Zobacz pełną wersję : kolektor w b18c4
panowie nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi który kolektor w/g was jest lepszy do b18c4 4-2-1 czy 4-1 ???
w d-serii miałem 4-2-1 ale nie wiem czy w b-serii też się sprawdzi???
skolopendra
17-02-10, 15:06
ale nie wiem czy w b-serii też się sprawdzi???
to zależy co osiągnąć chcesz .zasada działania jest ta sama, niezależnie od rodzaju silnika
b-serii też się sprawdzi???
W B18C4 w serii jest 4-2-1
Ja mam na razie seryjny 4-2-1 ale będę zakładał 4-1 lepiej się ma zbierać na wysokich obrotach
skolopendra
18-02-10, 14:29
lepiej się ma zbierać na wysokich obrotach
c4 dobrze się zbiera na wysokich :D chyba że masz coś popsute
skolopendra a ty jaki masz u siebie....seryjny czy zmieniałeś na 4-1 ??
Nic nie jest popsute na razie jest problem z trakcją bo nie mam szpery a skrzynia jest od b16a
skolopendra
18-02-10, 16:56
czy zmieniałeś na 4-1 ??
4.1 jak dla mnie jest tor ,a ja jeżdżę po mieście z rodziną ;)
wybacz ale nie zrozumiałem,to co 4-1 to najlepiej na tor,na jakieś wyścigi....tak?
ja myślałem o wymianie kolektora w celu polepszenia elastyczności,a może będzie ciut szybsza hahhah żartuje
ale jak mówisz że się nie opłaca to szkoda kasy
ja myślałem o wymianie kolektora w celu polepszenia elastyczności,a może będzie ciut szybsza hahhah żartuje
ale jak mówisz że się nie opłaca to szkoda kas
z kolektorem 4-1 stracisz na elastyczności, ale może być ciut szybsza przy wysokich obrotach.
skolopendra
18-02-10, 18:57
4-1 stracisz na elastyczności, ale może być ciut szybsza przy wysokich obrotach.
dokładnie tak .a jak wiemy 1,8 nie ma zbyt potężnego dołu ,ale w porównani do 1,6 to :D
Ja zmieniłem na 4-1 i jakoś nie zauważam problemów, no chyba że jak na wyższych obrotach zmienię z 1 na 2 to jeszcze na dwójce potrafi spalić gumę ;)
czyli 4-1 podnosi moc i dół w B18C4 czy nie ??
JulekCIVIC
20-02-10, 11:26
czyli 4-1 podnosi moc i dół w B18C4 czy nie ??
jeśli masz serie to zmień na który uważasz ze ci się bardziej podoba, na pewno odczujesz zmianę lepszego dołu ale pamiętaj ze jak lekko wydmuc**** to musi równie lekko ssać, wiec dolot jakiś musisz tez zapodać...
Się rozumie żeby miało co lepiej wydmuchiwać musi dobrze zaciągnąć :D
czyli 4-1 kolektorek bedzie git 2.5 cala
JulekCIVIC
20-02-10, 11:54
no zawsze jak zmienisz z serii na jakis rurowy DC czy OBX no albo chinol ale zawsze to wieksze i rowne kanaly, 2,5" bedzie fajnie ale dalej tez bylo by dobrze cos pociagnac zeby mialo lekko :)
skolopendra
22-02-10, 17:32
czyli 4-1 kolektorek bedzie git 2.5 cala
jeśli nie zależy ci na dole ,to tak
jeśli nie zależy ci na dole ,to tak
to co zrobić żeby mieć lepszy dół ??
skolopendra
22-02-10, 19:17
to co zrobić żeby mieć lepszy dół ??
na pewno nie 4.1 i przelot 2,5
[H] Dylu [H]
22-02-10, 19:58
na pewno nie 4.1 i przelot 2,5
ja jakoś nie narzekam :) max moment przed-VTECowy mam już od 2.5k...wysoko ??
JulekCIVIC
22-02-10, 20:03
no tez mi sie wydawalo ze jak sie robi kolektor i przelot na grubej rurze to latwo ma wydmuchiwac wiec dol sie polepsza...
na pewno nie 4.1 i przelot 2,5
myślałem o 4-1 kolektor 2,5 cala i tak do środkowego a później do końca 2,25 i zakończony twin loopem miałem podobnie w serii D (D16Z6) do tego dobry wdech czyli przepustnica 65mm i może nowy kolektor coś ala skunka lub na seryjnym jeszcze to rozważam a o stożku i rurze dolotowej to wiadomo że będzie.
myślę że dół się poprawi
Też się zastanawiałem nad 4-2-1 ale kupiłem 4-1,w c4 powyżej 5500obr.to już niezła awantura a kolektor tego typu sprawi że jeszcze się polepszy więc na twoim miejscu właśnie ten bym wybrał,co do reszty to poszukałem i celuję w sprawdzone rozwiązanie czyli 2.25 na dwóch przelotach m-...końcowy oem look.
