PDA

Zobacz pełną wersję : Civic 1.5 d15z1 POMOCY



liver88
06-03-10, 19:22
Witam jestem swierzym posiadaczem civica. Prosil bym was o pomoc poniewaz to bedzie moje autko ktore zaczne modzic. Poprzednikiem byl RS2000 150km ale niestety zostal skasowany. A wiec:

silnik d15z1 90km V-tec E 92 rok

objawy faluje na niskich to wiem ze krokowiec i go wyczyszcze w najgorszym wypadku wymienie

oraz powazniejszy objaw Silnik na luzie kreci sie do 4500Rpm a podczas jazdy nie chce przejsc 3500Rpm objaw jak by posiadal odciecie.

prosze was o wszystkie mozliwe usterki zwiazane z tym przypadkiem lub co moze byc przyczyna:

-pompa paliwa
- przestawiony rozrzad o X zebow
- uszczelka glowicy
- aparat zaplonowy
- swiece
- oraz czy taki byl by objaw jak ktos zmienial aparat zaplonowy i zle powtykal kable. - czy by nie palil wcale ????

Objaw jest od poczatku gdy nabylem auto poprzednik mowi ze tez tak bylo jak je kupil i posiadal je 2 miechy dlatego sprzedal. Zaznaczam ze aparat widac ze byl wymieniany poniewaz jest przykrecony na wieksze podkladki i co dziwne do gory nogami, w dotatku rozrzad podobno byl robiony i uszczelka glowicy za tym samym razem

dodatkowo slychac bulgotanie w tlumiku oraz jak sciagnalem dolot to przykladajac reke czuc wypluwane mokre powietrze tak jak by nie przepalal calej mieszanki i ja wyzucal ssacym

i czy moze jakies czujnik jesli tak to jakie lub niech mnie ktos poprawi jesli te usterki nie maja na to wplywu

obecnie mam rozebrany juz silnik do golego bloku i tylko musze dzis odkrecic lape silnika i bede widzial na znakach czy jest przestawiony rozrzad. Rowniez problemem jest to ze jak zrobilem zworke w kosce diagnostycznej kolo ECU kontrolka Engine pali sie ciaglym zoltym swiatlem wiec nie mam jak odczytac kodow bledow. Prosze was o pomoc poniewaz to bedzie moje autko i od dzis chce sie stac jak by to powiedziec Forumowiczem.

1 raz mam stycznosc z v teciem moim wczesniejszym silnikiem byl DOHC latwy w budowi i go ogarnialem w miare a tu no nie mam pojecia sonda to chyba raczej nie :/ chyba ze cos z gaznikiem

yautja
06-03-10, 21:35
Możliwe, że lambda zepsuta albo nie podpięta i komputer przełącza się w "tryb awaryjny" (obroty do 3,5 tys). Sprawdź błędy w trybie diagnostycznym.

liver88
09-03-10, 12:58
Odswierze temat zapewne uslysze odp: tak czy jesli aparat zaplonowy byl przykrecony do gory nogami do silnika to czy mogly miec miejsce takie objawy jak opisane wyzej ???? teraz zauwazylem ogladajac zdjecia i odkrecajac go byl przykrecony do gory nogami. oraz moje 2 pytanie jesli to jest silnik d15z1 jakie inne aparaty zaplonowe pasuja ???? bo moze ktos go przelozyl z innego silnika i dlatego sa takie objawy jak sa ????

http://www.voila.pl/219/b94nq/index.php?get=1&f=1

gruszkin
09-03-10, 13:31
aparaty vtecowe czyli td42-u o ile sie nie myle-to samo co d16z6. no ale kurde jak mozna wsadzic aparat dogóry nogamy?

liver88
09-03-10, 14:18
tez nie wiem i mnie to dziwi poniewaz w ogole nie byl przykrecony na 1 mocowanie a od gory ktos dal jak widac na podkladke :/ ten samochod coraz wiecej kwiatkow mi pokazuje :/

mozliwe to jest ze byl taki objaw ze odwrucenia aparatu jak opisalem ???? bo z tego co ja wiem by w ogole nie odpalil :/ a byl mulowaty i przy okolo 3200 - 3500 odcinal paliwo :/ swiece tez za piekne nie byly

jogal
09-03-10, 14:35
Ziom, ale kupę kupiłeś, co tam jest porobione?? JAkie masz oznaczenie na bloku?? Bo mnie to wygląda na silnik d15b2 z głowicą od d15z1, ewentualnie z głowicą d16z6 z pokrywą z d15z1. Ogólnie to niezły wałek, to auto powinno być na pełnym wtrysku, a Ty masz dwupunktowy wtrysk. Maskara jakaś...

