Zobacz pełną wersję : Samodiagnostyka D13B2 brak mocy
Witam,
Mam następujący problem, po nagrzaniu silnika do wartości "normalnej" zaczyna brakować mu mocy, przy wciskaniu gazu nie chce za bardzo przyspieszać, szarpie. Szczególnie przy wolnym przyspieszaniu na 3 biegu. Na zimnym silniku jest wszystko ok. Poza tym pali mi znacznie więcej niż kiedyś i mam świece całe zakopcone.
Sprawdzałem czy nie ma błędów:
http://www.youtube.com/watch?v=FPdqFek5mGQ
Wydaje mi się, że jak kiedyś sprawdzałem, to mignęła ale na zielono a nie jak teraz, na czerwono.
Czy to znacza błąd, czy tak ma być?Czytałem już różne wersje.
jeśli tylko raz mrugnęła kontrolka to wszystko jest OK, nie wiem czy kolor sygnały ma jakieś znaczenie
nie słyszałem żeby ta dioda na zielono mrugała, zawsze na czerwono. jedno mrugniecie oznacza ze wszystko jest w porządku.
Skoro pali o wiele więcej i szarpie i brakuje jakby mocy to możliwe że sonda Ci padła. Spalanie podczas zimy jest większe wiadomo. Ewentualnie skoro jest tak tylko po rozgrzaniu się silnika to sprawdź czy swiece masz dobrze wkręcone bo to też może działać na to...
sprawdz sondę. olej bierze??
Świece na pewno są dobrze wkręcone bo je wyjmowałem żeby sprawdzić jak wyglądają. Prócz okopcenia brak zużycia.
Oleju nie bierze, wręcz przeciwnie, jest troszeńkę nad stan, a tyle nie lałem przy zmianie.
Jak odłączyłem kabelek od sondy to moc silnika była mniejsza lecz nie było szarpania. Po podłączeniu spowrotem szarpanie.
Byłem na badaniu spalin, wskazania są w normie, jak będę miał czas to wstawie filmiki z badania.
Badanie spalin nie wskazuje na to że sonda padła. Po jej odłączeniu wskazania są niekorzystne co potwierdza że prawdopodobnie jest sprawna. Niestety diagnosta nie miał programu do zbadania samej sondy.
Podczas badania troche przegazowałem i o dziwo po wyjechaniu już jest normalnie. Czuć jakby troche mało mocy miała ale już nie szarpie po nagrzaniu. Ciekawe. Może katalizator się przypchał? Jak można sprawdzić czy wszystko w nim w porządku?
Swoją drogą w tygodniu będę wymieniał przewody zapłonowe bo są przebicia, 3 mają oporność ok. 5k Ohm, jeden ma aż 15k. Co myślicie o firmie www.sentech.pl - najbardziej popularnej na allegro lub SEIWA? Na NGK mnie nie stać, a są jeszcze Bosch i JC AUTO. Świece mam oczywiście NGK.
Do tej pory zrobiłem jeszcze:
- Czyszciłem krokowca
- Czyszciłem palec i kopułkę (w kopule na bolcach widać lekkie wgłębienia, to normalne? czy do wymiany kopuła?)
- Sprawdziłem drożność przewodu paliwowego do gaźnika
marcin1982
07-03-10, 21:17
witam, ja od kilku miesięcy śmigam na przewodach bosch"a i mogę je polecić, :D
Muzyk-Grzes
08-03-10, 11:12
Ja jeżdze na sentachach juz rok i dobrze działają.
Jak coś mam sondę do d13 w 100% sprawną oddam za 30 pln.
skoro masz okopcone świece i więcej chla benzyny to właśnie może być sonda.
Poniżej zamieszczam filmiki z badania spalin.
Diagnosta stwierdził że sonda lambda jest sprawna. Rzeczywiście widać gorsze odczyty po jej odłączeniu.
Badanie spalin-Wolne obroty (http://www.youtube.com/watch?v=wyFOFwDvWWY)
Badanie spalin-Gazowanie (http://www.youtube.com/watch?v=kUC0FS5bMBQ)
Badanie spalin-Odłączona sonda lambda (http://www.youtube.com/watch?v=14Ff6wJ8t2o)
Muzyk-Grzes
13-03-10, 12:36
Bierz pod uwage że po odłączeniu sondy komputer wchodzi w tryb awaryjny i przyjmuje wartości nominalne co do zawartości paliwa w mieszance.