Będzie i w względnie cicho i w dobrej cenie,o dolocie nie wspomnę bo to oczywiste,ssak skunka na pewno poprawi osiągi(sprawdzone rozwiązanie) do tego dobrze wystroić i po takiej operacji myślę że wypluję ok.190km
Ps.możesz mieć problem z obcieraniem kolektora z powodu jego kształtu bliskie spotkania z asfaltem są raczej pewne przy glebie.
Ps.możesz mieć problem z obcieraniem kolektora z powodu jego kształtu bliskie spotkania z asfaltem są raczej pewne przy glebie.
Hinole tak mają.
skolopendra
23-02-10, 16:37
kolektor coś ala skunka lub na seryjnym jeszcze to rozważam a o stożku i rurze dolotowej to wiadomo że będzie.
myślę że dół się poprawi
nie sądzę
nie sądzę
no to powiedz jak jestes taki ach ech co poprawi dolną partie obrotów w B18C4 bo jakoś dużo osób wykonało podobne zabiegi i są zadowoleni każdy pisze o poprawie.
z twoich wypowiedzi które podajesz typu" nie sądzę" ,nic nie wynika, a wątek jest po to założony żeby coś się dowiedzieć i wymienić doświadczeniami a jak nich nie masz to lepiej tylko czytaj.
Wiem że znajomy jak dał za duży stożek to dół kompletnie kaplica się zrobił, ogólnie trzeba by tu pokombinować z długością samej rury dolotowej, jednak to znów będzie kosztem wysokich obrotów, a tu chyba jeśli chce się żwawszych dolnych obrotów to trzeba by pomyśleć o zmianie właśnie tej skrzyni biegów, przecież na 1 biegu od razu się wkręca , na 2 to już gorzej trochę , ale trochę nie rozumiem tego czepiania się dołu, no chyba że jak się jeździ na 4 przy 2,5 tys obrotów i się oczekuje nagłego przyspieszenia to chyba nie da rady. Kolega inny znów przy automatycznej skrzyni i nastawie na econo zmienia mu biegi przy 2,5 - 3 tys obrotów, ale w ustawieniu sport ciągnie pod 5 tys obrotów i tu nie ma rady, jak się chce szybko jeździć i żwawo to trzeba ciągnąc na wyższe obroty i nie schodzić na ten dół.
im krótszy dolot to spada moment w niskiej partii obrotów a wzrasta moc w górnej partii
im dłuższy dolot to wzrasta moment przy niskich obrotach ale spada moc przy wyższych obrotach
tak samo trzeba pamiętać o średnicy układu wydechowego za duża średnica zabierze mocy.
Dlatego montując stożek za zwykłej rurze zabiera się ciut momentu na dole ale wzrasta moc na górze.
to co wyczytałem w necie to kolektor 4-2-1 dodaje momentu na dole, a 4-1 na górze.
[QUOTE=Mati_1979;922675
Dlatego montując stożek za zwykłej rurze zabiera się ciut momentu na dole ale wzrasta moc na górze.
to co wyczytałem w necie to kolektor 4-2-1 dodaje momentu na dole, a 4-1 na górze.[/QUOTE]
Ale chyba obojętnie jaki nie włoży da różnice do tego co jest oem.
jak chcesz poprawić dół to skróć skrzynie :D
jak chcesz poprawić dół to skróć skrzynie :D
Popieram :D
Ale chyba obojętnie jaki nie włoży da różnice do tego co jest oem
Tak, ale zależy kto w jakim zakresie obrotów chce tych przyrostów.
jak chcesz poprawić dół to skróć skrzynie\
skrzynia się robi już ,teraz mi chodzi o jak to żeby mieć jak najszybciej maksymalny moment obrotowy.
skolopendra
24-02-10, 19:49
B18C4 bo jakoś dużo osób wykonało podobne zabiegi i są zadowoleni każdy pisze o poprawie.
a co mieli powiedzieć :rolleyes: że na dole im idzie jak 1,4 ? fizyki nie oszuka przy pojemnosci kilu litrowej taka zabawa miała by sens
a nie 1,6czy 2.0
jak chcesz poprawić dół to skróć skrzynie
dokładnie ,nie wspominając o całej reszcie modów ,lecz już bardzo drogich
A i jeszcze trzeba zrobić porządek w bagażniku i wywalić zbędne graty ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.