liver88
09-03-10, 14:44
na budzie jest ze to jest niby d15z1 jak sprawdzic blok od czego jest, glowice , tak ma dwu punktowy wtrysk ale odziwo nie ma zadnej wiazki do podczepienia listwy wtryskowej :/ czy mam rozumowac ze ktos robil nie udolnego swapa ???? naprawde prosze o pomoc jak to sprawdzic co jest wsadzone i jak to wyprowadzic na prosta

a to jest mozliwe tak jak piszesz ze blok z kolektorem ssacym i przepustnica jest d15b2 glowica od d15z1 lub d16z6 a pokrywa zaworow od d15z1 po tym jak wygalda a mnie to dziwilo dlaczego ma swiece od dolu a nie od gory :/ i w dodatku ktos nie udolnie przed kupnem zmienial uszczelke glowicy poniewaz widac ze byla sciagana, z pod pokrywy lecial olej, oraz rozrzad jest przestawiony o 2 zabki :/ poradzi mi ktos madry co z tym robic lub jak wyprowadzic ???? wieczorem napisze jakie sa numery bloku

Muzyk-Grzes
09-03-10, 14:56
Nieudolny swap? Jesli to D15Z1 vtec-e to kompa powinien takiego mieć a to jest dziwne głowica vtec-e a kolektor z B2 żeby zasilić taki kolektor paliwem to pewnie i komp jest P04 a głowica vtec bez podłączenia zaworu vtec. Dziwne jest też to - mały szczegół filtr paliwa jest z D15B2 bo ten z D15Z1 ma wejście od dołu.

Jeśli nie bedzie wiadomo co tam siedzi jeśli chodzi o wiązki i kompa to nie ma na razie co podpowiadać poza tym że powinieneś gościa znaleźć i ......
Jesli komp jest z P07 z Z1 i głowica i kable to trzeba kolektor wymienić ,ale obawiam sie że jeśli jest kolektor z B2 to i wiązka silnikowa i komp jest z B2.

liver88
09-03-10, 14:59
moge jasniej ???? bo 1 raz mam do czynienia z silnikiem hondy :/ jedyne co robilem to DOHC gdzie przekladki czesci byly plug & pley :/ moze tak jak to teraz doprowadzic do ludzi lub ogarnac jakos

czyli rozumeim musze kupic glowice od d15b2 + pokrywe zaworow i reszte gratow ???? czy podac wam numer bloku i kompa ????

Muzyk-Grzes
09-03-10, 15:08
Tak daj ,ale raczej jeśli coś było grzebane przy głowicy to na 99,9% ktoś wsadził głowice z Z1 i opchnął auto jako vtec-e a reszta jest z D15B2, moze mu głowica padła i wymienił na jaka miał tylko w tych głowicach (B2 / Z1) nawet w pasku ilość zębów jest inna.

liver88
09-03-10, 15:09
byscie byli wstanie powiedziec jak porobie wieczorem foty calej glowicy od czego ona jest ???? + spisze numery kompa oraz model bloku jesli jest i wtedy poradzic co robic lub na co przekladac co by bylo nalepsze lub czy nie robic swapa calego silnika np 1.6

Muzyk-Grzes
09-03-10, 15:13
Możliwości jest kilka, o ile jest jak przypuszczam to najszybciej bedzie zmienić głowicę i chyba aparat (bo nie widać na zdjęciu jaki jest )na D15B2 i po sprawie. Jesli jednak chcesz vtec to trzeba by wiązki ,kompa ,kolektor ,alternator i kilka innych spraw wymienić.

liver88
09-03-10, 15:16
a to zeby zrobic z tego v tec 1.5 nie musial bym zmieniac bloku ???? to wtedy co glowice z osprzetem ???? rozrzad komp i wiazke cala ????


i rozumiem ze jesli ECU bede mial PM5/P04 to blok jest od d15b2 oraz ssacy i reszt gratow jedyne to glowcia, pokrywa i aparat zaplanowy ale nie musi moze byc od z1


moze inn pytanie co mozna zrobic w tym wypadaku aby zostawic blok jak jest zeby wyciagnac jak najwiecej mocy z czego zakladac graty wiem ze was mecze ale zrozumcie mnie bo sie wpakowalem w male bagno a tylko ludzie na forum sa najlepiej ogarnieci w takim temacie

Muzyk-Grzes
09-03-10, 15:39
Zostawiając blok to można zrobić D15Z6 lub D15B7 ogólnie piszę bo można też inne głowice zakładać. Z6 - vtec 114 koni lub B7 pełen wtrysk 101 koni.

arekgr
09-03-10, 16:28
Najpierw odczytaj nam oznaczenie z głowicy. Jest z tego co pamiętam, nad "wylotami wydechowymi" (qrde, jak to nazwać?). Musisz ściągnąć osłonę kolektora i tam znajdziesz.

Widać też, że lambda jednoprzewodowa... Najważniejsze, to powiedz jakiego masz kompa.

Widać też, że aparat zapłonowy jest prawdopodobnie z B7. Niezła mina...

