Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Alternator, a spalanie



rutkose
25-02-10, 21:23
Witam.

Czy potencjalnie niesprawny alternator bądź rozrusznik, czy też regulator napięcia może mieć wpływ na zwiększone spalanie?? Pytam, gdyż wszystko włącznie z lambdą wymieniłem co nie okazało się przyczyną wzrostu spalania.

Loloss
25-02-10, 22:46
Wiadomo, że większe obciążenie alternatora wpływa na zużycie paliwa, ale to chyba raczej nie są jakieś tam przerażające wartości. Uszkodzenie alternatora, czy regulatora napięcia dawałoby chyba jakieś inne objawy... Widzę, że w przypadku Hond kwestia spalania, to czasami dziwna sprawa - jednym spalają mało, drudzy narzekają heh.
A jakie jest to spalanie u Ciebie? Tzn. twojej Hanki ;)

DjHammer
25-02-10, 22:47
Nie widze tu takiej opcji zeby któraś z tych zeczy miała wpływ na spalanie o ile ci wzrosło ?? A wtryski tez wymieniałeś ? dodatkowo jeżeli masz kolektor ebayowy to musisz przerobić mocowanie sondy lambda poznieważ jest ona za bardzo schowana przez co zle odczytuje przepływ spalin

Loloss
25-02-10, 22:49
No tak, to już bardziej sensownie brzmi.

rutkose
26-02-10, 13:43
Wtryski też miałem wymieniane wraz z ssakiem od z6 (spalanie nie zmieniło się). Kolektor mam seryjny. Spalanie wzrosło mi o ok 40km na 12l wachy.

iron82
26-02-10, 15:13
[QUOTE=rutkose;924918 Spalanie wzrosło mi o ok 40km na 12l wachy.[/QUOTE]
Że jak proszę?? Tyle razy już było jak sprawdzić ile tak naprawdę pali hania a Wy dalej swoje.

rutkose
26-02-10, 18:15
Ale o co Ci chodzi?? Spalanie sprawdzalem i chyba wiem ile pali moj samochod. Pisze o zwyczajowym zalaniu jak zawsze, czy to za 50pln w moim przypadku, czy 100pln, czy 200pln jak w przypadku jeszcze kogos innego. Jak ktos zawsze zalewa auto za tyle samo, zerujac przy tym licznik, chyba dostrzerze roznice w takcie uzytkowania bo zna chyba swoj samochod. Wiec jak nie wnosisz nic do tematu, a masz sie wymadrzac i skazywac od razu kogos za "laika", ktory nie potrafi sprawdzic ile jego auto pali to daj sobie spokuj.

skolopendra
26-02-10, 18:26
Czy potencjalnie niesprawny alternator bądź rozrusznik, czy też regulator napięcia może mieć wpływ na zwiększone spalanie??

nie.no chyba ze łożyska tych elementów wszyscy w całej wsi słyszeć będą

rutkose
26-02-10, 18:34
Dziękuję skolopendra. Słyszałem też wersję, że jeśli jest "jakiś" problem z elektryką i alternator musi pracować cały czas na maxa to odbije się to na spalaniu. Nie wiem ile w tym prawdy? Wiem, że u mnie "coś" za dużo prądu pobiera i nie wiem, czy w tym nie jest pies pochowany. Tylko, czy sprawy elektryczne mają jakikolwiek związek ze spalaniem, oprócz oczywiście lambdy i map sensora, które to mam wymienione?

skolopendra
26-02-10, 19:58
Wiem, że u mnie "coś" za dużo prądu pobiera i nie wiem, czy w tym nie jest pies pochowany.

w takim układzie po kilku dniach postoju powinno by rozładować akumulator ??

lub zapomniałeś dodać że w bagażniku masz dwie kocówy 1500W i słuchasz tego na pół gwizdka ;)

PeJot
26-02-10, 20:15
A wolnych obrotów nie masz zbyt wysokich (np. ok.1000 rpm) ?

W jeździe po mieście zrobiłoby to różnicę ...

rutkose
26-02-10, 20:29
Cytat:
Napisał rutkose Zobacz post
Wiem, że u mnie "coś" za dużo prądu pobiera i nie wiem, czy w tym nie jest pies pochowany.
w takim układzie po kilku dniach postoju powinno by rozładować akumulator ??

lub zapomniałeś dodać że w bagażniku masz dwie kocówy 1500W i słuchasz tego na pół gwizdka

Ale przecież jak wyłączone są odbiorniki to prądu nie ma co pobierać. Zgadza sie? Choć prawda, że raz na jakiś czas muszę bardziej "pokręcić", aby odpalił. Audio hehe wyszukanego nie mam, więc to nie ono :P


A wolnych obrotów nie masz zbyt wysokich (np. ok.1000 rpm) ?

W jeździe po mieście zrobiłoby to różnicę ...

Wiesz.. na zimnym, kiedy auto jest na ssaniu potrafi być 1500rpm, ale jak się nagrzeje to trzyma 700-800 rpm.

Może wyprzedzenie zapłonu o 10 jest wszystkiemu winne?

skolopendra
26-02-10, 20:36
Zgadza sie?

nie. np radio podłączone poza stacyjką żre dużo prądu ,lecz to owocuje czyms więcej niż tylko


raz na jakiś czas muszę bardziej "pokręcić", aby odpalił.

więc tu nie to

Może wyprzedzenie zapłonu o 10 jest wszystkiemu winne?

opóźnij o 20° może spali 6 na 100 ;)