Zobacz pełną wersję : Problemy z Silnikem Civic 1.4 D14A8
Rano po odpaleniu dostaje głupich obrotów,obrotomierz skacze w górę i dół,bardzo nie równa praca silnika,lekkie strzelanie z rury tak samo ba gaznie i benzynie.Podczas jazdy przy zmianie biegów obroty 2,500-3,000 z 2 na 3 auto traci moc i predkosc.
Do tej pory wymienione przewody WN,świece,wyczyszczono przepustnice i silnik krokowy.Komputer nic nie wskazuje błędów.
Nie mam pojęcia co robić dalej.
Proszę o pomoc!
Rano po odpaleniu dostaje głupich obrotów,obrotomierz skacze w górę i dół,bardzo nie równa praca silnika,lekkie strzelanie z rury tak samo ba gaznie i benzynie.Podczas jazdy przy zmianie biegów obroty 2,500-3,000 z 2 na 3 auto traci moc i predkosc.
Do tej pory wymienione przewody WN,świece,wyczyszczono przepustnice i silnik krokowy.Komputer nic nie wskazuje błędów.
Nie mam pojęcia co robić dalej.
Proszę o pomoc!
Generalnie, wartało by się przywitać na forum.... http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=13&page=370
Co do problemu, obstawiam: kopułka rozdzielacza zapłonu (przeczyścić, sprawdzić styki), skoro piszesz rano - wilgoć może się w niej skraplać.
Jak wyglądają świece? Wszystkie jednakowo przykopcone? Czy któraś jaśniejsza/ciemniejsza?
Ewentualnie może gdzieś łapać "lewe" powietrze...
Polecam jeszcze poczytać o nieszczelności w układzie podciśnieniowym pompa hamulcowa - kolektor dolotowy, było niedawno o tym. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=67706&highlight=wywo%B3a%E6
Można też osłuchać okolice kolektora, z tyłu wchodzi gumowy przewód o średnicy około 1,5 cm i biegnie do pompy, oblukaj go, zaznaczam że to tylko hipoteza ale problem jest spotykany.
Dokonałem przeglądu przewodu podcisnieniowego przy kolektorze,wydaje mi sie ze przewod jest ok ale myślę ze wychodzący króciec z kolektora jest nieszczelny, caly się rusza.Czy jest to możliwe ze ten krociec powienie sie ruszac i czy jest mozliwosc demontazu i montazu tego elementu?.
Dzisaj jezdzac Hanią od biegu 1-5 jaka kolwiek predkoscia czuc szarpniecia w aucie jak i na pedale gazu.
Sprawdziłem dzisiaj u siebie, wcześniej niestety nie miałem czasu napisać, u mnie krociec też się rusza - w kierunku lewa-prawa i tak na ok 10-15 stopni. Czy można to zdemontować to niestety nie wiem, gorzej jakby trzeba było kolektor w całości zdejmować bo ten krociec jest z tyłu w mało dostępnym miejscu, z tym że nie ma stu procentowej pewności że to jest przyczyną, spróbuj z ciekawości zdjąc ten przewód z kroćca, zsunie się po ściśnięciu metalowego zacisku. Kiedy w czasie pracy zatkasz doplyw powietrza silnik musi zgasnąć (uwaga - rozgrzany silnik nie będzie chodził ze zdjętym przewodem ale na "ssaniu" tak).
Co by to nie było, napisz jak rozwiążesz ten problem.
Powodzenia!
proponuje sprawdzic sonde lambda.. moze nie dziala prawidlowo.. dopóki sie całkiem nie zawiesi komp nie wykaże błędu i "check engine" tez się nie zapali.. pzdr
Sprawdź czy uszczelka kolektora dolotowego jest w porządku. Takie skakanie obrotów to typowy objaw
dostawania sie powietrza gdzieś poza układem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.