PDA

Zobacz pełną wersję : Problem ze skrzynią po naprawie (EP1)



rafal
07-03-10, 13:47
Witam,

Ostatnio postanowiłem wymienić w mojej hondzie civic 1.4 3d z 2004r (silnik D14Z6) kompletne sprzęgło oraz naprawić łożyska w skrzyni biegów, bo już od pewnego czasu intensywnie stukały.
Skrzynie wyciągnął mi mój mechanik i on później założył mi nowy komplet sprzęgła firmy bluepoint (japońskie), skrzynie natomiast naprawiał mi Rem z warszawy.

Naprawa skrzyni polegała na wymianie dwóch łożysk na wałku (oczywiście na oryginalne).
Rem mówił, że na pozostałych łożyskach nie ma luzów i nie wymagają wymiany.

Po złożeniu wszystkiego w całość podczas jazdy słychać szelest w okolicach skrzyni gdy przy 40-50 km/h, przy wciśniętym stale sprzęgle, redukuje do dwójki. Jak puszcze sprzęgło na dwójce to jest cicho, podobnie jak wrzucę na luz jest cicho, oraz na pozostałych biegach również jest cicho. Jedynie z luzu na dwójkę przy wciśniętym sprzęgle szumi.

Objawy rozpisane jaśniej:
1. Jadę na 3 biegu (40-50 km/h), wciskam sprzęgło i wrzucam luz (jest cicho)
2. Trzymam stale wciśnięte sprzęgło i nie puszczając go wrzucam 2 bieg (słychać szum w okolicach skrzyni)
3. Puszczam sprzęgło na 2 biegu (jest cicho)

Sytuacja ma miejsce jedynie z 2 biegiem.


Dodatkowo trochę szumi mi łożysko oporowe. Objawy: szum na postoju, po wciśnięciu sprzęgła ucicha...


Co może być nie tak ze skrzynią, skoro sprzęgło (łożysko oporowe, docisk, tarcza) zostało wymienione na nowe? Czemu szumi na wciśniętym sprzęgle ta dwójka a nie na innych bigach, oraz czemu jak puszcze sprzęgło na dwójce to jest cicho? Czy nowe łożysko oporowe może wydawać cichy szum na postoju na luzie?

Czy wypada poczekać aż wszystko się 'dotrze'?



Z góry dzięki za wszystkie pomocne opinie.
Pozdrawiam!

kenny
07-03-10, 18:49
Stawiam na łożysko oporowe. Dwójka gładko wchodzi, czy z oporem?

marcinz22
07-03-10, 19:03
Skrzynie wyciągnął mi mój mechanik i on później założył mi nowy komplet sprzęgła firmy bluepoint (japońskie), skrzynie natomiast naprawiał mi Rem z warszawy.

Pozdrawiam!

a jakie koszta takiej operacji?? Ile kosztowało wyciagniecie, ile zrobienie i ile części. Też sie przymierzam do takiej naprawy i chciałbym sie zorientować

rafal
08-03-10, 08:49
Wszystkie biegi wchodzą gładko. Również sądzę, że może to być łożysko oporowe, ale czemu nowe tak hałasuje?

Co do kosztów:
wyciagniecie i zmontowanie skrzyni -300zł
naprawa u Rema (z częściami, zawieziona sama skrzynia) -450zł
sprzęgło (komlet) z japanmoto.pl firmy bluepoint -730zł
olej do skrzyni MTF-3 z ASO (2 litry) -150zł

kenny
08-03-10, 12:22
łożysko mogło być walnięte, albo mechanior wsadził używkę

rafal
28-03-10, 20:13
Niestety muszę powrócić do tematu mojej skrzyni. Chyba to jednak nie jest łożysko oporowe a coś ze skrzynią. Teraz już świszczy na każdym biegu i do tego wsteczny ciężko wchodzi, trzeba popuszczać sprzęgło żeby wrzucić lub zrzucić bieg wsteczny. Jedynka też jakby ciężej wchodziła, jednak może to tylko moja fobia i tylko tak mi się zdaję. Na postoju również trochę głośno pracuje i jak się go gazuje na luzie to slychać głośniejszy szum. Po wciśnięciu sprzęgła jest cisza.

Nie chcę tu robić żadnej antyreklamy Remowi, ponieważ na forum jest wiele pozytywnych opinii na jego temat, ale czy to trochę nie jest dziwne, że 3 tygodnie po naprawie takie cuda się dzieją w skrzyni? Przecież jak skrzynia była rozkręcona to nie jest trudno sprawdzic pozstałe podzespoły skrzyni.

Ktoś może poradzić co to może być? Jutro chyba zadzwonie do Rema, który naprawiał mi trzy tygodnie temu tą skrzynię (może mógł coś źle złożyć?) i się dopytam co to może być. Dodatkowo chyba przejadę się do serwisu.

Mr_Harry
30-03-10, 14:21
Co do kosztów:
wyciagniecie i zmontowanie skrzyni -300zł
naprawa u Rema (z częściami, zawieziona sama skrzynia) -450zł
sprzęgło (komlet) z japanmoto.pl firmy bluepoint -730zł
olej do skrzyni MTF-3 z ASO (2 litry) -150zł

O matko czemu sprzęgło tyle kosztuje (docisk + tarcza)? Wydawało mi się, że można kupić za jakieś 450 AISSIN?

Gorąco kibicuję sprawie remontu skrzyni - czeka mnie to samo. Pisz co było przyczyna i jak sprawa się zakończyła.

rafal
31-03-10, 13:00
Z tym że z tego co widziałem to Bluepoint jest dystrybutorem tylko i możesz trafić nawet części exedy itp. Ja miałem akurat takie jak w serwisie dają m.in firmy NSK. Oczywiście wszystko japońskie.

Ceny kompletu sprzęgła są od 700zł min. Chociaż znalazłem sprzęgło jakieś JC Auto za 450zł komplet. Niby japońskie ale się bałem trochę...

A co do skrzyni to po świętach biorę lawetę i zabieram auto do warszawy do Rema, który wcześniej ją naprawiał (aktualnie honda stoi w lublinie). Niby auto jeździ, ale biegi ciężko pracują i szumy coraz głośniej w skrzyni (szum zależny od obrotów na silniku), dlatego go nie ruszam. Może coś było przypadkiem źle złożone albo jakieś inne łożysko się wykruszyło?

wojo6
06-04-10, 18:34
Witam,

Muszę naprawić skrzynię biegów w swoim Civic'u EP1. Proszę o namiary do Rema.

Pozdrawiam.

rafal
06-04-10, 19:43
Ja dziś odstawiłem auto do Rema. Mam nadzieję, że w końcu uda dojść się do porządku z tą skrzynią :)

Kontakt do Rema jest na stronie: www.jhm.com.pl

Mr_Harry
07-04-10, 18:56
Wojo6 a co z twoją skrzynią się stało - łożyska jak u większości czy coś poważniej?