Zobacz pełną wersję : Centralny zamek - 5D '95.
Witam
mam pytanie. Kupiłem sobie alarm do autka i jest tam sterowanie centralnym zamkiem.
Czy w drzwiach kierowcy jest siłownik? Gdzieś czytałem, że w którychś cifach w drzwiach kierowcy nie ma go. Jak jest sterowany zamek? Masa na zamknięcie i otwarcie?
Nie mogłem znaleźć takiego tematu ;] Jak uda mi sie podłączyć to apewno opisze co i jak, jednak licze na pomoc kogoś kto może juz zakładał takie cuś.
Pozdro
Czesc Pawel,
Musisz dokupic silownik i podlaczyc go do alarmu. Montujesz go w drzwiach kierowcy na pionowym ciegle i juz mozesz cieszyc sie z centralnego zamka z pilota.
Niestety z doswiadczenia wiem, ze po zamontowaniu takiego silownika, otworzenie auta trwa 5 sek...
Pozdrawiam,
Gruszka
Witam
Tak sie sklada ze tez zakladalem alarm i sterowanie centralnym zamkiem z pilota. Tez doradzano mi zebym kupil dodatkowy silownik poniewaz w drzwiach kierowcy nie ma i trza dolozyc zeby wszystko smigalo. Wiec dokupilem silownik i biore sie za montaz. Alarm poszedl bez problemu wiec zabieram sie za podlaczanie centrala, zdejmuje tapicere z drzwi patrze a tu jest silownik!!! Mysle sobie, ktos przedemna sie bawil i zalozyl. Zaciekawilo mnie to i rozebralem tapicere we wszystkich drzwiach i okazalo sie ze silowniki sa wszystkie takie same czyli fabrycznie byl juz zamontowany w dzrzwiach kierowcy. Odetchnalem z ulga bo wiem jak ciezko przepchac kable miedzy drzwiami a kabina uffff. Moja rada najpierw sprawdz dobrze co tam u Ciebie siedzi w drzwiach a potem zabieraj sie do kupowania.
Ja mam HC MB1 d16Y3 1,6 iLS.
Pozdr i udanego montazu
kamil_szewczyk
08-08-06, 14:05
kup sobie orginalny siłownik znajdziesz na allegro lub podzwoń po osobach które chcą sprzedać drzwi.
Czesc Pawel,
Musisz dokupic silownik i podlaczyc go do alarmu. Montujesz go w drzwiach kierowcy na pionowym ciegle i juz mozesz cieszyc sie z centralnego zamka z pilota.
Niestety z doswiadczenia wiem, ze po zamontowaniu takiego silownika, otwarcie auta trwa 5 sek...
Pozdrawiam,
Gruszka
Witam,
Niestety nie zgodze sie z kolega.
Mam zalozony wlasnie taki patent pt. "dodatkowy silownik podlaczony do ciegna" i wszystko jest jak narazie w najlepszym pozadku. Otwarcie i zamkniecie trwa moment - tak jak powinno byc wg mnie. Moze masz zle zamontowany silownik??
Pozdrawiam
Zle mnie zrozumiales. Chodzilo mi o to, ze zlodziej moze otworzyc auto (z tym dodatkowym silownikiem) w prosty sposob wlasnie w okolo 5 sekund.
Pozdrawiam,
Gruszka
Zle mnie zrozumiales. Chodzilo mi o to, ze zlodziej moze otworzyc auto (z tym dodatkowym silownikiem) w prosty sposob wlasnie w okolo 5 sekund.
Pozdrawiam,
Gruszka
Aha :-)
Myślisz że dla złodzieja jest jakaś róznica? Nie wydaje mi sie :(
pozdro
Robsonek, mam dokladnie ta sama wersje hanny co ty, 1,6 iLS d16y3. Moze u mnie tez bedzie seryjny siłownik ;]
Zobaczymy, bede dobieral sie do drzwi jakos w piatek lub sobote to opowiem jak bylo u mnie :)
Zastanawiam sie tylko czy podlaczac odciecie zaplony z alarmu, mam seryjny immobiliser, czy dac sobie spokuj.
Jeszcze pytanie z innej beczki. Zaraz pewnie jakis mod powie ze juz bylo ale ja i tak spytam, moze ktos cos nowego wymyslil;]
Gdzie podpiac sie do kierunkowskazow najlepiej? Tak zeby wszystkie 6szt sie palily.
Bizum:
Silownik orginalny masz na pewno. Mishka i ja mamy "dodatkowy silownik" podpiety do pionowego ciegna i podlaczony do alarmu.
Masz teraz centralny z kluczyka?
Mishka:
Masz racje. Zlodziej moze dostac sie do auta na kilka sposobow. Dla chcacego nic trudnego. U mnie byly 3 wlamania. Pierwsze z uzyciem tego silownika podpietego do ciegna, dwa kolejne - wylamane zamki po obu stronach (chyba lomem sadzac po sladach).
