Zobacz pełną wersję : Problem z przepustnica
Witam
Auto ej6 z ssacym i przepustnica od d16y8 i problem tkwi w przepustnicy.Chodzi o to ze cos blokuje pedal gazu przy wcisnieciu, teraz praktycznie za kazdym razem przy zmianie biegu sie przycina i musze puknac stopa w pedal i sie odblokowuje?
Doszedlem do wniosku ze przycina sie ta plytka nr 2 (linka gazu odpada bo sprawdzalem i nie chaczy nigdzie a przy wcisnieciu tego dzyndzla ze sprezyna nr 1 czuc lekkie przyciecie.
http://img22.imageshack.us/img22/9418/hondathrottlepositionin.th.jpg (http://img22.imageshack.us/i/hondathrottlepositionin.jpg/)
i mam pytanie czy w pozycji zamknietej jak na foto to w 100% odcina doplyw powietrza?
pomyslalem nad przeszlifowaniem tego kanalu dolotowego tylko czy wtedy bedzie dalej takie szczelne? i bedzie prawidlowo dzialalo?
Czy moze trzeba bedzie wymienic przepustnice i czy musi byc y8 czy jakas inna podejdzie?
skolopendra
04-03-10, 18:09
wyreguluj śrubką ogranicznika przepustnicy.i po problemie
wyreguluj śrubką ogranicznika przepustnicy.i po problemie
w weekend sie za to zabiore i zobaczymy czy to bylo to:)
Skolopendra... Ja bym takich rzeczy nie radził... Bo to nie jest proste "wyreguluj", chyba pamietasz jak posty o tym pisałem. Bo zaraz bedzie kolega miał problem że wolnych obrotów nie idzie ustawić ;)
Z mojego doświadczenia: wyjąć przepustnicę, wymyć, bardzo uważać żeby gardzieli nie porysować, w żadnym wypadku nie otwierać naciskając na klapkę! Łatwo ją wykrzywić. Gardziel ma się świecić, żadnego nalotu na styku gardziel-klapka. Założyć nowe uszczelki, w tym uszczelkę pod śrubąregulacji wolnych obrotów - po latach jest lipna, dostępna w ASO chyba za 6zł ze śrubką. sprawdzić drożność kanalików w przepustnicy, uważać żeby MAP sensora nie zalać...
Regulacja: luzujemy tak żeby szpara widoczna pod światło, między klapką a gardzielą była duża, zamykając i otwierając słuchamy czy się nie tnie - czy nie słychać tarcia/stuków. Jeśli tak - przepustnica do wywalenia. Jeśli nie - zmniejszamy szparę do momentu aż zniknie albo wkręcamy śrubkę aż poczujemy opór, następnie minimalnie luzujemy. Najlepsza moim zdaniem metoda: regulujemy przy uchu, aż przestaniemy słyszeć takie "puk" przy otwieraniu sugerujące ocieranie, potem minimalnie jescze luzujemy, dokręcamy kontrę, i kilka razy gwałtownie otwieramy i zamykamy z całym impetem sprężyny. Sprawdzamy przy uchu, nie ociera - super, patrzymy pod światło czy szpara nie jest za duża. Jest duża albo nierówna - teoretycznie przepustnica do śmieci...
Potem regulujemy wolne obroty identycznie jak manual nakazał.
I nic tam nie szlifuj :/ Jeśli coś jest nierówno czy ociera, to prawdopodobnie albo klapka krzywa, albo - najczęściej - ma luz na ośce, albo wżery w gardzieli.
Najlepiej kupić przepustnicę na Allegro, zrobić elegancko w domu na spokojnie i tylko przełożyć, a swoją wyregulować i sprzedać.
Najlepiej kupić przepustnicę na Allegro, zrobić elegancko w domu na spokojnie i tylko przełożyć
A podejdzie jakas inna niz y8 i z6 ?
Własnie u mnie jak czyscilem krokowca zauwazylem ze w tym kanale dolotowym w miejscu gdzie klapka sie zamyka jest takie jakies czarne cos:) jakas czarna twarda maż jest tego bardzo malo, wyglada jakby mialo to uszczelniac zamykajaca sie kalpke. Wydaje mi sie ze o to wlasnie klapka chaczy?
A dlaczego nie mozna tego wypolerowac?
skolopendra
07-03-10, 12:50
A podejdzie jakas inna niz y8 i z6 ?
załóż swoją starą z y7.to to samo...
wyreguluj śrubką ogranicznika przepustnicy
Dzisiaj troszke przejechalem papierem sciernym 240-stką kanal przepustnicy i dokrecilem lekko srubke ogranicznika przepustnicy moze z 0,5mm i jest na 95% poprawa:)
Narazie tak zostanie a jak by znowu cos sie działo to zmiana przepustnicy.
Dzieki Pany:)
zamykamy temat
Z Bydgoszczy jestes, nie zauwazylem :)
Nie polerowac bo powierzchnia powinna byc idealnie rowna, zeby mozna to bylo dobrze wyregulowac. No ale juz po fakcie... Jesli dokreciles na oko bez sprawdzenia, to lepiej to wyjmij jeszcze raz i dobrze wyreguluj bo jesli Ci teraz klapka ociera o gardziel, to sie szybko wyrobi.
a czy dorobiona uszczelka z papieru powinna sie sprawdzić czy mimo wszystko podjechać do aso i zamówić ori?
Jesli dokreciles na oko bez sprawdzenia, to lepiej to wyjmij jeszcze raz i dobrze wyreguluj bo jesli Ci teraz klapka ociera o gardziel, to sie szybko wyrobi.
Wyciągnąłem przepustnice i na moje to klapka tak mocno sie zamykala ze porobila na gardzieli takie małe rowki i tylko to bardzo lekko spolerowalem i ta srubke tylko tyle podkrecilem zeby klapka tak mocno sie nie blokowala. Patrzac pod swiatło to praktycznie wokół klapki widac swiatło sa baaardzo małe szczeliny,nie wiem czy tak to wyglada w kazdej przepustnicy??
Juz 2 dni jezdze i nie zacina sie , obroty nie wariuja mysle ze bedzie oki:)
a czy dorobiona uszczelka z papieru powinna sie sprawdzić czy mimo wszystko podjechać do aso
Ja dorabiłem taka uszczelke ( z tej sztywnej okladki bloku technicznego:) )bo zapomnialem kupic jak wyciągałem przepustnice a stara sie rozwalila, załozylem 2 uszczelki i hula jak ta lala :) Tylko trzeba sie do tego przylozyc bo musi byc wszystko rowno podocinane.
skolopendra
11-03-10, 19:16
a czy dorobiona uszczelka z papieru powinna sie sprawdzić
tak
nawet przy odrobinie umiejętności wystarczy sam silikon
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.