PDA

Zobacz pełną wersję : Przeróbka lamp na Bi Halogen



hektor3s
21-02-10, 19:35
Witam

Postanowiłem oświetlić sobie lepiej drogę wieczorami :-P
Szukałem w przepisach i nigdzie nie mogę znaleźć informacji o przeróbce lamp na Bi Halogen czy można przerabiać czy nie.
Przeróbkę na BiXenon odpuściłem sobie po rozmowie z niebieskimi.
Mam kilka pytań
Czy lampy pod soczewkę mają inną homologację niż lampy bez soczewki ??
Jakie samochody oprócz Skody Roomster posiadały takie soczewki ??
Przy takiej przeróbce można odpuścić sobie samo poziomowanie ??

ygor
21-02-10, 19:57
hehe o ile mi wiadomo to bi halogen juz masz gdyz twoje auto zaopatrzone jest w zarowke h4 ktora jest bi ;)

jezeli to ma byc zarowka halogenowa to obowiazuje cie homologacja na zarowki halogenowe a nie wyladowcze wiec taka jaka masz wybita na lampie. samopoziomowanie nie ejst ci potrzebne (w ksenonie zreszta tez ten wynalazek wg mnie polowicznie udany).

jakie samochody ? cale mnostwo , avensis, ta toyka co corolke zastapila (zapomnialem nazwy) dełu leganza itd itp

mozesz tez kupic tzw angel eyes ktore juz beda mialy soczewke


p.s. nie ma takiego słowa jak znajść , no chyba że w innym języku

embargo
21-02-10, 19:58
Każda przeróbka seryjnych lamp skutkuje utraceniem homologacji.
Jeżeli już soczewka to tylko pod bixenon, musisz szukać po allegro raczej ciężko znaleźć.

odpuścić przy każdej można , większość tzw angel eyes ma poziomowanie ręczne.

Kolega wyżej oczywiście pomylił, ani avensis ani leganza nie jest wyposażona w soczewki typu bihalogen , mają one oddzielne odbłyśniki do świateł długich.

Austin
21-02-10, 20:21
wiem ze tylko skoda roomster miała takie soczewki :) a inne samochody nie,miały tylko zwykłe soczewki jako swiatło mijania :)

ygor
21-02-10, 20:33
ups to sory nie zczailem do konca

hektor3s
21-02-10, 20:53
a co powiecie o takich soczewkach
http://motoallegro.pl/item932420679_soczewki_bi_h7_2_szt_hella_krotkie_d lugie_2w1.html

angel eyes ma poziomowanie tylko ręczne, a przy takiej przeróbce będę miał też możliwość elektrycznej regulacji, lampy typu angel eyes mi się nie podobają
Spryskiwacze wiadoma sprawa że lepiej je mieć

Austin
21-02-10, 21:02
a co powiecie o takich soczewkach
http://motoallegro.pl/item932420679_soczewki_bi_h7_2_szt_hella_krotkie_d lugie_2w1.html

angel eyes ma poziomowanie tylko ręczne, a przy takiej przeróbce będę miał też możliwość elektrycznej regulacji, lampy typu angel eyes mi się nie podobają
Spryskiwacze wiadoma sprawa że lepiej je mieć

takie soczewki jak pokazałesz innego nie ma :) bihalogen :D

embargo
21-02-10, 21:03
Polecam tego sprzedającego - Autojur , brałem od niego już 3 komplety soczewek i zawsze wszystko było ok.

Nie rozumiem dlaczego uparłeś się na halogen ? -czy tak czy tak stracisz homologację , ksenon lepiej świeci jeżeli dasz 4300K to wygląda baaardzo OEMowo. No i ta cena za soczewki bihalogen , lepiej kup normalne bixenon na d2s.

