Zobacz pełną wersję : CIVIC 5D 2007-Trzeszczący kokpit/szyba -sposób na usuniecie ?
Czy komuś udało się wyeliminować ten problem ? na dziurawych drogach stukania/trzeszczenia nie da się wytrzymać pomocy
Pozdrawiam
Robert
poczytaj forum a zanajdziesz rozwiązanie - rozebrać podszybie to plastikowe na zewnatrz wyczyścic i podkleić całość uszczelką z mikrogumy i będzie błoga cisza.:)
wojtek1963
02-03-10, 20:43
Jeżeli masz auto na gwarancji to zrobią to w serwisie tak jak u mnie w ramach gwarancji. Jest to znany problem w serwisach hondy.
Zrobia już to widzę - :eek: wyświechtają smarem i założą tak zaleca honda poland, (pisałem do nich rok temu w tej sprawie i dostałem właśnie taką odpowiedź) chyba że jest jakoś normalny serwis w polsce, który zrobi to na własną rękę.
wojtek1963
03-03-10, 11:34
Właśnie mają w Siedlcach. Mnie to zrobili w kilkanaście minut i zrobione bardzo dobrze. Przy okazji wyciszono tylną półkę i wymieniono teleskopy klapy bagażnika bo powoli się podnosiła.
A skąd wiesz że nie zrobili jak pisze "szubek".Jak kilkanaście minut to pewnie dali smar.:oChyba że patrzałeś im na ręce.:rolleyes:
Wystarczy, ze pokazesz im jak to zrobic. Tutaj instrukcja: http://www.civinfo.com/forum/a/11854-fix-windscreen-cowl-creaks.html
ASO nie wymieniaja sie informacjami na temat sposobow naprawy usterek, chyba ze informacja przychodzi z Honda Poland. W jednym powiedza Ci, ze to znany (dla nich) problem, a w innym ze pierwszy raz o tym slysza.
Właśnie mają w Siedlcach. Mnie to zrobili w kilkanaście minut i zrobione bardzo dobrze. Przy okazji wyciszono tylną półkę i wymieniono teleskopy klapy bagażnika bo powoli się podnosiła.
a w jaki sposób wyciszyli tylna półkę ??
wojtek1963
03-03-10, 19:52
podkleili zawiasy półki izolacją i jest narazie OK
Nie smarowali tylko zdjęli plastikowe podszybie i po oczyszczeniu założli uszczelkę.
na podszybie najlepsza jest taśma z gąbki podklejana pod spód dolnej osłony zewnętrznej
co do stuków z tyłu to może stukać pułka na takich plastikowych bolcach mocowania lub oparcia tylnych foteli na ryglach zamków - i to te rygle najlepiej okleić taśmą izolacyjną - POMAGA
na podszybie najlepsza jest taśma z gąbki podklejana pod spód dolnej osłony zewnętrznej
co do stuków z tyłu to może stukać pułka na takich plastikowych bolcach mocowania lub oparcia tylnych foteli na ryglach zamków - i to te rygle najlepiej okleić taśmą izolacyjną - POMAGA
kurcze Ty chyba nie wiesz co piszesz ? taśma z gąbki :eek:co za pomysł przecież gąbka nasiąka wilgocią i po zimie będzie starszny kwas, oprócz tego będzie nonstop mokra od płynu do spryskiwaczy - tylko uszczelka z mikrogumy jak pisałem, która wg. producenta ma b.znikomą nasiąkliwośc wody coś około 1%. Taką mam zastosowaną od roku i jest ok - robiłem oczywiście sam w ASO.