Jedź do gościa obić mordę.

albin3
09-03-10, 16:47
To nie jest D15 Z1.Mam Hondę z takim silnikiem.Wejdż na stronę http://japancars.ru/cat/honda/ wpisz VIN swojego autka i zobaczysz co to jest.
Facet zrobił cię w konia.Ja bym oddał mu samochód i odebrał kasę.Jesteś na prawie bo Cię oszukał!!!Postrasz dziada sądem.

liver88
09-03-10, 17:12
tak wieczorem jak wroce z uczelni wszystko zrobie bo jestem na wykladach gdzie co jest to wiem ;) bo samochod stoi w garazu caly rozebrany juz zostal tylko blok silnika ze skrzynia w ramie a reszta sciagnieta bo chcialem robic rozrzad i przy okazji uszczelke glowicy bo byla zle dokrecona albo glowica nie splanowana i wszystko odswierzyc niektore elementy dac na lotnisko do chromowania

co do zwrotu na umowie podpisalem ze silnik nie jest w pelni sprawny wiec dupa ale nie myslalem ze taki myk jest ja obstawialem albo aparat zly albo rozrzad przestawiony a teraz widze jaki kwiatek tam siedzi

tak lambda 1 przewodowa nie jest szeroko pasmowa co dziwne wtyczka chyba byla 5 pinowa od wiazki

dobra narazie nie mam co gdybac wroce to kolo 20 wrzuce wszystkiego foty jak wyglada i co tam jest za ustrojstwo

naprawde bede wdzieczny wam za pomoc jak mi pomorzecie to ogarnac bo zrobic zrobie sam tylko kwestia co robic i jakie graty dawac

jak narazie jestem zrazony do hani :/ a mysle ze mi to minie

jak ogarne silnik zeby gadal to wrzuce na forum projekt jaki zamierzam zrobic oraz to co mam juz nakompletowane :) czas jaki chce poswiecic to mysle zeby na wielkanoc opuscil garaz

a co do obicia mordy to tak sie stanie bo co najpiekniejsze tez jest z Bydgoszczy ;] i wiem gdzie mieszka

a za furmane dalem 2700 progi cale, tylnie blotniki mialy zrobione reperaturki, przednie blotniki zmieniane bo sciagnalem je i wiadac ze pas przedni byl robiony byl bity jedyny mankamenty to strasznie opadajace drzwi lewe na zawiasie a prawe to nie skomentuje boki tez nie bite bo ani prgogi ani podloga nie rusza wiem bo ze srodka tez wszystko wlacznie z decha wywalilem przednia szyba tylko wklejana byla

albin3
09-03-10, 18:33
Tak na "oko" to mi wygląda na D15B2.W umowie był zapis że silnik był niesprawny.Ale nie przerabiany.Niesprawny tzn.do remontu ale oryginał.D15Z1 z tego silnika nie zrobisz.A co do ceny.Rok temu kupiłem D15 z1 za 7000pln i robiłem tylne błotniki.Wiadomo że po zakupie wymiana rozrządu ,olejów itd,itp.Suma Zamknęła się 10000 pln.

DobekBdg
09-03-10, 19:12
hmmm wlasnie zalozylem konto poniewaz stwierdzilem ze zasile wasze szeregi Konto Liver88 to jest kumpla z Bdg

a wiec zaczynamy:
- Aparat zaplonowy widac brany z odzysku poniewaz jest opisany markerem d15 66KW
- numery glowicy D2021 401 79 / P07-1
- numery bloku (brak) zostaly zeszlifowane flexa
- ECU pod kodem 37 820-P04-G01 270-206165APR

co do bloku jaka powinna byc srednica tloka przy 1.5 pojemnosci ???? to wtedy jutro bym zmierzyl suwmiarka i by bylo wiadomo jaka ma pojemnosc chyba ze ktos madry po ksztalcie zobaczy a moge zrobic to dopiero jutro poniewaz nie odkrecilem jeszcze lapy silnika bo wojowalem z kolem pasowym ;D ale juz mam opcje jak sciagnac

ponizej troche fot tego co w jakim jest stanie sonda w stanie oplakanym a wyglada na zmieniana a swiece rownierz nie banglaly za bardzo. aparat ma jedno mocowanie odciete rowniez flexem

co poradzicie z tym fantem ??? jak dzialac ???? na co robic na B2 czy nie wiem inne opcje

http://www.voila.pl/009/l4dio/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/015/nh0l5/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/024/amcsx/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/051/xx1gs/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/071/gojvs/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/134/48rfy/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/141/8depa/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/182/o3l1c/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/437/u1cse/index.php?get=1&f=1

arekgr
09-03-10, 19:57
-średnica cylindra powinna być 75mm
-głowica faktycznie jest VTEC-E

Aparat wygląda mi na cos w stylu D14 z VIgen (mogę się mylić). Rzeźba jak fiks.

Naprawdę nie mam pomysłu co czynić z takim silnikiem. Bo zakup sondy szerokopasmowej, to spory koszt,,,

DobekBdg
09-03-10, 20:04
czyli co najlepiej zrobic z niego d15b2 ???? najtanszy bedzie koszt, tylko glowica i pokrywa zaworow czy aparat tez ;> a w przyszlosci bym pomyslal o swapie na d16z6 albo i wyzej a i tak wszystko sie okaze jak sciagne jutro glowice a sie pochlastam jak okaze sie ze to blok 1.3 :/

arekgr
09-03-10, 20:19
D13 też ma taką samą średnicę tłoka. Widzę jednak, że jest tam chyba koło pasowe na 3paski, a z tego co wiem D13 nie miało takich.

