Zobacz pełną wersję : honda 5d, 1.4is, 97r
Koledzy mam dwa problemy w honda 5d, 1.4is, 97r:
1) od dłuższego czasu falują w mojej Hondzie obroty w zakresie 600-1500obr/min,
2) Pojawił się dziwny metaliczny odgłos z silnika w momencie puszczania sprzęgła i dodawania gazu. Dzieje się to tylko przy każdej zmianie wszystkich biegów, dopóki silnik nie osiągnie temp. roboczej.
O co tu chodzi :confused:
pawelek_krak
27-02-10, 21:14
Co do obrotów to przeczyść silniczek krokowy i przepustnice.
Ten metaliczny odgłos to pewnie sprzęgło, jak łożysko to przy wciśniętym pedale sprzegła powinno ustać a jak puścisz powinno być słychać. Możliwe że też coś z dociskiem.
Co do obrotów to przeczyść silniczek krokowy i przepustnice.
Ten metaliczny odgłos to pewnie sprzęgło, jak łożysko to przy wciśniętym pedale sprzegła powinno ustać a jak puścisz powinno być słychać. Możliwe że też coś z dociskiem.
dokładnie jak piszesz. Przy wciśniętym sprzęgle metaliczny dźwięk znika. Czy mogę wymienić same łożysko, czy muszę jednak sprzęgło?
Gdzie się znajduje w tym silniku (1.4, 90km) silniczek krokowy i przepustnica:confused:? Wdziałem posta z czyszczeniem silniczka ale to był silnik 1.6VTEC:(
dokładnie jak piszesz. Przy wciśniętym sprzęgle metaliczny dźwięk znika. Czy mogę wymienić same łożysko, czy muszę jednak sprzęgło?(
Konkretniej to łożysko oporowe sprzęgła kończy swój żywot.
Konkretniej to łożysko oporowe sprzęgła kończy swój żywot.
no co ty... nie wiem z kad sie wzial ten mit... przeciez lozysko oporowe pracuje wlasnie przy wcisnietym sprzegle, wiec ewentualnie powinno go wtedy slychac. jesli sa jakies nietypowe szorujace dziweki przy puszczonym sprzegle, to nie ma to zwiazku z lozyskiem oporowym, a tylko i wylacznie z lozyskami w skrzynie biegow na walku sprzeglowym!
dokładnie to łożysko na wałku głównym. Oporowe pracuje tylko przy wciśniętym pedale sprzęgła. Koniec kropka. Jest post na temat łożysk i ich nr.
witam silniczek krokowy jest przykręcony do przepustnicy która przykręcona jest do kolektora dolotowego na samej górze zlokalizujesz ja jak posadzisz kogoś za kierownicą i każesz naciskać i puszczać gaz zobaczysz gdzie się rusza i to będzie przepustnica.
dostęp od góry jest bardzo dobry nie to co w wersji 3d.
w mojej hani kupionej od starego niemca który nie przekraczał 4000 obrotów było tyle smoły że przepustnica sie nie domykała (ale obroty były stabilne) dopiero założenie gazu ujawniło problem gasł na wolnych obrotach po czyszczeniu (trwało ok 2h z piciem piwa i sprzataniem) wszystkie problemy zniknęły.
pozdrawiam wojtek
koledzy dzięki za pomoc. Przepustnice i silniczek krokowy dzięki opisowi cubrynka zlokalizuje.
Pytanie jaki jest orientacyjny koszt wymiany łożyska na wałku tzn materiał oraz robocizna? I czy powinienem to szybko zrobić? To auto żony i nie chce. aby jej stanęło na środku skrzyżowania ;)
...hondy nie stają na środku skrzyżowań!!!
to jedno lozysko NTN kosztuja bodajze 105zl a montarz to ile dasz... ogolenie jest tak ze za zdjecie skrzyni 200-250 i za rozebranie skrzyni kolejne 250.
ale szczerze to jesli jest to tylko szum to polecam wymiane oleju w skrzyni na oryginalny MTF i mozna tak spokojnie pojezdzic do nastepnej wymiany sprzegla(i zrobic skrzynke przy okazji)
qba1983 dzięki kolego. Tak też zrobię na początek. Ile wchodzi oleju do skrzyni i jakiej klasy mam zalać? Znalazłem coś takiego
http://www.allegro.pl/item918993220_olej_przekladniowy_mtf_94_texaco_ory ginal_1_litr.html
Jest to odpowiednik Honda MTF polecany przez Rover'a do skrzyń Hondy montowanych w Roverkach 400/600. Tylko on jest 75W-80 :confused:
W necie doczytałem sie........"Obecnie stosuje się oleje wielosezonowe i w naszej strefie klimatycznej zaleca się 75W/90 lub 80W/90. Jednak niektórzy producenci nakazują wlewać do skrzyni biegów olej silnikowy (np. wszystkie modele Hondy sprzed kilku lat)."
qba1983 dzięki kolego. Tak też zrobię na początek. Ile wchodzi oleju do skrzyni i jakiej klasy mam zalać? Znalazłem coś takiego
http://www.allegro.pl/item918993220_olej_przekladniowy_mtf_94_texaco_ory ginal_1_litr.html
Jest to odpowiednik Honda MTF polecany przez Rover'a do skrzyń Hondy montowanych w Roverkach 400/600. Tylko on jest 75W-80 :confused:
W necie doczytałem sie........"Obecnie stosuje się oleje wielosezonowe i w naszej strefie klimatycznej zaleca się 75W/90 lub 80W/90. Jednak niektórzy producenci nakazują wlewać do skrzyni biegów olej silnikowy (np. wszystkie modele Hondy sprzed kilku lat)."
2L. Na forum koledzy sprzedają oliwę MTF oryginalną hondowską - 50zł za litr. Pisz do kolegi Jarusnet
Ooo tu masz ofertę. http://jarusnet.pl/2010/01/23/mtf-oryginalny-olej-do-skrzyni/#more-376
W aso koszt ok 65-70zł za litr (różnie albo w butli albo lany z beczki)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.