paski z gąbki zapewniają odpowiedni dystans niędzy osłoną a szybą i nie pozwalaja na gromadzenie się zanieczyszczeń prowadzących do skrzypienia. Po drugie to uszczelka gumowa moze się i sprawdza ale po pewnym czasie i tak nagromadzi się wokół niej tyle brudu że znów zacznie skrzypieć. Po trzecie w miejscu przylegania mamy styk osłony ze szkłem szyby przedniej a jak powszechnie wiadomo szkoło nie ulega korozji
oj chyba nie do końca wiesz co to mikroguma ??? to jest dokałdnie uszczelka b. elastyczna (nienasiąkliwa o strukturze jednorodnej, zamkniętej) o grubości dokładnie takiej jaką sobie zażyczysz i ja mam zastosowaną taką o grubości 2mm i jest ok.
oj chyba nie do końca wiesz co to mikroguma ??? to jest dokałdnie uszczelka b. elastyczna (nienasiąkliwa o strukturze jednorodnej, zamkniętej) o grubości dokładnie takiej jaką sobie zażyczysz i ja mam zastosowaną taką o grubości 2mm i jest ok.
Napisz proszę jaka jest nazwa handlowa takiej uszczelki i ewentualnie gdzie można ją zakupić.
Pozdrawiam
http://www.mikroguma.pl
proszę bardzo tam też kupowałem.
robiłem oczywiście sam w ASO.
Szubek, to w końcu sam wygłuszałeś to podszybie czy w ASO? Jak sam, to napisz czy dużo jest zachodu ze zdjęciem i złożeniem do kupy tego plastikowego dziadostwa? No i czy trzeba uważać, żeby nie urwać jakiegoś zatrzasku, a jak już coś pęknie to czy da się to bez problemu kupić (np. samą "spinkę" za 5zł, a nie całą listwę za 500PLN). Ile orientacyjnie to wszystko zajęło Ci czasu?
Pzdr - Artur S.
dokałdnie tak jak napisałem sam w ASO:) czyli serwis zdemontował podszybie ( jakby połamali to a nich) a ja sam wyczyściłem, przyciąłoem na kształtu podszybia i okleiłem. Robota z detalami około 1,5 godziny trzeba uwarzać oczywiście aby nic nie połamać. Duże znaczenie ma sam montaż ale trudno to opisać, szczególnie łączenie poszczególnych elementów, b.małe zatrzaski na łaczeniach łatwo uszkodzić cały element. Montaż środkowej części też jest bardzo ważny gdyż mocowana jest ona do b. elastycznej blachy i trzeba ją odpowiednio dogiąć po demontażu tak aby podszybie nie odstawało po montażu a jednocześnie dokładnie wbić spinki pod naciskiem których właśnie ta balch się ugina, nie wiem czy to jasne ale jak zdemontujesz podszybie to się zorientujesz o co chodzi.
Ja również wygłuszałem kokpit w ASO (Honda Plaza w Warszawie) w ramach gwarancji. Od 3 tygodni nic nie trzeszczy :)
Najbardziej irytowała mnie środkowa kratka nawiewu, która była tak fatalnie spasowana, że wystarczyło złapać na środkowe 'żeberko' (te które dzieli nawiew na dwie połówki) i poruszać i trzeszczał okropnie. Teraz nic takiego się nie dzieje :)
dokałdnie tak jak napisałem sam w ASO:) czyli serwis zdemontował podszybie ( jakby połamali to a nich) a ja sam wyczyściłem, przyciąłoem na kształtu podszybia i okleiłem. Robota z detalami około 1,5 godziny trzeba uwarzać oczywiście aby nic nie połamać. Duże znaczenie ma sam montaż ale trudno to opisać, szczególnie łączenie poszczególnych elementów, b.małe zatrzaski na łaczeniach łatwo uszkodzić cały element. Montaż środkowej części też jest bardzo ważny gdyż mocowana jest ona do b. elastycznej blachy i trzeba ją odpowiednio dogiąć po demontażu tak aby podszybie nie odstawało po montażu a jednocześnie dokładnie wbić spinki pod naciskiem których właśnie ta balch się ugina, nie wiem czy to jasne ale jak zdemontujesz podszybie to się zorientujesz o co chodzi.