Albo... Gościowi padła sonda. Zobaczył ile takie kosztują, więc za grosze zmienił komputer, ssący, założył lambdę jednoprzewodową. A aparat...

DobekBdg
09-03-10, 20:21
tak kolo pasowe jest na 3 paski na jednym byl alternator na 2 pompa wspomagania a 3 przypuszczalem ze do klimy ? czy sie myle

arekgr
09-03-10, 20:24
Dobrze gadasz z kołem. A może po prostu padł aparat/sonda i gość chciał zrobić z tego D15B2? Tylko ten aparat mi nie pasuje totalnie, pewnie dlatego odcinka jest tak nisko.

Muzyk-Grzes
09-03-10, 20:29
Sonda to najmniejszy problem, jesli głowica jest vtec-e czyli aparat do niej powinien być TD-42U ,ale chodzi w sumie o ramiona bo elektrycznie jest to samo. Ramiona w B2 sa inne niż w Z6 dlatego pewnie zostało ono odcięte. A co pisze na kompie? P04 znaczy że to komp z D15B2 .Czyli jest to najtańsze rozwiązanie robić z tego D15B2. Komp jest z B2 więc i wiązki są z B2 jeśli nie ma kabli do podłączenia listwy wtryskowej to na 100% jest to wiązka z B2 .A cha sonda w B2 (DPFI) jest jednożyłowa więc nie rozumiem czemu komuś się tam sonda nie podobała? (w poście wcześniej). I teraz decyzja co chcesz robić? zakładać B2 czyli wymienić głowicę na taka z B2 lub B7 czy dłubać całość na cos silniejszego ?

DobekBdg
09-03-10, 20:45
powiem tak zasob $$$ a chcial bym wydlubac jak najwiecej jak juz mam rozebrane tyle w dodatku ze robie to sam

dlatego prosze o opcje co moge z tego zrobic ( na kazda opcje napisac co bym musial zakupic i sie zorientuje cenowo)

powiem tak na stanie posiadam juz: kolektor 4 2 1 + przelot, dolot z kwasowki, stozek k&N ( mam pomysl jak to ladnie odseparowac by nie ssalo cieplego), SMT6 na dniach mysle ze przyjedzie do mnie gwint, reszta chwilic sie nie bede :) dopiero jak ogarne to bede zakladal reszte ale tez ladnie czeka

wiec prosze jeszcze raz o napisanie co do czego potrzeba na jaka opcje albo tez jak dana mozna zmodzic czyli np daje glowe od B2 a czy moge zrobic tak ze daje walek z wiekszymymi krzywkami ???? z innej glowicy czy tu takie patenty nie dzialaja :D bo z 1.6forda ps DOHC 90 wyciagnalem schamowane 126 kucy poprzez zalozenie wszystkich gratow z modeo 2.0

i mysle jak skoncze wpisze sie na liste moj projekt i bede z wami spotowal bo essa raczej juz nie zreanimuje idzie na kasacje :/ jedyne co zabieram to zabudowe audio i przeloze i sprzedam gwint z niego

Muzyk-Grzes
09-03-10, 21:11
Do bloku D15 można założyć - to co najprawdopodobniej tam masz czyli dwu punktowy wtrysk (DPFI) - czyli B2,
- wielowtrysk (MPFI) - czyli B7
- vtec - czyli np Z6
U ciebie po wymianie głowicy i aparatu na prawidłowe bedzie B2 - czyli 90 ps, jeśli zdecydujesz sie na 101 ps to masz do wymiany kolektor dolotowy wiązki silnikowa i kabinową ,komputer itd wszystko jest w tym temacie : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=33135&highlight=D15B2 koszt to zależy jak trafisz części ,ja dałem za całość 1500zł.
Oraz założenie vtec opcjonalnie głowica Z6 i inne jak w temacie :http://www.honda.gda.pl/smf/index.php?topic=15400.0;wap2 po tym uzyskasz 114 ps. Cena tego będzie wyższa od B7 o około 25-30% ,ale to naprawdę jest uzależnione od tego jak trafisz. Nie wiem jak z silnikiem Hondy zadziała smt6 bo nigdy nie spotkałem sie z tym w H (co nie znaczy że nikt nie stosował)

DobekBdg
09-03-10, 21:41
dzieki wielkie :) narazie kupie sama glowice i aparat :) zrobie reszte fury jak planuje a na wakacje mysle ze zrobie swapa jak uzbieram kase

tak na marginesie jak juz rozmawiamy w temacie jak czycic sonde i ja sprawdzic normalnie ekstrakcyjna ????