Pozdrawiam,
Gruszka
Robsonek, mam dokladnie ta sama wersje hanny co ty, 1,6 iLS d16y3. Moze u mnie tez bedzie seryjny siłownik ;]
Zobaczymy, bede dobieral sie do drzwi jakos w piatek lub sobote to opowiem jak bylo u mnie :)
Zastanawiam sie tylko czy podlaczac odciecie zaplony z alarmu, mam seryjny immobiliser, czy dac sobie spokuj.
Jeszcze pytanie z innej beczki. Zaraz pewnie jakis mod powie ze juz bylo ale ja i tak spytam, moze ktos cos nowego wymyslil;]
Gdzie podpiac sie do kierunkowskazow najlepiej? Tak zeby wszystkie 6szt sie palily.
Prawdopodobnie masz tez fabrycznie zamontowany silownik. Co do migaczy to najlepiej podpiac sie pod kierownica w skrzynce bezp. a dokladnie szukaj zielonego 20pinowego zlacza. O ile dobrze pamietam przewody sa koloru zolto/zielono/srebrny i niebiesko/zielono/srebrny. Ale i tak sprawdzaj wszystko miernikiem. Ja nie mam seryjnego immobilisera i zrobilem sobie sam odciecie zaplonu podlaczone pod alarm. Masz bogatsza wersje hyhy.
Pozdr i udanego montazu
P.S. Sterowanie centralnym jest minusem, a przewody w ktore ja wpinalem swoj central sa kolo lewej nogi kierowcy pod plastikiem. Kolory to zolto/czerw -otwarcie i bialo/czerw-zamkniecie (o ile mnie pamiec nie myli, moze byc na odwrot).
Silownik orginalny masz na pewno. Mishka i ja mamy "dodatkowy silownik" podpiety do pionowego ciegna i podlaczony do alarmu.
chcesz powiedziec ze macie dwa silowniki w drzwiach :shock: jesli tak, to po co :?: ja bez problemu podpiolem alarm do przewodow od silownika w drzwiach i wszystko dzila jak trzeba.
robsonek, jak zdemontowac tapicerke w drzwiach aby nic nie pourywac? :shock:
Kuba, niestety tak mam od nowosci. Wpadasz na spota pod koniec sierpnia? :)
Ropa2:
Wbrew pozorom bardzo latwo. Zdejmowalem wielokrotnie, nawet dzis :) Wystarczy odkrecic 4 srubki (z czego jedna to plastikowy kolek). Dwie srubki sa w duzej raczce, ktora zamyka sie drzwi od srodka. Jedna jest w klamce otwierajacej drzwi od wewnatrz. Po jej odkreceniu nalezy przesunac caly ten plastik z klamka (do przodu auta) az wyskoczy z trzech zaczepow (ok 5-6mm). Kolejna (bardzo istotna!) czescia demontazu jest odpiecie ciegna od klamki. Najlepiej zrobic to plaskim srubokretem, cienkim, bo niewiele tam miejsca. Delikatnie popchnac plastik trzymajacy ciegno, tak aby z niego spadl. Po podwazeniu ciegna do gory, wyjac wreszcie klamke. Teraz juz mozna smialo odczepic boczek z zapinek. Najlepiej bez uzywania ostrych narzedzi do podwazania. Mi udaje sie to zrobic golymi rekami. Zaczynam zawsze od samego spodu drzwi. Jest tam takie miejsce (mniej wiecej po srodku), gdzie mozna powoli wlozyc palce reki i gwaltownie (raczej szybciej niz mocniej) pociagnac. Za pierwszym razem moze byc ciezko, ale da rade. Jak odskocza wszystkie spinki, zostaje juz podciagnac boczek do gory. Przed zalozeniem boczka spowrotem, polecam obejrzec boczek od wewnetrznej strony. Czasem spinki potrafia sie przesunac, czasem listwa gorna odchodzi (wyginaja sie te cienkie i miekkie zaczepy) - warto to sprawdzic i poprawic.
To tyle jesli chodzi o boczki przednie w 5D. Tylne zdejmuje sie praktycznie tak samo (nie ma plastikowego kolka, ale trzeba sposobem zdjac korbke od szyby), trudniej je zamontowac. Po kilku razach - staje sie to bardzo latwe.
Pozdrawiam,
Gruszka
a jak to wyglada w realu masz na zdjeciach w dziale teksty - pokazalem tam jak zamontowac glosniczki w 5d, wiec rowniez jak sie zdejmuje boczki :)
Wlasnie! Leeo byl pierwszy :)
Piotrek wpadniesz na spota "pieciodrzwiowych maniakow"?
