Zobacz pełną wersję : Yyyyy czemu d16Y8@0,45bara = 200KM
a d16z6@0,5 generuje 160-180KM ?? GMS Turbo http://www.honda-crx.info/forum/printview.php?t=12560 czy to tylko "radosna" tworczosc pana od wykresu ??
d16 na 0,5bara może zrobić i 230KM.
Fawor, powiedz jak, to sobie zrobię :D
obrobiona glowica, dobry wydech, zmieniony walek, kolko regulowane i da rade, na 'typowym sofcie' nie ma szans
Qowax pokazał wykres 0,5bar w d16z6 chyba z td04-15 na 235KM.
niektórzy chyba zapomnieli że istotne jest z czego ładuje się te 0.5 bara... :rolleyes:
na upartego to i z 0.2 bara zrobisz 200KM
No właśnie, od czego to zależy?
hmm to może jeszcze raz
niektórzy chyba zapomnieli że istotne jest z czego ładuje się te 0.5 bara...
Bo 0,5 bara z malej dmuchawki, a 0,5 z duzej to roznica...nie ma nagrody za odpowiedz przez ktora przeplynie wiecej powietrza pod cisnieniem 0,5b???
jest nagroda. toster z szyberdachem.
ooo yeah, no to warto powalczyc ;)
Tylko że turbosprężarka buduje ciśnienie a nie przepuszcza powietrze pod ciśnieniem (mowa o stronie dolotowej). Przepływ blokuje wydechowa część turbo przy małej sprężarce, dlatego jest mniejsza moc takiej konfiguracji. Duże turbo - większa moc - większa dziura, małe turbo - mniejsza moc - mniejsza dziura.
Tempa-strzała
05-03-10, 14:59
Mój znajomy zakłada turbiny od diesela do silników bendzynowych rozwierca głowicę i jeżdzi muszę powiedzieć że auta dają radę koszt jest żaden bo koło 1000zł ale autka smigają co o tym sądzicie
sadzimy ze powinienes zapoznac sie z interpunkcją.
czyli innymi slowy 0,5 bara nie rowna sie 0,5 :/ nie chodzi mi o czas kiedy powstanie to 0,5 bara tylko o sam fakt 0,5 w dolocie. I mimo, ze jakies tam uczelnie skonczone to jakos nie moge tego "rozkąsać" ... np zmieniajac samo turbine mozna uzyskac wieksza moc przy tym samym doladowaniu ?? Jak niby szybciej/wiecej "goni" powietrza ..... hmmm rura dolotowa taki sam przekroj - nie moze (chyba) byc wiekszego przeplywu przy tym samym cisnieniu bo i wzroslo by cisnienie. Hmmm 2 to wcale nie trzeba montowac dolotu np 2,5" tylko mniejszy bo przy tym samym cisnieniu predkosc powietrza bedzie szybsza w mniejszej rurce ... a nie wzrosnie cisnienie ??
rozwierca głowicę w jakim sensie bo zabrzmialo jak robota przy piffku... i czy dyszlowe turbo nie konczy sie jakos przy odcince - niby sa konstruowane do prac z nizszymi wartosciami "bąków" niz np b18 przy odcince
czyli innymi slowy 0,5 bara nie rowna sie 0,5 :/ nie chodzi mi o czas kiedy powstanie to 0,5 bara tylko o sam fakt 0,5 w dolocie. I mimo, ze jakies tam uczelnie skonczone to jakos nie moge tego "rozkąsać" ... np zmieniajac samo turbine mozna uzyskac wieksza moc przy tym samym doladowaniu ?? Jak niby szybciej/wiecej "goni" powietrza ..... hmmm rura dolotowa taki sam przekroj - nie moze (chyba) byc wiekszego przeplywu przy tym samym cisnieniu bo i wzroslo by cisnienie.
Na to ile powietrza przewentylujesz przez silnik decyduje nie tylko ciśnienie na wlocie, ale także opory na wydechu.
Załóż sobie hipotetyczną sytuację: 1 bar na dolocie, a wydech całkowicie zatkany. Jaka będzie moc? okrągłe zero.
A na Twój zarzut, że zmniejszony przepływ spowoduje zwiększenie doładowania pow. 0.5 bar: po 1 nie spowoduje bo jest mniejsze turbo i ma mniejszy wydatek czyli właśnie utrzyma to doładowanie ale przy mniejszym przepływie, a po 2 jest jeszcze sterowanie, wastegate itd które również nie pozwoli przeładować.
waste gate :o który nie pozwoli przeładowac , chociaz i tak zaleznie od sprezyny w aktuatorze
nie moze (chyba) byc wiekszego przeplywu przy tym samym cisnieniu bo i wzroslo by cisnienie
ta teoria była by mniej więcej prawidłowa, jeśli skończyłaby się objętościowo wydajność całego dolotu - czytaj turbina pompuje więcej m3/min powietrza niż jest w stanie się zmieścić pomiędzy wyjściem z turbiny a zaworem dolotowym z uwzględnieniem napełnienia każdego z cylindrów. Odpowiedź - za niski poziom ciśnień i wydajności turbinek do softów.
A poniewaz jednak wydajnosc dolotow jest wieksza to... :cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.