Zobacz pełną wersję : 1.7 CTDi błedy
zna ktos co to za bledy za co odpowiadaja??:)
P1236- nieznany Kod błedu
P0238- Obwód czujnika chwilowego zwiekszenia mocy turbodoladowania - wysoki sygnal
z gory dzieki pozdr:)
Google= P1236 UJEMNA ODCHYŁKA STEROWANIA CIŚNIENIEM DOŁADOWANIA cokolwiek to znaczy
Czyżby turbina się kończyła?
W manualu są/powinny być wszystkie błędy (jest opcja szukaj) http://downloads.hondatech.info/Auto/Manuals/Civic/Civic01-05.zip
dzięki agent:)..w każdym razie turbo jest czyściutkie luz na łożysko jest tylko fabryczny ten 1wszy błąd jest z czasów brudnej turbiny, hmm nie chce mi sie wieżyc żeby to było turbo;/..egr mam wypięty, może jest jeszcze jakiś zawór/czujnik po drodze typu N??
czujnik ciśnienia doładowania sprawdź
A to nie przypadkiem dlatego, ze kata zastapiles rurka i teraz turbo przeladowuje??? Zwlaszcza jak tak zimno jest...
Nie nie to niema wpływu ze kata niema, tak jak pisze Marcin i tez mi sie wydaje tak ze to jest czujnik ciśnienia doładowania. Jutro sie do tego dobiorę;(
Ja mialem ten sam błąd co jakis czas. Wymienilem ten czujnik i pomogło. Czujnik BOSCH'a jest na wierzchu pod maską w lewej górnej części jakoś tak, widać go odrazu. W Aso chceli za niego 950zł haha, w intecrasie chyba za 350 kupilem ten sam, nowy oczywiście :)
dzieki:D..jestem duzny browara;)
Ja miałem te same błędy - czyszczenie kierowniczek w turbo pomogło... pozdrawiam
Witam mam te same bledy P0238 i P1236 czy po wymianie tego czujnika wszystko wporzadku ?? ??
Z tego co się zorientowałem dotychczas użytkując HONDĘ to za błąd P0238 odpowiada czujnik doładowania BOSCH 0 281 002 487 znajdujący się w komorze silnika a za P1236 odpowiada czujnik podciśnienia Pierburg zamontowany na obudowie silnika lub sztanga na turbo(zapieczone kierownice turbo).
A szerzej, to odpowiada za blad informujacy przeladowaniem turbiny wiec moze byc turbo padniete a raczej zasyfione kierowniczki, czujnik, albo inna przyczyna jak np wspomniane usuniecie kata.
Witajcie,
Mam ten sam problem, rano na zimnym silniku potrafi zapalić się kontrolka Check engine, przed wczoraj mi sie zapaliła, na koniec dnia po przejechaniu ok 20 km znikła, wczoraj zakupiłem interfejs i wykasowałem błędy - mimo, że się już nie paliła kontrolka check engine. Wykasowane błędy to standard :( :
- P1236
- P0238
Dodam, że nie butuje auta z rana a kontrolka dziś znowu po wczorajszym kasowaniu znowu się włączyła przy niecałych 3000 obrotów - auto oczywiście słabnie. Po zjechaniu na pobocze, wyłączeniu silnika i odczekaniu ok 30 sekund auto odpala i jedzie już normalnie (tak samo było przedwczoraj). Sytuacja oczywiście bardzo znana na forum, tylko nie ma za bardzo pojęcia co mogło to spowodować (dodam, że auto mam od ok 3 tygodni i nie mam pojęcia czy tak już było czy teraz się dopiero zaczęło tak dziać):
1) w poprzedni piątek miałem wymieniane wszystkie filtry i olej (czy np filtr paliwa może być tutaj także podejrzanym? FILTR FILTRON: PP978 PP 978 95.14zł )
2) z tego co zauważyłem na forum to takie coś pojawia się z reguły w zime a tutaj lato i te same objawy (czy można w tym momencie coś wykluczyć) - czy to nie ma znaczenia podczas jakiej pory roku się to dzieje ?
3) dodam, iż zalałem do pełna od kupna auta LUKOIL ON - czy to paliwo może ma na to wpływ ? (pierwszy check engine wyskoczył przy ok. połowie baku - przez pierwszą połowę nic się nie działo)
4) z tego co także wyczytałem to skłaniałbym się do przeczyszczenia kierownic turbiny (czujniki raczej bym pozostawił w spokoju? jak uważacie), ew. jaki jest koszt przeczyszczenia kierownic i gdzie na śląsku można tego dokonać ?
5) czy może przeczyścić EGR ? (ew. samemu jeśli można tego bez problemów dokonać)
Panowie co doradzacie mi w tej sytuacji, powiem tylko, iż mam sytuację podbramkową ponieważ za 2 tygodnie wyjeżdżam samochodem w długą trasę i chciałbym to zrobić do tego czasu..
Z góry dziękuje za wszelkie rady i pomoc.
pozdrawiam
Po kasowaniu okazało się ze w pamieci był tylko zapisany błąd - P1236 .. czy to sugeruje na cos dokładnego ?
Powie mi ktos co to za błąd?? "22-1" ?
Witam, wybaczcie , że odświeżam temat. Mój samochód dopadł dolegliwość a dokładnie błąd p1236 ... U mnie sytuacja zdarza sie przy wyższych prędkościach np ok 180 km/h, teraz juz nawet przy 160/140 km/h. Zauważyłem , że zapala się wtedy kiedy puszcze gaz (schodzi z obrotów). Czujnik ciśnienia doładowania do wymiany ? jeśli tak to mógł mi ktoś podesłać gdzie go kupić lub nr. katalogowy. Czy może zacząć od czegoś innego ?? Dzwoniłem do ASO to zaproponowali , żeby poszukać na allegro bo u nich taki czujnik to 1414 zł... Dodam, że samochód jest po chipie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.