PDA

Zobacz pełną wersję : Co lepsze? D15Z6 czy D16Y7



Prezmi
23-02-10, 14:56
Witam Wszystkich,

Wiem że o samych silnikach jak i o ich modyfikacjach tematów było sporo, ale po przeczytaniu większości z nich, jestem głupszy niż byłem przed lekturą.

Planuję zakupić VI Gen d15z6 (HB) lub d16y7(QP), mam swoje powody ku temu i nie interesują mnie żadne inne opcje. Ma to być auto do jazdy codziennej po mieście i okolicach, tak że żadne swapy, turbo, kompresory, nie wchodzą w grę :)

Niezależnie od tego, którą wersję zakupię planuję przeprowadzić w niej następujące modyfikacje:
- układ dolotowy z doprowadzeniem zimnego powietrza ze zderzaka,
- kolektor 4-2-1
- kompletny układ wydechowy 2,25" na 2 przelotówkach,
- zmiana skrzyni biegów na krótszą (jeszcze się waham na jaką, więc opinie na ten temat mile widziane),

Chcę porównać która jednostka lepiej reaguje na takie modyfikacje. Zapewne różnice między nimi nie są kolosalne, ale jeśli są zauważalne to chcę mieć pewność, że wybór będzie dobry.

Chodzi mi o porównanie 2 powyższych opcji pod względem:
- dynamiki (przyspieszenie 0-100km/h)
- elastyczności (wyprzedzanie, na krótkich odcinkach, przede wszystkim elastyczność biegów 2,3,4)
- spalania (przy częstym wędrowaniu wskazówki powyżej 5k obrotów)

Proszę o opinie osób, które mają, lub miały swego czasu do czynienia z podobnymi setupami.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

tony_bf
23-02-10, 16:43
robiąc taki setup na d16y7 106 KM osiągniesz max 125-127 KM, tzn tyle pokaże Ci pewnie hamownia na wałkach, ale ile w tym będzie prawdy to nie wiadomo :-)

na temat d15z6 to nie wiele wiem, poza tym że jest to Vtec-E 114 KM w serii...

robert29
23-02-10, 17:16
i D15z6 osiagniesz podobne osiagi co w D16y7 przy takich modyfikacjach jakie piszesz wybor nalezy do ciebie

Prezmi
23-02-10, 18:57
robiąc taki setup na d16y7 106 KM osiągniesz max 125-127 KM, tzn tyle pokaże Ci pewnie hamownia na wałkach, ale ile w tym będzie prawdy to nie wiadomo :-)

na temat d15z6 to nie wiele wiem, poza tym że jest to Vtec-E 114 KM w serii...

Czyli wyjdą osiągi podobne do D16Y8 z tym że trochę lepszym przebiegiem momentu, czy się mylę?

Chodzi mi właśnie o osiągnięcie takiego efektu. Poprawiony przebieg momentu pozwoli na zejście do okolicy 8s do setki i poprawi dynamikę przy niskich obrotach.

Nie potrzebuję rakiety, bo mam drugą maszynę która do setki wystrzela w poniżej 6 sekund, tylko auto do jazdy do pracy.

robert29
23-02-10, 19:23
z tym ze do D15z6 musisz dodac krotsza skrzynie bo standardowa jest dosc dluga osiagi mozna powiedziec ze bedziesz mial ok 125KM czyli tyle ile seria D16y8

Prezmi
23-02-10, 19:32
z tym ze do D15z6 musisz dodac krotsza skrzynie bo standardowa jest dosc dluga osiagi mozna powiedziec ze bedziesz mial ok 125KM czyli tyle ile seria D16y8

W pierwszym poście napisałem, w punkcie 4 zmiana skrzyni biegów :) Wiem że w d15z6 jest dłuuuuuga skrzynia :)

pm487
23-02-10, 19:57
8 sekund brzmi dość optymistycznie ale 8,5 czy 8,9 to też osiem a jeszcze nie 9:-). Ciekawe na ile potwierdzą to właściciele d15z6 po takich przeróbkach, będę śledził temat:)
Powodzenia i pochwal się jak ostatecznie wszystko pomierzysz.

Frydzio
23-02-10, 21:06
8s w d15z6? chyba nierealne w tym motorze

Prezmi
23-02-10, 21:12
8 sekund brzmi dość optymistycznie ale 8,5 czy 8,9 to też osiem a jeszcze nie 9:-). Ciekawe na ile potwierdzą to właściciele d15z6 po takich przeróbkach, będę śledził temat:)
Powodzenia i pochwal się jak ostatecznie wszystko pomierzysz.