Podziel się bardziej szczegółowym info nt. uszczelek z pliz
- ile i którą uszczelkę z mikroguma.pl kupić
- jaki rozmiar uszczelki (długość,szerokośc) jest najlepszy z Twojego doświadczenia - chciałbym kupić tyle, żeby nie zabrakło i jak najlepiej pasowało,
- 2mm grubości tak jak masz jest w sam raz?
- Podkleiłeś na całej długości podszybia tak jak polecają na civinfo.com?
Dzięki z góry.
http://www.mikroguma.pl/products/view/654
ja dokładnie kupowałem tą taśmę i podklejałem całe podszybie a potem docinałem nożykiem dokładnie do kształtu podszybia, podklejasz po kolei elementy ( 3 sztuki) i na stole docinasz do kształtu tych plastików po takim zabiegu u mnie jest git.
fuck!! u mnie tez zaczelo skrzypiec !! wkurza konretnie !! 4 lata byl spokoj :( i znow jakas wada wychodzi.
Pojechałem do Auto West w Waw, żeby to naprawić. Przywiozłem ze soba tasmę i wydrukowane fotki z civinfo jak to zrobić żeby im i sobie pomóc. Jak opisywałem problem to już widziałem, że jest coś jest nie tak i zrobią wszystko, żeby mnie "zrzucic". Oczywście, mimo, że nie myłem samochodu z miesiąc i był maksymalnie brudny i skrzypiało już naprawde nieźle jak jeździłem, to jak wsiadł mechanik i zaczęliśmy jeździć i nawet raz nie skrzypnęło... Powiedzieli, że nie ma usterki i że mogą mi to zrobić poza gwarancją za 280 PLN. Moja taśma ich nie interesowała w ogóle i podobno mają swoje sposoby naprawy tego. Jakie, to już nie potrafili/nie chcieli powiedzieć. Może w Honda Plaza bedą bardziej kumaci bo jak na razie to jestem zażenowany podejściem tak chwalonego serwisu do tematu.
Jest jakaś opcja żeby to zrobić samodzielnie?
Jak masz furę na gwarancji - sam nic nie próbuj. W razie nieszczęścia ASO będzie szukało byle pretekstu żebyś płacił za naprawę która normalnie należałaby Ci się za free.
IMHO AW Ci nie pomoże niestety. Jedź do Hondy Plaza - szczegóły wysłałem Ci na PW.
Pzdr - Artur S.
Czy ktos z Was robil to w Krakowie?
Ktory serwis wie o co chodzi i zrobi to jak trzeba?
1. Podszybie - dobrze, ze problem jest znany :)
2. Stuki, nawet na gladkiej nawierzchni chyba z okolic centralnego nawiewu (lub gdzies spod deski, centralna czesc) - ktos to naprawial?
Moze jestem przewrazliwiony na tym punkcie, ale nie znosze takich stukow/skrzypienia itp.
Sam nie chce tego robic, mam samochod na gwarancji wiec powinni to zrobic, tylko nie chce tracic czasu na szukanie wlasciwego ASO.
Podbijam temat,
moze ktos ma doswiadczenie w tej sprawie?
Może lekki OT ale co sądzicie o Rzeszowskim serwisie Hondy? Można na nich liczyć czy niekumaci?
wojtek1963
01-07-10, 15:00
Jeżeli chodzi o skrzypienie podszybia to polecam HONDA WYSZOMIRSKI w Siedlcach. Znają problem i podklejają podszybie w ramach gwarancji bardzo szybko i bez żadnych problemów. Dodatkowo podkleili mi zawiasy tylnych siedzeń bo też czasami stukają.
w Bytomiu tez mi to zrobili na gwarancji
Ez.
w Bytomiu tez mi to zrobili na gwarancji
Ez.
u Dumnickiego??? a konkretnie co tylko zawiasy czy też podszybie ????
I podbijam ponownie....
Czy ktos z Was robil to w Krakowie?