Chcialbym chcialbym, ale nie wiem jeszcze jak z praca wyjdzie. Bede kombinowal ;) Szkoda, ze nie wpadacie na Szymany w ta niedziele :)
robsonek, jak zdemontowac tapicerke w drzwiach aby nic nie pourywac? :shock:
Witam
Kolega Gruszka wrecz idealnie opisal jak to trzeba zrobic nic dodac nic ujac. Przednie boczki zakladaja sie i zdejmuja bez problemu. Natomiast tylne sprawialy mi troche problem z zalozeniem. Ale na pewno sobie poradzisz. I uwaga na zdejmowanie plastikowej prowadniczki do ciegna od zamka, ja mam jedna ulamana bo ktos to robil na sile i teraz przy gwaltownym szarpnieciu klamka ciegno wypada mi i musze odkrecac klamke i wkladac to spowrotem, jest to uciazliwe bardzo i musze cos z tym zrobic.
Pozdr
koledzy....dziekuje za szczegółowy opis demontarzu tapicerki na drzwiach. Poszło mi bez problemowo... :grin:
Tylko ..że nic tu się nie dowiedziałem o centralnym zamku 5D 95' :neutral: Przydał by się opis ppodpiania do jakiegoś alarmu.. (np.elita GN5:))
Mr Gruszka
Tez mam zamiar montowac elitepro ale jak mi takie rzeczy piszesz to wole sie 2 razy zastanowic.
Piszesz ze otwarcie przez zlodzieja trwa 5s (z silownikiem) wiec moze napisz jak sie przed tym bronic? Jesli to takie powszeche i latwe to moze napisz mi na priva jak to roba ludzie a ja pomysle nad zabezpieczeniem przed tym.
Czy oryginalne alarmy/centralny z pilota sa inaczej montowane?
Drogi Miroslawie...
Nie znam skutecznego sposobu na zabezpieczenie auta przed amatorem cudzej wlasnosci. Hondy 5D tej generacji maja wade same w sobie - sposob montazu klamki. Jesli dolozony jest dodatkowy silownik (w ASO tak zakladali niestety), wtedy mozna otworzyc auto tak jak pisalem w 5 sek.
Bez dodatkowego silownika zlodziejowi jest trudniej, ale w takich sytuacjach traci sie wkladki zamkow lub szyby. On ma w nosie zabezpieczenia. Widziales aby ktos zainteresowal sie wyjacym alarmem np. na parkingu pod hipermarketem? Oczywiscie nie odradzam Ci montowania zadnych zabezpieczen, sam je mam, ale w ich skutecznosc nie wierze :)
Pozdrawiam,
Gruszka
Jestem świeżo po przejściach z montowaniem sterowania z pilota centralnego zamka. Powiem co ja robiłem to może komuś pomoże:
-ja zakupiłem coś na kształt modułu, który dopina się do oryginalnej centralki zamka centr.
-w drzwiach kierowcy siłownika nie znalazłem więc dokupić musiałem, (25zł za siłownik)
-w drzwiach kierowcy jest przełącznik, dzięki któremu za pomocą kluczyka otwieramy/zamykamy zamek. Dodatkowy siłownik podpiąłem pod cięgno blokady drzwi dzięki temu oryginalny przełącznik ustawia się tak jak powinien ;)
-w drzwiach była wtyczka z dwoma kablami, które były wolne, myślę więc sobie, że są podciągnięte kable pod siłownik. Mierze ale niestety w kablach zero "życia". Grzebie w samochodzie tam gdzie wiązka z drzwi wchodzi do auta(nad lewą nogą kierowcy koło skrzynki z bezp.) Dopiero po rozebraniu wtyczki w drzwiach okazało się, że przewody o których mowa idą do wtyczki w drzwiach ale niestety nie idą do środka samochodu. Dlaczego tak jest nie wiem. W związku z tym przeciągnąłem dwa dodatkowe kabelki przez przelotkę w drzwiach, ze środka samochodu do drzwi. Kawał dość twardego druta okazał się tutaj bardzo pomocny w przepychaniu kabla :).
-znajomy elektryk podpiął się gdzieś w kablach nad nogą kierowcy. Tam też idą dwa kable od przełącznika w drzwiach kierowcy, które sterują centralkę znajdującą się w drzwiach pasażera.
-nie powiem dokładnie w których bo tam niestety bez miernika się nie obejdzie i wypadało by żeby robił to ktoś kto ma jakieś o tym pojęci (u mnie był to znajomy elektryk), żeby czegoś nie potrzebnie nie pokaszanić.
- dodatkowa rada to tak żeby przy podpinaniu siłownika pod cięgno ustawić go w ten sposób, by zamykanie działało także poprzez zamek mechaniczny z kluczyka. U mnie po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że z kluczyka, mogę tylko zamknąć wszystkie drzwi, ale otwierały się już tylko drzwi kierowcy ( uwaga od środka wszystko działało gdy ciągnąłem za rygielek, zamykanie i otwieranie). No i niestety znów musiałem rozbierać tapicerkę.
Pozdrawiam
Moja Hania to civic 1.4i 16v 1996r
P.S. Tutaj jest link do manuala, wiele cennych informacji dotyczących centralnego zamka.
tu kiknij (http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/23-a214.pdf)
Drogi Miroslawie...
