Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Elastyczność 1.6 i 1.7 CTDi



agent
02-03-10, 07:17
Jak w temacie. Ma ktoś dane czasów rozpedzania 60-100 km/h i np 80-120? Chciałbym sobie porównać.

Kras
02-03-10, 08:27
A co to za roznica?? Jezdzisz tak jak pisza w AutoSwiecie??
Wiadomo, ze benzyna bedzie szybsza jak pojedziesz tak jak trzeba (czyli nie na piatce), a diesel jak na sztuczno:D

agent
02-03-10, 08:55
A co to za roznica?? Jezdzisz tak jak pisza w AutoSwiecie??
Czyli jak?

Wiadomo, ze benzyna bedzie szybsza jak pojedziesz tak jak trzeba (czyli nie na piatce),
W dieslu też mam IV bieg... Nie pisałem na jakim biegu chcę porównywać ale ok - może być też na IV. Co do tego że będzie szybsza to jak bierzesz pod uwagę że ma 10 KM więcej to pewnie 0-100 km/h będzie szybsza ale już 60-100 lub 80-120 raczej nie, a redukcje ciągle na III bieg i wycie silnika żeby kogoś wyprzedzić mnie nie interesują. Zresztą nie chcę wchodzić w dywagacje co jest lepsze tylko po prostu poznać dane.

a diesel jak na sztuczno
Czyli jak?

Kras
02-03-10, 09:33
No na sztuczno - czyli 60-100 na IV, a 80-120 na V.
Tylko, ze to jest zupelnie idiotyczne, wlasnie takie Autoswiatowe. Bo przeciez niby ta cala "elastycznosc" (swoja droga blad, bo to nijak nie jest elastycznosc motoru) ma stanowic o bezpieczenstwie podczas wyprzedzania...a wtedy raczej liczy sie jak mozna to zrobic najszybciej. A nie na konkretnym biegu.

Jesli nie lubisz wycia to masz wlasciwy samochod:D

agent
02-03-10, 10:14
Ja wiem że niektórzy mówią że benzyny są bardziej eleastyczne bo mają wiekszy zakres użytecznych obrotów i byc może nawet mają rację. Preferencje też są różne i jeden woli redukcje i rasowy dźwięk (mnie też sie podoba ale tylko podczas przyspieszania a nie na autostradzie cały czas) a inni klekot. Dla mnie parametr przyspieszania dajmy na to 80-120 na konkretnym biegu jest o wiele bardziej istotny niż przyspieszenie do 100 km/h. Po prostu tą różnicę czuć w każdym silniku turbodoładowanym obojętnie czy benzyna czy diesel. I nie pisz że tak super się jeździ benzyną bo jakys dał się komuś przejechać czymś porównywalnym dajmy na to Peugotem 407 2,0 HDI 136 KM i 2,0 benzyna 136 KM to każdy powie że diesel ciągnie lepiej. Nie wygra pewnie przy przyspieszeniu 0-100 km/h ale właśnie dane 60-100 czy 80-120 są uzywane na trasie. Jak dla mnie żeby się jechało podobnie to wolnossąca (a takie mamy w Hondach) benzyna musi byc z 30 KM mocniejsza i najlepiej o wiekszej pojemności.

Kras
02-03-10, 10:15
Skrzynia jest wlasnie po to by jej uzywac i redukowac. Dla mnie tyle w temacie.

Ci co powiedza, ze diesel ciagnie lepiej niz benzyna o tej samej mocy w tej samej budzie sie zwyczajnie nie znaja i opinia takich ludzi nic dla mnie nie znaczy.

genior
02-03-10, 10:44
a ja jezdze i tym i tym, 1.6 na codzien i ten silnik pomyka ładnie od 80-120 juz na 5 biegu, aczkolwiek lepiej idzie przy redukcji do 4 i około 100/h zmiana
1.7ctdi jezdze czasami i w tym zakresie można powiedziec że różnica jest tylko taka że w dislu to przyspieszanie odbywa sie bez redukcji :)
to są oczywiście tylko dane z moich odczuć a jak to się ma do czasów to niestety nie wiem, ale podumowując jest bardzo porównywalne, z różnicą redukcji w benzynie