Muzyk-Grzes
09-03-10, 22:15
Wstaw z powrotem i sprawdzisz spalanie jak bedzie za wysokie to znaczy że nie działa jak trzeba.
W zasadzie jak załozysz głowice z D15B2 to spokojnie na niej możesz B7 zrobić ,bo do Z6 juz głowicę trzeba zmienić (chyba że ci ta obecna podejdzie).

jogal
09-03-10, 22:31
Jeżeli ściągasz głowice, to pokaż nam jak tłoki wyglądają, to powiem Ci co to za silnik u Ciebie siedzi, czy to d13/d15 czy d16. Możesz zrobić pionierski projekt, powinno to nawet latać, bo prawdopodobnie jest to d15b2, głowica jest z d15z1 z dużo mniejsza komorą spalania co w efekcie daje stopień sprężania 13:1 na cienkiej uszczelce, lub 12,5:1 na uszczelce z d15. Jakbyś podłączył 12 V pod zawór vteca na stałe, to działałoby to jak mocno doprężone d15b2. Jak zmienisz głowice na tą z d15 to będziesz miał zwykłe d15b2... Zrób samodiagnostyka jak się będzie dało i napisz jakie błędy Ci wyskoczą, to wtedy powiemy co jest nie tak i jak to zrobić żeby się kręcił normalnie do 6800 rpm.

DobekBdg
09-03-10, 22:42
dobra w piatek dam foty bloku od gory oraz glowicy to rozbiore na spokojnie

mowisz Jogal "pionierski projekt" co rozumiesz pod tym wzgledem ?? ja to odebralem tak ze mam zaostawic to jak jest dac tylko wyzsza uszczelke pod glowice zlozyc z dobrze ustawionym rozrzadem + aparatem i podczepic na stale (zawor Vteca) tego ostaniego nie rozumiem gdzie on sie znajduje z tego co sie domyslam odpowiada ona za zalaczenie drugiej 8 zaworow tak ??

jogal
09-03-10, 22:54
Pionierski, to znaczy, że tego jeszcze nikt nie zrobił :P. Tak zostaw wszystko tak jak jest, tylko dobrze to poskładaj, a zawór vteca znajduje się obok kolektora dolotowego przy głowicy, nad termostatem, to takie ustrojstwo: http://media.photobucket.com/image/vtec%20switch/2kgsr/vtecsolenoid.jpg . Zobacz oznaczenie na aparacie, powinno to być TD-40u, a do tej głowicy dobrze pasuje tylko aparat TD-42u, ale jego sobie załatwisz jak będziesz chciał przejść na pełny wtrysk, do tego potem kompa p28 i będzie można to wystroić i vteca też uruchomić...

DobekBdg
09-03-10, 23:00
tak tylko ze teraz w moim odczuciu pojawia sie pare ale
1 nie moge zrobic samo diagnostyki nie wiem dlaczego po zmostkowaniu kostku kontrolka check engine pali sie ciaglym swiatlem
2 aparat zaplonowy nie mam pojecia od czego mam opisany jes jak d15 66kw
3 niestety nie posiadam tego zaworu v teca ;/ wiec go nie podlacze

FrISs
09-03-10, 23:25
ad 2 - mozesz odkrecic plastikowa obudowe aparatu i sprawdzic numer cewki to powinno CI dac odp z czego jest ten aparat ( TC 03a to d15b2 )
ad 3 -> http://www.voila.pl/437/u1cse/index.php?get=1&f=1 a to po lewej na dole to co to?:)

DobekBdg
09-03-10, 23:27
aha czyli mowicie skladac ???? xD :D na tych gratach jak jest tylko przestawic rozrzad tak jak byc powinien :>
dobra to jutro sprawdze aparat :) i z czego jest czyli rozumiem pomozecie wykonac pionierski projekcik ???? ile dajecie % szans na efektywne dzialanie tego ????

jogal
09-03-10, 23:38
Spokojnie może to działać, o ile tłoki nie spotkają się z zaworami... Sprawdź to dobrze podczas ustawiania rozrządu... Jak check świeci ciągłym światłem to znaczy że nie ma błędów co jest według mnie niemożliwe.

DobekBdg
09-03-10, 23:40
znaczy sie jogal ja na nim jezdzilem juz i tloki nie spotykaja sie z zaworami bo by je juz dawno scielo :/ ale tak jak pisalem wczesniej odcina go

jogal
09-03-10, 23:42
no ale może dlatego masz rozrząd źle złożony, żeby te tłoki się właśnie nie spotkały z zaworami...

DobekBdg
09-03-10, 23:48
a o tym nie pomyslalem , to przed odpaleniem wiadomo ze pokrece z 10 razy kolem by sprawdzic czy sie nie dotkna z tym problemu nie ma gorzej jak sie zejda , to zeby to ze stroic jedyne co musze miec to teoretycznie apart inny zaplonowy si ???? i zawor v teca zasilic

jogal
09-03-10, 23:57
Zawór Vteca to możesz sobie zasilić na stałe już teraz i będziesz miał zwykłe hondowskie 16V. A żeby wystroić to musisz zmienić aparat zapłonowy, kolektor dolotowy i komputer p28 najlepiej, to sobie do tych 3000 rpm uruchomisz tryb 12V a powyżej 16V i powinno być fajnie :).