Jesli dolozony jest dodatkowy silownik (w ASO tak zakladali niestety), wtedy mozna otworzyc auto tak jak pisalem w 5 sek.
Witam..
Sorry ze odnawiam dosc stary watek ale nurtuje mnie ten problem ;)
Mozesz napisac dlaczego tak uwazasz? Nie wydaje mi sie ze zalozenie silownika do centrala zwiekszalo by ryzyko otwarcia auta. Jedyny sposob jaki przychodzi mi do glowy to dobranie sie do przewodow od silownika i podanie na nie napiecia, co wydaje sie dosc klopotliwe przez szczeline miedzy drzwiami a blotnikiem ;) Moze jakas cienka listwa miedzy szyba a poszyciem zew. drzwi zahaczyc o ciegno?? To tez wydaje sie niemozliwe poniewaz ciegna i silowniki sa po drugiej stronie. Wiec jak? ;)
Mysle ze jesli zamek jest masterem to ryzyko jest wieksze poniewaz starczy wtedy podac mase na jeden przewod i auto otwarte, a to nie takie trudne dla wytrawnego zlodzieja z tym ze 5s to jednak malo :D
Zgodze sie natomiast z tym ze w 5gen nie przemyslano sposobu ryglowania zamka od wewnatrz, no ale jak ma sie centrala z pilotem to zawsze mozna odlaczyc ciegno od "łopatki" ryglujacej drzwi i po klopocie.
Pozdrawiam
Witam..
Sorry ze odnawiam dosc stary watek ale nurtuje mnie ten problem
Mozesz napisac dlaczego tak uwazasz? Nie wydaje mi sie ze zalozenie silownika do centrala zwiekszalo by ryzyko otwarcia auta. Jedyny sposob jaki przychodzi mi do glowy to dobranie sie do przewodow od silownika i podanie na nie napiecia, co wydaje sie dosc klopotliwe przez szczeline miedzy drzwiami a blotnikiem Moze jakas cienka listwa miedzy szyba a poszyciem zew. drzwi zahaczyc o ciegno?? To tez wydaje sie niemozliwe poniewaz ciegna i silowniki sa po drugiej stronie. Wiec jak?
Mysle ze jesli zamek jest masterem to ryzyko jest wieksze poniewaz starczy wtedy podac mase na jeden przewod i auto otwarte, a to nie takie trudne dla wytrawnego zlodzieja z tym ze 5s to jednak malo
Zgodze sie natomiast z tym ze w 5gen nie przemyslano sposobu ryglowania zamka od wewnatrz, no ale jak ma sie centrala z pilotem to zawsze mozna odlaczyc ciegno od "łopatki" ryglujacej drzwi i po klopocie.
Pozdrawiam
Pozwolisz, ze nie bede publicznie zdradzal jak otworzyc 5D/Aero w 5 sek. Opisze Ci to wieczorem na PW.
Więc:) mam centralny, fabryczny z kluczyka:) i zamyka wszystkie drzwi, otwiera tylko te od kierowcy, okazalo sie ze wyskoczyl kabel z wtyczki(lub urwał się). Pytam się ja was:) czy można jakoś wyjąć tą kostke spomiędzy drzwi bo nie mam możliwości zlutowania tego. Ew czy znacie jakiś inny patent :)
Panowie!
Nie trzeba dokładać dodatkowego siłownika żeby wysterować zamek z alarmu!
Dwa dni temu zakładałem u siebie alarm i też miałem z tym problem, ale okazuje się że jest sposób aby obejść się bez siłownika.
Otóż trzeba rozebrać sterownik od centralnego zamka i podpiąć się bezpośrednio do przekaźnika. Nie potrafie teraz powiedzieć dokładnie, do których końcówek ale bez problemu można znaleźć prawidłowe. Wystarczy próbnik napięcia na 12V, podłączony do masy. Po przyłożeniu do prawidłowej końcówki zamek otworzy się lub zamknie. Tylko uwaga! Koniecznie używajcie próbnika bo jeśli przez przypadek zewrzecie nieprawidłową końcówke do masy możecie coś uszkodzić. Jest tam sporo miejsc z napięciem.
Powodzenia.
Bardzo łatwo sprawdzić czy w drzwiach kierowcy jest oryginalny siłownik czy tylko przełącznik sterujący centralnym zamkiem. Wsiadamy do samochodu zamykamy drzwi i delikatnie, powoli wciskamy kołek cięgna ryglującego zamek w drzwiach kierowcy. Jeżeli kołek mniej więcej w połowie wciskania zostanie wciągnięty razem z zadziałaniem centralnego zamka na inne drzwi to znaczy że mamy siłownik.
Jeżeli inne drzwi zostaną zaryglowane przez centralny zamek a kołek się nie poruszy to znaczy że czeka nas montaż siłownika.
