rafal
07-03-10, 13:47
Witam,
Ostatnio postanowiłem wymienić w mojej hondzie civic 1.4 3d z 2004r (silnik D14Z6) kompletne sprzęgło oraz naprawić łożyska w skrzyni biegów, bo już od pewnego czasu intensywnie stukały.
Skrzynie wyciągnął mi mój mechanik i on później założył mi nowy komplet sprzęgła firmy bluepoint (japońskie), skrzynie natomiast naprawiał mi Rem z warszawy.
Naprawa skrzyni polegała na wymianie dwóch łożysk na wałku (oczywiście na oryginalne).
Rem mówił, że na pozostałych łożyskach nie ma luzów i nie wymagają wymiany.
Po złożeniu wszystkiego w całość podczas jazdy słychać szelest w okolicach skrzyni gdy przy 40-50 km/h, przy wciśniętym stale sprzęgle, redukuje do dwójki. Jak puszcze sprzęgło na dwójce to jest cicho, podobnie jak wrzucę na luz jest cicho, oraz na pozostałych biegach również jest cicho. Jedynie z luzu na dwójkę przy wciśniętym sprzęgle szumi.
Objawy rozpisane jaśniej:
1. Jadę na 3 biegu (40-50 km/h), wciskam sprzęgło i wrzucam luz (jest cicho)
2. Trzymam stale wciśnięte sprzęgło i nie puszczając go wrzucam 2 bieg (słychać szum w okolicach skrzyni)
3. Puszczam sprzęgło na 2 biegu (jest cicho)
Sytuacja ma miejsce jedynie z 2 biegiem.
Dodatkowo trochę szumi mi łożysko oporowe. Objawy: szum na postoju, po wciśnięciu sprzęgła ucicha...
Co może być nie tak ze skrzynią, skoro sprzęgło (łożysko oporowe, docisk, tarcza) zostało wymienione na nowe? Czemu szumi na wciśniętym sprzęgle ta dwójka a nie na innych bigach, oraz czemu jak puszcze sprzęgło na dwójce to jest cicho? Czy nowe łożysko oporowe może wydawać cichy szum na postoju na luzie?
Czy wypada poczekać aż wszystko się 'dotrze'?
Z góry dzięki za wszystkie pomocne opinie.
Pozdrawiam!
Ostatnio postanowiłem wymienić w mojej hondzie civic 1.4 3d z 2004r (silnik D14Z6) kompletne sprzęgło oraz naprawić łożyska w skrzyni biegów, bo już od pewnego czasu intensywnie stukały.
Skrzynie wyciągnął mi mój mechanik i on później założył mi nowy komplet sprzęgła firmy bluepoint (japońskie), skrzynie natomiast naprawiał mi Rem z warszawy.
Naprawa skrzyni polegała na wymianie dwóch łożysk na wałku (oczywiście na oryginalne).
Rem mówił, że na pozostałych łożyskach nie ma luzów i nie wymagają wymiany.
Po złożeniu wszystkiego w całość podczas jazdy słychać szelest w okolicach skrzyni gdy przy 40-50 km/h, przy wciśniętym stale sprzęgle, redukuje do dwójki. Jak puszcze sprzęgło na dwójce to jest cicho, podobnie jak wrzucę na luz jest cicho, oraz na pozostałych biegach również jest cicho. Jedynie z luzu na dwójkę przy wciśniętym sprzęgle szumi.
Objawy rozpisane jaśniej:
1. Jadę na 3 biegu (40-50 km/h), wciskam sprzęgło i wrzucam luz (jest cicho)
2. Trzymam stale wciśnięte sprzęgło i nie puszczając go wrzucam 2 bieg (słychać szum w okolicach skrzyni)
3. Puszczam sprzęgło na 2 biegu (jest cicho)
Sytuacja ma miejsce jedynie z 2 biegiem.
Dodatkowo trochę szumi mi łożysko oporowe. Objawy: szum na postoju, po wciśnięciu sprzęgła ucicha...
Co może być nie tak ze skrzynią, skoro sprzęgło (łożysko oporowe, docisk, tarcza) zostało wymienione na nowe? Czemu szumi na wciśniętym sprzęgle ta dwójka a nie na innych bigach, oraz czemu jak puszcze sprzęgło na dwójce to jest cicho? Czy nowe łożysko oporowe może wydawać cichy szum na postoju na luzie?
Czy wypada poczekać aż wszystko się 'dotrze'?
Z góry dzięki za wszystkie pomocne opinie.
Pozdrawiam!