No 8 a 8,5 to już nie do wyczucia różnica przy użytkowaniu miejskim :).
D16Y8 w serii ma ok. 9s do setki przy niezbyt krótkiej skrzyni.
Mam nadzieję że z d15z6 przy dobrze ogarniętym dolocie i wydechu da się otrzeć o 130KM.
Przy założeniu że przebieg momentu będzie lepszy od serii D16Y8 i dołożeniu krótszej skrzyni z np. z d14 lub hybrydy, może pozwoli urwać te 0,5s-1s.
(nie bijcie, ale już nie jestem pewien, czy skrzynia z d14 jest krótsza od d16y8)
Jak starczy funduszy, to podjadę na hamownie i wrzucę wykres :).

Oczywiście jak tylko skończę "mini projekcik" to wrzucę galerię, Planuję zewnętrznie zostawić całkowitą serię, tylko wrzucić ładne 16" i dać glebę -40 (dla stabilności w zakrętach), więc nie będzie za wiele do oglądania :).
Dla mnie po prostu Civic w serii jest piękny.


8s w d15z6? chyba nierealne w tym motorze

Na długiej skrzyni ma ok. 10s, może jestem niepoprawnym optymistą ale przy tej masie jaką ten motor ma do uciągnięcia, te teoretycznie niewielkie zmiany mogą dać dobre rezultaty.

Nie upieram się że na 100% ten wynik jest do osiągnięcia.
Jednakże po tych modach, stosunek mocy do masy w tym D15Z6 powinien być przynajmniej o 15% lepszy niż mam w obecnym aucie, które do setki leci w ok.9s a które dół ma słabszy i kręci się dobrze dopiero po 4,5k obrotów.

Jeśli dobierze się graty tak żeby ciągnął dobrze od niższych obrotów to może uda się otrzeć o ten wynik.
Tutaj mam jeszcze lekcje do odrobienia, i muszę dokładnie przemyśleć, z jakich gratów skorzystać.

Tak naprawdę jest to specyficzny projekt, który wynika z potrzeby chwili, gdyż sytuacja (dalsza odległość do pracy) zmusza mnie do szybkiej zmiany auta (moje obecne spala 12-14l), a nie zniosę jazdy mułem :).
Chciałbym złożyć coś co będzie dynamiczne, ale nie tak łapczywe na paliwo, stąd wybór takich a nie innych jednostek.

zakit
23-02-10, 22:25
ale wez mi wytlumacz po na cholere ci silnik z economicem, ktory jest tragiczny do robienia czegokolwiek z niego i montowac do niego jakies rzeczy ktore zwiekszaja ci osiagi. kupujesz samochod ktory bedzie malo palił, i bedziesz go modził i bedzie wiecej palił. imo totalna bzdura

Prezmi
23-02-10, 22:59
ale wez mi wytlumacz po na cholere ci silnik z economicem, ktory jest tragiczny do robienia czegokolwiek z niego i montowac do niego jakies rzeczy ktore zwiekszaja ci osiagi. kupujesz samochod ktory bedzie malo palił, i bedziesz go modził i bedzie wiecej palił. imo totalna bzdura

Po pierwsze, ten silnik to dobra i trwała jednostka.
Po drugie wersja HB Civica bardziej podchodzi mi wizualnie, co w przypadku efektów porównywalnych dla D15Z6 i D16Y7 działa na korzyść VTec-e.
Po trzecie, czy możliwość wydłubania za kwotę ok. 1500 złotych, dodatkowych 10-15KM z silnika jest kiepskim wynikiem (biorąc pod uwagę że nic więcej już z nim robione nie będzie)? Teoretycznie to 100-150PLN za każdy 1KM przyrostu mocy. Po modyfikacjach będzie bardziej dynamiczny od prawie każdej seryjnej Civiczki (poza VTi).
Co do spalania, po tych modach, spalanie nie powinno skoczyć o więcej niż 2l/100km przy ciężkiej nodze, co dla mnie oznacza oszczędność 5l na 100km. Dalej wydaje się to bzdurą?

Każdy robi auto pod siebie, mnie najwyraźniej potrzebny jest odmulony econom.
Dla mnie teraz liczy się czas, więc nie mogę czekać aż pojawi się D16Y8 w dobrym stanie, więc jest to dla mnie najlepsza obecnie opcja.