Siłowniki w drzwiach kierowcy były głównie w modelach z radiowym sterowaniem zamka z kluczyka
Montujac centralny sterowany z pilota konieczne jest zamontowanie dodatkowego silownika (wystarczy slave) w drzwiach kierowcy, gdyz normalnie jest tam tylko switch uruchamiajacy silowniki w pozostalych drzwiach. Wyjatkiem jest model wyposazony w system `Keyless entry` w ktorym w drzwiach kierowcy tak jak w pozostalych zamontowany jest silownik.
Witam mam pytanie bo mam centralny z pilota (optyczny ale zawsze to nie trzeba wkladac klucza) tylko padl mi silownik w drzwiach kierowcy i teraz pytanie czy bedzie pasowal silownik od Rover'a 400 wyglada tak samo ale nie jestem pewny na 100% jak ktos wie to prosze o odpowiedz dzieki z gory. Moja Hania 95, D16Y3, 5D
siłownik jak siłownik, będzie pasował. Sprawdź tylko czy master czy slave ci jest potrzebny.
Dzieki za odpowiedz wlasnie kupilem przyjdzie za kilka dni i sie zamontuje.
Drzwi kierowcy - master, wiem o co biega tylko nie wiedzialem czy napewno bedzie pasowal bo w sumie Rover 400 to prawie to samo co Civic ale "prawie robi wielka roznice" :D
Chciałbym teraz ja odświerzyć temat i uzyskać potwierdzenie.
Mam anglika MB27 (98). MAm centralny, ale bez pilota. Dokupiłem centralkę.
Po podpięciu w miejsce fabrycznej działały trzy drzwi poza drzwiami kierowcy.
Mając jednak w pamięci dyskusje na forum sprawdziłem "zawartość: drzwi kierowcy.
Ze schematu jasno wynika, że ten model nie powinin mieć siłownika w drzwiach kierowcy:
http://img413.imageshack.us/img413/3595/ukladsb5.th.png (http://img413.imageshack.us/my.php?image=ukladsb5.png)
W obu drzwiach widok na elemnt z siłownikiem jest taki sam:
http://img170.imageshack.us/img170/9572/img8326am9.jpg (http://imageshack.us)
Porównując z widokiem ze schematu:
http://img454.imageshack.us/img454/3122/door01om3.png (http://imageshack.us)
można wnioskować, że również w drzwiach kierowcy jest siłownik.
Niestety z działania widać, że w tej samej "czarnej skrzynce" znajduje się tylko switch, działający tylko w jedną stronę - wysyła impuls do sterownika.
Na koniec mam pytanie, czy montując siłownik "slave" będzie możliwość zamykania auta poprzez kluczyk?
[ Dodano: Wto 18 Wrz, 2007 ]
Czy mozna rozpoznać sterownik slave od master po widoku siłownika?
[ Dodano: Wto 18 Wrz, 2007 ]
Czy ma ktoś może doświadczenie w tym względzie i potrafi podpowiedzieć co kupic: master czy slave?
Witam.
Nie wiem czy po tak dlugim czasie to co napisze bedzie jeszcze potrzebne ale.............
jako silownik do drzwi kierowcy wystarczy wykorzystac Slave. Rozni on sie tym ze w stosunku do Mastera posiada tylko 2 przewody zasilania (Master - 5). Po zamontowaniu takiego silownika w drzwiach kierowcy nadal bedzie mozliwosc otwierania kluczykiem. W tym czasie dodatkowy silownik po prostu nie bedzie uruchamiany.
W razie watpliwosci chetnie sluze pomoca..
Ja też chciałem założyć alarm z pilotem i właśnie wtedy dowiedziałem sie że, jak to pan ładnie ujął ma uboższą wersję centralki bez siłownika w drzwiach kierowcy.Pzdr
Czy siłownik stanowi całość z zamkiem, czy też jest osobno?
siłownik jest osobno. W drzwiach kierowcy jest jeszcze switch który aje sygnał do pozostałych siłowników.
Czy można wyciągnąć siłownik jedynie po ściągnięciu boczka? Odkręciłem śruby mocujące całość mechanizmu, jednak trudno mi było go wydostać.
Dodatkowo mam inne pytanie, czy to jest siłownik, czy tylko switch?
http://img213.imageshack.us/img213/2262/img8491ed8.jpg (http://imageshack.us)
Dla tych, którzy będą też walczyć z tematem zdjęcia całego mechanizmu:
http://img530.imageshack.us/img530/7245/img8486vp9.jpg (http://imageshack.us)
http://img530.imageshack.us/img530/7789/img8487bz4.jpg (http://imageshack.us)
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=530&i=img8487bz4.jpg][IMG]
Drogi Miroslawie...
Nie znam skutecznego sposobu na zabezpieczenie auta przed amatorem cudzej wlasnosci. Hondy 5D tej generacji maja wade same w sobie - sposob montazu klamki. Jesli dolozony jest dodatkowy silownik (w ASO tak zakladali niestety), wtedy mozna otworzyc auto tak jak pisalem w 5 sek.
