Zobacz pełną wersję : Jaką polerkę wybrać ?
Witam myślę że dział odpowiedni :) wiosna coraz bliżej ;) zapewne nie tylko ja ale większość z was szykuje się na nadejście wiosny z myślą aby odświeżyć lakier po tej zimie i nowych nabytkach na lakierze czytaj rysy zadrapania i inne drażniące mnie miejsca :/ i teraz pytanie którą polerkę wybrać mam dwie na oku może temat się rozwinie :)
Polerka Nr. 1
http://www.allegro.pl/item931407113_hit_polerka_samochodowa_240mm_100w_e inhell_fv_gw.html
polerka Nr.2
http://www.allegro.pl/item924161290_polerka_samochodowa_szlifierka_poler ka_1400w_gw_fv.html
jedynie 2 opcja. polerka musi mieć regulowaną prędkość obrotową.
Jeżeli chodzi o jakość to nie mam pojęcia...co do regulacji to koniecznie,zakres obrotów między 2000 a 3000 też spoko więcej nie musi mieć.
Ja osobiśćie polecam makite,ma bardzo dobre przekładnie kontowe i na prawdę są kozackie ale drogie:(
Ps.pasta oczywiśćie Farecla G3 bądz profile 200 oraz mleczko g10 tudzież 3m.
Bierz opcje 2. Przy pierwszej masz za duza predkość obrotów, a poza tym nie wiadomo czy to jest polerka obrotowa czy rotacyja. Z tym polerowaniem maszynowym lepiej uważac,bo wystarczy,ze zle umyjesz auto i hologramy gwarantowane:/ I G3,TEMPO tez bym odradzil jak nigdy wczesniej nie polerowales maszynowo, bo sa to pasty mocno scierne i tylko pierwsze wrazenie po polerowaniu moze byc pozytywne.
Najlepiej kup jakiegos lekkosciernego T-cuta,przelec nim cale auto recznie (do polerowania najlepsza scierka z mikrofibry), a pozniej na to nałozenie twardego wosku to juz sama przyjemnosc. Recznie raczej lakieru nie przypalisz;) No chyba,ze tak jak mowilem,zle umyjesz auto to i ręką zniszczysz lakier.
Ja robię tak że kilka razy do roku jadę całe auto pastą tępo :D następnie co 3 tygodnie woskiem w spreju K2 :)
Bez dwóch zdań opcja 2. Mam podobną i do moich potrzeb jest wystarczająca :)
regulacja obrotów to podstawa.
Najlepiej jeszcze gdyby polerka miała tzw. blokadę obrotów działającą w ten sposób że niezależnie od nacisku obroty nie maleją, ale ciężko ci będzie znaleźć w tym budżecie polerkę wyposażoną w ten system.
Patrz również na to czy posiada czujnik wyłączający ją w razie przegrzania.
regulacja obrotów to podstawa.
Najlepiej jeszcze gdyby polerka miała tzw. blokadę obrotów działającą w ten sposób że niezależnie od nacisku obroty nie maleją.
Miałem polerkę Einhela to mi się spaliła właśnie poprzez dociskanie :mad: tylko poszedł siwy dym :eek:
Ja robię tak że kilka razy do roku jadę całe auto pastą tępo :D następnie co 3 tygodnie woskiem w spreju K2 :)
Nie mozna robic polerki tak czesto, bo przeciez przy polerowaniu sciera sie powloke bezbarwna. Tym bardziej TEMPO jest mocno scierna.
Nie mozna robic polerki tak czesto, bo przeciez przy polerowaniu sciera sie powloke bezbarwna. Tym bardziej TEMPO jest mocno scierna.
Masz rację ale ja nie poleruje tempem co tydzień:) może tak z 4 razy do roku natomiast woskiem częściej co by się błyszczało jak psu.... :D
Tempem można sobie motorynke wypolerować a nie auto. No chyba, że na giełde.
Polerką maszynową narobisz hologramów albo przetrzesz na rancie...bo inaczej to ja nie widze tego polerowania skoro jedną polerkę spaliłeś pod łapą:confused:
Lakiernik nie bierze pieniędzy za friko, tylko troche się pobawi przy takiej polerce. Co jeszcze to to, że nie robi się jej tak często!!!
Kup pastę na łape, do tego dobry wosk meguiar's i jazda.
cichy86_20
05-03-10, 13:52
No jak mocno bedziesz przyciskał to spalisz lakier, polerke trzeba robic z wyczuciem... Ja mam eoroteca cp 207 i jest super, 3 sezon juz tym robie:)
Tempem można sobie motorynke wypolerować a nie auto. No chyba, że na giełde.
...więc jaką pastę polecacie do polerki ręcznej i potem który wosk jest najlepszy??
Z zawodowego doświadczenie przedstawie swój proces technologiczny
Po pierwsze polerka jak najbardziej i tylko opcja 2
Przelec sobie auto papierem 1500 nie dojeżdżając do krawedzi ... delikatnie
krok 1. Pasta 3M wstępna zielony kurek do tego gąbka twarda 3M zielona
krok 2. Pasta do refeksów 3M niebieski kurek + niebieska gąbka karbowana niebioeska
Efekt jest super lakier szkło a roboty ok całego dopołudnia w sobote :D
Z zawodowego doświadczenie przedstawie swój proces technologiczny
Po pierwsze polerka jak najbardziej i tylko opcja 2
Przelec sobie auto papierem 1500 nie dojeżdżając do krawedzi ... delikatnie
krok 1. Pasta 3M wstępna zielony kurek do tego gąbka twarda 3M zielona
krok 2. Pasta do refeksów 3M niebieski kurek + niebieska gąbka karbowana niebioeska
Efekt jest super lakier szkło a roboty ok całego dopołudnia w sobote :D
I nie masz problemów usuwaniem rys powstałych po matowieniu powierzchni papierem 1500?