Kras
02-03-10, 11:00
Redukuj do 3:D

LemonR
02-03-10, 12:05
Silniki Diesla z natury są bardziej elastyczne wynika to ze stosunku momentu obrotowego do ilości obrotów. I nie ma tu co porównywać. Ale stwierdzenie że benzyna musi mieć co najmniej 30KM więcej żeby jechała podobnie do diesla jest nie trafione bo benzynę trzeba po prostu zredukować.W jednym i drugim możemy mieć ten sam moment obrotowy (lub podobny) ale w innym zakresie obrotów! Inną sprawą jest to czy komuś zmiana biegów sprawia problem czy nie.

Kras
02-03-10, 12:11
Jesli ktos jezdzi Honda (ktora ma chyba najlepsze skrzynie manualne na swiecie z tych niekosmicznych producentow) i jeszcze mu zmiana biegow robi problem to chyba najwyzszy czas na emeryture i automat:cool:

agent
03-03-10, 07:07
Takie ma dobre skrzynie że łożyska lecą po 60 tys. km. Widzę że dla Ciebie liczy się tylko moc na papierze. Może Tobie to pasuje bo robisz i lubisz ostre redukcje. Wniosek jest taki że jak w benie musisz zredukować do 3 to w dieslu do IV a jak Ty wyprzedzasz na IV to ja to samo robie na V.

Kras
03-03-10, 10:06
Niestety w dieslach 1.7 takich dobrych skrzyn nie ma. Bo to nie sa silniki ani skrzynie Hondy.
Odnosze tez takie dziwne wrazenie, ze chyba powinienes przesiasc sie na inna marke, bo ta Ci za cholere nie pasuje:cool:

I ja nie patrze na moc papierowa. Ja wyprzedzam bezpiecznie, nie katuje silnika na zbyt niskich obrotach. Co do Twojej teorii o jednym biegu w dol to pewnie tak wlasnie jest. Sek w tym, ze na tym biegu nizej ja zrobie manewr szybciej niz Ty...z tym, ze Ty juz nie mozesz bardziej zredukowac:eek:

agent
03-03-10, 11:45
Skrzynię zaprojektowała Honda. Jak zresztą sporo osprzętu który jest inny w Oplach. Co do reszty to nie ciągnę tematu bo wiem że dyskusja na temat wyższości diesli nad benzynami i odwrotnie nie ma sensu a nie o to mi chodziło zadając pytanie.

Kras
03-03-10, 12:08
To widac ze zaprojektowala po macoszemu...

agent
03-03-10, 13:05
Po macoszemu czyli jak? Rzucasz zdanie bez rozwinięcia myśli. I to już nie pierwszy raz. Widzę kolego że jakiś uczulony jesteś na wszystko co związane z dieslem jednocześnie bez powodu zachwycasz się tym czym nie powinieneś czyli np. skrzynią biegów w benzynach w VII gen. Skrzynia w CTDI moim zdaniem zaprojektowana jest bardzo dobrze biorąc pod uwagę że nie ma z nią żadnych problemów oraz że działa bez koła dwumasowego przenosząc większe drgania. Mogłaby chodzić nieco delikatniej ale ogólnie jest ok.

xavier85
03-03-10, 13:23
nie jechałem benzyniakiem w 7genie dlatego nie będę sie wypowiadał co jak ciągnie;)..jeździłem kilko dieslami z rożnych grup aut i uważam ze 1.7 CTDi niezłe sobie radzi na każdym biegu tylko kwestia obrotów, ale tak jak mowie bezpieczne wyprzedzanie jest możliwe nawet bez reduckji i to nawet pod górkę:)..natomiast co do pomiarów proponuje sie spotkać benzynka i dieslem pożyczyć urządzenie zwane G-Tech i porobić pomiary na rożnych prędkościach biegach itd;)..