Bez dodatkowego silownika zlodziejowi jest trudniej, ale w takich sytuacjach traci sie wkladki zamkow lub szyby. On ma w nosie zabezpieczenia. Widziales aby ktos zainteresowal sie wyjacym alarmem np. na parkingu pod hipermarketem? Oczywiscie nie odradzam Ci montowania zadnych zabezpieczen, sam je mam, ale w ich skutecznosc nie wierze :)
Pozdrawiam,
Gruszka
Witam
Co do zabezpieczen wyjaco mrugajacych tez za bardzo nie wierze w ich skutecznosc. Alarm moze sie co najwyzej przydac jesli jakis lobuz uderzy w nasze auto i bedzie chcial wiac. Pod warunkiem ze wylowimy swoj alarm w miejskim zgielku :)
Wydaje mi sie jednak ze jesli juz jakas skutecznosc ma jakies zabezpieczenie to moze to byc popularny niedzwiedz czyli blokada zamykana na kluczyk...Zostawiamy na wsteecznym, zamykamy i juz. Zreszta nasze hondki nie sa juz chyba tak lakomym kaskiem.
Pozdrawiam
Czester
Czy można wyciągnąć siłownik jedynie po ściągnięciu boczka? Odkręciłem śruby mocujące całość mechanizmu, jednak trudno mi było go wydostać.
Dodatkowo mam inne pytanie, czy to jest siłownik, czy tylko switch?
To jest siłownik. Wyciągasz go razem z zamkiem bo inaczej cieżko go odkręcić potem tylko torks 10 i siłownik jest twoj robiłęm to jakiś czas temu.
Padł mi siłownik i musiałem go wymienić, bo nie działał mi centralny z pilota mogłem tylko zamknąć 3 drzwi od kierowcy i tak musiałem kluczem.
Mam fabrycznego pilota optycznego mimo że trzeba celować to i tak o wiele lepiej niż kluczem.
OK, wiem, że jest to siłownik i jest to całość, pytałem raczej jak tą całość wydobyć z drzwi (oczywiście po odkręceniu boczka). Cały mechanizm odkręciłem z drzwi (trzy śruby), ale przeszkadzała mi zdaje się prowadnica szyby.
Z manuala wydaje się, że daje się tą część odkręcić aby wydobyć siłownik, ale chciałem zapytać jak to wygląda w praktyce (na pewno nie da się wyciągnąć dolnym otworem w drzwiach, raczej górnym, ale kłopot właśnie w tej "szynie")
Jeśli pamiętasz, to prosze o wskazówki i przy okazji podpowiedź, czy zdjęcie przedstawia właściwy siłownik - mam na myśli to, czy nie jest to przypadkiem sam switch, dlatego tez wkleiłem zdjęcie z numerem.
Odkręcasz jedną śrubę tej szyny inaczej nie wyjdzie, tą na dole tylko i lekko odchylasz przy wyciąganiu całości.
OK, dzieki, tak właśnie wynikało z amnuala, ale wolałem się upewnić.
Pozostaje jeszcze moje ostatnie pytanie, czy zaprezentowany na zdjęciu mechanizm zawiera "pełny" sterownik, czy tylko switch? (osoba od której pozyskałem całość nie była tego pewna, dodam, że jest to mechanizm z drzwi lewych przednich, a więc kierowcy, tylko nie wiem z jakiej wersji :/ , więc zastanawiam się, czy nie jest to taki egzemplarz jak mam u siebie, czyli ten, który zawiera jedynie switch).
[ Dodano: Pon 15 Paź, 2007 ]
Tak, po odkeceniu tej śruby można wyciągnąć mechanizm, ale... czy aby wyciągnąć cięgła od klamki oraz zamka należy odkręcić całą klamkę, aby dostać się do mocowań?
http://img521.imageshack.us/img521/6250/img8504yq9.jpg (http://imageshack.us)
http://img521.imageshack.us/img521/6250/img8504yq9.f2aa795b7d.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=521&i=img8504yq9.jpg)
http://img521.imageshack.us/img521/214/img8503tt4.jpg (http://imageshack.us)
http://img521.imageshack.us/img521/214/img8503tt4.94e7e7dbae.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=521&i=img8503tt4.jpg)
[ Dodano: Wto 16 Paź, 2007 ]
No cóż, postanowiłem majstrować dalej i już wiem, że wymontowanie klamki umożliwia wyjęcie mechamizmu, ponieważ wówczas mozna spokojnie odinstalować cięgna.
Zaprezentowany wcześniej mechanizm to "slave", a więc niestety po zamontowaniu i podłaczeniu do centralki (nowej ze zdalnym sterowaniem) nie ma mozliwości zamykania auta "z kluczyka". Do tego potrzebny jest sterownik master, no i niestety poprowadzenie dwóch dodatkowych kabelków do centralki ( w wersji z centralnym bez zdalnego sterowania wystarczają trzy przewody, w wersji slave dwa przewody).
Witam.