P.S. Taki tragiczny do modzenia to on nie jest. np: minime + kompresor daje sobie dobrze radę

tony_bf
23-02-10, 23:36
projekt, który wynika z potrzeby chwili, gdyż sytuacja (dalsza odległość do pracy) .

na krótkiej skrzyni np. z6/d13 itd, gdzie jest FD 4,25 albo 4,473 i piątka 0,750 czy 0,770 to za wiele nie zaoszczędzisz jeżdżąc w trasę do pracy, bo będziesz wysoko kręcił.

hybryda - czyli krótka skrzynia z ewentualną długą piątką wyjdzie Ci z 900 zł jak nic :-)

na trasy do pracy idealna jest długa skrzynia.

albo econo albo sprint ;)

kup econo z długą skrzynią + dolot wydech itd.
rozpędzał się będzie słabo, ale do pracy dojedziesz szybko

Pati_crx
24-02-10, 01:08
Sprawa jest prosta, bierzesz D15Z6 robisz mu kolektor, wydech 2" i hybrydową skrzynkę żeby 5 bieg pozostał długi do utrzymania trybu ekono do 120 km/h i masz juz w trasie ekonomicze wozidło. Tak naprawde do napędzania po mieście wystarczy krótkie 1,2,3 bo i tak się bardziej nie rozpędzisz do świateł, a ta 5 na trase pozosostaje niezastąpiona. Śmigam takim autkiem na codzien ze zmodzonym wydechem tak jak opisałem (dolot seryjny) i do tego lekkie koło zamachowe, skrzynia pozostała seryjna i naprawdę na mieście daje sobie spokojnie radę a i w trasie się całkiem przyjemnie leci, tyle tylko że do wyprzedzania potrzebna jest niestety mocna redukcja. Ogólnie polecam D15Z6 bo to naprawdę bardzo przyjemne silniki są i *****iście ekonomiczne (poł baku trasa i drugie poł miasto i wyszło spalanie 6,3).

PS: w serii wyszło na hamowni 115KM po zrobieniu samego wydechu (oczywiście katalizator pozostał ze względu na przyrodę :P) 122KM także jest podatny na mody jak każda D seria.

zakit
24-02-10, 01:38
. Po modyfikacjach będzie bardziej dynamiczny od prawie każdej seryjnej Civiczki (poza VTi).
Co do spalania, po tych modach, spalanie nie powinno skoczyć o więcej niż 2l/100km przy ciężkiej nodze, co dla mnie oznacza oszczędność 5l na 100km. Dalej wydaje się to bzdurą?

P.S. Taki tragiczny do modzenia to on nie jest. np: minime + kompresor daje sobie dobrze radę


bardziej dynamiczny, moze i tak ale inni tez modza i nie bedzie bardziej dynamiczny.

spoko, ale spalanie o 2l wieksze, tzn ok 9-10L. ok, wszystko fajnie ale jak ja cisne swoją, calodzienne zabawy, gdzie banan z ryja nie schodzi to spalanie nie schodzi ponizej 12-13L gdzie jak jezdze normalnie to pali 7L wiec nic nie mam skopane.

dla mnie jest bzdurą totalną modzenie silnika econo. spoko twoje pieniadze, ale jak dla mnie to metoda jest bardzo prosta. wole kupic mocny silnik i go nie modzic, i miec wiecej momentu czy tam mocy przy serii, do tego jezdzic spokojnie, i roznicy w spalaniu prawie nie ma. tyle w temacie.


kompresor i minime? prawie do kazdego silnika mozna zapodac, wiec nie rozumiem nawiazania?

arekgr
24-02-10, 07:42
A może coś z LPG? Na trasę jak znalazł. Przy rozsądnej nodze <20zł 100km.