Ktory serwis wie o co chodzi i zrobi to jak trzeba?
1. Podszybie - dobrze, ze problem jest znany
2. Stuki, nawet na gladkiej nawierzchni chyba z okolic centralnego nawiewu (lub gdzies spod deski, centralna czesc) - ktos to naprawial?
Jesli komus sie udalo w Krakowie, to prosze o info.
A tak w ogole to ktory serwis w Krakowie polecacie?
Jeśli chodzi o ASO to ewentualnie Honda Kolaczek (dawniej Wielicar). Ale i tak nie mam do nich zaufania...
Gdyby samochod nie byl na gwarancji to wiedzialbym gdzie pojechac, jednak poki co wole zeby wszystko odbywalo sie oficjalnie.
dawno mnie tu nie bylo, ale dla zainteresowanych:
Obydwa problemu usuniete i juz od roku jest idealny spokoj :)
1. Podszybie podklejone
2. Wymieniona centralna kratka nawiewu. W 100% problem zniknal.
Wszystko oczywiscie w ASO i na gwarancji.
Dziwne ale u mnie żaden plastik nie trzeszczy. Jeśli chodzi o tylną półkę to moim osobistym zdaniem to ona cała skacze na nierównościach i stąd ten dźwięk. To nie są zawiasy itp. tylko tam gdzie się ona kończy na brzegach jest najbardziej wyrobiona od kontaktu z plastikiem. Wystarczy ściągnąc z zaczepów i ją normalnie położyc naciskając na nią i wtedy mocno skrzypi. Przykleiłem na plastiku taką gumę i jak ręką odjął błoga cisza.
Chłopie ale Ty przecież latasz ufo!
Też mam problem z trzeszczeniem plastików, mam wrażenie, że dobiega on z okolic plastików wokół prędkościomierza. Jak myślicie, majstrowanie z podszybiem coś da, czy jednak to coś wewnątrz?
Też mam problem z trzeszczeniem plastików, mam wrażenie, że dobiega on z okolic plastików wokół prędkościomierza. Jak myślicie, majstrowanie z podszybiem coś da, czy jednak to coś wewnątrz?
Najczęściej jest to wina podszybia. Było kiedyś opisywane łącznie ze zdjęciami. Trzeba podkleić ten plastik mikrogumą. Ale oczywiście mogą to być inne części. Ja zauważyłem, że to jest dość mocno skorelowane z pogodą. W zimie więcej trzeszczy :)
Miałem podobny problem. Auto parkuję na terenie, na którym sporo pyli i generalnie zbiera się sporo drobinek piasku. Częśc ziarek dostało się pod podszybie tj .tę czarną przylegająca od zewnątrz do przedniej szyby część. Pojechałem do serwisu i kazałem podszybie zdemontować, oczyścić oraz uszczelnić silikonem .Od tego czasu jest spokój.
a czy trzeszczace jak cholera radio można zgłosic na gwarancji ? Bo po prostu mnie krew zalewa jak na malych nierównosciach skrzypi jakbym otwieral drzwi w zdezelowanym polonezie :/
Najczęściej jest to wina podszybia. Było kiedyś opisywane łącznie ze zdjęciami. Trzeba podkleić ten plastik mikrogumą. Ale oczywiście mogą to być inne części. Ja zauważyłem, że to jest dość mocno skorelowane z pogodą. W zimie więcej trzeszczy :)
U mnie na trzaski z podszybia pomagało przetarcie go szmatką (tak aby lekko odginać plastik), po uszczelnieniu silikonem przestało. U mnie też korelowano się z pogodą zimą większe trzaski.
na Twoim miejscu bym zgłaszał. W sumie robię tak, że nawet jak mucha nasra to jadę w ramach gwarancji. Wybacz, ale to ich zasrany obowiązek, by wszelkie usterki, niedoróbki oraz wszelkie inne barachło eliminować.
