PDA

Zobacz pełną wersję : 3 Pytanka odnośnie oleju, śruby pokrywy, zbiorniczka...



TrAcer90
28-02-10, 15:57
Witam
Mam 3 krótkie pytanka...
1.Pokrywa zaworów: Dziś chciałem sprawdzić, czy są dokręcone śruby z pokrywy zaworów...
Okazało się, że śruba (zaznaczona na zdjęciu) obkręca się, nie da się jej po prostu mocniej dokręcić bo cały czas się kręci bez większego oporu, moje pytanko i co teraz zrobić?
http://www.imagic.pl/files/11770/Zdj%EAcia-0004%284%29.jpg

2.Na szybko: Od czego jest to zbiorniczek?
http://www.imagic.pl/files/11770/Zdj%EAcia-0003%284%29.jpg

3.Dotyczące oleju: Mam zalany silnik Valvoline 10w40. Niedługo czeka mnie wymiana oleju. Mętlik w głowie co wlać. Chcę wlać 15w40, bo zaworu już troszkę klekoczą. Przejechane jest 220tyś. I szukam czegoś racjonalnego co ma właściwości takie, że zapobiega (w pewnym stopniu eliminuje branie oleju, bo aktualnie troszkę sączy). Co polecacie?

Dzięki wielkie, z góry! ;) pzdr

Budziniak
28-02-10, 16:17
Zbiorniczek który pokazałeś jest od układu sprzęgła ( hydrauliczne ) :D
A co do oleju to w moim silniku też po kunie ubywało oleju i też sporo osób mówiło zmień na minerał będzie taniej. Ja postanowiłem z tym olejem walczyć i wymieniłem 3 uszczelki i nadal śmigam na pół syntetyku i jestem zadowolony.

pwl
28-02-10, 16:21
Jak zawory klekoczą to się je reguluje a nie zmienia olej ;d

TrAcer90
28-02-10, 16:33
Nie tylko ze względu na klekoczące zawory wymieniam przecież olej. Ale jest już 220tyś. I myślę, że lepiej będzie jak zaleje 15w. A co do tego płynu sprzęgła. Jak się go wymienia i co ile?

Jeszcze jedno pytanko nr.4
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że ubywa mi płyn chłodniczy, nigdy nie widziałem plamy pod autem, co do padniętej uszczelki też nie ma takiej opcji, sprawdzałem u mechanika i z uszczelką jest okej, co teraz sprawdzić?

Tyliq
28-02-10, 20:47
Zbiorniczek który pokazałeś jest od układu sprzęgła ( hydrauliczne ) :D
A co do oleju to w moim silniku też po kunie ubywało oleju i też sporo osób mówiło zmień na minerał będzie taniej. Ja postanowiłem z tym olejem walczyć i wymieniłem 3 uszczelki i nadal śmigam na pół syntetyku i jestem zadowolony.

To jest na poważnie od tego zbiorniczek?! :eek:

Przecież na jego pokrywie pisze DOT3 i DOT4 oraz angielskie itp. napisy że płyn hamulcowy podajże ??? :confused:

TrAcer90
28-02-10, 20:58
no tak, z tego co czytałem to zalewa się to tymi płynami ;)

falek84
28-02-10, 20:59
To jest na poważnie od tego zbiorniczek?! :eek:

Przecież na jego pokrywie pisze DOT3 i DOT4 oraz angielskie itp. napisy że płyn hamulcowy podajże ??? :confused:

i co w tym dziwnego przeciez uklad hamulcowy tez jest hydrauliczny

Tyliq
28-02-10, 21:14
Już się uspokoiłem.. :) - bo byłem do tej pory przekonany że to drugi zbiorniczek płynu hamulcowego od układu hamulcowego tył - wkońcu też się zalewa go płynem hamulcowym :D i pisze na nim DOT3 / DOT4, a jak od TrAcer90 usłyszałem że to od sprzęgła to mało zawału nie dostałem :eek:

..a właśnie ostatnio dolewałem bo mi ubyło w tym mniejszym i byłem w 100% przekonany że jest tak jak u mnie w moto - 2 oddzielne zbiorniczki układów (przód + tył) ;)

