Zobacz pełną wersję : Amortyzatory na wymianę i sprężyny od vti-s
Heja wszystkim wiecie co na wiosnę chciałem wymieniać amortyzatory. Wyczytałem już że marki sposród których powinienem wybierać to Kayaba, Sachs i Bilstein. Chyba najwięcej pozytywnych opinii uzyskały Kayaba:cool: ale jako że cały zestaw każdej marki można dostać za około 1000 zł to chciałbym jeszcze raz usłyszeć od was co macie zamontowane, czy u kogoś już minął dwuletni okres gwarancji i jak mimo tego amortyzatory sprawują się na stacjach diagnostycznych? Ile procent uzyskują?
Wiem że kilka osób powie że pominęłem oryginały. Ale zlitujcie się za jeden oryginał w aso trzeba płacić około 550 zł:(, więc za komplet wychodzi dwa razy drożej... oczywiście informacji na forum jest dużo choć są one porozrzucane dlatego jeśli coś przeoczyłem to proszę jeszcze o linki do lektury:)
No i ostatnie pytanie bo znalazłem zbieżne informacje. Znaczy według aso we wszystkich 5d amortyzatory były te same(i na to wszelkie katalogi dają potwierdzenie), ale co ze sprężynami czy to prawda że w s pakiecie sprężynki były krótsze? Patrząc na zdjęcia faktycznie można odnieść wrażenie że Hanie w s pakiecie mają bardziej zadarte tyłeczki:D
Jak zwykle za każdą odpowiedź bardzo dziękuje i pozdrawiam:)
Ja mam sprężynki firmy AP http://www.ap-sportfahrwerke.de/ na seryjnych amorkach i powiem tak na równym jest ok jak tylko znajda się jakies nierównosci na drodze masakra tak wali :/ wiem że to nie najleprze rozwiazanie krótkie sprężynki plus seria amorki mi siadła 3,5cm na tych springach i na ile kasa pozwoli to wjedzie gwint MTS TECHNISK tylko szukam narazie opini jak to się ma , na KONI mnnie nie stać.
http://img101.imageshack.us/img101/5581/20081004682gb2.th.jpg (http://img101.imageshack.us/my.php?image=20081004682gb2.jpg)http://img357.imageshack.us/img357/2883/20080101001ug8.th.jpg (http://img357.imageshack.us/my.php?image=20080101001ug8.jpg)
skolopendra
18-02-10, 16:42
Kayaba
jeśli kyb to tylko agx-y
No masz to mnie pocieszyłeś ale to wydatek blisko dwóch kafli za komplet. A mówisz że te zamienniki pod serię to szkoda na nie kasy? Bo obniżał samochodu nie będę no chyba że jeżeli okaże się że sprężyny z s pakietu były trochę krótsze to je wstawie. Innej opcji nie przewiduje bo jak dojdą dokładki z s pakietu i jeszcze gleba to bym ciągnąl brzuchem po śniegu w taką zimę w nosie mam takie zabawy i tak ściągałem tłumiki z gum:D No ale jak warto płacić za regulacje... To i tak tańsza opcja niż aso:D
A Ty Djadi mi tu nie psuj głowy:rolleyes: z moimi sąsiadami i Twoim samochodem to bym w zimę nigdzie nie wyjechał;) Żartuje oczywiście dzięki za odpowiedź kurcze może naprawdę warto dołożyć te drugie tyle...
z moimi sąsiadami Jakimi sąsiadami :D to w jakiej miejscowości mieszkasz :p
no gdzieś trzeba studiować nie:P Już dusi mnie to miasto stołeczne:/ Każdy tylko swój czubek nosa i jak ma jaką pseudo terenówę to nie odśnieży tym samym blokując innym wjazd na parkikng albo inny zakopie się to wysiądzie i postawi na drodze koło chu* mu to lata jak inni wjadą:/ przez tego s***** urwałem sobie osłonę silnika bo na wstecznym musiałem cały parking objechać:( takie zdarzają się chamy a jak w odwecie z sąsiadem mu zakopaliśmy samochód że przypominał górę lodową-zgadniesz kto był wtedy chamem... No ale sort za zmianę tematu a wracając do niego to tak wszyscy polecali te kayaba w innych postach a teraz się nikt nie odezwie? Pomóżcie mi coś dobrać bo bez wymiany amorków przeglądu nie przejde:(
jeśli nie masz kasy to kayba ExccelG (to samo co seria) , jeśli masz trochę więcej to możesz kupić Bilstein B6 albo B8 - twardsze od serii, (B10 ze skróconym skokiem nei dostaniesz) następna opcja kayaba AGX, jest trudna do dostania ale to amortyzator radiowy;] wiec wiele zniesie heh. kiedyś udało mi sie znaleźć do naszej budy ale gość wolał 1800zł za same amorki i jeszcze nie byl pewny czy podejdą do angielki hehe Ogólnie poprzerabiałem temat zawieszenia rok temu, najpierw miałem kayabe + eibachy - nie pasowało mi cos:D, kupiłem za sporą kase Koni 1130 i szczerze? jest to samo co na eibachach jedynie to sfrajerowalem sie kupując dwa razy zawias tracąc kupe kasy no ale człowiek uczy sie na błędach hehe. Podsumowując po prostu polskie drogi nie nadają sie na twarde obniżone zawieszenie. Mimo ze uczę sie każdej drogi na pamięć gdzie dziura gdzie zwolnic gdzie zmienić pas żeby nie wpaść w jakąś wyrwę to i tak nic to nie daje bo codziennie powstają nowe i tak i tak wpadniesz a wtedy jest ladne ****iecie :D na początku będzie Ci sie wydawało ze pol auta odpadło hehe Chociaż jechałem raz z kolega 4 genem on ma tam Vougtlandy i właśnie B10 o skróconym skoku i naprawdę bylo nieźle ale niestety do naszej budy nie ma nic ze skróconym skokiem, a przepraszam jest MTs ale słyszałem ze po roku zaczyna strasznie skrzypiec i czasem sam z siebie wylewa no ale za ta cenę czego sie spodziewać :D
Wiesz co jak Ty ugryziesz temat to zaraz jest do zamknięcia:P W sumie już pozostaje mi ostateczna decyzja i zakupy. Z tą decyzją to się jeszcze do Ciebie uśmiechne;)
Panowie to został tylko problem sprężyn od vti-s czy naprawde są krórsze od serii? Wydaje się mało prawdopodobne skoro amortyzatory były takie jak wszędzie. Może ktoś już znalazł źródło by rozwikłać tą zagadkę?
