Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : czy przy zdejmowaniu pokrywy głowicy trzeba odkręcać świece?



loot
27-02-10, 11:09
cześć, pytanie jak w temacie, chcę regulować zawory, czy będę musiał wykręcać świece?

dzib
27-02-10, 11:11
:confused:

piroman
27-02-10, 11:58
nie ma takiej potrzeby

woz1938
27-02-10, 12:02
wyciagasz tylko przewody odpinasz mase i odkrecasz sruby i wyjmujesz:)

loot
27-02-10, 12:23
dzięki, a słuchajcie dużo jest problemu ze zdjęciem tej plastikowej pokrywy paska rozrządu? tak żeby widzieć jaki suw jest aktualnie na tłoku? bo tak patrzę w ten silnik i coś mi się wydaje, że z tym będę miał najwięcej problemu z tego wszystkiego...
dużo tam trzeba odkręcić czy tylko plastik i jakoś to wyjdzie?
silnik mam D15Z6 jakby co.

LIO
27-02-10, 12:29
jak zdejmiesz juz pokrywe zaworów, to zdejmiesz tez plastikową osłone rozrzadu

loot
27-02-10, 12:30
spoko, dzięki za informację, wcześniej planowałem zabrać się do tego od pokrywy rozrządu:D

kamix666
27-02-10, 21:02
bez zdjecia pokrywy nie wyciagniesz osłony :P
dasz rade

woz1938
27-02-10, 21:39
proste jak je*anie;)

loot
28-02-10, 01:33
jutro się okaże :D

kamix666
28-02-10, 12:01
proste jak je*anie;)

dobre dobre
ale popieram :p

loot
28-02-10, 18:02
zawory wyregulowane, rzeczywiście zbyt trudne to nie jest. martwi mnie trochę jednak to, że zawory musiałem luzować, spodziewałem się, że trochę je będę przykręcał ciaśniej, dzięki czemu silnik będzie cichszy.
jeszcze nie odpaliłem maszyny, czekam aż zastygnie silikon. na opakowaniu jest napisane, że po 12 godzinach silikon nabiera pełnej swojej mocy, ale wieczorem chyba się przejadę i zobaczę czy jest jakiś zauważalny efekt mojej pracy;)

kurde posmarowałem silikonem po całej uszczelce a nie tylko w kąty, będzie problem z tego?

skolopendra
28-02-10, 18:54
po całej uszczelce a nie tylko w kąty, będzie problem z tego?

nie powinno być problemu

loot
28-02-10, 23:10
...i jak na razie problemu nie ma ;)
silnik pracuje ciupkę kulturalniej i ciszej (przynajmniej podczas postoju, podczas jazdy nie za bardzo odczuwam różnicę).
dzięki wszystkim za odpowiedzi, nawet dzib-owi, który wprowadził mnie w błąd:p

Budziniak
28-02-10, 23:31
Możecie napisać jakie wartości należy zastosować przy regulacji ??? Kiedyś znalazłem , zapisałem i wisi na monitorze
ssący 0,18 - 0,22 mm wydech 0,23 - 0,27 mm
Ustawić na te mniejsze czy większe wartości czy ktoś doświadczony w tych sprawach może doradzić. Silnik d15z6

loot
28-02-10, 23:59
a masz taki szczelinomierz z taką dokładnością?
i tak do setnych milimetra nie masz szans ustawić, to jest śrubka i nakrętka:D
celuj w 0,20 i 0,25...