Na swoim przykładzie: mam D16Z6SC, jadąc na LPG i pilnując aby utrzymywać silnik na podciśnieniu pali w trasie ~7,2l gazu. A w razie jakieś chcicy na wariactwa, klik na Pb, no i jazda ;)

Prezmi
24-02-10, 07:45
na krótkiej skrzyni np. z6/d13 itd, gdzie jest FD 4,25 albo 4,473 i piątka 0,750 czy 0,770 to za wiele nie zaoszczędzisz jeżdżąc w trasę do pracy, bo będziesz wysoko kręcił.

hybryda - czyli krótka skrzynia z ewentualną długą piątką wyjdzie Ci z 900 zł jak nic :-)

na trasy do pracy idealna jest długa skrzynia.

albo econo albo sprint ;)

kup econo z długą skrzynią + dolot wydech itd.
rozpędzał się będzie słabo, ale do pracy dojedziesz szybko

Niestety mieszkając w takim mieście jak Kraków, dalsza odległość do pracy nie oznacza jazdy w trasie, mam doi pokonania 2 razy dłuższą trasę przez miasto, tak że taka opcja odpada.


bardziej dynamiczny, moze i tak ale inni tez modza i nie bedzie bardziej dynamiczny.

spoko, ale spalanie o 2l wieksze, tzn ok 9-10L. ok, wszystko fajnie ale jak ja cisne swoją, calodzienne zabawy, gdzie banan z ryja nie schodzi to spalanie nie schodzi ponizej 12-13L gdzie jak jezdze normalnie to pali 7L wiec nic nie mam skopane.

dla mnie jest bzdurą totalną modzenie silnika econo. spoko twoje pieniadze, ale jak dla mnie to metoda jest bardzo prosta. wole kupic mocny silnik i go nie modzic, i miec wiecej momentu czy tam mocy przy serii, do tego jezdzic spokojnie, i roznicy w spalaniu prawie nie ma. tyle w temacie.


kompresor i minime? prawie do kazdego silnika mozna zapodac, wiec nie rozumiem nawiazania?

To że inni modzą to ja doskonale wiem, ale ja nie potrzebuję auta do wyścigów ulicznych, tylko do sprawnego poruszania się po mieście.
Miałem już D16Y8 i w moim odczuciu, skrzynia w nim wcale nie jest wiele krótsza niż D15Z6, a dołu w nim brakuje, więc przy krótszej skrzyni i poprawionym dole D15Z6 będzie znacznie żwawsze przy starcie. Takie moje zdanie.

D16Z8 ciężko znaleźć w pełnym wyposażeniu, a swap na większy silnik wyjdzie 2x drożej niż modzenie econo. Więc w ostatecznym rozrachunku zmodzone econo, będzie lepsze niż D16Z8 seria, czego tutaj nie możesz zrozumieć?
Auto to nie tylko silnik.

Spalanie w D16Y8 przy warunkach w jakich przyjdzie mi jeździć w ogólnym rozrachunku nie byłoby wiele mniejsze (specyfika jazdy po Krakowie).


A może coś z LPG? Na trasę jak znalazł. Przy rozsądnej nodze <20zł 100km.

Na swoim przykładzie: mam D16Z6SC, jadąc na LPG i pilnując aby utrzymywać silnik na podciśnieniu pali w trasie ~7,2l gazu. A w razie jakieś chcicy na wariactwa, klik na Pb, no i jazda ;)

Nie jeżdżę w trasie tylko po mieście, a gaz jest dobry do kuchenek, a nie samochodów :)

tfidos
24-02-10, 16:41
gaz jest dobry do kuchenek, a nie samochodów piszesz tak bo gdzies to zobaczyles i slepo powtarzasz za kims? czy masz jakies konkretne argumenty przeciw lpg?

karas
24-02-10, 17:43
Jak zrobisz mody wymionione w poscie 1 beda jechaly podobnie ponadto w d15z6 mozesz zrobic mody jak kolega : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=67208 + przejsciowka odb2b na odb 1 +komp p28 nawet ktos ostatnio na forum sprzedawał i masz prawie d15b . Jakbys w d16 chciał zrobic minime kosztowałoby Cie to wiecej $$ gdyz musiał bys splanowac głowice , dac nowa uszczelke + robocizna , pozatym d15 ma wieksza kompresje . Sam planuje takiego moda . Jakbym mial dylemat co wziazc bralbym d15z6.

Prezmi
24-02-10, 17:55
piszesz tak bo gdzies to zobaczyles i slepo powtarzasz za kims? czy masz jakies konkretne argumenty przeciw lpg?