Jeździłeś na soczewkach z halogenem ? - jeżdżę na codzień nissanem almerą z soczewkami na h7 i jest dramat bo nic tam nie widać , jeździłem też na soczewkach od peugeota 307 pod h1 z xenonem i trochę inaczej to wyglada niż soczewka przystosowana do ksenonu seryjnie.

hektor3s
21-02-10, 22:52
Nie rozumiem dlaczego uparłeś się na halogen ?
Według mnie soczewka Bi Halogen będzie świecić lepiej niż seryjna lampa, odnośnie homologacji muszę popytać na stacji kontroli pojazdów. Przeróbka na BiXenon wyjdzie mnie ok 800zl
Przy przeróbce na Bi-Xenon mam murowany mandat i zabranie dowodu nawet jak przeróbka jest wykonana przez profesjonalną firmę, a tak zawsze można się wytłumaczyć że to są soczewki halogenowe. W Bielsku Białej średnio w tygodniu zabierają ok. 25 dowodów rejestracyjnych za nielegalne ksenony i mandat 300zł.
Dwa dni temu zatrzymali mnie za przejechanie na żółtym świetle niebiescy, doczepili się do halogenów przeciwmgłowych firmy "HELLA" model ff75, chcieli mi dowód zabrać za to że na szkle nie ma homologacji :mad: gliniarz do mnie " Powinien pan wiedzieć co ma pan na wyposażeniu samochodu i czy zgodne z przepisami "
Skończyło się na 300zł i 6 pkt



Jeździłeś na soczewkach z halogenem ? -
Nie jeździłem

embargo
22-02-10, 12:26
Tak jak pisałem tracisz homologację , poszukaj sobie w google i symbole homologacji dla każego typu lampy są inne inne dla normalnej odbłyśnikowej halogenowej z gładkim szkłem inne dla tej z szkłem perforowanym itp...


To nie oczekuj zbyt dużej zmiany.
Swoją drogą przeróbka na bixenon wychodzi w granicach 500-550 pln na gotowo czyli hid+soczewki+robota, w przypadku lampy z gładkim kloszem .

Swoją drogą gorliwą masz policję w Bielsku Białej, w Poznaniu nie ma takiego problemu ...

MikeFoto
22-02-10, 14:11
Według mnie soczewka Bi Halogen będzie świecić lepiej niż seryjna lampa, odnośnie homologacji muszę popytać na stacji kontroli pojazdów.

Życze powodzenia na kontroli pojazdów z lampami przerobionymi :), no chyba że po znajomości.


, a tak zawsze można się wytłumaczyć że to są soczewki halogenowe.

Na kloszu każdej lampy jest napisane jaki rodzaj żarówki jest przystosowany do pracy z danym reflektorem.

kris-cf
22-02-10, 22:23
Moze to komus sie przyda http://www.lukekailburn.com/hidretro.html

spychu
24-02-10, 18:05
Swoją drogą przeróbka na bixenon wychodzi w granicach 500-550 pln na gotowo czyli hid+soczewki+robota, w przypadku lampy z gładkim kloszem .
Chyba nie wiesz co mowisz.

Soczewki w idealnym stanie 200-250zl. Zarniki Osrama albo Philipsa zeby troche pojezdzily a nie jakies chinole 300zl, komplet przetwornic i adapterow pod D2S (chinskie hidy jakies 150zl), wiazka bixenon, zeby nie rzezbic tylko wpiac sie w oemowa wiazke 30zl. Kwasowka na oslony i wszystkie potrzebne, srubki, kleje itd tez pare groszy kosztuja a gdzie jeszcze do tego robota ?

Chyba, ze zrobisz sam jesli nie to kolejne 400-500zl za samo wpasowanie soczewek w lampe i dorobienie oslonek, zeby nie swiecilo bokami.

I na dobra sprawe dobrze by bylo to zrobic na drugim komplecie lamp a to tez 400-500zl za kompletne na wypadek
1. jakby nie wyszlo i rozje.... lampe jak bedziesz robil sam
2. aby sie nie pierdzielic i po ewentualnym zabraniu dowodu przelozyc lampy na oem i pojechac zrobic przeglad za 20zl

Sam u siebie mam wlozony bixenon na soczewce helli i zarnikach Osrama i nie wyobrazam sobie powrotu do zwyklej zarowki albo wkladania xenonu w normalna lampe zamiast h4 jak mialem to wczesniej.