DobekBdg
10-03-10, 00:07
a to teraz napisales tak jak napisal Muzyk Grzes

"jeśli zdecydujesz sie na 101 ps to masz do wymiany kolektor dolotowy wiązki silnikowa i kabinową ,komputer itd wszystko jest w tym temacie : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...ighlight=D15B2 koszt to zależy jak trafisz części ,ja dałem za całość 1500zł."

bo jak sam piszesz Jogal musze zmienic kolektor ssacy a jest on na wtrysku to i wiazke miedzy ecu a silnikiem

jogal
10-03-10, 00:16
a to teraz napisales tak jak napisal Muzyk Grzes

"jeśli zdecydujesz sie na 101 ps to masz do wymiany kolektor dolotowy wiązki silnikowa i kabinową ,komputer itd wszystko jest w tym temacie : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...ighlight=D15B2 koszt to zależy jak trafisz części ,ja dałem za całość 1500zł."

bo jak sam piszesz Jogal musze zmienic kolektor ssacy a jest on na wtrysku to i wiazke miedzy ecu a silnikiem

Właściwie to musisz zmienić wiązkę zarówno silnikową jak i kabinowa, albo dokupić kostki do kompa OBD1 i bawić się w przekładanie i dokładanie kabelków. Na forum znajdziesz wszystko co i jak. Ja osobiście zmieniałem kompletne wiązki przy przejściu z gaźnika na pełny wtrysk... Koszt zrobienia mpfi to ok 1000 zł.

Muzyk-Grzes
10-03-10, 00:22
Ja pisałem ile wyszło za części zależnie ile trafi moze byc nawet 600 zł za części jak ktoś sprzedaje całość. U nas jeszcze około 100 zł to był koszt baku z pompą i o tym zapomniałem. A u mnie jeszcze 250 zł to tarcze Indiglo czyli 350zł trzeba odliczyc.
Ja podawałem ceny orientacyjne, a one sa różne zależnie od sprzedawcy.

przepity
10-03-10, 11:22
a i tak dalej nie wiadomo co tam w bloku za tłoki siedzą a zdaje mi się ze od sprawdzenia tego należało by zacząć jakiekolwiek gdybanie co robić z tym dalej bo być może to po prostu z1 z osprzętem od b2.

jogal
10-03-10, 12:13
a i tak dalej nie wiadomo co tam w bloku za tłoki siedzą a zdaje mi się ze od sprawdzenia tego należało by zacząć jakiekolwiek gdybanie co robić z tym dalej bo być może to po prostu z1 z osprzętem od b2.

To chyba będzie najbardziej prawdopodobne, pewnie komuś b2 padło i kupił kompletny z1 i wstawił w miejsce b2, a numery są zjechane, żeby nie było że to inny silnik...

FrISs
10-03-10, 13:12
No ale niby pocztakowo w budzie siedzial z1 -> http://www.voila.pl/024/amcsx/index.php?get=1&f=1 jak wskazuje tabliczka (tabliczka = numery wybite na sciance?) wiec z1->b2-> b2z1 ? bez kitu dziwna historia tego auta..

jogal
10-03-10, 13:37
Widocznie tabliczka jest z tego auta, z którego pochodzi silnik. To auto jet chyba całe lewe, w dowodzie numery VIN są takie jak na nadwoziu??

FrISs
10-03-10, 13:52
No wlasnie o to mi chdozilo zeby porownac VIn z tabliczki z wybiutym na sciance i z dowodowym.. Mozna tez sprawdzic zegary (licznik) zoabczyc od ilu obr jest redline, zakladajac ze licnzika nikt nie zienial bedzie wiadomo jaki silnik byl poczatkowo w samochodzie

DobekBdg
10-03-10, 17:24
tak numery WIN sie zgadzaja sprawdzalem to juz wiec orginalnie musialo w nim siedziec z1

Muzyk-Grzes
10-03-10, 17:44
Coś chyba nie w/g tego co pisałeś na początku to rocznik 92? A w numerze vin jest JHMEG43600S036723 i tak JHM -Japan Honda Motor ,EG4- rodzaj nadwozia , 3- 3 drzwiowy ,skrzynia mechaniczna, 6 - 1,5i LS (w tym przypadku) 00 - miejsca wolne, S - Suzuka Japonia (zakład w którym robiony był) 0 - oznacza rok budowy a jest to 1995r pozostałe 5 cyfr to numer seryjny auta.

DobekBdg
10-03-10, 18:03
tak numer sie zgadza z dowodem tylko ze w dowodzie jest 92 rok :/ teraz to juz nie czaje

FrISs
10-03-10, 18:18
Na sprawdzenie roku produkcji tez jest sposob:D .. sprawdz metki od pasow bezpieczenstwa (tam jest rok produkcji) zazwyczaj jest to rok poprzedzajacy rok wyjechania samochodu z fabryki, ale czasem rok produkcji pokrywa sie z rokiem 1 rejestrcacji

DobekBdg
10-03-10, 18:33
aha taki myk powiadasz

jogal
10-03-10, 18:55
Coś chyba nie w/g tego co pisałeś na początku to rocznik 92? A w numerze vin jest JHMEG43600S036723 i tak JHM -Japan Honda Motor ,EG4- rodzaj nadwozia , 3- 3 drzwiowy ,skrzynia mechaniczna, 6 - 1,5i LS (w tym przypadku) 00 - miejsca wolne, S - Suzuka Japonia (zakład w którym robiony był) 0 - oznacza rok budowy a jest to 1995r pozostałe 5 cyfr to numer seryjny auta.