Postaram się sprawdzić sonde według schematu:
http://img8.imageshack.us/img8/7844/sondalambda.th.gif (http://img8.imageshack.us/i/sondalambda.gif/)
Świece wyglądają następująco:
http://img519.imageshack.us/img519/5041/ngk1.th.jpg (http://img519.imageshack.us/i/ngk1.jpg/) http://img186.imageshack.us/img186/3061/ngk2.th.jpg (http://img186.imageshack.us/i/ngk2.jpg/) http://img294.imageshack.us/img294/3241/ngk3.th.jpg (http://img294.imageshack.us/i/ngk3.jpg/) http://img294.imageshack.us/img294/8110/ngk4.th.jpg (http://img294.imageshack.us/i/ngk4.jpg/)
Wymieniłem przewody zapłonowe, kopułkę oraz palec. Silnik pracuje zdecydowanie lepiej i płynniej lecz czasami potrafi krótko szarpnąć jakby nie zapalił jeden cylinder, nie jest tak jak wcześniej - długo podczas przyspieszania. Dzieje się to na zimnym lub ciepłym silniku. Podejrzewam teraz już paliwo. Leje na automatach NESTE.
Muzyk-Grzes
15-03-10, 23:41
Jeśli po wymianie przewodów zauważyłeś różnicę na + to powiem ci ze nie potrzebnie szukasz przyczyn w sondzie. Pierwsza świeca jest zakopcona co oznacza ,albo uszkodzony przewód W/N albo kopułke aparatu zapłonowego. dla danej świecy czyli cylindra. Jesli wymieniłeś kable i tak jest jak na zdjeciach to znaczy ze kopułka juz nie domaga ewen. palec rozdzielacza. Jesli chcesz mieć tę Hondę jeszcze przez kilka kiilkanascie lat to wymień palec i kopułke na nowe jeśli tylko kilka to możesz wziąć używke aparatu z D13B2.
Zdjęcia są sprzed wymiany przewodów zapłonowych, kopułki oraz palca. Za jakiś czas sprawdzę jak wyglądają świece.
Czytałem też że świece w takim stanie jak te to efekt zbyt bogatej mieszanki paliwa - na co dzień jeżdzę na krótkich odcinkach więc ssanie nie wyłącza się do końca.
Czytałem też że świece w takim stanie jak te to efekt zbyt bogatej mieszanki paliwa - na co dzień jeżdzę na krótkich odcinkach więc ssanie nie wyłącza się do końca.
też jeździłem do pracy na krótkich dystansach i świece u mnie tak nie wyglądały. zerknij później na świece po wymianie przewodów elementów kopułki i zobacz jak wyglądają. tu była chyba przyczyna twoich problemów - przewody + kopułka.
Teraz sytuacja odwróciła się. Na zimnym silniku jak mu się dosyć mocno wciska gaz to szarpie (podczas jazdy). Eh to się chyba nigdy nie zakończy. Świece sprawdze za jakiś czas. Po ich wyglądzie przed wymianą kabli WN wydaję się że:
http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
7, 8. Mały osad ołowiu
Izolacja elektrody centralnej pokryta szkliwem w odcieniu brązowożółym, przechodzącym w zielony. (P): Paliwo zawiera dodatki na związków ołowiu i po użytkowaniu silnika przy dużym obciążeniu, następującym po pracy przez dłuższy czas przy obciążeniu częciowym, tworzy się szkliwo. (O): Przy wzrocie obciążenia szkliwo przewodzi prąd elektryczny, powodując niesprawnoć układu zapłonowego. (Z): Zamontować nowe świece; ich czyszczenie jest bezcelowe.
Pierwsze co zrobię to zmienie stacje NESTE na jakąś inną. Mogą teraz zawodzić świece.
Może też katalizator trochę jest zapchany. Jak go sprawdzić?
Auto buja się tylko do 140km/h max. Paska rozrządu nie wymieniałem nigdy więc przestawiony raczej nie jest.
najlepiej wywalic kat czuc (doslownie) roznice bo auto robi sie zwawsze ale benzyna strasznie smierdzi z wydechu :D
szczegolnie podczas ssania
Świece już powoli same się oczyszczają, wygląda na to że powodem były przewody+kopuła+palec.
Szarpanie również ustąpiło taże dzięki za podpowiedzi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.