Budziniak
01-03-10, 00:04
Jak się chce to ustawisz poświęcisz chwile czasu dłużej i tyle. Kolega jakiś do pomocy bo ruszać szczelinomierzem i jednocześnie kontrować to ciężko dwoma rękoma.
Wyregulować muszę bo gadałem z poprzednim właścicielem to nigdy nie były regulowane :( zobaczymy

loot
01-03-10, 11:03
chłopie :D
do setnych części milimetra nie ustawisz, mogę Ci to gwarantować :D
ustawisz zawory, zakręcisz rozrządem, zawory pójdą w górę w dół i już masz luz trochę inny...
bez przesady, to są mechaniczne części, a nie jakieś nie wiadomo co, śrubokręt i klucz 10 a nie tam jakieś filozofie.
a kolega Ci nie potrzebny, chyba że lubisz z kolegą:D

zakit
01-03-10, 11:43
zgadza sie ze powinno byc 0.18-0.22 i 0.23-0.27, ja u siebie ostatnio tez robilem regulacje, ale mam szczelinomierz tylko co 0.05 wiec ustawilem na 0.20 i 0.25

lar
01-03-10, 21:43
jeśli chodzi o regulacje zaworów ta polecam oglądnąc ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=uqMYMskOQQQ
Naprawdę rozjaśnia sytuacje tym którzy nie bardzo sie orientują w tych sprawach. polecam:)

loot
01-03-10, 22:31
szkoda, że wcześniej tego nie widziałem.
i komentarz pod spodem bardzo dobry, "Sam naprawiam..." trochę to niejasno opisuje:
"i think 1stardragon's right..... u gotta turn 180 degrees on the CRANK to move 90 degrees on the CAM..."
czyli rozrząd trzeba przekręcać o 90 stopni, a nie o 180, żeby regulować kolejny cylinder. ja przestawiałem o 180 i coś nie szło, dopiero w innym manualu doczytałem.
i moim zdaniem nie ma co koła odkręcać, ale co kto woli.

piroman
01-03-10, 22:49
dokładnie, najlepiej ustawić w środku zalecanego przedziału czyli 0.20 i 0.25 a co do koła to jak ktoś nie ma długiej przedłużki albo mu się nie chce ściągać koła to wrzucamy piątkę i kręcimy kołem

lar
04-04-10, 09:10
witam. jestem zmuszony sam wyregulowac sobie zawory bo mechanik spaprał robote ;/ Co do samej regulacji to wiem wszystko ale martwie sie troche o te ze nie będe umiał dobrze założyć uszczelki i przykręcić pokrywę zaworów i mam tu kilka pytań do doświadczonych w tych sprawach. A więc:
- czy starą uszczelke smarować zwkłym silikonem wysokotemperaturowym czy jakimś specjalnym klejem do tego przeznaczonym, chodzi mi o to czy ten zwykły silikon da rade? czy nie (uszczelke miałem ściąganą juz ze 4 razy albo wiecej)
- gdzie smarować czy tylko po tych rogach przy tym zaokrągleniu czy całą? czy smarować z obydwu stron (od stony głowicy i pokrywy?) im wiecej porad mi dacie tym lepiej:)
- czy pozostałe uszczelki te na gnizdach świec i te pod szpilkami są też ważne czy raczej one nie będą sprawiać problemów, tez je smarowac silikonem? czy tylko olejem je przesmarować?
- no i samo przykręcenie pokrywy, nie dysponuje kluczem dynamometrycznym, zupełnie nie wiem z jakąsiłą dokręcić. Chyba zrobie tak ze podokręcam na początek lekko, a jak zobacze ze cieknie to troszkę je podociągam.
- czy złe nieumiejętne obsadzenie uszczelki i dokrecenie pokrywy moze spowodować jakieś nieporządane skutki, poza oczywiście jakimś wyciekiem, czy poceniem sie?

Wiem ze duzo tego ale kompletny ze mnie laik w sprawie mechaniki...