Miałem styczność z kilkoma zagazowanymi autami w życiu i takimi z nowiutką instalacją i troche starszą i generalnie poza oszczędnością nie widzę innych zalet instalacji lpg. Poza tym jakość gazu w Polsce jest bardzo marna (w normalnych proporcjach powinien mieć około 105-110 oktanów, w Polsce ma przy dobrych wiatrach 80-90).
Poza tym jestem tradycjonalistą i wolę Pb. Diesla tez bym nie wziął nawet jakby mi ktoś za darmo dawał (chyba żeby sprzedać to inna bajka :))


Jak zrobisz mody wymionione w poscie 1 beda jechaly podobnie ponadto w d15z6 mozesz zrobic mody jak kolega : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=67208 + przejsciowka odb2b na odb 1 +komp p28 nawet ktos ostatnio na forum sprzedawał i masz prawie d15b . Jakbys w d16 chciał zrobic minime kosztowałoby Cie to wiecej $$ gdyz musiał bys splanowac głowice , dac nowa uszczelke + robocizna , pozatym d15 ma wieksza kompresje . Sam planuje takiego moda . Jakbym mial dylemat co wziazc bralbym d15z6.

Dzięki za konkretną odpowiedź, też skłaniam się ku D15Z6.

piotr112
24-02-10, 18:00
Witam ! to może ja opowiem o swojej przygodzie z d15z6 a wiec odpoczatku; pierwszy wjazd na hamownie 113 KM ale był upał czyli prawie seria;drugi wjazd załozony dolot BMC zimne powietrze ze zderzaka 117KM;trzeci wjazd kolektor 4-2-1 ebay wydech 2cale przelot na 2 tłumikach by eltec 129KM;czawrty wjazd zmieniona głowica na d16y8 plus przejscie naOBD1i strojenie 133KM.
I od tej pory zaczeły sie problemy z braniem oleju niestety słynny vtec lubi olej ale to moja chyba wina ,dlatego ,ze zrobilem remont głowicy a dołu nie ruszyłem i sie wysrał dół,przy kilku minutowym upalaniu pół litra dolewki wytrzymałem z tym pół roku zamarzyła mi sie wymiana na d16 no i zakupiłem d16y2 niby po 94 tys. mil.od chłopaków z Kobyłki miała być igła.
A jest zrobiony remont tzn. wymiana panewek ,pierscieni i drobna poprawka mojej starej głowicy bo tamtej remont 1300zł .Chłopcy z Kobyłki umyli rece bo niby silnik rozebrany a niby jak miałem sprawdzic że jest igła na słuch:)
Reasumujac niema co liczyc na igły.Wracajac do d15z6 polecam Ci włożyc skrzynke S20 od d15b2 moim zdaniem jest idealna biorac pod uwage osiagi i spalanie zreszta mozna zobaczyc na you tub jak d15z6 jezdzi z ta skrzynia in to było na tyle moich wypocin:)

Pampek4
24-02-10, 20:53
Ja u siebie mam D15Z6:
-4-2-1 by jEbay
-parówa
-wydech cały 2" do tego przelot remuś środkowy i dedykowany komorowy na tył.
-skrzynia z D15B2

Przed modami było 113KM, po modach 128,8.
Próbowałem sie z kilkoma D16Z6 i pare razy nawet z delikatnie porobionymi wydechami- nie widziałem zbytniej różnicy w jeździe. Pare moich wygranych, pare przegranych.
Teraz musze jeszcze tylko zmienić świece, i kable zapłonowe bo miałem przebicia nawet podczas pomiaru, i nie mam odseparowanego stożka od komory. Plany jakie jeszcze miałem, to właśnie przejściówka na OBD1, P28 i strojenie, albo klawiatura i wałek z Z6+ strojenie... ale nie wiem czy będe sie dalej pakował w takie koszta :)

Osobiście jestem zadowolony, a przy normalnej jeździe( czyli czasem na mocniej, czasem emerycko) spalanie mniejsze niż 8l na mieście.
będe miał czas to wrzuce kiedyś wykres...

tfidos
27-02-10, 10:44
Miałem styczność z kilkoma zagazowanymi autami w życiu i takimi z nowiutką instalacją i troche starszą i generalnie poza oszczędnością nie widzę innych zalet instalacji lpg.To prawda, ale jakich Ty chciałbyś się spodziewać innych korzyści poza oszczędnością? Nie znam nikogo kto chciałby osiągnać dzięki LPG coś innego...:rolleyes:
Tak czy inaczej, zakładając dobrą sekwencyjną instalację z wydajnym reduktorem, szybkimi wtryskami i dobrym programem w sterowniku mamy bezawaryjny zestaw oszczędnościowy, na którym honda nie jeździ gorzej niż na benzynie.

Minęły już czasy zakładania instalacji opartych na mikserze, kombinacjach z BLOSem, strzałami w kolektory i tego typu podobnymi rzeczami.