Muszę oddać ludziom z mojego serwisu, że traktują klienta jak świętą krowę. Jadąc nawet z pierdołą wiem, że sprawdzą i postarają się pomóc. Pytanie jak będzie w po okresie gwarancji. Np do tej pory nie udało im się wyeliminować problemu z zamkiem centralnym. Rzadko jak rzadko, ale czasami nie mogę go otworzyć z pilota. Wiem, że wówczas powinienem nacisną jednocześnie przycisk na pilocie oraz klamkę klapy bagażnika i auto od razu się otwiera. Ale co z tego?! Mieli usunąć i nie usunęli. Nie wiedzą, gdzie twki problem....
Np do tej pory nie udało im się wyeliminować problemu z zamkiem centralnym. Rzadko jak rzadko, ale czasami nie mogę go otworzyć z pilota. Wiem, że wówczas powinienem nacisną jednocześnie przycisk na pilocie oraz klamkę klapy bagażnika i auto od razu się otwiera. Ale co z tego?! Mieli usunąć i nie usunęli. Nie wiedzą, gdzie twki problem....
Nie znałem tego patentu z jednoczesnym naciśnięciem przycisku na pilocie i klamki bagażnika. Muszę sprawdzić, bo tez mi się sporadycznie zdarza, że nie chce się otworzyć z pilota.
na Twoim miejscu bym zgłaszał. W sumie robię tak, że nawet jak mucha nasra to jadę w ramach gwarancji. Wybacz, ale to ich zasrany obowiązek, by wszelkie usterki, niedoróbki oraz wszelkie inne barachło eliminować.
Muszę oddać ludziom z mojego serwisu, że traktują klienta jak świętą krowę. Jadąc nawet z pierdołą wiem, że sprawdzą i postarają się pomóc. Pytanie jak będzie w po okresie gwarancji. Np do tej pory nie udało im się wyeliminować problemu z zamkiem centralnym. Rzadko jak rzadko, ale czasami nie mogę go otworzyć z pilota. Wiem, że wówczas powinienem nacisną jednocześnie przycisk na pilocie oraz klamkę klapy bagażnika i auto od razu się otwiera. Ale co z tego?! Mieli usunąć i nie usunęli. Nie wiedzą, gdzie twki problem....
bo nie chcą wiedzieć, jedź do innego ASO usterka znana dobrze w Hondzie Poland, z tego co pamiętam ale mogę się mylić to imobilajzer( więc spore koszty dla gwaranta i cała procedura) jest do wymiany ja mam dokładnie to samo ale dowiedziałem się o tym dopiero po gwarancji
Ja dzisiaj pomiędzy podszybie a szybę położyłem masę uszczelniającą (płynną uszczelkę reinzosil na bazie silikonu) i jest cisza:)
palecbeckham
21-07-15, 23:17
a stosował ktoś coś podobnego do trzeszczenia kokpitu z okolic nawiewu, radia?
http://xado.pl/smary/smary-ogolnego-przeznaczenia/uniwersalny-smar-silikonowy
marcin001984
21-07-15, 23:59
Nie sądzę żeby smar coś dał. Też zaobserwowałem, że trzeszczy plastik radia i środkowy nawiew. Jeżeli coś miałoby pomóc to najlepiej rozebrać kokpit i dobrze wygłuszyć.
Ale jak kupisz to zdaj relację :)
Ja zrobiłem tak jak Marcin mówi. Jak zakładałem zmieniarke do radia to przy składaniu podkleiłem wszystko uszczelką do okien taką jakby gumową i jest cisza. Jedyne co czasem mi brzeczy to z tyłu boczek gdzieś w okolicy uchwytu od pasów... Ale jak będę miał chwile to spróbuje jakoś to podkleić...
palecbeckham
12-10-15, 13:55
A czy ktoś spotkał się ze stukającym podszybiem wewnątrz auta?
Dokładnie za daszkiem prędkościomierza, kokpit hałasuje o szybę.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.