Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zapytanie o swap...



ARTX
26-08-04, 12:16
Mam pytanie odnośnie przekładki silników, mam civica coupe 6gen z silnikiem D16Y7 (105KM) i civica coupe 5gen z silnikiem vtec D16Z9 (125KM) i chciałbym w nich zamienić silniki. Pytanie czy robił ktoś taka operacje... u siebie?? Mianowicie czy wkładał ktoś silnik ze starszej budy do nowszej, jak z mocowaniami łap, elektryka (OBD1, 2), chciałbym się dowiedzieć czy ma to sens czy gra nie warta świeczki. Czy mogą mnie spotkać jakieś niespodzianki?? W sumie to mam wszystkie części bo z jednego wyciągam i do drugiego wkładam, ale wolę się wpierw zastanowić 10x zanim zacznę działać. Wszystkich ekspertów proszę o pomoc.
Z góry dzięki. Pozdrawiam

hcc
26-08-04, 12:31
sorry ze OT ale ja na twoim miejscu zostawilbym sobie 5gen civic-a :) nie zawracalbym sobie glowy przekladaniem tych silnikow- kupe roboty wbrew pozorom i czasu.
Ale co do twojego pytania to powinien silnik i skrzynia pasowac na lapy, tylko musial bys przelozyc wiazke + kompa; bo D16Z9 to VTEC !
Pozniej musisz oba silniki zarejestrowac do innych bud + badania techniczne .... ojoj mi by sie nie chcialo.

ARTX
26-08-04, 12:37
nic nie musze rejestrowac bo to sa dopiero co sprowadzone i musze to zrobic przed przegladem, a zostawiam 6g na 100%

przemir
26-08-04, 13:06
z zostawieniem 6g pomysl super - z przekladka silnika mniej zyskujesz 20KM - ale moze sie nie znam - bo roboty wpyte mimo ze masz jeden kolo drugiego - nie lepiej sprzedac 5gen i czesc kasy wsadzic w soft turbo? fajny silnik i mozna go fajnie wykrecic to moj apropozycja
Pozdrawiam
6g piekny /5 tez ale choruje na 6/

LIO
26-08-04, 13:53
ja myśle że wiązka jest ta sama, tylko kompa trzeba przełożyć, reszta powinna pasować, przełożyć silnik razem z łapami.
ARTX, musisz rejestrować dwa razy niestety. Najpierw zarejestrować u nas w kraju oba auta, najlepiej na jednego właściciela, a potem wniosek o (wyrejestrowanie silnika i zarejestrowanie drugiego) x2. Jak przełożysz silniki wcześniej, to potem będzie chyba bajzel w papierach, bo chyba przy rejestracji wpisują nr silnika z brief'u. :?

przemir
26-08-04, 14:06
ARTX z dokumentacja dobrze kombinuje bo o ile mi sie wydaje na Brief nie ma nr silnika. :wink: Niemcy uwazaja silnik za czesc wyminna - jest moc,moment itp ale nie nr!! Na rachunku pewnie tez nie ma nr-u :roll:

nadal stawiam sprzedanie 5g z vteciem - wezmiesz lepsza kase, i TURBO do srebrnej strzalki:P

ARTX
26-08-04, 14:14
przemir ma racje - nigdzie nie ma nr silnika :lol:
i dlatego tez chcem to zrobic przed I - przegladem :wink:

przemir
26-08-04, 16:25
moim zdanim narobisz sie mocno - nie wiem czy bedziesz musial jakos kase komus dac czy sam to zrobic - mysle ze wartosc coupe z vteciem i bez to jakies 3tys /nie znam zamocno temotu cen/ale mysle ze z tym motorem i w takim stanie mozna wziasc sporo kasy. Zadzwon prosze np do Promotora/daje przyklad czy innego tunera ktory robil turbo w H/ zapytaj ile wyjdzie zalozenie turbinki, elektornika mały IC,wydech i tak bys przerabiał hehe i dopompowac go 0,6B.silnik z 5gen bys mogl rozbudowac - to turbo tez bedziesz mogl. Gdyby szlo o swapa na B16A2 glosowal bym za swapem a tak po raz enty /za co sorki/ glosuje na turbo!

LIO
26-08-04, 16:32
zamiana głowic i kompa mniej kłopotliwa sprawa, o ile nie ma innych przeszkód (nie znam się) ;)

elmer
26-08-04, 19:40
IMO szkoda pradu na taki zabieg.
Nie jestem specjalnym fanem turbo w Hondzie, ale akurat ten silnik bym uturbial, a jesli juz zmiana silnika, to na B-serie.

W kazdym razie, wracajac do pytania, to problemow duzych nie bedzie, bo jedno i drugie to D-seria SOHC, tylko ze Y7 nie ma VTEC'a (ale to jest drobiazg). Wymieniasz silniki ze skrzyniami, potem komputery, podpinasz cos, zeby wlaczalo vtec'a i tyle.

