Zobacz pełną wersję : SZUKAM PORADY - MAM ŹLE DOBRANE KOŁA
miesiąc temu stałem się posiadaczem ej9
poprzedni właściciel wstawił piekne fele stilauto
zakupił też opony fulda profil 205/50/16 - to był błąd, szkoda
nie znam sie na doborze et ale jedno jest pewne- na dziurach nadkola siadają na oponach
zawias jest seryjny, ma jedynie wstawione gumy w sprężyny aby był sztywniejszy ale to chyba jednak nie działa
wydaje mi się że o ile nie sprzedam tych felg ( są jak nowe i kozacko wygladają) to muszę coś zrobić i tu pytanie czy zmieniać zawias, podginać ranty nadkoli, zmienic opony na 195/ 40 przód i 205/40 tył?
szukam opcji ekonomicznej ale i rozsądnej
może ktos mi wskaże właściwe rozwiązanie albo jakiegos magika w poznaniu, który to ogarnie?
pls help :570:
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=B8510EF064E56140
moze ET jest niewlasciwe i koła za bardzo wystaja za obrys auta?
Napewno odsadzenie(ET) jest nie właściwe :roll:
jedyna opcja (robiłem to u siebie) to podcięcie tylnych rantów + ich podgięcie. Gumy ze sprężyn wywal :!:
Problem to ET + szerokość felgi 7,5" - mam taką konfigurację.
Na takie pytania jest dział dot kół i zawieszenia, gdzie wątek przenoszę i na przyszłość proszę o więcej uwagi przy wyborze działu :!:
yaniej ci wyjdzie kupic jakies sztywne sprezyny niz zmeniac felgi
to nic nie da, zeby nie wiem jak sztywne były sprężyny to i tak bedzie siadał pod obciążeniem. Jedyna rada to powalczyć z nadkolami. Mówię to z doświadczenia
no ja tak mialem u siiebie i wystarczyla zmiania opona na 205/45 ale moze mialem lepsze et
Chyba właśnie o et się rozchodzi - czy mogę sobie to zmierzyć?
znacie jakiegoś mastera od blacharki,k tóry nie popsułby mi wózka wyciągając nadkola?
z przodu z czasem zmienię na 195/40 lu 45 ale chyba nieprędko to będzie bo oponki mam niezłe , a nie wariuję wcale ( szkoda mi tego mizerniaka pod maską)
dzięki za odpowiedzi
zdejmij koło i sprawdz od wewnątrz. parametry felgi powinny być wytłoczone.
sprawdz felge tak jak mowią, ale najprosciej bedzie wymienic opony na profil 45 lub 40, z doswiadczenia jednak wiem że opony w danym rozmiarze powiedzmy 205/45/16 jednej firmy moga obcierac a drugiej w tym samym rozmiarze juz nie, zalezy to od budowy opony, ale profil 50/16 to za duży jak na mój gust....
Profil 205/50/16 jest stanowczo za duzy!! Hondy sa na to mega czułe :neutral:
ja jezdze na 195/50/15 i jezeli chcialbym miec 205 (na 15tce!!) to juz by trzeba zakladac profil 45.
Mimo takich kółek i tak przy pełnym obciazeniu autka na naszych super autostradach czesto zdazalo mi sie ze kola ocieraly o nadkola :| Kaski na zawias nie mialem, wiec wstawilem odboje gumowe na amory (kupilem jakis miesiac temu na allegro za ok. 70 zl za 8 sztuk).
Wstawilem po 3 sztuki na kazda strone i wreszcie pozbyłem się problemu :grin: zapakowalem komplet osob, pelny bagaznik i w droge :) odboje skutecznie powstrzymuje nadwozie od zbytniego docisniecia kola do nadkola (amor caly sie nie sklada) Jest to o tyle dobre ze nie wplywa na żywotność zawiasu :) natomiast gumy wkladane w sprezyny skracaja ich zycie i w dodatku nie sa super skuteczne
Ktoś sie moze zapytać ile te odboje wytrzymaja.... Sprzedawca twierdzi ze na dostawczym oplu smiga juz ponad 5 lat i działaja...
skoro opona obciera Ci o nadkole, masz zle dobrany offset felgi :)
ja mam 205/50R15 i wszystko jest jak najbardziej ok. 6g VTi mialo seryjnie opone 195/55R15 a jej zamiennikiem jest (uwaga, uwaga) 205/50R15.
ja bym sprzedał felgi i kupił inne z dobrym et
U mnie są opony 205/50/16 ns przodzie i 205/45/16 z tyłu :D nic nie dobija ani nie obciera.
Jest opcja toczenia felg ktoś sie o to na forum pytał. coby stoczyć z nich pare mm :]
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.