w końcu wymieniać jak jest ten bembenek?? możecie dokładnie opisać

jamal
19-05-10, 12:08
oki hele wymienione
przod zaciski z h22 tarcza rover zr 282mm srednica
tyl tarcze z em2
http://img225.imageshack.us/img225/106/image127f.th.jpg (http://img225.imageshack.us/i/image127f.jpg/)
http://img203.imageshack.us/img203/6378/image128cy.th.jpg (http://img203.imageshack.us/i/image128cy.jpg/)

http://img243.imageshack.us/img243/9084/image129.th.jpg (http://img243.imageshack.us/i/image129.jpg/)
puzneij dam opis

Leeo
20-05-10, 00:53
no gratsy :) Ciekawe jak teraz staje dęba :)

jamal
24-05-10, 09:27
oki wiec tak
swap tyl:

potrzebne rzeczy :
piasta z tarcza z em2 260mm srednicy
linki recznego z em2
przewody hamulcowe powinny byc z em2 ja wsadzilem z eg6 + przejsciowka
pompa hamulcowa jest wystarczajaca nawet na 282/260mm

caly swap jest mega prosty, odkrecamy 3 sruby jedna na gorze dwie na dole i wyjmujem piaste bez wachacza a nie jak to bylo w starszych wersjach civica 92-00r z wachaczem. Wsadzamy piaste z em2 przykrecamy 3 srubki wymianiamy linki recznego i odpowietrzamy i gitarka

swap przod:
raczej we wszystkich modelach EM/ES jest tarcza z przodu 262mm jesli tak to:

potrzebne rzeczy:
zacisk z h22 + jarzmo
tarcze z rovera zr srednica 282mm 4x100
klocki z h22
2 podkladki okolo 2mm grubsc

ok wiec odkrecamy zacisk z jarzmem i tarcze
http://img404.imageshack.us/img404/9035/image109o.th.jpg (http://img404.imageshack.us/i/image109o.jpg/)

roznica w srednicy
http://img691.imageshack.us/img691/8421/image108l.th.jpg (http://img691.imageshack.us/i/image108l.jpg/)

tak wyglada przykrecenie jarzma bez podkladek :[
http://img704.imageshack.us/img704/1239/image114i.th.jpg (http://img704.imageshack.us/i/image114i.jpg/)
troszke sie zacisk spalil :D
podkladki powinny wyladowac miedzy piasta a jarzmem wtedy powstanie z 2mm luzu
http://img709.imageshack.us/img709/1617/image118y.th.jpg (http://img709.imageshack.us/i/image118y.jpg/)
a teraz 282 na 17" feldze
http://img17.imageshack.us/img17/1476/image112w.th.jpg (http://img17.imageshack.us/i/image112w.jpg/)

jak co to pisac

seok
25-05-10, 00:48
no to świetna robota, na pewno się wielu osobom przyda. Szkoda, że tydzień temu wymieniłem klocki i tarcze u siebie (przód), bo pewnie bym się skusił na taką przeróbkę. No cóż skorzystam następnym razem. pzdr



Wsadzamy piaste z em2 przykrecamy 3 srubki wymianiamy linki recznego i odpowietrzamy i gitarka

Tak przy okazji, może się orientujesz, czy u mnie też trza by było wymieniać linki ręcznego i przewody hamulcowe?
Mam em2, ale z tyłu bębny (wersja usa)
??

jamal
25-05-10, 07:30
tak mocowanie linek jest inne i koncowka przewodu tez

KOWAL ziom
30-05-10, 01:07
moje gratulacje!!!

a tak odgrzewając.. czy ktoś wie, czy jak swapuję heble od ctr, to czy muszę zmienić pompę?

dario55
28-02-11, 21:47
Trochę odkopie, ale nie ma sensu nowego tematu zakładać.

Czy do sedana es7 z bębnami będą pasowały przewody hamulcowe tylne (elastyczne) od EM2/5d/3d też bębny? Od czego zależało czy z tyłu są bębny czy tarcze:confused:

mateuszr
21-07-11, 19:30
najprawdopodobnie bede musial zmienic klocki i tarcze w swojej es7 i postanowilem wymienic na wieksze , mam wiec pytanie : moglby ktos polecic tarcze 282mm i klocki do niej ?
Czy jest sens kupowac nowe zaciski z jarzmem do tarcz 282 ( i jakie ? za ile ? ) ? Z jakiej wersji preludy bede pasowac ?

Grzesieklodz
22-07-11, 22:09
zaciski Preludy z silnikiem 2,2 i z MB6, tarcze z tego co wiem rozstaw 4x100 282mm to są HQ i EBC

KOWAL ziom
23-07-11, 00:22
najprawdopodobnie bede musial zmienic klocki i tarcze w swojej es7 i postanowilem wymienic na wieksze , mam wiec pytanie : moglby ktos polecic tarcze 282mm i klocki do niej ?
Czy jest sens kupowac nowe zaciski z jarzmem do tarcz 282 ( i jakie ? za ile ? ) ? Z jakiej wersji preludy bede pasowac ?

z tyłu bębenek zostawisz??? sądzę, że to chyba nie mądrze. upgrade upgradem, ale popatrz jak mniej więcej serie latały. 282 i bębenek... czegoś takiego nie było... a z czegoś to się bierze.

w naszych autkach ten zestaw jest "teoretycznie" optymalny do masy itp (262/bębenek)..., jak chcesz uderzać dalej to tył musi być tarczą...

mateuszr
23-07-11, 07:30
tyl bedzie tarczowy , w tej chwili na przegladzie wyszlo ze trzeba rozejrzec sie za tarczami i klockami z przodu . Postanowilem wiec zmienic na troche wieksze od razu , zeby nie placic 2x za to samo .
Jesli teraz tego nie zrobie to pewnie nigdy nie zabiore sie za to .

mateuszr
23-07-11, 08:31
dzieki , musze poszukac takich zaciskow

Robertos23
13-09-12, 14:19
Odkurzę trochę temat. Warto zakładać tarcze na tył zamiast bębnów czy lepiej przód zmienić, a tył zostawić. Która opcja wpłynie na lepsze hamowanie, bo wiadomo, że przód bierze na siebie około 70% hamowania. Przy tarczy 282mm to moge pewnie zapomnieć o feldze 14", bo raczej nie wejdzie?