Aha - jeszcze jedno - w 6G jest chyba immobiliser - nie wiem czy nastrecza to jakis trudnosci, ale warto o tym pamietac.

EDIT: A zmiania glowic wcale nie bedzie mniej klopotliwa. Poza tym Artx'owi nie zalezy specjalnie na pozostawieniu org. numerow silnikow, bo i tak beda one zczytywane z natury przy pierwszym przegladzie.

Pozdrawiam

ARTX
27-08-04, 11:14
mam dylemat ale zobaczymy ile mi za taka przyjemnosc zaspiewaja.

przemir - ale vtec nie bedzie lepszy pod Turbo?? na tym d16y7 chyba nie wycisne w T tyle co na vtec'u...

przemir
27-08-04, 12:09
nie mam turbo wiec mocno teoretyzuje /wiec prosze o przebaczenie jezeli plote glupoty/ majc 105KM + Turbo na sofcie dodasz mysle ok 50KM a zeby z D16Z9 zrobic tyle to tez ciezko i kosztownie to nie B16 gdyby to bylo B .. juz pisalem nie bede sie powarzał -ale podzwon popytaj tunerow co radza jaki przewiduja wzrost km i nm, koszty itp i porownaj i sie podziel danymi
Pozdr

Tomo
27-08-04, 12:37
ja bym zaryzykowal bo D16 ma zdecydowanie lepszy potencjal niz D15

Wazne jeszcze jakie koszta i jaki stan D16stki

ARTX
27-08-04, 12:50
Tomo ale obydwa sa D16

ty jestes specem :wink: wiec co radzisz

elmer
27-08-04, 13:05
Pod turbo lepszy bedzie Y7, bo:

- nie ma VTEC'a (chyba latwiej wysterowac)
- ma mnieszja kompresje
- juz go masz :) a Z9 bys musial przekladac

Obydwa maja taka sama pojemnosc, glowice i tak by sie przydalo obrobic, wiec ciutke lepszy flow w Z9 i tak nie ma znaczenia.

Przy basic turbo, zapewne ciut wiecej wycisniesz z Z9 (ale ile to bedzie? - 15KM?), ale celujac w wyzsze moce prosciej (lub tak samo) bedzie sie wyciskac konie z Y7.

A jesli chcesz isc w N/A, to swap z D16 na D16 nie wiekszego sensu. Gdybys mial D15, to wtedy moglbys swapowac glowice, tloki itd. Ale tak, to jakos tego nie widze.

Pozdrawiam

Tomo
27-08-04, 13:07
specem :lol:

jak chcesz robic turbo to oba silniki sa dobre i w sumie bym sobie glowy nie zawracal swapem bo wlasnie doczytalem ze oba sa D16 :)

sam musisz zadecydowac czy ten z 5gen jest o tyle lepszy ze warto go swapowac.

ARTX
27-08-04, 13:21
a zabawa z głowica ma sens :?:

ile mozna zyskac :?:

hcc
27-08-04, 13:46
Pod turbo lepszy bedzie Y7, bo:

- nie ma VTEC'a (chyba latwiej wysterowac)
- ma mnieszja kompresje
- juz go masz :) a Z9 bys musial przekladac


Bzdura, nie ma zadnych problemow przy wystojeniu vteca z turbo,- przynajm,niej ja nie mialem ani nie slyszalem o takich przypadkach!!!
Kompresje to ma mniejsza Z9 bo mam 9.2:1 a Y7 ma 9.6:1 !!!

Ja mam wlasnie Z6 czyli to samo co Z9 i powiem ci ze turbo w polaczeniu z vtekiem robi piorunujace wrazenie !
Jesli chcesz uturbiac jadna z tych civicow to rob w tym ktory chcesz sobie zostawic ale zmiana silnikow i dlubanie sie w N/A, IMHO nie ma sensu.

LIO
27-08-04, 14:02
I ta ostatnia porada jest chyba najsensowniejsza ARTX :D

elmer
27-08-04, 16:56
Bzdura, nie ma zadnych problemow przy wystojeniu vteca z turbo,- przynajm,niej ja nie mialem ani nie slyszalem o takich przypadkach!!!

Dlatego napisalem "chyba". Mozesz miec racje.


Kompresje to ma mniejsza Z9 bo mam 9.2:1 a Y7 ma 9.6:1

Y7 ma 9.4:1.
Ale masz racje, mi sie pomylilo Z9 z Y8, ktory ma wieksza kompresje, bo ma nizsza uszczelke pod glowica.

Tak to jest jak sie pisze z pamieci :oops:

ARTX
27-08-04, 19:54
ale mi wcale nie chodzi o dłubanie w N/A
poprostu chce miec lepsza bazę dajmy na to np pod TURBO

a jak z przekladka glowic, ma to sens??

hcc
31-08-04, 21:21
nie, nie ma to sensu IMHO, bo wkladajac glowice z Z6 do bloku Y9 musisz ciagnac przynajmniej wiazke do vteca + zmiana kompa bo ten z y9 nie ma map dla vteca. gra nie warta swieczki...