Wiesz dla kogoś kto nie robi tego zawodowo może stanowić spory problem taki zabieg,generalnie zawsze uważałem że 3m z zielonym korkiem ma gradacje podobną do g10 farecli bądz profile 500 a ty piszesz że używasz jej jako wstępnej?
owszem 3m elegancko sciera a do tego aje taki połysk ze niebieski kurek jest już zbędny
ja osobicie wcinam sie papierem 1500 i poprawiam 2000 ale 1500 wystarczy
Defakto chodzi o to zeby nie dojeżdzac przy wyciananiu mikrouszkodzen do klamek i wszystkich krawedzi oraz ostrych kantów ja po wypolerowaniu i umyciu samochodu nabłyszczam go mleczkie Presty
Mega efekt ;)
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=1810
tu masz troche o pastach 3m'a
tomson1192
11-03-10, 12:31
sam tez chcialem polerowac auto ale po przeczytaniu tego wszystkiego stwierdzam ze samochod oddam do lakiernika na polerowanie jednak:p
maxpiotrek
13-03-10, 10:12
nie wolno często robić polerki - ściera sie lakier
I obroty do polerki nie zadne 2000-3000 ale od nawet 600-1800 obr max!! Powyzej efekt nie jest lepszy a sciera sie wiecej lakieru, ryzyko przetacia przepalenia i hologramow
I obroty do polerki nie zadne 2000-3000 ale od nawet 600-1800 obr max!! Powyzej efekt nie jest lepszy a sciera sie wiecej lakieru, ryzyko przetacia przepalenia i hologramow
Toś dowalił chłopie
Popierwsze moze obr nie 3000 ale do 2000 napewno ... a wiesz dlaczego ?? Wiesz z czego robią się chologramy ??
Z nieumiejestnego dawkowania pasty ... lakier nie sciera sie jak jeździsz po nim suchą gąbką bez pasty nawet z obrotami 10 000 :) Defakto zeby lakier wypolerowac musisz go polerką lekko podgrzac... i tu sie zaczynają schpody bo o tym nikt nie wie a jak próbują top palą lakier.... kwestia wyczucia
Na chologramy stosuje się mleczko wykanczające z karbowaną gabką co wyzej napisałem
Stosujesz zasady jaki nkazuje tyechnologia ... jest ok
nie robisz tego ?? masz kółka i chologramy .
Ten kto polerki nigdy nie robił niech lepiej poprubuje na starym błotniku .
Dodałbym jeszcze że co jakiś czas trzeba przetrzeć gąbeczkę gdyż się zapycha i hologramy można też usunąć wstępną pastą oraz miękką czarną gąbeczką farecli bądz karbowaną 3m ale jak już nie raz podkreślano trzeba mieć wprawęi,gdy powierzchnie jest z grubsza wypolerowana należy spryskać gąbeczkę by aktywować resztki pasty i rozetrzeć po powierzchni wtedy jeszcze lepiej poleruje.Oczywiście przepolerowanie mleczkiem wykańcza powierzchnię doskonale i nadaje mega połysk który odpowiednio pielęgnowany zostaje na długi czas.
Ps.co do przecierania rantów to należy zawsze dojeżdżając do krawędzi tak aby gąbeczka wyjeżdżał z materiału w tym celu trzeba ją lekko unieść a w zasadzie przycisnąć tak aby tylko 3/4 obwodu miało styczność z elementem polerowanym,na 99%ranty zostaną całe.
Wracając do tematu wyboru polerki. Kup taką z reulacją obrotów od 1000 w góre, dwie gąbki, paste, mleczko na finish, wosk...i najlepiej jakiś stary element, żebys mógł zobaczyc o co kaman.
Wyświechtaj ją wystaw na słońce i zobaczysz czy wyszło.
Kup taką z reulacją obrotów od 1000 w góre im nizej tym lepie bo np do pasty bardzo dobrej an cucho firmy Presta trzeba 300obr na min. I co??
spryskać gąbeczkę by aktywować resztki pasty i rozetrzeć po powierzchni wtedy jeszcze lepiej poleruje
Zakłądając oczywiście ze używasz pasty na mokro bo jeżeli ktoś by nie wiedział to po dodaniu wody do past na sucho lub pół mokro zostają trwałe ślady-plamy na lakeirze i trzeba matowac i z nowu polerowac.
Defakto po pascie 3M z zielonym kurkiem dobrze jest przetrzec zmywaczem silikonowym i potem niebieski kurek i miekka karbowana gąbka...
Ogólnie temat rzeka. Kilka Lat juz tym robie i nabrałem wprawy i mam woje myki.
Dobra ładna koncowa polerka i lakier lustro to usmiechnięty klient.
S1600 my fault o jedno zero za duzo:) 100 w gore. Swoją drogą ja nie używam pasty na sucho, mimo że wypowiadają się o niej że jest lepsza niż G3. Jak juz na sucho to 3M. Poprawiam mlekiem i jest ok. Na to Meguiars i sie blyszczy jak psu jajca:)
No dobra a co zrobić gdy lakier nie jest w najlepszej kondycji,posiada głębokie rysy które ryzykownie jest kasować papierem wodnym?
Czy istnieją jakieś kredki koloryzujące bądz jakieś inne metody maskowania takich wad bez konieczności malowania elementu?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.