CMQ
02-03-10, 21:09
Hello,
Pacjent to moje ITR DC2. Któregoś razu po myciu auta powitała mnie kontrolka ABS. Zgasła po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta. Tak się wydarzyło kilka razy, w końcu powiązałem to z myciem felg i przeczyściłem czujniki przednie. Pomogło, po czym pojawiło się ponownie po jakimś czasie. Kody DTC odczytałem z czujników lewy przód, lewy tył oraz modułu ABS. Zaizolowałem przewód czujnika lewy przód, pomogło na krótki czas. Mając możliwość podmienienia czujnika lewy przód zrobiłem to - również pomogło i również na krótko. Ostatni osprawdziłem tez bezpieczniki, które wg manuala moga za to odpowiadać - są OK.
Sprawa o tyle zabawna że kontrolka wita mnie po postoju auta w garażu czy parę godzin na zewnątrz, ABS wówczas nie działa. Wystarczy przejechać 300m, zgasić i odpalic firę i kontrolka znika. ABS zaczyna normalnie działać. Z dwa raz podczas jazdy i hamowania na nierównościach gdy ABS zaczynał się załaczać wywaliło kontrolkę i juz nie działał. Ale więcej to się nie zdarzyło.
Teraz nadal mam kody z czujników LP, LT i ABS przy wymienionym czujniku. Obejrzałem sobie ponownie czujniki, przewody wydają się być OK, same czujniki czyste, rezystancja OK, kostki nie zasniedziałe, suche ITP. Pytanie jak to dalej gryźć i gdzie szukać - znacie takie przypadki? Chcę dostać się do modułu ABS w okolicach prawego tylnego boczku i tam szukać, moze przetarć, może wilgoci, nie wiem. Zorganizuję tez drugie ITR na ewentualną podmianę modułu. ale poza tym nie mam pomysłu. Co sądzicie?
Pacjent to moje ITR DC2. Któregoś razu po myciu auta powitała mnie kontrolka ABS. Zgasła po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta. Tak się wydarzyło kilka razy, w końcu powiązałem to z myciem felg i przeczyściłem czujniki przednie. Pomogło, po czym pojawiło się ponownie po jakimś czasie. Kody DTC odczytałem z czujników lewy przód, lewy tył oraz modułu ABS. Zaizolowałem przewód czujnika lewy przód, pomogło na krótki czas. Mając możliwość podmienienia czujnika lewy przód zrobiłem to - również pomogło i również na krótko. Ostatni osprawdziłem tez bezpieczniki, które wg manuala moga za to odpowiadać - są OK.
Sprawa o tyle zabawna że kontrolka wita mnie po postoju auta w garażu czy parę godzin na zewnątrz, ABS wówczas nie działa. Wystarczy przejechać 300m, zgasić i odpalic firę i kontrolka znika. ABS zaczyna normalnie działać. Z dwa raz podczas jazdy i hamowania na nierównościach gdy ABS zaczynał się załaczać wywaliło kontrolkę i juz nie działał. Ale więcej to się nie zdarzyło.
Teraz nadal mam kody z czujników LP, LT i ABS przy wymienionym czujniku. Obejrzałem sobie ponownie czujniki, przewody wydają się być OK, same czujniki czyste, rezystancja OK, kostki nie zasniedziałe, suche ITP. Pytanie jak to dalej gryźć i gdzie szukać - znacie takie przypadki? Chcę dostać się do modułu ABS w okolicach prawego tylnego boczku i tam szukać, moze przetarć, może wilgoci, nie wiem. Zorganizuję tez drugie ITR na ewentualną podmianę modułu. ale poza tym nie mam pomysłu. Co sądzicie?