Wiesz co jak Ty ugryziesz temat to zaraz jest do zamknięcia:P W sumie już pozostaje mi ostateczna decyzja i zakupy. Z tą decyzją to się jeszcze do Ciebie uśmiechne;)
Panowie to został tylko problem sprężyn od vti-s czy naprawde są krórsze od serii? Wydaje się mało prawdopodobne skoro amortyzatory były takie jak wszędzie. Może ktoś już znalazł źródło by rozwikłać tą zagadkę?
Z VTIS sa identyczne, co do angielki nie ma nic lepszego na polskie drogi jak K1110, przejeździłem na nich ponad rok, i powiem tak na 1130 lub 1150 bym ich nie zamienił ;) ale warunki się zmieniły i mam zamiar zamienić na K1150 lub HSD :eek:
Z VTIS sa identyczne... :eek:
Kurcze wiesz że obawiałem się takiej odpowiedzi:(. No ale czego można było się spodziewac skoro amortyzatory byłe te co wszędzie. Zresztą żeby te sprężynki były krótsze to nie ja jeden chciałbym mieć je założone:D
A ile dałeś za swój komplecik? Rozumiem że przejeździłeś rok i zużycie jest śladowe?
A ile dałeś za swój komplecik? Rozumiem że przejeździłeś rok i zużycie jest śladowe?
dokładnie nie pamiętam, ale z 1500 - 1600 PLN. Na zawieszeniu przejechałem jakieś 10-15 K km i nie zauważyłem straty w amortyzacji. Za jakiś miesiąc mam przegląd więc sprawdzę amorki
sprężynki od vti sa twardsze i trochę krótsze -20mm dlatego można je stosować do seryjnych amorow wszystko poniżej -30mm trzeba zmieniać bo amor nie pracuje tak jak powinien.
mam podobny problem z zawieszeniem do swojego aero
myślę na czymś takim
1110-7026 klik (http://www.44tuning.pl/zawieszenia-koni/zestaw-koni-amortyzatorow-ze-sprezynami-street-str.t-1110-7026-honda-civic-aerodeck-/-wagon-m-type-made-in-the-uk.html)
lub
1130-1806 klik (http://www.44tuning.pl/zawieszenia-koni/zestaw-zawieszen-koni-sport-kit-1130-zolte-1130-1806-honda-civic-aerodeck-/-wagon-m-type-made-in-the-uk.html)
Jesteś pewien, że sprężyna z MB6/MC2 jest krótsza od innych MB, MC?
seryjne vti ma -20mm wiec cos musi byc
Może jest po prostu cięższe? Coś mi się wydaje, że kiedyś temat ten był poruszany i są takie same. Ale ręki uciąć sobie nie dam bo mógłbym jej nie mieć:D
Mam pytanie co warto kupić koni 1110 czy 1130 cena jak dla mnie jest masakrczycznie duża pomiędzy tymi modelami :rolleyes: Ja też mam sprężynki -3,5 cm na seryjnym amoże i super to pracuje tylko tyle że wizualnie gleba jes :D a wali to na nierównościach że aż mnie szlak trafia ;/
Może jest po prostu cięższe? Coś mi się wydaje, że kiedyś temat ten był poruszany i są takie same. Ale ręki uciąć sobie nie dam bo mógłbym jej nie mieć:D
Był, konkretniej ja poruszałem ten temat. ooooo TUTAJ (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=46352).
Sprężyny na długość są takie same. Różnią się nieco twardością (jak wiadomo motor 1.8 jest ciut cięższy).
seryjne vti ma -20mm wiec cos musi byc
moj blad za sugerowalem sie czyms na forum ze vti jest w serii obnizone -20mm tzn ze ma inna sprężynę ale jak widac kwestia jest tylko waga.
Jest niższe przez s pakiet:) Ale jak mówicie że twardsze a takie groszowe sprawy to może sobie wymienie...
Mam pytanie co warto kupić koni 1110 czy 1130 cena jak dla mnie jest masakrczycznie duża pomiędzy tymi modelami Ja też mam sprężynki -3,5 cm na seryjnym amoże i super to pracuje tylko tyle że wizualnie gleba jes a wali to na nierównościach że aż mnie szlak trafia ;/
Djadi wiem o czym mówisz miałem na początki eibachy + kayabe i waliło ( bylem bardzo nie zadowolony) zmieniłem na 1130 i co? wali tak samo jak na eibachach po prostu nasze drogi nie nadają sie na na sportowy zawias. przy 1130 jest taki plus ze jak nastawisz sobie na najmiększe to nie ma aż takiej tragedii jak zmniejszysz prędkość do 40km/h to nawet jak jzu wpadniesz w "cos" to amor to jakoś zniweluje ale jak nastawisz na "sport" i wpadniesz w dziurę wrażenia jak by Ci pół auta odpadło....
PS: 1110 juz nie produkują od roku, jeśli Ci sie trafi taki model to jest on pozostałością ze starej dostawy...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.