Po S jest data produkcji, 0 to 92 rok, 1 to 93 rok, 2 to 94 rok i 3 to 95 r, więc się wszystko zgadza z dowodem. To może jest jeszcze inaczej, możliwe że d15z1 uległo kasacji i został tylko silnik, znaleziono całe d15b2, grodź została przespawana na tą z z1, żeby się zgadzało z dowodem i przerzucili silnik, tylko po co jeszcze zjechali numery na bloku to już nie wiem. Oby się nie okazało, że ta fura była kradziona...

Pokaż fotki licznika, od ilu rpm masz redline, widać tam coś żeby z wiązkami było kombinowane?? Pokaż kostkę od sondy. Bardzo dziwna sprawa.

Muzyk-Grzes
10-03-10, 19:45
No własnie te 0 ja patrzyłem w manualu i wynikało mi ze to 95' tak było napisane szukałem w innych miejscach ,ale wszędzie co inne jest napisane. Dlatego pewności nie mam,więc jeśli piszesz że jest to OK to pewnie tak jest.

albin3
10-03-10, 20:01
W manualu 0 jest jako 1995 r ale to jest błąd.Sprawdzałem w serwisie hondy i to jest 1992r.

jogal
10-03-10, 21:23
ja mam w manualu, ze 0 to jest 92 rok. Ja używam jedynego słusznego manuala czyli CivicEGshop...

DobekBdg
10-03-10, 21:41
czyli rocznik sie zgadza reasumujac ostatni raz temat. Rozumiem ze to jest silnik B2 ???? wlasnie zakupilem glowice b7, pokrywe zaworow, oraz reszte gratow uszczelke rozrzad oraz plyny z filtrami

jak juz tak rozmawiamy jakie sa momenty dokrecenia odpowiednio: glowicy, kola pasowego, pokrywy zaworow, kola walka rozrzadu oraz rolki napinacza jak cos klucz dynamometryczny posiadam :) co do uszczelki zapewne uslysze na opakowaniu bedzie ale nie zawsze jest

mowicie ze teraz powinno byc wszystko OK

jogal
10-03-10, 22:23
ziom pospieszyłeś się trochę, pokaż najpierw bebechy, bo jeśli się okaże że to jest d15z1 to po wsadzeniu głowicy silnik nie będzie miał siły żeby nawet zapalić....

DobekBdg
11-03-10, 11:32
bebechy to powiedz co chcesz zobaczyc ??? zdjecie kolektora dalem i przepustnicy, ecu numer spisalem, zdjecie calego silnika jest, kolo pasowe jest na 3 paski, osprzet tez masz widoczny na zdjeciu, wiazka pasuje do b2, jedyne co musze to zdjecie bloku od gory

jogal
11-03-10, 11:45
chce zobaczyć tłoki jakie tam są, to Ci powiem co to za silnik i jaki mix tam jest zrobiony. Auto to jest d15b2 najprawdopodobniej z przespawaną grodzią od z1, a silnik możliwe że kompletny z d15z1. od jakich obrotów masz czerwone pole na obrotomierzu?? od 6400 rpm??. Czy w wiązce są jakieś luźne kostki, czy widać że wiązka była przerabiana??

DobekBdg
11-03-10, 19:31
a wiec tak zdjecia wszystkiego co siedzi w aucie. rozrzadu sie nie czepiajcie bo nie chcialo mi sie kola pasowego sciagac pozniej je odkrece do jego ustawienia :) obrotomierz zapomnialem sprawdzic ale jest od 6400 na 99% jednyne co jest na modzone w kablach to po lewej stronie od kierowcy przy skrzynce bezpiecznikow jutro to sprawdze kto cos tam modzil wiazka silnikowa cala nie ruszana jak cos wiecej trzeba to pisze bo chcialbym juz to poskladac i odpalic w koncu :) na koncu zdjecie podgladowe calosci ;D

http://www.voila.pl/424/83ik9/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/434/defgo/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/442/pj2hr/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/458/0sjpj/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/466/x9ziv/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/475/hyelf/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/478/pzrcn/index.php?get=1&f=1

jogal
11-03-10, 19:44
Więc tak, sprawa jest w sumie jasna, masz lewe auto, które kiedyś było sobie d15b2, ale buda zmieniła się w d15z1, cały osprzęt został z b2, a ktoś wsadził tylko kompletny silnik d15z1. Najlepsze wyjście to złożyć to z powrotem do kupy, poprawnie ustaw rozrząd i śmigać, można jeszcze do zaworu vteca podpiąć 12V na stale, żeby to działało w trybie 16V. Możesz też sobie kupić kompletne d15b2 i wstawić, a tą głowice co kupiłeś to sprzedaj bo na nic Ci się nie przyda.

