Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problemy z Silnikem Civic 1.4 D14A8



Stachu69
18-02-10, 20:49
Rano po odpaleniu dostaje głupich obrotów,obrotomierz skacze w górę i dół,bardzo nie równa praca silnika,lekkie strzelanie z rury tak samo ba gaznie i benzynie.Podczas jazdy przy zmianie biegów obroty 2,500-3,000 z 2 na 3 auto traci moc i predkosc.

Do tej pory wymienione przewody WN,świece,wyczyszczono przepustnice i silnik krokowy.Komputer nic nie wskazuje błędów.

Nie mam pojęcia co robić dalej.

Proszę o pomoc!

MikeFoto
19-02-10, 07:53
Rano po odpaleniu dostaje głupich obrotów,obrotomierz skacze w górę i dół,bardzo nie równa praca silnika,lekkie strzelanie z rury tak samo ba gaznie i benzynie.Podczas jazdy przy zmianie biegów obroty 2,500-3,000 z 2 na 3 auto traci moc i predkosc.

Do tej pory wymienione przewody WN,świece,wyczyszczono przepustnice i silnik krokowy.Komputer nic nie wskazuje błędów.

Nie mam pojęcia co robić dalej.

Proszę o pomoc!

Generalnie, wartało by się przywitać na forum.... http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=13&page=370

Co do problemu, obstawiam: kopułka rozdzielacza zapłonu (przeczyścić, sprawdzić styki), skoro piszesz rano - wilgoć może się w niej skraplać.

Jak wyglądają świece? Wszystkie jednakowo przykopcone? Czy któraś jaśniejsza/ciemniejsza?
Ewentualnie może gdzieś łapać "lewe" powietrze...

pm487
19-02-10, 08:12
Polecam jeszcze poczytać o nieszczelności w układzie podciśnieniowym pompa hamulcowa - kolektor dolotowy, było niedawno o tym. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=67706&highlight=wywo%B3a%E6
Można też osłuchać okolice kolektora, z tyłu wchodzi gumowy przewód o średnicy około 1,5 cm i biegnie do pompy, oblukaj go, zaznaczam że to tylko hipoteza ale problem jest spotykany.

Stachu69
19-02-10, 21:18
Dokonałem przeglądu przewodu podcisnieniowego przy kolektorze,wydaje mi sie ze przewod jest ok ale myślę ze wychodzący króciec z kolektora jest nieszczelny, caly się rusza.Czy jest to możliwe ze ten krociec powienie sie ruszac i czy jest mozliwosc demontazu i montazu tego elementu?.

Dzisaj jezdzac Hanią od biegu 1-5 jaka kolwiek predkoscia czuc szarpniecia w aucie jak i na pedale gazu.

pm487
20-02-10, 23:33
Sprawdziłem dzisiaj u siebie, wcześniej niestety nie miałem czasu napisać, u mnie krociec też się rusza - w kierunku lewa-prawa i tak na ok 10-15 stopni. Czy można to zdemontować to niestety nie wiem, gorzej jakby trzeba było kolektor w całości zdejmować bo ten krociec jest z tyłu w mało dostępnym miejscu, z tym że nie ma stu procentowej pewności że to jest przyczyną, spróbuj z ciekawości zdjąc ten przewód z kroćca, zsunie się po ściśnięciu metalowego zacisku. Kiedy w czasie pracy zatkasz doplyw powietrza silnik musi zgasnąć (uwaga - rozgrzany silnik nie będzie chodził ze zdjętym przewodem ale na "ssaniu" tak).
Co by to nie było, napisz jak rozwiążesz ten problem.
Powodzenia!

akowa
21-02-10, 19:45
proponuje sprawdzic sonde lambda.. moze nie dziala prawidlowo.. dopóki sie całkiem nie zawiesi komp nie wykaże błędu i "check engine" tez się nie zapali.. pzdr

Barry
21-02-10, 20:41
Sprawdź czy uszczelka kolektora dolotowego jest w porządku. Takie skakanie obrotów to typowy objaw
dostawania sie powietrza gdzieś poza układem.