PDA

Zobacz pełną wersję : Yyyyy czemu d16Y8@0,45bara = 200KM



Chomik
04-03-10, 09:48
a d16z6@0,5 generuje 160-180KM ?? GMS Turbo http://www.honda-crx.info/forum/printview.php?t=12560 czy to tylko "radosna" tworczosc pana od wykresu ??

Fawor
04-03-10, 14:49
d16 na 0,5bara może zrobić i 230KM.

arekgr
04-03-10, 15:43
Fawor, powiedz jak, to sobie zrobię :D

crxd16
04-03-10, 18:49
obrobiona glowica, dobry wydech, zmieniony walek, kolko regulowane i da rade, na 'typowym sofcie' nie ma szans

Fawor
04-03-10, 19:04
Qowax pokazał wykres 0,5bar w d16z6 chyba z td04-15 na 235KM.

BurnOuT
04-03-10, 21:55
niektórzy chyba zapomnieli że istotne jest z czego ładuje się te 0.5 bara... :rolleyes:

na upartego to i z 0.2 bara zrobisz 200KM

arekgr
05-03-10, 06:50
No właśnie, od czego to zależy?

BurnOuT
05-03-10, 09:34
hmm to może jeszcze raz


niektórzy chyba zapomnieli że istotne jest z czego ładuje się te 0.5 bara...

Kras
05-03-10, 11:11
Bo 0,5 bara z malej dmuchawki, a 0,5 z duzej to roznica...nie ma nagrody za odpowiedz przez ktora przeplynie wiecej powietrza pod cisnieniem 0,5b???

Pati
05-03-10, 11:12
jest nagroda. toster z szyberdachem.

Kras
05-03-10, 11:27
ooo yeah, no to warto powalczyc ;)

Nowy Kubi
05-03-10, 14:51
Tylko że turbosprężarka buduje ciśnienie a nie przepuszcza powietrze pod ciśnieniem (mowa o stronie dolotowej). Przepływ blokuje wydechowa część turbo przy małej sprężarce, dlatego jest mniejsza moc takiej konfiguracji. Duże turbo - większa moc - większa dziura, małe turbo - mniejsza moc - mniejsza dziura.

Tempa-strzała
05-03-10, 14:59
Mój znajomy zakłada turbiny od diesela do silników bendzynowych rozwierca głowicę i jeżdzi muszę powiedzieć że auta dają radę koszt jest żaden bo koło 1000zł ale autka smigają co o tym sądzicie

Pati
05-03-10, 15:46
sadzimy ze powinienes zapoznac sie z interpunkcją.

Chomik
05-03-10, 20:26
czyli innymi slowy 0,5 bara nie rowna sie 0,5 :/ nie chodzi mi o czas kiedy powstanie to 0,5 bara tylko o sam fakt 0,5 w dolocie. I mimo, ze jakies tam uczelnie skonczone to jakos nie moge tego "rozkąsać" ... np zmieniajac samo turbine mozna uzyskac wieksza moc przy tym samym doladowaniu ?? Jak niby szybciej/wiecej "goni" powietrza ..... hmmm rura dolotowa taki sam przekroj - nie moze (chyba) byc wiekszego przeplywu przy tym samym cisnieniu bo i wzroslo by cisnienie. Hmmm 2 to wcale nie trzeba montowac dolotu np 2,5" tylko mniejszy bo przy tym samym cisnieniu predkosc powietrza bedzie szybsza w mniejszej rurce ... a nie wzrosnie cisnienie ??


rozwierca głowicę w jakim sensie bo zabrzmialo jak robota przy piffku... i czy dyszlowe turbo nie konczy sie jakos przy odcince - niby sa konstruowane do prac z nizszymi wartosciami "bąków" niz np b18 przy odcince

Nowy Kubi
06-03-10, 13:06
czyli innymi slowy 0,5 bara nie rowna sie 0,5 :/ nie chodzi mi o czas kiedy powstanie to 0,5 bara tylko o sam fakt 0,5 w dolocie. I mimo, ze jakies tam uczelnie skonczone to jakos nie moge tego "rozkąsać" ... np zmieniajac samo turbine mozna uzyskac wieksza moc przy tym samym doladowaniu ?? Jak niby szybciej/wiecej "goni" powietrza ..... hmmm rura dolotowa taki sam przekroj - nie moze (chyba) byc wiekszego przeplywu przy tym samym cisnieniu bo i wzroslo by cisnienie.

Na to ile powietrza przewentylujesz przez silnik decyduje nie tylko ciśnienie na wlocie, ale także opory na wydechu.
Załóż sobie hipotetyczną sytuację: 1 bar na dolocie, a wydech całkowicie zatkany. Jaka będzie moc? okrągłe zero.
A na Twój zarzut, że zmniejszony przepływ spowoduje zwiększenie doładowania pow. 0.5 bar: po 1 nie spowoduje bo jest mniejsze turbo i ma mniejszy wydatek czyli właśnie utrzyma to doładowanie ale przy mniejszym przepływie, a po 2 jest jeszcze sterowanie, wastegate itd które również nie pozwoli przeładować.

Macias_OS
06-03-10, 13:19
waste gate :o który nie pozwoli przeładowac , chociaz i tak zaleznie od sprezyny w aktuatorze

Fawor
06-03-10, 21:39
nie moze (chyba) byc wiekszego przeplywu przy tym samym cisnieniu bo i wzroslo by cisnienie
ta teoria była by mniej więcej prawidłowa, jeśli skończyłaby się objętościowo wydajność całego dolotu - czytaj turbina pompuje więcej m3/min powietrza niż jest w stanie się zmieścić pomiędzy wyjściem z turbiny a zaworem dolotowym z uwzględnieniem napełnienia każdego z cylindrów. Odpowiedź - za niski poziom ciśnień i wydajności turbinek do softów.

Kras
07-03-10, 10:28
A poniewaz jednak wydajnosc dolotow jest wieksza to... :cool: