Zobacz pełną wersję : 3 Pytanka odnośnie oleju, śruby pokrywy, zbiorniczka...
Witam
Mam 3 krótkie pytanka...
1.Pokrywa zaworów: Dziś chciałem sprawdzić, czy są dokręcone śruby z pokrywy zaworów...
Okazało się, że śruba (zaznaczona na zdjęciu) obkręca się, nie da się jej po prostu mocniej dokręcić bo cały czas się kręci bez większego oporu, moje pytanko i co teraz zrobić?
http://www.imagic.pl/files/11770/Zdj%EAcia-0004%284%29.jpg
2.Na szybko: Od czego jest to zbiorniczek?
http://www.imagic.pl/files/11770/Zdj%EAcia-0003%284%29.jpg
3.Dotyczące oleju: Mam zalany silnik Valvoline 10w40. Niedługo czeka mnie wymiana oleju. Mętlik w głowie co wlać. Chcę wlać 15w40, bo zaworu już troszkę klekoczą. Przejechane jest 220tyś. I szukam czegoś racjonalnego co ma właściwości takie, że zapobiega (w pewnym stopniu eliminuje branie oleju, bo aktualnie troszkę sączy). Co polecacie?
Dzięki wielkie, z góry! ;) pzdr
Zbiorniczek który pokazałeś jest od układu sprzęgła ( hydrauliczne ) :D
A co do oleju to w moim silniku też po kunie ubywało oleju i też sporo osób mówiło zmień na minerał będzie taniej. Ja postanowiłem z tym olejem walczyć i wymieniłem 3 uszczelki i nadal śmigam na pół syntetyku i jestem zadowolony.
Jak zawory klekoczą to się je reguluje a nie zmienia olej ;d
Nie tylko ze względu na klekoczące zawory wymieniam przecież olej. Ale jest już 220tyś. I myślę, że lepiej będzie jak zaleje 15w. A co do tego płynu sprzęgła. Jak się go wymienia i co ile?
Jeszcze jedno pytanko nr.4
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że ubywa mi płyn chłodniczy, nigdy nie widziałem plamy pod autem, co do padniętej uszczelki też nie ma takiej opcji, sprawdzałem u mechanika i z uszczelką jest okej, co teraz sprawdzić?
Zbiorniczek który pokazałeś jest od układu sprzęgła ( hydrauliczne ) :D
A co do oleju to w moim silniku też po kunie ubywało oleju i też sporo osób mówiło zmień na minerał będzie taniej. Ja postanowiłem z tym olejem walczyć i wymieniłem 3 uszczelki i nadal śmigam na pół syntetyku i jestem zadowolony.
To jest na poważnie od tego zbiorniczek?! :eek:
Przecież na jego pokrywie pisze DOT3 i DOT4 oraz angielskie itp. napisy że płyn hamulcowy podajże ??? :confused:
no tak, z tego co czytałem to zalewa się to tymi płynami ;)
To jest na poważnie od tego zbiorniczek?! :eek:
Przecież na jego pokrywie pisze DOT3 i DOT4 oraz angielskie itp. napisy że płyn hamulcowy podajże ??? :confused:
i co w tym dziwnego przeciez uklad hamulcowy tez jest hydrauliczny
Już się uspokoiłem.. :) - bo byłem do tej pory przekonany że to drugi zbiorniczek płynu hamulcowego od układu hamulcowego tył - wkońcu też się zalewa go płynem hamulcowym :D i pisze na nim DOT3 / DOT4, a jak od TrAcer90 usłyszałem że to od sprzęgła to mało zawału nie dostałem :eek:
..a właśnie ostatnio dolewałem bo mi ubyło w tym mniejszym i byłem w 100% przekonany że jest tak jak u mnie w moto - 2 oddzielne zbiorniczki układów (przód + tył) ;)
Poleciałem u brata w instrukcji od VI gen. sprawdziłem (bo do swojej nie mam) to biegiem odrazu ale jest ok i odłączenie? sprzęgła (mniejszy zbiorniczek) również zalewa się płynem hamulcowym uff :p
Czego to się człowiek z czasem nie dowie o tych Hankach :D
1.Pokrywa zaworów: Dziś chciałem sprawdzić, czy są dokręcone śruby z pokrywy zaworów...
Okazało się, że śruba (zaznaczona na zdjęciu) obkręca się, nie da się jej po prostu mocniej dokręcić bo cały czas się kręci bez większego oporu, moje pytanko i co teraz zrobić?
http://www.imagic.pl/files/11770/Zdj%EAcia-0004%284%29.jpg
Mam ten sam silnik i podczas montażu pokrywy po malowaniu zauważyłem ze mam tą samą sytuację z tą samą śrubą. Z tym że u mnie jest ona też zalepiona olejem . .
Jakoś od tamtego czasu po przykręceniu nic się z nią nie dzieje.
panowie te szpileczki sa tak mięciutkie ze to nieporozumienie:) macie pourywane gwinty niestety. u mine skonczylo sie na tym ze trzeba bylo gwintowac i wyciągac materiał który został jak za mocno przykręciłem srube. ale jesli poszla gdzies wyzej to moze da sie jakąs żabą chwycic i wykręcić
bednar_ek35
01-03-10, 19:05
Ja u siebie też miałem problem z ową śrubką,tylko z tym że umnie zerwał sie gwint w głowicy,więc rozwierciłem pod M8,bo ori jest M6,wsawiłem szpilke i wszystko gra.Może to niezbyt fachowa porada ale ja tak właśnie zrobiłem.
co do oleju to proponuje pozostac przy polsyntetyku, jezeli upierasz sie przy zmianie parametrow to moge zaproponowac ci polsyntetyk motula 6100 synergie 15w50, przewidziany jest do samochodow z wyzszymi przebiegami , ogranicza on apetyt na oliwe. w razie czego zapraszam do siebie ;)
Nie tylko ze względu na klekoczące zawory wymieniam przecież olej. Ale jest już 220tyś. I myślę, że lepiej będzie jak zaleje 15w. A co do tego płynu sprzęgła. Jak się go wymienia i co ile?
Jeszcze jedno pytanko nr.4
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że ubywa mi płyn chłodniczy, nigdy nie widziałem plamy pod autem, co do padniętej uszczelki też nie ma takiej opcji, sprawdzałem u mechanika i z uszczelką jest okej, co teraz sprawdzić?
A co ma przebieg do zdegradowania 10w40 :) Moje d15 ma przeturlane 310 tysięcy i śmiga na 10w40 Mobil1.
Poprzedni właściciel i jeszcze poprzednia właścicielka zalewali też ten olej więc i ja też.
aha aha... to zaleje tego 10w40, poprostu byłem źle poinformowany co do parametrów oleju - przebieg auta...
TENCIO a co polecasz jako 10w40?
aha aha... to zaleje tego 10w40, poprostu byłem źle poinformowany co do parametrów oleju - przebieg auta...
TENCIO a co polecasz jako 10w40?
dokladnie,przebieg jest na drugim planie,wazny jest stan silnika. mam klienta ktory leje do auta z przebiegiem 340tys pelny synt 5w40 i silnik sie ma dobrze, wiec widac ze nie ma tu reguly, a teorie o tym, ze powyzej 200.000km trzeba przejsc na polsyntetyk/mineral mozna wsadzic miedzy bajki.
co do oleju dla ciebie , to polecam sprawdzony 6100 synergie+ 10w40, w cenie103zl/5litrow :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.