Kras
03-03-10, 14:54
Jesli komus wywalaja sie lozyska w skrzyni po 60kkm w Hondzie to musi byc to albo skrzynia w dieslu albo ten ktos nie umie jezdzic. Jezdzilem BARDZO wieloma Hondami, niektore mialy naprawde solidne przebiegi i lajtowo traktowane nie byly a skrzynie zawsze spoko. W CTR ponad 80kkm nalatalem, po ulicach i po pojezdzawkach, skrzynia musiala ponad 50kkm przenosic moment +50% wyzszy niz fabrycznie i NIC sie nigdy nie stalo. Nawet synchra 2jki (co niby jest przypadloscia...a tak naprawde po prostu efektem nieumiejetnego uzywania) byly w pelni sprawne. Wiec mi tu nie zarzucaj, ze nie wiem o czym mowie. Co slysze o problemach w skrzyniach Hondy to zawsze diesel albo ktos w benzynowym mocno podniosl odcinke i sie zdziwil, ze synchra leca.

A precyzja zmiany i praca skrzyni biegow (oprocz diesli) jest niezrownana w tym segmencie cenowym. Zreszta nie tylko w tym, np. BMW czy Audi ma tez gorsze skrzynie w sensie pracy.

Natomiast trzeba pogodzic sie z faktem, ze diesel 1.7 w Hondzie super konstrukcja nie jest bo ani to mocne, ani super ekonomiczne, ani rozwojowe, ani bezawaryjne. I nie chodzi tu o moje uprzedzenia do diesla, bo bardzo lubie te silniki...ale tylko w wydaniu BMW/Audi/Mercedes i z pojemnosciami 3l+...bo wtedy tak naprawde to ma sens. Praca i rozwijanie mocy 4-cyl diesli jest dla mnie nie do zaakceptowania...

genior
03-03-10, 22:37
Co do Twojej teorii o jednym biegu w dol to pewnie tak wlasnie jest. Sek w tym, ze na tym biegu nizej ja zrobie manewr szybciej niz Ty...z tym, ze Ty juz nie mozesz bardziej zredukowac

kolego Kras prawda jest taka że ten diesel zbiera się znacznie szybciej niż myślisz i chyba nim nie jeździłeś skoro takie rzeczy wypisujesz, więc Twój udział merytoryczny w tej dyskusji nie poparty praktyką uważam za zbędny


Jesli komus wywalaja sie lozyska w skrzyni po 60kkm w Hondzie to musi byc to albo skrzynia w dieslu albo ten ktos nie umie jezdzic. Co slysze o problemach w skrzyniach Hondy to zawsze diesel albo ktos w benzynowym mocno podniosl odcinke i sie zdziwil, ze synchra leca.

poza tym co do problemów ze skrzynią to większość jednak dotyczy modeli z silnikiem benzynowym, radzę dokładniej się zgłębić w temat

polecam w tym kierunku prześledzić np ten temat:

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=33850

nie ma tam problemu ani jeden diesel..

Kras
04-03-10, 07:48
Ale scierwo ten VIIgen. jednak...poza CTR:D

A tym dieslem owszem jechalem, opinie podtrzymuje. Dla mnie to on sie wcale nie zbiera...byle 1.9TDI jest lepsze.

agent
04-03-10, 08:53
Jo, jo ino CTR, ewentualnie Calibra albo Golf 3

emde
04-03-10, 10:39
jo, jo ino ctr, ewentualnie calibra albo golf 3
:p :D

Kras
04-03-10, 11:05
Lepiej Golf II, lepszy respekt na dzielni...w koncu to klasyk:D:D

xavier85
04-03-10, 13:12
golf II z motorem VR6 jako autko weekendowe nie pogardzę ;p

MajkelG
04-03-10, 23:45
chlopaki :) a nie lepiej zeby ktos wkoncu wrzucil te dane elastycznosci tak jak autor tematu prosil i dyskusje stalyby sie zbedne? ;)
poza tym znanym problemem jest padanie lozysk w skrzyniach w benzynie a nie dieslu... co do samej skrzyni w dieslu uwazam ze jest wykonana poprostu super... wszystkie biegi sa odpowiedniej dlugosci (czyli nie jak w vw gdzie jest totalny brak 1 biegu, 3 z 4 sa dziwnie wzgledem siebie ulozone a 5 jest na autostradowa dziadkowa ekonomie, ale to tylko moja opinia)
Wrzuccie wkoncu te dane! :P pozdrawiam ;)