....... A kluczem do okreslenia czy jest to mechanizm z silownikiem czy bez.... z silownikiem master czy slave jest ilosc przewodow wychodzacych z zamka. Jesli sa 3 (tak jak wynika ze schematu) to zamek ma tylko switch wlaczajacy pozostale drzwi....... Tak naprawde to nie wiem czy nie osmieszam sie z taka informacja bo byc moze wszyscy to wiedza..
[ Dodano: Sro 17 Paź, 2007 ]
Dodam jeszcze ze slave + switch = master
Witam
Mam takie pytanie dotyczące właśnie zamka. niedawno stałem sie posiadaczem hondy z 11/1999. silniczek 1.5 v-tec oznaczenie jak sie nei myle 15Z8... moje autko posiada seryjny centralny zamek uruchamiany z kluczyka.ciciałem zrobic tak aby sie zamykal drogą radiową. mam moduł sterujący i komplet pilotów czy wogóle jest realne zeby to działało. (moduł niejest orginalny od hondy) a jezeli jest to możliwe to gdzie muszę sie wpiąć. PROSZE O POMOC:):):)
Dzieki wielkie :) :)
Jest możliwe, temat by już poruszany na forum.
Sterownik zamka znajduje się w przednich drzwiach pasażera. Mając schemat zakupionego modułu należy właściwie połączyć odpowiednie przewody oraz w drzwiach kierowcy zamontować siłownik.
Montaz alarmu w Hondzie 5D nie jest taki prosty. Pojechalem do kolesia ktory zajmuje sie alarmami i meczyl sie 2 dni:( A wszystko przez centralny zamek, bo nie mogl znalezc odpowiednich kabli od sterowania. Ale jak mu pokazalem manuala to od razu szybciej poszlo. Szkoda ze nie bylo silownika w drzwiach kierowcy, bo jeszcze trzeba bylo przeciagac kabel przez drzwi i oslonki.
Jeszcze czujnik ruchu cos sie zalanacza alarmu, a zostal podpiety pod gniazdo czujnika drgan.
Musisz dokupic silownik i podlaczyc go do alarmu. Montujesz go w drzwiach kierowcy na pionowym ciegle i juz mozesz cieszyc sie z centralnego zamka z pilota.
Niestety z doswiadczenia wiem, ze po zamontowaniu takiego silownika, otworzenie auta trwa 5 sek...
Guzik prawda! Ja sobie sam zakładałem alarm i też dokładałem siłownik do drzwi kierowcy a zamek otwiera się w ułamku sekundy. Nie wiem skąd wzięło się Wam te 5 sekund...
Po prostu nie zrozumiels mojej wypowiedzi. Pisalem o mozliwosci otworzenia auta przez np. zlodzieja, ktory za pomoca jednego prostego narzedzia moze to zrobic w 5 sekund. Teraz kapujesz?
Spoko. Kumam. Tyle że czy jest siłownik czy go nie ma to i tak żaden problem jeżeli zna się konstrukcję drzwi. A swoją drogą to co zmienia siłownik? Rozbierałem te drzwi na kawałki łącznie z instalacją el. i nie kumam w czym siłownik ułatwia otwarcie drzwi złodziejowi...
Jak juz pisalem wczesniej, nie bede tego pisal publicznie. Mozesz mi wierzyc, lub nie. Mialem trzy wlamania do poprzedniej Hondy, tez rozbieralem drzwi wielokrotnie i wiem w jaki sposob pozbawiono mnie radia kilka razy.
Możliwe. I tak jak będą chcieli wyjąć radio to szybę walną. Takie jest życie. Żadne alarmy i centralne nie pomogą...
Dlatego przerobilem na wyjmowane :)
To chyba jedyne wyjście żeby mieć święty spokój... Albo seryjne jest dobrym rozwiązaniem... ale nie w tym wozie... :( No cóż, nie pozostaje nic innego jak martwić się o swoją Hanie pozostawioną pod blokiem. Koniec! Bo odbiegamy od tematu. :aloha: Pozdro Gruszka! Pewnie się jeszcze udzielę kiedyś w jakimś temacie. Bo co ja tam mogę się mądrzyć jak mam 75KM serię na stalowych felgach i żadnego nieoryginalnego dodatku. Nawet na lusterku nic nie wisi. Ale tak właśnie lubię, jak Pan Bóg stworzył, bez ulepszeń (kobiety też). Dla mnie najważniejszy jest rzetelny serwis i 100% sprawności. Jeszcze raz pozdrawiam! Ale sie rozpisałem... :aloha:
Pewnie się jeszcze udzielę kiedyś w jakimś temacie. Bo co ja tam mogę się mądrzyć jak mam 75KM serię na stalowych felgach i żadnego nieoryginalnego dodatku. Nawet na lusterku nic nie wisi. Ale tak właśnie lubię, jak Pan Bóg stworzył, bez ulepszeń (kobiety też). Dla mnie najważniejszy jest rzetelny serwis i 100% sprawności
Udzielaj sie jak najczesciej, tu nie jest wazne kto czym jezdzi i jak wyglada jego auto! :)
Pozdrawiam rowniez :)
Witam odświeże troche temat. Otóż zakupiłem sobie takie coś http://moto.allegro.pl/item335083416_centralny_zamek_2d_4d_d_kanal_kierun kowkazy_.html bo mi centralny przestał chodzic, a dodatkowo wyczerpywał akumulator na postoju, na razie wyjąłem bepiecznik i jest okej. Zabrałem sie za intelowanie teko centrala z allegro, pozakładałem juz siłowniki, ucieszony ze pozostała tylko elektryka sie załamałem, ręce mi opadły, niby w zestawie wszystko jest, cała wiązka przewodów, wystarczy popodpinać no Ale jak te cholerne kable poprzeciągać z drzwi do wnetrza auta?? Z tylnymi drzwiami sobie jeszcze jakoś poradze bo jest łatwiejszy dostęp i są siłowniki slave czyli tylko2 przewody, ale w przednicg założyłem mastery 5 przewodowe i nie mam pojecia jak te kable przeciagnać do wnetrza auta, Z tego co patrzyłem to od strony pasażera musialbym pół kokpitu rozebrac.