Poleciałem u brata w instrukcji od VI gen. sprawdziłem (bo do swojej nie mam) to biegiem odrazu ale jest ok i odłączenie? sprzęgła (mniejszy zbiorniczek) również zalewa się płynem hamulcowym uff :p

Czego to się człowiek z czasem nie dowie o tych Hankach :D

skilo_one
28-02-10, 23:15
1.Pokrywa zaworów: Dziś chciałem sprawdzić, czy są dokręcone śruby z pokrywy zaworów...
Okazało się, że śruba (zaznaczona na zdjęciu) obkręca się, nie da się jej po prostu mocniej dokręcić bo cały czas się kręci bez większego oporu, moje pytanko i co teraz zrobić?
http://www.imagic.pl/files/11770/Zdj%EAcia-0004%284%29.jpg



Mam ten sam silnik i podczas montażu pokrywy po malowaniu zauważyłem ze mam tą samą sytuację z tą samą śrubą. Z tym że u mnie jest ona też zalepiona olejem . .
Jakoś od tamtego czasu po przykręceniu nic się z nią nie dzieje.

gruszkin
01-03-10, 00:44
panowie te szpileczki sa tak mięciutkie ze to nieporozumienie:) macie pourywane gwinty niestety. u mine skonczylo sie na tym ze trzeba bylo gwintowac i wyciągac materiał który został jak za mocno przykręciłem srube. ale jesli poszla gdzies wyzej to moze da sie jakąs żabą chwycic i wykręcić

bednar_ek35
01-03-10, 19:05
Ja u siebie też miałem problem z ową śrubką,tylko z tym że umnie zerwał sie gwint w głowicy,więc rozwierciłem pod M8,bo ori jest M6,wsawiłem szpilke i wszystko gra.Może to niezbyt fachowa porada ale ja tak właśnie zrobiłem.

TENCIO
02-03-10, 03:01
co do oleju to proponuje pozostac przy polsyntetyku, jezeli upierasz sie przy zmianie parametrow to moge zaproponowac ci polsyntetyk motula 6100 synergie 15w50, przewidziany jest do samochodow z wyzszymi przebiegami , ogranicza on apetyt na oliwe. w razie czego zapraszam do siebie ;)

Budziniak
02-03-10, 06:56
Nie tylko ze względu na klekoczące zawory wymieniam przecież olej. Ale jest już 220tyś. I myślę, że lepiej będzie jak zaleje 15w. A co do tego płynu sprzęgła. Jak się go wymienia i co ile?

Jeszcze jedno pytanko nr.4
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że ubywa mi płyn chłodniczy, nigdy nie widziałem plamy pod autem, co do padniętej uszczelki też nie ma takiej opcji, sprawdzałem u mechanika i z uszczelką jest okej, co teraz sprawdzić?

A co ma przebieg do zdegradowania 10w40 :) Moje d15 ma przeturlane 310 tysięcy i śmiga na 10w40 Mobil1.
Poprzedni właściciel i jeszcze poprzednia właścicielka zalewali też ten olej więc i ja też.

TrAcer90
02-03-10, 09:43
aha aha... to zaleje tego 10w40, poprostu byłem źle poinformowany co do parametrów oleju - przebieg auta...
TENCIO a co polecasz jako 10w40?

TENCIO
02-03-10, 11:39
aha aha... to zaleje tego 10w40, poprostu byłem źle poinformowany co do parametrów oleju - przebieg auta...
TENCIO a co polecasz jako 10w40?

dokladnie,przebieg jest na drugim planie,wazny jest stan silnika. mam klienta ktory leje do auta z przebiegiem 340tys pelny synt 5w40 i silnik sie ma dobrze, wiec widac ze nie ma tu reguly, a teorie o tym, ze powyzej 200.000km trzeba przejsc na polsyntetyk/mineral mozna wsadzic miedzy bajki.

co do oleju dla ciebie , to polecam sprawdzony 6100 synergie+ 10w40, w cenie103zl/5litrow :)