Bihalogenem sobie za bardzo nie poprawisz a napewno nie na tyle, zeby wydawac na to kupe hajsu. Jesli juz przerobka lamp to na bixenon.

embargo
24-02-10, 19:53
Nie ucz ojca dzieci robić...
Jeżeli kupujesz soczewki za 200-250 to gratuluje, mam źródło gdzie dla siebie kupiłem soczewki od audi q7 roczne z wtyczkami osłonami itp za 120pln...
wiązka bixenon ? nie rozumiem. wpinasz w instalacje konektorami i jeden przekaźnik z diodą .

Jeździłeś na chińskich żarnikach ,że tak krytykujesz ? - u mnie rok i zero problemu.

spychu
24-02-10, 22:16
Tak kupilem poltora roczne soczewki z BMW E60 ze wszystkimi oslonami, wtyczkami za 200zl.

Nie jezdzilem i nie mam zamiaru jezdzic na chinskich palnikach dlatego za kolejne 300zl kupilem normalne Osramy 4300K a nie jakies chinskie 6000K czy nie wiadomo ile.

Zaden przekaznik z dioda, zastosowalem sobie wiazke od bixenonu H4 lekko przerobiona aby zasilala przetwornice Helli plus przeslony w soczewkach, wlasnie po to aby nic nie lutowac i nie wpinac jakis konektorow z nie wiadomo jakimi przekaznikami i diodami w OEMowa instalacje.

embargo
24-02-10, 23:35
nie chce mi się prowadzić tej bezsensownej wyliczanki...

jedno jest pewne ani moje ani Twoje lampy nie są dopuszczone do ruchu,

spychu
25-02-10, 00:09
Zgadza się :)

ivan667
25-02-10, 09:33
Widze ze kolega Embargo w temacie jest, wydzielił sie z tego troche inny temat, ale szukam odpowiedzi na to: mam 5gena z lampami clear. jesli chcialbym przerobic je na soczewki z bixenonem d2s to co potrzebuje?
widzialem na allegro sporo fajnych soczewek pod to, od uzytkownika ktorego polecales wczesniej.
a co z samym zrodlem swiatla? co kupic? i na jakiej zasadzie bedzie sterowanie tą przesłoną w soczewce?

Austin
25-02-10, 09:41
a ja jezdze na chinskich zarnikach i nie ma problemu i jest git :)

Ivan potrzebujesz 2 soczewki bixenon na D2S nie zalecam D1S za mało miejsca,przetwornice,zarniki i kabelki z wtykami na zarowke H4 :D i na koncu młotek jak by cos nie wyszło :p

embargo
25-02-10, 12:05
To co powiedział kolega wyżej to nie koniecznie prawda.

Zacznijmy od tego ,że soczewek pod bixenon na d2s najprawdopodobniej nie znajdziesz ... bo zazwyczej d2s to soczewka xenonowa a nie bi.
Żarnik d2s od d1s różni się tylko zapłonnikiem na krańcu. Zalecam szukanie soczewek pod d1s które mają zintegrowany pierścień który trzyma żarnik w innym przypadku trzeba kombinować a tak obcinasz "łapki" trzymające zapłonnik i gra... Potrzebujesz oczywiście hid albo chiński albo jakiś firmowy. w przypadku chińszczyzny potrzebujesz specjalnych wiązek od przetwornicy do żarnika - dostępne na allegro.
Co do osłon soczewek jest parę szkół albo używasz ori od soczewki , albo ogarniasz swoją z jakiś zwężek albo nierdzewnych misek , zabudowujesz plexiglasem a na wyższym poziomie jest formowanie termiczne plexiglasu.
Polecam do takiego zestawu spryskiwacze , seryjna pompka która jest w zbiorniczku płynu daje radę ale bez rewelacji, zainstalowałem pompkę z grupy VAG i działa naprawdę dobrze (nie ma się co dziwić skoro w oryginale zasila i przednią szybę i spryskiwacze lamp) .

spychu
25-02-10, 13:10
I zacznijmy jeszcze od tego, ze powinienes szukac soczewek z mechanizmem od przeslony w srodku soczewki a nie po bokacj. Obejdzie sie wtedy bez zbytniego demolowania odblysnika czy obudowy.

Ja polecam Helle bixenon pod D2S montowane m.in. w Mercach E W211 czy BMW 5 E60.