Powell
04-04-10, 10:58
witam. jestem zmuszony sam wyregulowac sobie zawory bo mechanik spaprał robote ;/ Co do samej regulacji to wiem wszystko ale martwie sie troche o te ze nie będe umiał dobrze założyć uszczelki i przykręcić pokrywę zaworów i mam tu kilka pytań do doświadczonych w tych sprawach. A więc:
- czy starą uszczelke smarować zwkłym silikonem wysokotemperaturowym czy jakimś specjalnym klejem do tego przeznaczonym, chodzi mi o to czy ten zwykły silikon da rade? czy nie (uszczelke miałem ściąganą juz ze 4 razy albo wiecej)
- gdzie smarować czy tylko po tych rogach przy tym zaokrągleniu czy całą? czy smarować z obydwu stron (od stony głowicy i pokrywy?) im wiecej porad mi dacie tym lepiej:)
- czy pozostałe uszczelki te na gnizdach świec i te pod szpilkami są też ważne czy raczej one nie będą sprawiać problemów, tez je smarowac silikonem? czy tylko olejem je przesmarować?
- no i samo przykręcenie pokrywy, nie dysponuje kluczem dynamometrycznym, zupełnie nie wiem z jakąsiłą dokręcić. Chyba zrobie tak ze podokręcam na początek lekko, a jak zobacze ze cieknie to troszkę je podociągam.
- czy złe nieumiejętne obsadzenie uszczelki i dokrecenie pokrywy moze spowodować jakieś nieporządane skutki, poza oczywiście jakimś wyciekiem, czy poceniem sie?

Wiem ze duzo tego ale kompletny ze mnie laik w sprawie mechaniki...


x2 Te same pytania :D

zakit
04-04-10, 16:12
witam. jestem zmuszony sam wyregulowac sobie zawory bo mechanik spaprał robote ;/ Co do samej regulacji to wiem wszystko ale martwie sie troche o te ze nie będe umiał dobrze założyć uszczelki i przykręcić pokrywę zaworów i mam tu kilka pytań do doświadczonych w tych sprawach. A więc:
- czy starą uszczelke smarować zwkłym silikonem wysokotemperaturowym czy jakimś specjalnym klejem do tego przeznaczonym, chodzi mi o to czy ten zwykły silikon da rade? czy nie (uszczelke miałem ściąganą juz ze 4 razy albo wiecej)
- gdzie smarować czy tylko po tych rogach przy tym zaokrągleniu czy całą? czy smarować z obydwu stron (od stony głowicy i pokrywy?) im wiecej porad mi dacie tym lepiej:)
- czy pozostałe uszczelki te na gnizdach świec i te pod szpilkami są też ważne czy raczej one nie będą sprawiać problemów, tez je smarowac silikonem? czy tylko olejem je przesmarować?
- no i samo przykręcenie pokrywy, nie dysponuje kluczem dynamometrycznym, zupełnie nie wiem z jakąsiłą dokręcić. Chyba zrobie tak ze podokręcam na początek lekko, a jak zobacze ze cieknie to troszkę je podociągam.
- czy złe nieumiejętne obsadzenie uszczelki i dokrecenie pokrywy moze spowodować jakieś nieporządane skutki, poza oczywiście jakimś wyciekiem, czy poceniem sie?

Wiem ze duzo tego ale kompletny ze mnie laik w sprawie mechaniki...



byle bys nie dokrecal pokrywy z całej siły, po drugie to kup juz nowa uszczelke bo moze ci cieknac jak byla sciagana tyle razy, wszystko zalezy jeszcze ile ma przejechane.
silikon wysokotemperaturowy raczej by sie zdało a nie zwykly sanitarny.
nie bedzie raczej to mialo zadnych negatywnych skutkow wlasnie poza ew wyciekiem

lar
05-04-10, 19:50
a co do koła to jak ktoś nie ma długiej przedłużki albo mu się nie chce ściągać koła to wrzucamy piątkę i kręcimy kołem
jeszcze co do tego kręcenia kołem na 5 biegu. czy dam rade to zrobić bez wyciągania świec, bo wiadomo ze kompresja i moge nie mieć tyle siły zeby kołem tłoki obrucić;p

rooter666
05-04-10, 23:34
jeszcze co do tego kręcenia kołem na 5 biegu. czy dam rade to zrobić bez wyciągania świec, bo wiadomo ze kompresja i moge nie mieć tyle siły zeby kołem tłoki obrucić;p

dzasz rade kręcić kołem ,nie trzeba świec wykręcać :)