Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Po diagnostyce w ASO....co sadzicie?



Arek1980
05-03-10, 22:06
Witam. Jako ze moja Hania miala pare dolegliwosci ktore mnie wkurzaly, postanowilem wyjatkowo wybrac sie do ASO (pierwszy raz) zeby to ocenili.
Co mnie martwilo?
1. wyczuwalne luzy, ale wylacznie na nierownosciach typu kostka
2. swist powyzej 40 km/h

Co do swistu, zmienili kat ustawienia antenki (bardziej poziomo) i swistu nie ma :)

Co do tych luzow, zawieszenie luzow nie ma (nie dziwne, bo na biezaoco sprawdzam w zaufanym warsztacie). Balem sie ze to przekladnia, ale powiedzaino ze tam jest minimalny luz i nie jest to zaden problem.

Okazalo sie ze mam luz na zacisku hamulcowym lewym z przdu, i ze tam trzeba jaks sworzen wymienic i byc moze jarzmo. czy ktos wie jakie to sa koszta? To moze byc rzowaznie moje problemu, bo podobno on wlasnie na nierownosciach typu kostka bedzie wpadal w wibracje i dawal uczucie luzu.
Powiedziano mi rowniez ze brakuje mi oslon tarcz hamulcowych z przodu. yy, co to takiego? Czy jest to potrzebne i ile to kosztuje?

Z ciekawosci zapytalem o robienie tylnego nadkola(reperaturka, malowanie,itp) - ok 1200 zl od strony bo cieniuja rowniez drzwi tylne. Takze naprawe blacharska na pewno wykonam gdzie indziej :)

P.S. Jakie polecacie wycieraczki, ale w takiej cenie ktorych nei bedzie szkoda raz na rok wymieniac. Slyszalem duzo dobrego o polskiej marce Motgum (wolicie tradycyjne czy te plaskie?)

Pozdrawiam.:)

Dissnej
06-03-10, 17:31
Ile taki przegląd w ASO?

Arek1980
06-03-10, 21:34
Mial to byc przeglad tylko zawieszenia za 60 zl, ale ze zerkneli tez do kol, tarcz, itp to zaplacilem 108 zl.

Jakies opinie Panowie?

Budziniak
06-03-10, 21:45
Na Zimę zakładam standardowe Boscha a na lato płaskie Valeo :) Obie opcje nie są drogie więc bierz płaskie bo + 5 do ogólnego szpanu.
nie rozumiem jak stwierdzili luz jarzma ?! przecież ta część jest sztywno przykręcona do zwrotnicy...śmigaj na stację diagnostyczną za pomocą szarpaków sprawdzą Ci zawias i będziesz miał spokój.

reXio
07-03-10, 14:44
Podepne sie pod temat - wycieraczki przedniej szyby - chce kupic te cale gumowe - dajcie linki co warto kupic!

teg
08-03-10, 00:29
.śmigaj na stację diagnostyczną za pomocą szarpaków sprawdzą Ci zawias i będziesz miał spokój.

No patrz, wiele razy byłem na stacjach diagnostycznych dwoma samochodami przez kilka lat jak jeżdżę, a jeszcze nigdy to na stacji nie wykryli usterki, tylko zawsze sprytny mechanik który chce znaleźć, a nie szukać i za to kasować...

Ma luz na jarzmach tzn. na prowadnicach zacisków, tych które wchodzą w jarzma - o to chodziło. Wprawdzie nie rozumiem jeszcze o co chodzi z tym wyczuwaniem luzu, bo jak czuje luz na kierownicy to trzeba układ kierowniczy sprawdzić co mam nadzieję zrobili (nie tylko stuki z okolic przekładni), ale jeśli chodzi autorowi postu o to że coś mu tak stuka, to mogą to być jak najbardziej prowadnice, jeśli nic innego nie można znaleźć. Na szarpakach to nie wyjdzie oczywiście a diagności takich rzeczy nie sprawdzają, podobnie jak np. poduszki amortyzatorów.

Arek1980
14-03-10, 18:26
Teg dzieki za odpowiedz. Tak mam stukanie przy jezdzie przez niewielkie nierownosci ale w duzej ilosci (np. kostka brukowa). Zero luzow w zawieszeniu. Dlatego to faktycznie moga byc luzy na prowadnicach lewego przedniego zacisku hamulcowego. (powiedzieli mi ze sworzen zacisku do wymiany).
Jakie to sa koszty (material) ?

Oraz jak wygladaja i czy sa potrzebne oraz ile kosztuja oslony tarcz hamulcowych z prozodu ktorych mi brakuje?

I ostatnia sprawa. przy normalnym puszczaniu sprzegla (zalozmy ze szybkim) z 1 na 2 i z 2 na 3 slychac stukniecie, gdzies pod spodem. Co to moze byc? Sprzeglo jest ok, biegi wchodza bardzo ladnie.
Sprawdzilem ze jak wcisne sprzeglo przy 2 na przyklad i wrzuce na luz a nie bieg i puszcze szybko sprzeglo to tego dzwieku nie ma. Wiec moze to cos z napedem (kombinuje tylko bo malo sie znam )

teg
18-03-10, 00:19
Stukać e ten sposób może jeszcze przekładnia kierownicza, drążek kierowniczy (nie mylić z końcówką drążka), jeden z dwóch przegubów w kolumnie kierowniczej, mocowanie stabilizatora (guma), końcówki stabilizatorów i pewnie coś jeszcze ... trzeba to wszystko sprawdzić.

Osłony tarcz kup na jakimś szrocie jeśli znajdziesz nie pordzewiałe. To tylko kawałek blachy.

Co do biegów to może być przegub lub luz na mechanizmie różnicowym skrzyni, ale też kilka innych rzeczy... Znowu potrzebny znający się na Hondach spec.

Dissnej
18-03-10, 11:05
to faktycznie moga byc luzy na prowadnicach lewego przedniego zacisku hamulcowego
Mam (a właściwie miałem) takie stukanie i okazało się, że to właśnie coś z zaciskiem w lewym przodzie. Samochód jest jeszcze u mechaniora ale z tego co mówił przez telefon to musiał coś dłubać przy zaciskach żeby to wyeliminować.

StarskiPL
18-03-10, 15:36
Mam banana Motgumu (strona kierowcy) od sierpnia. To już jego ostatnie podrygi.
W tym samym czasie kupiłem standardową wycieraczkę Championa (strona pasażera) i muszę przyznać, że jest naprawdę git - do dziś jak nowa.