DobekBdg
11-03-10, 20:00
no dobra to dlaczego przy 3500 posiadal odciecie oraz powiedz od czego to jest aparat zaplonowy wtedy :/ i dlaczego byl pocziety oraz zalozony do gory nogami

oraz jesli blok glowica jest Z1 aparat nie wiadomo na ta chwile a osprze( kolektor ssacy + przepustnica z wtryskiem od B2) to czy to sie bedzie grysc :/

jogal
11-03-10, 21:00
Masz zwykłe d15b2, wszystkie części osprzętu są z d15b2 tylko ktoś wstawił silnik z d15z1. Aparat jest pocięty bo on nie pasuje do tej głowicy. Odcinka była na 3500 bo komputer pracuje w trybie awaryjnym, trzeba zrobić samodiagnostyke żeby sprawdzić co tam jest nie tak. Możliwe że to przez to, ze aparat był do góry nogami...

DobekBdg
19-03-10, 16:04
odkopuje temat :D dzis civic zostanie zlozony do kupy :) prosze o kilka porad albo i manuali,

1. Jak podlaczyc zawor V-Teca poniewaz jest 1 kostka o raz jeszcze jedna kostka 2 pinowa jesl tak jaki bezp. dac na instalacje wepne sie odrazu pod stacyjke by od odpalania chodzil na 16 zaworach
2. Czy jest tutaj jakis manual jak wyregulowac aparat zaplonowy (lampe stroboskopowa posiadam) a nigdy tego nie robilem ale powinienem ogarnac oraz prosil bym w jakiej kolejnosci powinny byc kable na palcu bo nie pamietam :/
3 oraz czy jest moze na forum manual jak wyregulowac zawory ????
4 oraz czy ma ktos moze zdjecie w ktorym miejscu powinien byc znacznik na kole zebatym od rozrzadu pod kolem pasowym ???? oraz na bloku poniewaz nie posiadam :/ i jak ustawic sugerujac sie wypustem w tym kole

jestem ciekaw o ile zebow byl przestawiony rozrzad a wiem ze byl poniewaz w miare rozkminilem po ustawienu tlokow i zaworow tylko teraz ile zebow , bo poprzednik co zakladal robil sobie znaczniki korektorem ktorym nie ufam

DobekBdg
23-03-10, 23:58
Widze ze nikt nie odpisal na temat :) Wielkie dzieki dla Jogala za pomoc !!!!

Civica zyje i odziwo smiga :) wszystko jest zgrane narazie v teca mam podpietego na stale pod stacyjke wiec ciagnie od dolu az przyjemnie

a dzis zamowilem sterownik do shift light i zamiast diody podczepie sobie elektromagnes pod uklad i bede mogl uwstawiac na jakie obroty chce patent chyba dobry wymyslilem :) wiec ustawie sobie v teca na 2500 - 3000 i bedzie gitarka

oto foto narazie jeszcze bez kolektora 4-2-1

a na wydech trafil remus na koncowy, srodek zostawiony i zamaist kata strumienica


aaaa
to ze mial odciecie ty byl rozrzad przestawiony o 4 zeby !!!!! :) wiec chyba sprawa jasna dlaczego nie smigalo
i go odcinalo

http://www.voila.pl/079/98ehp/index.php?get=1&f=1

jogal
24-03-10, 00:41
Gratki za ogarnięcie takiego pionierskiego setupu :). Pokaż może jakiś filmik jak śmiga vtec-e na osprzęcie z d15b2, jestem ciekaw czy to śmiga lepiej czy gorzej od seryjnego d15z1.

Muzyk-Grzes
24-03-10, 00:55
D15BZ21 mega połaczenie

DobekBdg
26-03-10, 01:09
odkopuje temat :) hania jak to ladnie powiem idzie daje nawet rade. Pytanie odnosnie regulacji mieszanki pal-pow poniewaz odnosze wrazenie ze dostaje za bogata mieszanke jutro bede zakladal strumienice oraz kolektor 4-2-1 rowniez mysle ze jest zapchany gdy gazuje np: do 2tys nie dymi nic a jak mu szczele mocniej jest strzal z tlumika i dymi na granatowo-szaro z zapachem nie spalonej mieszanki oraz zupy z poczatku myslalem ze pierscienie kompresja zmierzona dzis 10.5 rowne na kazdym garze wiem ze slabo ile powinna wynosic normalnie ???? na zdrowym silniku ??? dodatkowo prosze o pomoc w wyregulowaniu miesanki jak to zrobic jeszcze jeden objaw zaznaczam ze po wykrecaniu swiece mam czarne :/ ???? ale sie nic nie dlawi

jogal
26-03-10, 01:19
Wiec strumienice sobie daruj,a co do mieszanki to tylko sprawna sonda lambda Cię ratuje, ale na pełnym gazie i tak leci wartościami z mapy. Z tym nic nie zrobisz, chyba, że jakimś regulatorem ciśnienia paliwa dałoby się trochę dawki paliwa zmniejszyć w Twoim przypadku. Najlepiej byś zrobił jakbyś przeszedł na pełny wtrysk, wtedy to dałoby się to nawet wystroić. Co do kompresji to na zdrowym silniku powinno być ok 13-14, U Ciebie zbliża się już do dolnej granicy 9.5.