prosze o w miare szybka odpowiedz, bo hania rozebrana w częściach stoi.
Ajj zachciało mi sie wygody :afro:
Witam.
Szkoda w tym przypadku nie wykorzystac seryjnych silownikow w 3 drzwiach(oprocz kierowcy), ktore mozna podpiac pod nowa centralke zamka. Domyslam sie ze w standardzie nie bylo pilota dlatego trzeba dolozyc tylko slave w drzwiach kierowcy czyli dwa dodatkowe przewody z dzrwi kierowcy. Bez scematu instalacji niestety sie nie obejdzie.
hej
meczy mnie jedna sprawa. mam centralny zamek i otwieram kluczem wszystkie drzwi, ale mam tez odbiornik podczerwieni w podsufitce.
pytanie brzmi czy obecnosc tego odbiornika znaczy ze auto wyjechalo z fabryki z pilotem centralnego zamka?
meczy mnie jedna sprawa. mam centralny zamek i otwieram kluczem wszystkie drzwi, ale mam tez odbiornik podczerwieni w podsufitce.
pytanie brzmi czy obecnosc tego odbiornika znaczy ze auto wyjechalo z fabryki z pilotem centralnego zamka?
Tak, chyba że ktoś sobie dołożył
Koledzy, odkopuję stary temat ale pewnie ktoś będzie miał jeszcze taki problem jak ja i pewnie mu się to przyda, że wszystko zostanie w jednym temacie ;)
Zakładam sterowanie pilotem do zamka centralnego. Dokładnie coś takiego MINISTER PLUS (http://www.pliki.amt-alarmy.pl/AMT/MINISTER%20PLUS%20161.01.08%20-%20Instrukcja%20i%20Schemat.pdf) i teraz mam dwa pytania:
1. jak to podłączyć? (chodzi mi o kable otwierania/zamykania z złączonego schematu, bo sterowanie kierunkowskazami itd jeż juz opisane w innym manualu)
2. jak już kupię siłownik slave i założę do drzwi kierowcy to jak go podłączyć do reszty samochodu, żeby się otwierał razem z resztą drzwi z pilota?
brak.loginu87
03-06-10, 14:25
2. jak już kupię siłownik slave i założę do drzwi kierowcy to jak go podłączyć do reszty samochodu, żeby się otwierał razem z resztą drzwi z pilota?
a nie lepiej zrobi tak http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=779693#post779693
Podepnę się z trochę innym pytaniem. Kojarzycie czy można do fabrycznego alarmu/centralnego dorobić pilota? Kupiłem samochód bez pilotów niestety. Chodzi mi oo żeby nic nie rozkręcać tylko dokodować poprostu do istniejącej instalacji. W ASO po numerze VIN coś dobiorą?
mam juz siłownik slave, wiem gdzie go umiejscowię, wiem jak podłączyć. mam pytanie - w jakim stanie mam go przymocować do cięgna zamykającego? czy siłownik ma być wysunięty? czy w połowie? czy może jeszcze inaczej?
Podepnę się z trochę innym pytaniem. Kojarzycie czy można do fabrycznego alarmu/centralnego dorobić pilota? Kupiłem samochód bez pilotów niestety. Chodzi mi oo żeby nic nie rozkręcać tylko dokodować poprostu do istniejącej instalacji. W ASO po numerze VIN coś dobiorą?
Prawdopodobnie nie da się. Też tak miałem. Trzeba montować siłowniki i sterownik, bo to co jest to zamek centralny mechaniczny a ma być elektryczny :)
Chciałbym trochę temat odświeżyć bo przeczytaniu całości nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, ponieważ, kupiłem siłownik i sterowanie zamka centralnego i jeszcze moduł przekaźnikowy. Wszystko super za nim się za to nie wziąłem, ponieważ nie wiem skąd uzyskać napięcie (+12v, -12v), gdzie się podpiąć i jak to zrobić. Przepraszam za "amatorke"
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.